Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apteekissa ei voi asioida ilman, että kaikki kuulevat, mitä ostat.

Vierailija
29.04.2013 |

Lähiapteekkini on sellainen pieni kahden kassan apteekki.

Ei minkäännäköistä kuulo- eikä näkösuojaa, pelkät normikassat..

Sitten ne työntekijät huutelee kovaan ääneen, että onko lääke tuttu ja jos ei ole, jakavat neuvonsa kaikkien kuultaville.

Samoin kaikki kuulevat mistä lääkkeestä on kyse: "Niin, tämä mielialalääkeresepti loppuukin nyt, se pitää uusia".

Huutavat kovaan ääneen: "Ai sulla pitäisi olla sossun maksusitoumus, pitää etsiä se, jos löytyisi, koneella sitä ei näy".

Kyllä otti päähän ostaa ihan tavallista peräpuikkoa ummetukseen, kun kassa alkoi esittelynsä: kuinka sitä käytetään yms. Kaikki tuijotti mua, ajatellen, että "toi ostaa peräpuikkoja".

Vähän hienotunteisuutta farmaseuteille kiitos!

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä etsin joskus Kantsun Prisman apteekissa jotain liukuvoidetta tai vastaavaa alapään kuivuusongelmiin. Seisoskelin siinä oikean hyllyn edessä, ja tottakai joku 25-vuotias miesmyyjä (itse olin 20v) tuli siihen tarjoamaan apua. Sanoin jotain että joo mä katson vaan ja taisin lähteä paikalta ostamatta mitään. Apteekissakin olisi joskus ihan kiva saada katsoa rauhassa...

Vierailija
22/56 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noihin jälkiehkäisypillereihin kuuluu antaa neuvonta. Jotkut lääkkeet vievät niiden tehoa. Suun kautta otettavat sienilääkkeet  epäsopivia joidenkin lääkkeiden kanssa.

Totta puhutte. Hienotunteisuus pitäisi muistaa. Ei vaan enää ole mikään inhimillinen vierasta kun pari vuotta on apteekissa töissä ollut.

Alaa olen kyllä sittemmin vaihtanut 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun Keski-Euroopassa ja täällä kaikki reseptittömätkin lääkkeet on farmaseutin takana eli itsepalvelussa on vain homeopatiaa, luontaistuotteita ja kosmetiikkaa - eikä kyllä niitäkään saisi rauhassa katsella kun farmaseutti on jo auttamassa. Näkösuojia ei ole mutta kun kerran ostin laksatiivia niin kyllä myyjä heti siirtyi toiselle kassalle kauemmaksi toisesta palveltavasta asiakkaasta, ja puhui hiljaisella äänellä. No ei minua kyllä mitenkään nolottanutkaan. Lisäksi täällä on usein tapana niitä käyttöohjeitakin antaa siinä tiskillä :D

Mitään kailotusta en kyllä täällä ole huomannut, Suomessa kyllä ;)

Vierailija
24/56 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri harrastaa painia ja korviin tulee verenpurkaumia, hakee sitten apteekista neuloja niiden hoitoon. Sitten ne tädit apteekissa kailottaa kovaan ääneen, Pirkko haetko taas niitä ruiskuja. Olin nimittäin kerran apteekissa samaan aikaa ja kyllä asiakkaat paheksuvasti katsoi, nuori mies hakee pokkana ruiskuja ja keskellä päivää!!

Vierailija
25/56 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olin apteekissa, en muista millä asialla mutta kuulin farmaseutin kailottavan hyvin nolon näköiselle miehelle kuinka Canestenin voidetta tulee hiivatulehdukseen käyttää siihen peniksen päälle. Tuli oikeasti ikävä olo sen miehen puolesta, intiimivaiva ja farmaseutti huutaa kovaan ääneen että varmasti kaikki kuulivat. Eikä ollut edes pieni apteekki. Kammoan itsekin hieman näitä farmaseutteja juuri tämän takia, mutta onneksi niille voi sanoa vaan "kiitos, en tarvitse apua". Joskus tuntuu ettei ehdi kunnolla astua apteekkiin sisään kun joku on jo naamassa kiinni valmiina palvelemaan :D hienoahan se on että oma-aloitteisesti autetaan, mutta tuo kailottaminen on todella epäammattimaista.

Vierailija
26/56 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon kohta valmistuva farmaseutti, eikä tulis mieleenkään kailottaa kovaan ääneen asiakkaiden asioista. Ja jos teistä tuntuu et farmaseutti puhuu liian kovaa, niin sanokaa se sille, ehkä se ei ite tajua puhuvansa liian kovaa? Joistain lääkkeistä meidän on lain mukaan _pakko_ antaa neuvoa ja kysyä ne tietyt kysymykset. Esimerkiks jälkiehkäsyä saa myydä ilman reseptiä vain jos kysyy asiakkaalta kaikki tietyt kysymykset ja antaa neuvoa ehkäisystä. Lisäks välillä tulee ihan oikeesti tapauksia missä asiakas valittaa et lääke ei oo toiminu, ja sit kun vähän kyselee niin emätinpuikkoja hiivatulehdukseen on otettu suun kautta ja flunssan ehkäsyyn on syöty 500mg aspirinia joka päivä säännöllisesti ja sit ihmetellään kun tulee vatsahaava. Me ei nähdä jokaisesta asiakkaasta ulospäin, että osaako se käyttää sitä lääkettään oikein vai ei :) Ihan teidän parhaaks me asioita kysellään ja annetaan niitä neuvoja. Ja farmaseutille voi aina sanoa, että ei tarvitse apua tai että lääke on kyllä jo tuttu, jos sitä neuvontaa ei halua :)

Toi on tosi ikävää et kaikissa apteekeissa ei oo tarpeeksi tilaa neuvoa asiakasta rauhassa ilman että muut asiakkaat vahingossa kuulee jotain, ja oon ihan samaa mieltä et näihin paikkoihin pitäs saada joku vähän rauhallisempi alue, missä asiakas vois kertoo asioistaan ilman et tarvii pelätä et muut asiakkaat kuulee.

Vierailija
27/56 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farmaseutit on perseestä. Siinä on kyllä ammattikunta jota en arvosta pätkääkään, mm. juuri edellä mainittujen asioiden takia.

Vierailija
28/56 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa on alkeellista. Meidan apteekissa on vain yksi kassa ja joudut jonottamaan kolmen metrin paassa siina asioivan ihmisen selan takana. Laakkeet annetaan aina paperipussissa ja niiden mukana tulee painetut ohjeet.

Perapukamavoiteet ja paljon muutakin on ihan hyllyissa mista saa itse valita.

t.usalainen

Vierailija
29/56 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä samaa asiaa olen miettinyt ja että onkohan tähän koskaan muutosta tulossa.

Vierailija
30/56 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kansalaisaloite niin allekirjoitan.

Vierailija
31/56 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin juuri kylämme apteekissa. Yksi kassa. Kysyin kassalla että eikö omavastuu vielä ylittynytkän. Kassa kovalla äänellä että eivielä ja tästä nuvaringista ei saakaan korvausta mutta xanoreista saa. En ollut ainut asiakas.

Vierailija
32/56 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri harrastaa painia ja korviin tulee verenpurkaumia, hakee sitten apteekista neuloja niiden hoitoon. Sitten ne tädit apteekissa kailottaa kovaan ääneen, Pirkko haetko taas niitä ruiskuja. Olin nimittäin kerran apteekissa samaan aikaa ja kyllä asiakkaat paheksuvasti katsoi, nuori mies hakee pokkana ruiskuja ja keskellä päivää!!

pirkko-niminen nuori mies 🙊

Vierailija
33/56 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Meidän apteekissa on sijoitettu kaikki noloimmat lääkkeet tiskin taakse, joten niitä ei voi ottaa sieltä ja maksaa huomaamattomasti vaan aina on ääneen käytävä keskustelu farmaseutin kanssa siitä mitä haluaa. Peräpuikot, hiivalääkkeet, kihomatolääkkeet ja niin edelleen. Kerran jonossa seisoessani katselin mitä siellä on enkä meinannut uskoa silmiäni. Noh, tiedänpähän kumpaan apteekkiin menen jos tarvii jotain noloa ostaa, nimittäin siinä toisessa apteekissa ei ole tuollaista tiskintakavalikoimaa ollenkaan.

Tuotteet siirretään tiskin taakse, jos niitä varastetaan paljon hyllystä. Ei asiakkaan kiusaksi. Selvästi ostaminen hävettää siis ilman kassahärdelliäkin, kun kerran peräpuikkoja, hiiva- ja kihomatolääkkeitä on kadonnut taskuihin jopa siinä määrin, että apteekkaria on alkanut kyrsiä.

Vierailija
34/56 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joistain lääkkeistä meidän on lain mukaan _pakko_ antaa neuvoa ja kysyä ne tietyt kysymykset. Esimerkiks jälkiehkäsyä saa myydä ilman reseptiä vain jos kysyy asiakkaalta kaikki tietyt kysymykset ja antaa neuvoa ehkäisystä. Lisäks välillä tulee ihan oikeesti tapauksia missä asiakas valittaa et lääke ei oo toiminu, ja sit kun vähän kyselee niin emätinpuikkoja hiivatulehdukseen on otettu suun kautta ja flunssan ehkäsyyn on syöty 500mg aspirinia joka päivä säännöllisesti ja sit ihmetellään kun tulee vatsahaava. Me ei nähdä jokaisesta asiakkaasta ulospäin, että osaako se käyttää sitä lääkettään oikein vai ei

Tämä tämä tämä!!!

t. toinen farmaseutti

Vierailija
35/56 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yalta voi tilata reseptilääkkeet netistä jos on e-resepti. Ei tuu ees toimitusmaksua jos noutaa myymälästä ja kesäisin myös usein kampanjoita ilmaisesta kuljetuksesta. Jos ei halua myymälässä kailottaa.

Vierailija
36/56 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joistain lääkkeistä meidän on lain mukaan _pakko_ antaa neuvoa ja kysyä ne tietyt kysymykset. Esimerkiks jälkiehkäsyä saa myydä ilman reseptiä vain jos kysyy asiakkaalta kaikki tietyt kysymykset ja antaa neuvoa ehkäisystä. Lisäks välillä tulee ihan oikeesti tapauksia missä asiakas valittaa et lääke ei oo toiminu, ja sit kun vähän kyselee niin emätinpuikkoja hiivatulehdukseen on otettu suun kautta ja flunssan ehkäsyyn on syöty 500mg aspirinia joka päivä säännöllisesti ja sit ihmetellään kun tulee vatsahaava. Me ei nähdä jokaisesta asiakkaasta ulospäin, että osaako se käyttää sitä lääkettään oikein vai ei

Tämä tämä tämä!!!

t. toinen farmaseutti

Ei tässä kyllä ollut puhetta, onko pakko neuvoa vai ei, vaan miksi pitää kailottaa niin että koko apteekki raikuu?! Voitko vastata vaikka siihen, eikö näitä diskreettiasioita voisi miettiä vaikka työporukalla, kun tällaista kritiikkiä nyt saatte? Eikö tämä ole teille tärkeä asia? Eikö tunnu missään nämä asiakkaiden kertomukset?

Vierailija
37/56 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen paikka on terveyskeskuksissa...ensin soittaa aikaa, ja ne kysyy että mitäkäs vaivaa... sitten sanoo että no peräpukamat olis. sit sinne kun menee ilmottautumaan, niin siinä vielä pitää asiasta mainita... "jaa sulla oli se peräpukama juttu" tms. ja aulassa iso rivi ihmisiä odottamassa hiirenhiljaa, varmasti kuullen kaiken.

Vierailija
38/56 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eikö kiinnosta asiakkaiden yksityisyydensuoja?

Vierailija
39/56 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lääkärissä. Vastaanottoapulainen puhuu puhelimessa asiakkaan kanssa. Käytiin läpi kaikki siitä vaivasta, oikein perusteellisesti ja kailottamalla. Eihän siinä mitään, kun ei tiedä kenestä on kyse, ajattelin.

Mutta sitten.... "Voin varata sinulle ajan. Milläs nimellä? Joo siis Meikäläinen Maija Katriina, syntymäaika ja sosiaaliturvatunnus? Hyvä, siis 1.2.1978 ja loppuosa 1234, kiitos!"

Kiva kun pitää toistaa....

Vierailija
40/56 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi apteekissa sellaiset päähän laitettavat äänieristetyt kulhot, asiakkaalle ja asiakaspalvelijalle, joissa olisi ääniyhteys. Näin keskustelusta tulisi yksityistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme