HUHTIKUISET tiistaihin!
Huomenta!
Äkkiseltään tässä kirjoittelen kun tänään lähden kokeilemaan taas työelämää. Ihana mennä, kun tulee jotain vaihtelua tähän kotona olemiseen. Toivottavasti ei nyt sitten ala taas supistella....
Yö meni erityisen huonosti. Masukki jostain syystä möyriskeli tosi paljon ja potkiskeli kylkiin. Vielä kun eilen ei saanut aikaiseksi mentyä ajoissa nukkumaan niin nyt tässä kuuden tunnin unilla yrittää pärjätä. Täytyy ottaa nokoset kun tulee töistä - jos pystyy :-)
nyt täytyy lähteä pukemaan ja taas katselemaan bussien perävaloja :-) Alkaa vaatia pikkuhiljaa luonnetta tämä aikatauluissa eläminen, kun tuntuu että aina työpäivinä myöhästyy siitä ihanneaikataulusta melkolailla unohtaen ettei liikkuminen ole niin ketterää kuin normaalisti.
Päivänjatkoja kaikille ja makeita unia niille jotka niitä vielä saavat jatkaa. Nauttikaa päikkäreistä jos voitte! :-)
Pikkis rv 29+0
Kommentit (25)
Just joo, sain taas poistettua viestini.. Noh, nopeesti ennen töihin lähtöä vielä jotain. Täällä on kyllä ihanan rauhallista, kun mies vei lapset hoitoon. Vedin kyllä raivarit sille jo, kun antoi ensimmäiseksi karkkia muksuille aamulla, että ne tottelee häntä hyvin kun puetaan. Voi elämä, että joskus ottaa aivoon toi touhu.. Tuntuu että illalla viimeiseksi mies syö karkkia ja aamupalaksi jo taas. Mulla on ihan karkkikammo jo itellä, kun saa hiillostaa tota yhtä syömään sitä vähemmän. Taas valivali. Pienet on ongelmat.
Masussa on kans joku äidin hereilläpitosopimus. Vessareissuja piisaa, ja ainakun ei viittis lähteä, niin koittaa pinnata ja siitähän nyt ei mitään tuu. Muuten mennään samaa rataa. Vatsasta yritetään ulos tosta edestä aika aktiivisesti. Kyllä nahka venyy ja paukkuu. Entiset arvet kiristyy taas kivasti.
Mutta hyvää tiistaitunnelmaa! Lumo 29+1
Ihanaa, tuli tauko töissä, niin ehdin tänne koneelle.
Tänään ei väsytäkkään ihan niin paljon kun eilen, kun sain viime yönä nukuttua melko hyvin. Edellisenä yönä eskioinen (joka nukkuu perhepedissä) halaili äitiä koko yön, joten oli välillä vähän tukalat oltavat;)
Oma napa: massu kasvaa kamalasti, tuntuu että se on jo kalaman pullea! Mutta niinhän sitä sanotaan että se on suurimmillaan kuukautta ennen laskettua aikaa, kun sitten rupeaa jo vähitellen laskeutumaan. Eli pari kuukautta vielä kasvua jäljellä;)
Taitaa meidänkin vauveli viihtyä perätilassa/sivuttain masussa, kun kaikki liikkeet tuntuu tuolla alhaalla, milloin keskellä milloin sivulla. Kertokaapas nyt sitten viisaammat että kuinka vauvelia voi koitikonstein houkutella kääntymään?
Oikein mukavaa alkanutta viikkoa kaikille huhtimammoille ja -masuille!
Lala76 17+3
Pakkasta tosiaankin ón mukavasti tuolla toisellakymmentä, totesin asian käydessäni aamulla jo neuvolassa.
Lääkärineuvola oli, eikä mitään uutta ilmennyt. Kuten eilen epäilinkin, kohdunsuulla ei ollut tapahtunut muutoksia, vaan kaikki oli kiinni ja asiat hyvin. Ultralla lääkäri katsoi vauvaa, ja totesi muksun kasvaneen mukavasti. :) Painoarviota en saanut, eikä lääkäri lähtenyt veikkaamaan sukupuolta. Ultra täällä on vanha ja aikas huono, ja siitä on TOSI hankala saada yhtään mitään selvää. Itsekkään en erottanut kuin rangan ja reisiluun!
Lääkäri otti sf-mitan, ja YLLÄTTÄEN se oli 24cm! Viikko sitten terkkari siis sai 26cm! Lääkäri ei kuitenkaan mielestäni laittanut sitä ylös.. Mun mielestä kuitenkin se 24 on paljon uskottavampi kuin se 26, kas kun mulla on jo kaksi " edellistä" mahaa vertailukohteina. No, saas nähdä mitä seurppa neuvolassa kuukauden päästä saadaan lukemiksi. Voiskohan olla niin, että terkkari ei välttämättä ala laittaa alempia lukemia, mitä on edelliskerroilla saanut, ihan vain käyrien vuoksi? We´ll see..
Mutta nyt pitäis alkaa armoton vaatteiden päälleahtamisprosessi, kun lähdetään lasten kanssa MLL:n perhekahvilaan aamupäivää viettämään. Vilu iskee pikaseen tuolla viimassa.
Mutta näihin mietteisiin ynnä muihin...
tilda 26+3
täällä oli puhetta että yöt menee vessassa rampatessa.mulla oli ehkä viikko tos välis ku ravasin monta kertaa yössä,nyt ei tarvi käydä ollenkaan..joskus ehkä kerran.en tiedä miksi se loppui,mutta en valita=)ihanaa kun saa nukkua!tosin liitoskivut ja raajojen puutuminen pitää kyllä ihan kiitettävästi hereillä!
ihanaa...3 yötä niin saan miehen rakkaan lomille viikonlopuks!on sitä odotettukin!kamala ikävä!
painaa jotenki mieltä kaikki...ahistaa tuleva.ei vaavan syntymä vaan kaikki muu.mietityttää se miehen armeija et jos se aikookin olla vuoden.se menettää niin paljon vauva ajasta jos se on vuoden pois.kaikki jotenki vaan painaa mieltä....kurja olo!onneksi ienen rakkaan möyrintä piristää millon vaan!:)
ylihuomenna ois neuvola ja tänään sais niitä sokerirasituksen tuloksia kysellä..iik,jännittää!!
nyt on pakko lähteä aamupalaa tekemään..on niin huima nälkä että vaavalla menee koht kuulo masussa ku niin kova murina käy!
illalla taas tuun kattoo pinoa...
ihanaa pakkaspäivää kaikille!!!!
hjo ja rakas 27+6
Kylmä viima ulkona,mutta ikkunan läpi näyttää mukavalle kun tuo arska taas paistaa.Huomenna sokerirasitustesti...oon tässä yrittäny miettiä että pitäskö mättää karkkia ja kokista tänään ihan siltä varalta että se huomenna kielletään vai päinvastoin ...
Niistä kotikutoisista lapsenkääntövinkeistä:Joku ties sanoa,että takapuolen alle tyynyjä ja koivet yläviistoon,niinhän ne laittaa sairaalassakin,pää " alaspäin" makaamaan,että kersa kääntyis.En tiiä yhtään mihin perustuu...Ja sellasta oon muullu käytettävän,että pimeessä taskulampun kanssa temppuillaan.Ajatuksena on että kun laps on valveilla ni valo pannaan ylävatsaan(missä siis pää oletettavasti on,jos kääntää halutaan)ja sitten pikkuhiljaa valutetaan lamppu alavatsalle ja toivotaan että lapsi oi starpeeksi kiinnostunut valosta ja seurais sitä heittämällä kuperkeikkaa.Varsin vaarattomia kotikonsteja siis,tehosta en tedä..!
Taitaa tulla uusi talvi, kun tuota lunta vain näyttää tuolta taivaalta tippuvan. Onpahan vähän valosampaa pidempään :)
Olin kanssa aamulla lääkärissä. Mitään uutta ei ollut, neuvola on 3en viikon päästä. Kehittyvää raskausmyrkytystä ne siihen kai suunnitteli.
Jaahas! Jannun uudelleen nukuttaminen... mikään ihme että on herännyt tuohon kolinaan.
Jatkan kohta :)
-viivi_84
Täällä ollaan kotiuduttu reissusta, oli kyllä tosi mukava ja levättiin oikeen urakalla! Oli se ihanaa olla pitkästä aikaa kahestaan lomalla, vaikkakin tyttöjä tulikin ikävä...
Pitkästä aikaa taas oikeen kunnon pakkaspäivä, taidankin lusmuilla sisällä ainakin siihen et mies tulee töistä, ei houkuttele tuo kylmyys ja pitäis siivoilla ja purkaa kasseja ja pyykätä... Tytötkin on nyt istuskelleet mielellään äitin sylissä, vaikka eivät normaalisti mitään sylikissoja oo, oli niilläki ollu vissiin äitiä vähä ikävä :)
Masuun ei uutta, vauveli on edelleen kova potkiskelemaan ja pysynyt pää alaspäin!!! Supistelut häiritsevät hieman normaalia elämää ja ensi viikon lääkäri jännittääkin aika lailla, toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin, kotiäiti kun ei sairaslomaakaan oikein voi pitää...
Hjo:lle tsemppiä, tuttu tilanne... Kyselit joskus muita " sotaleskiä" , meillä mies on onneksi jo armeijan käynyt, mutta ei siitä niin montaa vuotta ole kun olin itse samassa tilanteessa kuin sinä nyt. Meillä ukko lähti armeijaan pari kuukautta häidemme jälkeen ja esikoista aloin odottaa tuona aikana... Tuntu ne vaan niin pitkiltä ne viikot kun yksin oli kotona ja laski vaan öitä millon saa kullan viereensä... Pikkuvinkki: muistakaa käyttää valtion tukea myös vauvaa koskeviin hankintoihin... Meillä vauveli syntyi vasta sen verran armeijan päättymisen jälkeen ettei saatu esim. vaunujen hankintaan avustusta, mutta tiedän muutaman tuttavaperheen kokemuksesta että ihan hyvän avun sieltä saa, jos vain osaa hakea! Jaksamisia sulle!!!
Neiti 2,5v vaatii saada kuunnella kasettikirjaa nii kaitpa mun pitää mennä se laittaa pyöriin...
Vointeja kaikille huhtimasuille!!! t
trv daisy82 rv 25+6 (kait)
soitin niitä tuloksia sokerirasituksesta ja mulla on diagnosoitu raskausajan diabetes=(=(=(=(!!!itkuttaa niin kovin...ei ois huvittanu tällasta ylimäärästä enää kärsiä.koko ajan pelkään että miten raskaus menee ja menetänkö tämänkin vauvan.ei olisi mitään enää tarvinut lisäksi=(=(!!!eikä edes ole mies kotona että olisi joku tukemassa=(!!ens viikolla kai osastolle yöksi ja kai ne antaa jonku dieetti ohjeen.toivottvast en joudu piikittää tai ottaa verikokeit iteltäni..siihen en kyllä kykene!
tosi paha mieli...
hjo ja rakas.....
eli kun päivä alkaa haahuilulla, se myöskin jatkuu...
Aamulla oli sokerirasituskoe, en tosin tiedä vielä edes paastoarvoa kun ei tuolla labran näytteenotossa oteta pikatestiä. Eli odotellaan... tieto omaan neuvolaan kulkee paperilla, joten sitä saa sitten odotella muutaman päivän. Viimeistään ensi viikolla neuvolassa saa sitten tietää tulokset, jos ei tule soittaneeksi ennen. Alkupainoni takiahan minä sinne jouduin, enkä pissakokeen tuloksen, joten siinä mielessä vähän turvallisempi mieli.
Sille joka mietti pitäiskö tänään tankata makeaa huomista varten: Älä, jos et halua narahtaa paastoarvosta. Voi nostaa muuten normaalit arvot korkeiksi.
Masukki muuten tosiaan innostui siitä sokerilitkusta (täällä ei olla siirrytty siihen limun tapaiseen, ei ei...)! Harvinaisen kovia olivat liikkeet, vaikka toki hän muutenkin makuulla oloon havahtuu. Melkoinen oli meininki. No, pikku hiljaa siitä tasaantui, ja äiskä pääsi keskittymään kirjaansa.
Viikonloppuna oli aikomus käydä odottavaa ystäväperhettä katsomassa, mutta ei oltu lähtökuntoisia kun flunssa aina vaan pitkittyy... kuumeen poikasta oli erityisesti miehelläni, ja lauantaina sitten käytiin vaan hakemassa viikonlopun ruoat kaupungilta ja etukäteen tiedusteltu lantiovyön alennin minulle (ettei äkkitilanteessa turvavyö kävisi sikiölle vaaraksi) sekä Anitan tukivyö. Nopeusennätys, matkoineen 1,5 tuntia.
Lantiovyön alenninta hakiessa tuli vilkaistuksi niitä hyökkäysvaunujakin, ja kyllä säikähdin. On niillä hintaa... Taitaa olla aika tehdä hankintalista ja budjetti, näin pikkuhiljaa ;)
Hauskaa päivänjatkoa!
Huliana ja nupero 26+1
Vielä 7 viikkoa äippäloman alkuun ja ihmettelen miten jaksan sinne saakka. Hetken verran jo nautin kunnon yöunista :), mutta nyt heräilen jomman kumman kyljen puutumiseen säännöllisesti parin tunnin välein. Mahalla nukkuminen ei onnistu ja selällä ollessa tulee aika nopeasti ahdistunut olo. Päivän jaksaa olla töissä, mutta iltaisin on tosi väsynyt olo ja tulee kiukuteltua uhmaikäisen esikoisen kanssa ihan turhista jutuista. Pohdinkin tässä missä kohtaa menee raja, jonka toisella puolella on velvollisuus käydä töissä ja toisella puolella oma ja vauvan terveys. Tuntuu niin tyhmältä soittaa neuvolaan ja kysyä sairaslomaa, jos ei kerta ole mitään todellista vaivaa esim supisteluja, verenpainetta...
Tämä on nyt sellaista jonnin joutavaa jorinaa. Mutta turhauttaa teeskennellä tekevänsä töitä, kun kaikki puhti on poissa.
Pelargonia 27+6
Kylläpä olikin kamalan kylmän tuntuista ulkona, kun pakkasta mittarin mukaan on noin 15 astetta, mutta tuulee ihan kamalasti lisäksi! Täällä Oulussa siihen on kyllä melko tottunut, kun meren rannalla tuntuu tuulevan aina, mutta kyllä se kylmältä saa tuon pakkasen tuntumaan. Brrh. Lyheni ulkoilulenkki huomattavasti sään takia.
Me ollaan viikonloppuna fiksattu käytettynä saatua pinnasänkyä. Sinällään oli ihan hyväkuntoinen, ainoastaan maalipinta oli kärsinyt, joten sitä sitten hiottiin ja maalattiin uusi pinta. Oikein hyvännäköinen tuli sängystä! Kyllä vauvan siinä kelpaa nukkua. Uuden patjan siihen käymme vielä joku päivä ostamassa.
Meillä on tänään synnytysvalmennus illalla. Olisin mieluummin mennyt vähän myöhemmin, noin kuukauden päästä, mutta valitettavasti meillä ei olisi isi päässyt silloin mukaan. Niinpä päätimme mennä nyt, jotta molemmat pääsevät. Ainakin minusta tuntui, että olisi esikoista odottavan isukin, joka haluaa mukaan synnytykseen, hyvä käydä kuuntelemassa jotain ennakkoonkin. Osaa vähän paremmin valmistautua tulevaan. En kyllä tiedä, onko valmennuksesta sinällään mitään hyötyä, en ole kuullut kenenkään käyneen samaisessa valmennuksessa, joten sisältö on ihan arvoitus. No, pianhan tuo selviää!
Mutta nytpä on makaronilaatikko jo ollut uunissa niin kauan, että taidan päästä syömään! Hyvä niin, sillä mahassa kurniikin jo ihan kunnolla.
Kissankello 28+4
Koskaan en kekee itse kuulumisia kertoilee, kun aina joku keskeyttää tai ei ole aikaa kuin muiden kuulumisten lukemiseen. Nytkin yritän jotain nopeesti laittaa ennenkuin esikoinen herää.
Eilen oli lääkäri ja sain sokerirasituksen tulokset. dieetille joudun kuten ensimmäisessäkin raskaudessa ja lähetteen ä-polille vuorokausikäyrälle. Tietty olis voinut aloittaa dieetin jo heti alkuraskaudessa mutta en vaan voinut. Pakko oli herkutella. Ei mua se dieetti niin masenna vaan sinne polille meno. Ei huvittais pätkääkään! Siellä ei ole mitään tekemistä ja kyynärtaipeet on sen jälkeen kuin narkkarilla.
Muuten mulla ja masulla oli kaikki kunnossa. Yöt on muuttunu levottomammiksi ja varsinkin päivällä saa ravata koko ajan vessassa. Liitoskipuja on välillä, onneksi nyt hieman hellittäneet. Tänään tuli eka kerran esimaitoa rinnasta ihan pieni tippa.
Täällä pääkaupunkiseudulla on kamala keli. Oltiin 2,5 v esikoiden kanssa aamupäivällä ulkona, mutta tuuli teki ilman niin purevaksi, että viihdyttiin vain n. 30 min. En tiiä pitäiskö vielä uskaltautua ulos. Neiti kuitenkin sanoo ettei halua ulos. Tämmösillä keleillä kun ei ole oikein mitään tekemistä.
Nyt täytyy varmaan pikku hiljaa herätellä neitiä. Se on nukkunu jo pari tuntia. Hyviä vointeja kaikille!
Rv 27+1
Minun mielestä silloin on aihetta sairaslomalle jos sitä miettii. Itse olen sairaslomalla äippäloman alkuun. Olen tehnyt tarpeeksi töitä, ja ehdin niitä tulevaisuudessa tekemään. Nyt keskityn omaan ja vauvan hyvinvointiin. Minulla on syynä issias ja liitoskivut. Jo pelkkä unettomuus riittää syyksi. Turha on vetää itseään ihan piippuun. Ei se vauvallekaan ole hyväksi.
Rv 29+0
Hei!
Olin eilen ultrassa äitiyspolilla ja kaikki hyvin pikkuisella! Vauveli on raivotarjonnassa, kuten arvasin. Siellä se sikiöasennossa köllöttelee,pää alaspäin mahan vasemmalla puolella,jalat oikealle päin. Olenkin tuntenut jo pitkään potkut oikean kyljen puolella ja pikkuiset jalat ovat työntyneet ulos oikeasta kyljestä :) Vauva painoi 1030kg eli on aika pienikokoinen, mutta touhuaa kovasti masussa. Ärsyttävää oli,kun lääkäri ei näyttänyt ultrakuvaa mulle! Mies onneksi katseli vierestä,mutta kuvaruutu ei ollu minuun päin. Odotin että milloin lääkäri näyttää kuvaa mullekin,mut sit se olikin jo ohi. Sanoin,että enpä sitten itse nähnytkään mitään..mut lääkäri ei sanonu mitään. No pääasia,että vauvalla ei ollut mitään hätää. Mies kertoi,että oli nähnyt kun vauva aukoi pientä suutaan...oih miten suloista!! Sukupuolta ei yritetty selvittää. Ihanaa,huhtikuu lähestyy ja kohta me saadaan oma pieni kullanmuru!
Kohdunkaula oli vähän pehmentynyt ja kohdunkaulaa jäljellä 2,5 cm. Onko se normaalia,että kohdunkaula oli jo osittain pehmentynyt?
Ja vieläkään ei ole tullut äitiyspakkausta eikä äitiyspäivärahapäätöstä...kyllä kestää kelallla..jo yli kuukauden! Ei auta kuin ootella..
Raikasta pakkaspäivää kaikille huhtiksille!
simsku rv 28+3
luultavasti joudut piikittämään itseäsi raskauden ajan, mutta mun kaverilla oli se kanssa, ja se sai ihan terveen pojan viikko lasketun ajan yli. ja se menee ohi raskauden jälkeen...kyllä sää siitä selviät..usko pois!! keero miten asiat lähtee menemään..
Kyllä teki terää lomailla, alkoikin tuntua jo loputtomalta äippäloman alkuun... Viikon reissu etelän auringossa antoi uutta puhtia! Lentäminenkin sujui hyvin. Kyllä oli vaikea valita matkakohde, kun ei mihinkään eksoottiseen paikkaan uskaltanut lähteä masun kanssa. Nauratti vain kun hotellissa veti bikinit päälle ja masu valtasi koko peilin:) No, masu nyt olikin piilossa koko ajan auringolta mutta sai vaavi varmasti tuntea lämmön poskilla!
Olihan sitä vähän silmäteränä joka paikassa, mutta suosittelen lämmöllä. Supistelujakaan ei ollut ollenkaan reissun aikana. Hassua, kun viininmaistajaisiinkin kutsuttiin. Vain yhdessä ravintolassa minulle ei tarjottu ollenkaan alkudrinkkiä. Onhan alkoholikulttuuri erilainen ulkomailla, mutta näin raskausraittiina se tuntuu hassulta. Huono omatunto tulee puolikkaasta viinilasillisesta. Mitens muut, ootteko nautiskelleet pieniä määriä?
25+5 menossa
Tulimme juuri synnytysvalmennuksesta, minusta tuntui ainakin ihan hyvältä tuo sisältö. Käytiin läpi kaikki perusasiat synnytyksestä alkaen siitä, milloin pitää lähteä ja loppuen sairaalasta kotiutukseen. On jotenkin varmempi olo lähteä sitä vauvaa sitten keväällä pakertamaan ulos, kun on edes jotain haisua synnytyksen kulusta. Ja tietää, mitä tarkoittaa erilaiset puudutukset ja kivunlievitykset. Eiköhän siitä selvitä, vaikka kieltämättä se on alkanut vähitellen jo jännittää...
Oli varmasti ihana etelänreissu ollut huhti06:lla (toivottavasti muistin nikin oikein)! Täällä kun ei aurinkoa ole juuri nähnyt lainkaan pariin kuukauteen, ja jos se vähän on pilkahtanut taivaanrannassa, ei se ainakaan lämmittänyt ole. Onneksi tuo aika tuntuu kuitenkin hurahtavan reipasta tahtia, niin alkaa täälläkin kohta kevätaurinkoiset päivät! Sittenhän tuo on vauvakin pian jo maailmassa, joten pääsee vaunujen kanssa tekemään pitkiä lenkkejä.
Voimia Hjolle! On varmasti raskasta olla yksin odottamassa, mutta onpahan sitten sitäkin ihanampaa nähdä miestä! Eiköhän sitä raskausdiabeteksen hoitoonkin sitten totu, ja vauvan hyväksihän sitä tehdään. Toivottavasti kaikki sujuu hyvin!
Kissankello
Eilen soittelin neuvolaan siitä liikkeiden vähentymisestä ja neuvolan tätihän heti pisti minut menemään äitiyspolille ja sinne päästyäni jouduin heti käyrään,joka oli normaali.
Lääkäri sitten vielä ultrasi vaavin ja myönsi,että eipä tosiaan ole liikkuvaa sorttia.
Jouduin sitten osastolle tarkkailuun ja minusta otettiin kaikki mahdolliset ja mahdottomat verikokeet ja 4 kertaa piirusteltiin sydänkäyrää.
21 saakka piti merkata liikkeitä ja sainkin 6/tunti.
Koska sydänkäyrä oli hyvä,niin lääkäri hyväksyi liikelaskennan,vaikka ei tullut sitä 10/yli 10 liikettä tunnissa.
Yöksi jouduin sairaalaan jäämään ja kyllä oli tuskainen yö.
Huonekaverini kuorsasi pahemmin,kuin yksikään kuulemani mies.
Mieli olisi tehnyt heittää häntä tossulla,jotta se rohina olisi vaimentunut=D
Päätin,että seuraavalle sairaalareissulle otan mukaan korvatulpat ja omat eväät.On sen verran heikoissa pitimissä tuo sairaalapöperö.
Lääkäri kävi sitten tänään luonani klo 12 jälkeen ja sanoi,että kaikki näyttäisi olevan kunnossa,mutta liikelaskentaa pitää tehdä kotona ja jos jää alle tuon kuuden,niin äippäpolille uudelleen vaan.
Kiloja ultran mukaan vauvalle olisi kertynyt tähän mennessä 1500g ja on masussa pää alaspäin=)
Toivottavasti kaikki nyt menisi tämän loppuajan hyvin ja vauva saisi kasvaa masussa laskettuun aikaan saakka.
Niksu 29+3
Ensiksi oman napasen kuulumisia: tänään oli neuvolalääkäri. Ja sattuipa mukava ihminen, aiemmasta raskaudesta tosi ikäviä muistoja aina vaihtuvista, hyvä-jos-päivää-sanoo ¿lääkäreistä. Mutta nyt on oikein empaattisen ja mukavan tuntuinen ihminen! 1. lääkärin kävin hätäpäissäni siis yksityisellä, en kestänyt oottaa¿ Mutta vauvalla oli kaikki hyvin, painoa abaut 800g. Ja perätilassa! Hitsi, toivottavasti kääntyy kumminikin, esikonen oli tiukasti raivotarjonnassa tosi aikaisesta asti.
Yritti lääkäri tutkia sukupuoltakin, mutta ei uskaltanut mitään sanoa.. Vahvasta poikaolostani huolimatta epäilen itse tyttöä! Ei ainakaan minun silmääni osunut mitään töröttävää. Olenkin ihan huippu tulkkaamaan tuota ultrakuvasuheroa, juu. Mutta 4n viikon päästä uusi lääkäri, siellä ehkä näkyy¿
Tosiaan, lääkäri sanoi, että voisin tulla uudestaan 4n viikon päästä. Ihan mielenrauhan takia, hän sanoi. Kun olin taas aika hermona vastaanotolla. Nyt tietysti vainoharhaisena (?) mietin, että josko siellä olikin jotain vialla, mulle ei vaan kerrota¿ Toivottavasti ei! Painotti kyllä moneen kertaan, että kaikki niin kuin olla pitää. Ja sanoi, että kaksi kohtukuolemaa olisi tilastoihme (vaikka eipä ne tilastot paljon lämmitä) ja että vauvan voi jo näillä viikoilla pelastaa, vaikka jotain kaikesta huolimatta sattuisi. Oli oikeasti kiva, kun otti minut huomioon hyvin ja kertoi tosiasioita tuommoisestakin (kyllä noita juttuja aina mielessä pyörii). Mutta parasta se, että kaikki näytti olevan hyvin! Hieno sydän, aivot ja napanuora! Ja tukeva istukka etuseinämässä.
Hjolle paljon voimia, eiköhän kaikki mene hyvin! Eihän tuo raskausdiapetes mitään tavatonta ole. Hyvä kun huomattiin, niin osataan hoitaa.
Huliana oli käynyt turvavyön alenninta¿ Oliko kallista? Olemme lähdössä maaliskuun alussa käymään Oulussa, pitkäle matkalle olisi ihan kiva saada. Voikohan niitä vuokrata jostain? Tosin tulee kyllä autoiltua joka päivä, pitäisiköhän ostaa. Onko se hyvä ja toimiva, oikeasti hyödyllinen?
Mullakin on tuo työmotivaatio nollassa¿ Tuossa aiemmin olin jo töissä ihan innoissani, mutta nyt tökkii. Kun tietää, että kohta jää pois ja siihen asti tiedossa aika tylsiä hommia. Mutta kuitenkin enää vajaa 6 viikkoa!
Tänään hain kotiin uuden vauvakorin! En ottanut pakkausta, vaan päätimme ostaa niillä rahoilla söpösen kopan vauvalle. http://www.kehitysmaakauppa.org/sisustustavarat.htm Tuo kehto tuolta sivulta. Esikoinen ihan innoissaan vei omaa vauvanukkeaan sinne köllimään, kun selitin kopan olevan vauvalle.
Tuleepas juttua, huh! Nyt iltapalaa valmistamaan, kohta alkaa 24. Onko muut Jack Bauer-koukussa?
Tilp. 25+5
mullakin meni yö taas valvomiseksi, jotenkin ei tullut uni vaikka olin tosi väsynyt ja sai ravata pissillä koko ajan..miksköhän välillä pissattaa enemmän!!? pari yötä meni tässä että ei tarvinnut käydä kun kerran yöllä, nyt kävin ainakin 4 kertaa=/
mua ei ole supistukset vaivannut, paitsi ne kivuttomat kohtua harjoittavat. mutta välillä on jomottanut peräsuolesta!! onx se ihan normaalia..?? varsinkin jos makaa niin sillon jomottaa. ukko lähti kipeenä töihin, se on kyl ihme kun ei voi hakea sairaslomaa vaikka olisi kuinka kipeä.sinne kuulemma mennään vasta kun on pää kainalossa=9.
onkohan tuo vauveli nyt jotenkin poikittain tuola kun potkut tuntuu sivuilla!? ennen ne on tuntunut ihan tuolla alhaalla ja keskellä. vauva liikkuu taas onneksi normaalisti, pari päivää oli vähän hiljasempaa. pitäis varata se sokerirasitustesti=/.. no joo kahvinkeittoon..