Suihkuun kun supistukset alkavat <-- mikä pointti???
Kommentit (7)
Kun synnärille tulee nainen jonka synnytys on ihan alkuvaiheessa mutta supistuksia on ja tarttis välillä levätäkin, annetaan usein pieni määrä rauhoittavaa lääkettä:
Jos synnytys on todella käynnissä, vauhdittaa, jos ei ole, saa vielä nukutuksi kun supistelu loppuu.
Ja ap:lle--- ihan siksi sinne suihkuun neuvotaan menemään ku ei kotona ole kovin montaa muuta kivunlievitysmenetelmää tarjolla :-)
Vierailija:
Ja ap:lle--- ihan siksi sinne suihkuun neuvotaan menemään ku ei kotona ole kovin montaa muuta kivunlievitysmenetelmää tarjolla :-)
Ehkä siksi mietin tätä, että esikoisesta lähdin laitokselle, kun supistuksia oli ollut säännöllisesti kaksi tuntia. Siinä vaiheessa ne eivät olleet kauhean kipeitä, sellaisia vaan että ei viitsinyt paikallaan istua, kävely auttoi. Laitokselle soittaessakin olin vähän epävarma että tullaanko jo, sillä olin kuullut juttuja miten äitejä suunnilleen käännytetään ovelta. Sanoivat että tule jos siltä tuntuu, ja synnytys olikin sitten yllättävän edistynyt. Mulla ei missään vaiheessa tullut mieleen mennä suihkuun, enkä kokenut siihen mitään tarvetta. Miksi pitäisi kotona (suihkussakaan) kärvsitellä kun sairaalassa on kivunlievitystä tarjolla? Tietysti toisilla synnytys voi kestää hyvinkin kauan.
ap
Käskettiin synnärillä suihkuun ja pallon päälle. Auttoi noin vartin verran kipeisiin supistuksiin ja ehkä nopeutti avautumista. Kun ei enää auttanut ja supistukset tuli vaan kipeämmiksi, olin jo 7 senttiä auki ja pääsin ' pöydälle' . Sitten sain akvarakkulat ja ilokaasua, mutta ei tarvittukaan.
Oli ihan hämmästyttävä vaikutus sillä lämpimällä vedellä. 2 tuntia kesti synnytys, tosin eka synnytyskin kesti vain 6 tuntia.
Olise sitten suihkun tai kylvyn muodossa.... tämä on ihan ikivanha fakta =)
Johtuiskohan siitä että ollan kerran " oltu affenoita kaikki" =D
että valesupistukset loppuvat lämpimässä suihkussa ja näin kävikin. Muutaman kerran testailin viikonlopun aikana kun tuli kipeitäkin supistuksia 10 min välein, niin kummasti vain loppuivat suihkussa. Su-Ma yönä supisteli taas ja kun menin suihkuun, niin yltyivät aivan kamaliksi eli oikeat supistukset tosiaankin kiihtyivät suihkussa. Siitä sitten samantien Jorviin ja kohdunsuu olikin auki jo 5cm =)
Minulla ainakin suihku helpotti kipua alkuvaiheessa. Siinä syy?