Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ennen raskautta tupakoineet

Vierailija
19.05.2007 |

Hei,

Te kaikki tulevat äidit, jotka tupakoitte ennen raskauttanne. Tuntuiko teistä ennen plussausta, ettei tupakka enää oikein maistunutkaan? Vai tuliko raskaus täysin yllätyksenä?

Itse poltan ja menkat on nyt myöhässä, mutta olen aina ajatellut että jos olen raskaana tupakka alkaisikin tökkiä, mutta ainakaan nyt ei niin ole käynyt. Nyt vaan mietin, että kannattaako vielä odottaa testin tekemistä..

Kiitos jo etukäteen vastauksista..

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin jo raskaana kun lopetin tupakanpolton, mutta koska en tiennyt raskaudesta en myöskään sen takia lopettanut. Ei mulla ainakaan tupakka tökkinyt yhtään. Lopetuspäätös tuli ihan muista syistä. lähinnä täydellisestä kypsymisestä orjuuteen ja siihen hirveään hajuun mille mä aina haisin tupakan takia.

" Lopettamisen" jälkeenkin lipesin vielä parin baarikeikan aikana sekä muutaman p***N työpäivän aikana polttamaan (yhäkään en tiennyt raskaudesta) eikä se polttaminen tökkinyt silloinkaan yhtään. Ihan yhtä " ihanalta" se tuntui kuin islloin kuin aikaisemminkin.

Sitten joskus 6-7 viikolla tajusin tehdä testiä ja positiivistahan se näytti =)

Sen jälkeen en ole röökiin koskenutkaan. Nikotiinitabuja syön vieläkin säännöllisen epäsäännöllisesti. Nikkiksiä mulla ei kyllä ole ollut oikeastaan ollenkaan ja 17 vuoden erittäin aktiivisen savuttelu-uran jälkeen tämä polttamattomuus on ollu ihan hirveän helppoa.

Ehkä se johtuu siitä et mä tajusin etten menetä lopettamisessa mitään. Tupakoimattomana on muuten siistiä olla =)

Vierailija
2/3 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en voi sanoa mitään muuta kuin sen, että tällä hetkellä mua etoo tupakka todella paljon ja että viimeisen viikon aikana olen polttanut ehkä askillisen tupakkaa kun yleensä tuo aski menee päivässä.. Raskaus on mahdollinen joten näinköhän syy tuohon etomiseen on raskaus.. Ainakin toivon niin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen painiskellut tupakka asian kanssa paljon.

Olin kanssa aina ajatellut, että sitten kun tulen raskaaksi, ei varmasti enää tee mieli tupakkaa, no melkein niin. Lopetin tupakoinnin viikkoa ennen kuin tiesin olevani raskaana, suht helposti. Sitten seittemännellä viikolla otettiin miehen kanssa yhteen ekan kerran kunnolla, alkoi kai hormonit silloin pistää mun mielialan ihan sekaisin. Pahalla mielellä sitten pummasin siskon pojalta yhden tupakan töissä, kun ajattelin että se on vaan hermo tupakka. No sille tielle jäin taas sitten. Sen jälkeen olen poltellut enemmän tai vähemmän. Miehen kanssa asiasta tapeltu tuhat kertaa, ei hyväksy kanssa raskaana polttamista, mikä onkin hyvä. Nyt sitten kun jonkun aikaa poltellut " salaa" eilen päätin että tämä naurettavuus saa loppua. Otin itteäni niskasta kiinni, eikä tänään ole vielä yhtään tarvinnut polttaa. Ja nyt aion tosissani yrittää pysyä siitä kaukana. Kummasti sekin motivoi, kun odotan ekoja liikkeitä tuntuvaksi, ja järkeilin, että varmasti vauvakin piristyy, kun olen polttamatta, niin saisin ne liikkeet pian tuntea.

Äitini poltti ennen minun odotustani n.10 savuketta ja sitten raskaana 20, että sillä kuulemma vain himo koko ajan paheni.

Että kaikki tavallaan..

Pepiliina 17+3