Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**MAALIMUSSUKOIDEN alkuviikko (ma-ti)**

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]eilen oli niin hoppu päivä töissä etten ehtinyt tänne edes kurkistaa. illalla sentään kävin uimassa ja vähän tasaannuttamassa pulssia päivästä (harvoin sitä käydään urheilemalla laskemassa sykettä;)

täällä menee ihan hyvin. mitä nyt alaselkä valittaa jos kävelee paljon/ urheilee tai tekee jotain fyysisempää. olen venytellyt ja lämmittänyt kaurapussia, jotka tuntuvat auttavan. torstaina on sitten hierontakin:) oletteko muuten muut käyneet vielä HIEROJAlla? olen käynyt ihan suht säännöllisesti, noin viiden viikon välein, mutta täytyy kysyä oliskos hieronnat nyt vähäksi aikaa tässä vai vieläkö ennen synnäriä ottaisi yhden session.

vatsa on nyt sitten oppinut hikkaamaankin. välillä rasittavan tuntuista jos usein on, tuntuu ihan kuin elohiiri tykyttäisi jos vauva aivan ihossa kiinni, useiten menee kyllä ihan huumoriksi että pieni kello siellä tikittää - ääntä ei sentään kuulu mutta koko vauva hytkyy:D

ens viikolla neuvola. piti olla jo tällä viikolla mutta terkka päätti pitää muutaman vapaapäivän tässä välissä pois.

huomenna sitten treffataan osan kanssa. mukavaa päivää kaikille,

:) Caddie ja Pirpana, rv 32+0

ps.[/color] [color=red]katjuska,[/color] [color=green]sanoit että voisit luopua toisesta pumpusta. olen tässä etsiskellyt käytettyä, minä voisin sen kyllä ottaa mielelläni vastaan.[/color]

Vierailija
22/30 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En eilen päässytkään koneelle kun yritin taas töiden tekemistä mutta eihän siitä mitään tule kun ei saa yöllä unta ja on kuin junan alle jäänyt ja vielä oksettaa joten tänään piti jo antaa periksi ja olla pois,huomenna pitäis mennä lääkärin juttusille et mitäs tehdään,katsotaan joudunko jäämään jo pois töistä kokonaan.

Kiva kun oli satanut vähän lunta,on taas vähän valoisampaa ja meidän nuorimmainen koira on hulluna lumeen,sekoaa aina kun pääsee lumeen temmeltämään : ) Jännää nähdä sitten miten koirat suhtautuu Emppuun...

Saatiinkin eilen päätös vakuutus-yhtiöstä kun otettiin Empulle vakuutus joka alkaa jo ennen syntymää, Onko muut ottaneet vakuutuksia?

Meillä neiti on tapansa mukaan aina välillä hiljainen ja sitten taas alkaa meno,varsinkin illalla/yöllä menoa aina piisaa,toivottavasti kun syntyy rytmi muuttuu et päivällä seurustelisi ja yöt nukkuisi : )

Mukavaa tiistaita kaikille!!

Nasu-78 rv 29+5 ja Emppu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin jo luvata pumpun Simbucalle. Kannattaa katsella huuto.netistä jos käytetyn haluaa. Sieltä löytyy erilaisia malleja ja voi saada todella edullisesti. Siis kaikkea muutakin tarvikkeita joita ei uutena halua ostaa.

Vierailija
24/30 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh mulla meni varmaan puoli tuntia kahden päivän pinoa lukiessa. Tänään muuten kävi Soneran miehet sähkötolpassa ja pitäis kotona laajakaista VIHDOIN toimia!!

Mietin eilen, että ihme, kun kukaan maaliskuinen ei ole synnyttänyt, kun tosiaan huhtikuisiakin on jo jakautunut. Tosin joistain ei ole kuulunut aikoihin...missä LUMIENKELI luuraa?? Ja onko NIKONÄIDILLÄ kaikki sairaalassa hyvin?

Näin viime yönä unta, ett vauva vaan syntyi ja otin sen syliin. Olin ihan sekasin, että pitäiskö se nyt käyttää sairaalassa vaikka on ihan puhdas ja normaalin näköinen. Voi luoja...

Huomenna tosiaan nähdään ja paljonko meitä pitikään tulla? Onko monkeylla yhteenveto? Kiva nähdä se sun pieni " riiviösi" ;=)

rv32+0

Vierailija
25/30 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pitänyt kirjaa tulioista... Nyt kun paikka päätettiin itikseen, en ihan ole pysynyt perässä, mutta ainakin 8 pitäisi olla tulossa. Onko monkeyllä tarkempaa listaa?

-Santtu

Vierailija
26/30 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään oli neuvola ja nyt sitten pitäisi malttaa ottaa rennosti ja levätä mahdollisimman paljon tuonne ensi viikon tiistaille jolloin on lääkäri...ei kuulemma saisi nostella mitään ja mitenkähän sekin onnistuu kun esikoista on ihan pakko nostella vielä jonkun verran (ikää poitsulla on 1,3v)....vauva on laskeutunut ja terkka ei pystynyt oikein enää erottamaan mistä tuo häpyluu alkaa ja mikä taas on vauvan päätä....mulla on nyt viikonlopusta lähtien ollut paikat tosi kipeät ja todella kaikki liitokset tuntuu ilkeästi pehmenneen...eilen kävimme koko perheen voimin kaupassa ja moneen kertaan piti pysähtyä paikalleen kun tuli ihan tosissaan sellainen inhottava tunne, että vauvan pää valahtaa jalkojen välistä pihalle hetkenä minä hyvänsä...

nyt sitten hiukan jännittää, että onko vauvan pää alkanut painamaan kohdunsuuta auki...terkka kovasti povaili, että ei varmastikaan mene laskettuun aikaan, esikoinen syntyi kuitenkin " jo" viikkoa " etuajassa" ja edellisestä synnytyksestä on kuitenkin vielä niin vähän aikaa, että terveydenhoitajan mukaan keholla on vielä niin tarkat muistijäljet (?) olemassa, että voi olla, että tämä kakkonen päättää tulla aikaisemmin pihalle...mutta saa nyt nähdä, eipä tämän nyt vielä tarvitsisi ruveta pihalle pyrkimään...

muuten kaikki tuntui olevan kunnossa...koko raskausaikana painoa on tullut vain 1,5kg...vauvan sydänäänet oli hyvät ja liikkuminen on vilkasta...sf-mitta oli 30cm...

että sellaista tänne....nyt jännäämään jo valmiiksi sitä ensi viikon lääkärikäyntiä;)

-jiggy ja pikkuheppu rv32+2-

Vierailija
27/30 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=orange]tarkoitus kyllä tänään oli laskeskella, ketä meitä sinne nyt on tulossa. Katsotaan saanko aikaiseksi... jotenkin tää aika vaan menee, vaikkei mitään erityistä olekaan päivän aikana. Meijän mustasukkaisuudessa rypevä esikoisemme ei tulekaan huomiseen tapaamiseen, kun onkin menossa tuohon naapuriin synttärijuhliin. No eiköhän neiti vielä mukaan ehdi, niin näette ikioman päivänsäteeni =) Uusin tokaisu häneltä oli, kun tein ruokaa " äiti tekee pahaa ruokaa, iskä, mummo, pappa ja kaikki muut minun tuntemat ihmiset ja sukulaiset tekee niin hyvää ruokaa" . Kai tää tästä helpottaa...

Nyt menemme syömään PAHAA ruokaa ;)

-Monkey, mosse ja neiti 3v9kk-

Vierailija
28/30 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]lautasalo - meillä tuli positiivinen vakuutuspäätös veritakselta viime viikolla, jätin hakemuksen ihan viimeisenä mahdollisena päivänä. nyt sitten tarvis vielä maksaa nuo laskut niin olisi voimassakin;)

katjuska - ok, käyn katsomassa myyntipalstat jos löytyy. olen kyllä huomannut että usein on ollut myynnissä kerran/ kaksi käytettyjä lypsykoneita.

meikä lähtee kohta salille tämän vatsan kanssa, kerrankin vähän pirtsakampi olo illalla (huomenna vaakun tapaamiseen sitten tietysti hajareisin kun lantio paukkuu;)

Caddie[/color]

Vierailija
29/30 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on käynyt tänään neuvolassa,niin minäkin.

Painoa ei enää ole tullutkaan kun 200g lisää ja sf-mitta kulkee sitä samaa linjaa eli keskikäyrän alapuolella.Verenpaine hieman kohonnut entisestään.

Vauva on ollut jo pitkään raivotarjonnassa ja työntää välillä päätä niin kovaa että ihan pistelee.Mulle tuli myös samanlaisia ohjeita kun Jiggylle(anteeksi jos nimimerkki meni väärin)neuvolasta kun kuvailin oireita.Välillä kävellessä tosiaankin tuntuu että sieltä se vauva kohta tippuu...vaikka siis tiedän ettei se ihan tippumalla sieltä tule. :)

Kristiina Louhen Aino kirjoissa on tarina siitä kun pikkuveli tulee taloon.Muistaakseni Aino ja pakkasen poika.Meidän 3-v tyttö piti tarinasta, tykkää muutenkin Aino-kirjoista.

Meillä on tällä viikolla mun veljentyttö vajaa 4-v kylässä joten jos tulen huomenna niin mulla on sitten 2 tyttöä mukana.Yritän kyllä kovasti tulla mutta riippuu vähän miten puhki olen kahden uhmaikäisen paimentamisesta.

Toivottavasti huomenna nähdään!

Pikkarainen 33+5

30/30 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän minä olen, kun Pinja72 oli jo ehtinyt huhuilemaankin :) Ei vaan meinaa ehtiä kirjoittelemaan, kun päivät on yhtä hulinaa vaan... Nyt pikaisesti tuoreita kuulumisia tämän päivän (tai siis eilisen...) lääkärireissulta. Mä kävin siis rv 25+1 4D-ultrassa, jossa kehoitettiin vähän tarkkailemaan vauvan kasvua, kun odotettavissa oli/on isohko vauva. Sokerirasituksessakin kävin noin kuukausi sitten varmuuden vuoksi, mutta sieltä ihan normaali tulos.

No tänään tuli sitten käytyä kontrollissa omalla gynelläni ja samalla ultrattiin vauva. Itse olin arvioinut etukäteen vauvan tällä hetkellä parikiloiseksi ja aika hyvin näytti omat tuntemukset pitävän paikkansa, kun ultra antoi painoarvioksi 1981g ;)

Pari viikkoa sitten heräsin yhtenä yönä tiheisiin (2-3 min väli!!) supistuksiin, joita kestikin sitten säännöllisinä parisen tuntia ja supisteli vielä senkin jälkeen harvakseltaan. Jotain ne oli kai saaneet aikaan, kohdun suu oli onneksi vielä kiinni, joskin jo hieman pehmennyt, mutta kohdunkaulaa oli enää 2 cm jäljellä (6 vkoa sitten oli vielä 4 cm).

Mutta eiköhän tämä vauveli pysy siellä masussa vielä jonkun aikaa. Samanlainen oli veljensäkin aikanaan, säikytteli jo rv 22 poistulollaan, mutta lopulta meni sitten reippaasti yli...

Menen nyt näillä näkymin vielä viikolla 38+ käymään siellä lääkärissä, sikäli kun olen siinä vaiheessa vielä yhtenä kappaleena masuni kanssa, niin katsotaan sitten vielä tarkempi arvio vauvan syntymäpainosta. Jos näyttää tulleen hurja kasvuspurtti tässä välillä, niin sitten mietitään lääkärin kanssa sitä mahdollista käynnistystä normaalia aiemmin (lasketun ajan kieppeillä?), jos vauva reilumman kokoinen.

Tämän hetken arvion mukaan vauva menisi käyrillä siinä hieman keskikäyrän yläpuolella. Mutta lääkärin mukaan, koska olen ensisynnyttäjänä synnyttänyt 4-kiloisen vauvan ongelmitta alakautta ja vieläpä käynnistettynä ja lantioni on hyvän mittainen, hän ei nähnyt mitään ongelmia koituvan ainakaan jos vauvan paino pysyy alle 4,5 kg (toivottavasti!). Tällä hetkellä arvioi vauvan kooksi sellaista 4kg, mahdollisesti hiukan yli...

Sitten muita juttuja lyhyesti...

Vauvavakuutus myönnettiin meillekin (jouduttiin sitä varten siirtämään muut vakuutukset esikoisen lapsivakuutusta lukuunottamatta myös Pohjantähteen). Otettiin vakuutus tuolta, jos tulee tarve erityiskorvikkeisiin, niin vakuutus sitten korvaa nekin(esikoisellahan meillä on pahat allergiat edelleen reilun 2v iässä, joskaan korvikkeita ei ole koskaan saanutkaan). Esikoisen vakuutus meillä on IFissä, mutta sehän ei enää myönnä näitä syntymättömän vakuutuksia.

Tarvikkeista ollut viime aikoina kovasti juttua. Meillä ei suurempia hankintoja tarvitsekaan tehdä, kun esikoiselta kaikki niin hyvässä kunnossa ja tallessakin vielä. Hoitopöytäkin on vielä paikallaan, sitteriä tuli hänellä käytettyä jonkun verran, joten meillä se oli ihan hyödyllinen kapistus. Samoin kuin Aventin rintapumppu, jota voin lämpimästi suositella (pumppasin sillä päälle 30 litraa maitoa luovutettavaksi asti ja hyvin ajoi pumppu siinäkin asiansa!).

Tuttipulloja ja tutteja oli meillekin kertynyt kaappiin ihan liian kanssa. Esikoinen kun ei lopulta ikinä suostunut pullosta mitään juomaan, odotti mieluummin äitiä paikalle nälkäisenä ja sitten alkoikin tissittelymaratonit, jos äiti joskus harvoin erehtyi yksin vaikkapa kauppaan lähtemään... Tutinkin huoli vasta 4 kk:n iässä ja silloinkin vain tietty tutti kelpasi, lähinnä vaunuissa nukkuessa tms. Muulloin piti saada mieluummin tisu suuhun...

Vaunuina meillä esikoisen Brio Kombit, jotka jää nyt vauvalle, kun poika nykyään jo kävelee enimmäkseen joka paikkaan. Tosin kaksostenrattaatkin on olemassa, kun olin tässä välillä vuoden verran yksityisenä perhepäivähoitajana ja niitä silloin tarvittiin kovastikin. Niihin hommattiin sitten pehmeä kantokassi, kun noissa tavallisissa vaunuissa oleva kova kantokoppa ei tuplarattaisiin mahtunut. Hankintalistalla enää ainoastaan turvakaukalo, jota ollaan ajateltu hankkivamme uutena. Esikoisen vanhalla alkaa olla jo sen verran ikää, että uusi lienee paikallaan, vaikkei meillä omaa autoa olekaan (hänellä oleva turvakaukalo tuttavien vanha).

Mutta tapaamisessa toivottavasti nähdään joidenkin kanssa :) Mekin yritetään täältä Espoon perukoilta päästä enemmän tai vähemmän ajoissa Itikseen ;)

Lumienkeli 31+3