Olen sairastanut syövän, lapset ovat 2v ja 6v, hoitovapaa päättyy kesällä..
Syöpäleikkaus oli laaja, joten se vammautti minut elämään jatkuvien kipujen kanssa. Töihin pitäisi kesällä kuitenkin palata, koska hoitovapaa loppuu. Pitäisi ottaa selvää miten lyhentäisin työviikkoani? Olen vaan niin todella väsynyt kipuihini.. Ettei voimia ole ollut!
Elämme ilman läheisten ihmisten apua. Lapset olemme hoitaneet itse (mies tai minä) aina. Kaupungin kodinhoitajat auttoivat pahimman yli leikkauksen jälkeen. Mieheni vanhemmat eivat ole olleet edes henkisenä apuna.. Minulta ei ole koskaan kysytty miten voit?
Kommentit (16)
miten syöpä todetaan?
Pelottaa kamalasti että on joku syöpä mitä ei vain itse tajua..
huomaako sen sitten jos ja kun sellainen tulee?
oli mikä syöpä tahansa
Eli iso pala luuta on uusittu omalla siirrännäisellä. Hermot vaurioituivat leikkauksessa, koska kasvain oli hermon ympärillä. Kivut ovat siis hermosärkyjä, joihin hyvää lääkitystä ei ole vielä löydetty.
Työni on vakituinen toimi sairaalassa.
Löytyi röntgen- kuvassa. Tuho oli jo laaja kun kasvain löytyi. Vasta leikkauksen jälkeen alkoivat kivut. Käyn kontrolleissa seuraavat 10 vuotta.
syöpää ei välttämättä saa edes selville???!!
ja jos sinunkaan syöpäsi ei oireillut ja oli jo aika paha niin kuinka paha onkaan jos todella kauan saa muhia
pelottaa, haluisin mennä johonkin tarkastukseen ihan varmuuden vuoksi
Vierailija:
syöpää ei välttämättä saa edes selville???!!ja jos sinunkaan syöpäsi ei oireillut ja oli jo aika paha niin kuinka paha onkaan jos todella kauan saa muhia
jos eduskunta niin suo. Hallitus on äskettäin antanut lakiesityksen, jonka mukaan ensi vuoden alusta lähtien olisi mahdollista myös sairastaa " osa-aikaisesti" ja olla osa-aikaisesti töissä. Lakiesitystä käsiteltäneen kevään aikana eduskunnassa.
Osasairauspäiväraha olisi siis jonkinlainen mahdollisuus ehkä myös, jos pystyy edes jonkin verran käymään työssä; työkyvyttömyyseläke lienee pysyvämpää sorttia.
Minä syövän sairastaneena järkytyin väitteestäsi että syöpä uusii jokatapauksessa....oletko jollekkin katkera? Miksi ajattelet noin? Itse elän ikuisessa pelossa syövän uusimisen suhteen. Olen taistellut tuota uusimisen pelkoa vastaan, minulla on tieto siitä että oma syöpäni ei välttämättä uusi, taas nousi pelko niskaan väitteesttäsi. Toivottavasti sait hyvän mielen itsellesi, joskus olisi hyvä pitää suunsa kiinni!!!!
Ei ollut sullakaan sitten muuta kommentoitavaa?!
Ap, hae sairaslomaa vaikka kun hoitovapaa loppuu, mutta älä lähde stressaamaan töihin jos tumntuu, ettet jaksa!
Voimia sinulle!
puki eräänä päivänä rintsikoita ylleen ja huomasi kainalossa kovan pisteen. Ötökän purema, hän ajatteli ja unohti asian (oli kesä). Seuraavalla viikolla häntä kutitti kainalosta ja hän rupesi rapsuttamaan sieltä.... kudoksista oli tullut esille suuri kasvain joka oli nyt siinä " ihon pinnassa" , niin että se liikkui ihon alla kun sitä kosketti. " Kappas, ötökän purema on tulehtunut" totesi tätini ja varasi lääkäriajan. Lääkäri totesi että hänellä on rintasyöpä joka oli jo kainalon imusolmukkeissakin. Hän pääsi jo parin päivän päästä leikkaukseen, rinta ja pala selästä ja kainalosta poistettiin.
Nykyään hän on täysin terve.
serkkuni, joka oli sairaalassa töissä ja isossa leikkauksessa, niin hänelle tehtiin niin, että hän meni ensin kahta tuntia töihin, sitten neljää tuntia ja voinnin mukaan nostettiin määrää. Nyt on saanut jo jotain " hyvä sairaanhoitaja" palkintojakin.
Kannattaa rohkeasti ottaa selvää. Olet hienosti taistellut tähän mennessä, jaksat varmasti nytkin!
leviämään pahasti ennenkun ihminen sairastuu ja menee lääkäriin.Tiedossani mies joka keväällä meni lääkäriin käsi ja selkäkivun takia..ja tilanne olikin jo äärimmäisen vakava,todettiin luusyöpä,hän eli 3kk.tta lekurissa käynnin jälkeen..toi syöpä on kyllä kavala sairaus.Mutta tämä on elämää..kaikkea tapahtuu laidasta laitaan.Nauttikaa elämästä,turha pelätä etukäteen!
Minulla ollut melanooma, keväällä tulee 4 vuotta ns. terveenä. Mutta ainahan se on tuolla se henkinen " paine" . Ja kontrollit tietty edelleen.
Iso hali sulle!!
Vierailija:
syöpää ei välttämättä saa edes selville???!!ja jos sinunkaan syöpäsi ei oireillut ja oli jo aika paha niin kuinka paha onkaan jos todella kauan saa muhia
Niin saat ainakin syövän jo siitä säteilystä =)
Hei relaa vähän. Kaikkea ei voi aina tietää ennalta...
Voimia! Terv. itse myös sairastellut, mutta ei mitään noin vakavaa, voimat on ollut silti vähissä.
Niin ja miksi sinulla on kipuja? Itselläni imukudos-syöpä sairastettu 4 vuotta sitten, vauva oli kuukauden vanha kun todettiin. Meillä suurena apuna ollut suku, siis tukiverkko on laaja. Harmi että sinulla ei sitä ole ollut. Uskon että kipujesi takia saat tehdä lyhempää työviikkoa. Kunhan löydät mukavan työn missä viihdyt ja työtoverit ymmärtävät tilanteesi.