Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**MAALIMUSSUKOIDEN alkuviikko (ma-ti)**

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tuo ilma tuosta hieman piristyisi, olisi sitten mukava lähteä iltapäivällä ulos:)

Nyt kun on taas hiemna aikaa, voisin vastailla aiempien pinojen juttuihin...

SITTERI meillä oli esikoisella valmiina, sain sen kaverilta käytettynä. Oli meille todella tarpeellinen. Esikoinen oli päivät sitterissä, välillä hereillä, suurimmaksi osaksi nukkui. Myös muutaman yön nukkui sitterissä, kun sängyssä oli yhtä huutoa... Kun kiinteät ruuat tulivat kuvioihin neidin ollessa 3kk, oli sitteri erittäin tarpeellinen. Edelleen meillä välillä sitterissä istutaan (on sellaien säädettävä malli) esim flunssassa katsomassa muumeja:) Muuten on sängyn alla odottamassa vauvaa.

RINTAPUMPPU piti olla kotona valmiin (äitini ostama kun itse oli vauva, oli myös tädillä lainassa), mutta osia oli hävinnyt matkalle niin että itse pumppu puuttui, pullo kyllä oli. Pari päivää oli oltu kotona, kun pumpuli olisi ollut tarvetta. (en imettänyt(enkä imetä nyt) joten maito oli pumpattava pois) Mies oli lähdössä kauppaan ja toi sieltä samalla Ainun käsi pumpun. En ollut niihin perehtynyt, niin en osannut muun laista pyytää. SOitti kyllä vielä kaupasta ja varmisti että on oikea. Kyllähän siinä pumpatessa aluksi kädet kipeytyi, mutta tottui siihen. Muutaman viikon pumppailin kaksi kertaa päivässä, sitten ei enään tarvinnut:) Meillä siis kaapissa odottamassa suht käyttämätön pumppu. Saa nähdä tarviiko sitä' nyt, neuvolassa sanoivat että sairaalassa saattavat antaa lääkkeen ettei maito turhaan nouse. Saa nähdä antavatko...

Työ-asiaan vastasinkin jo eilen... Olikohan muuta...? No nyt ei muistu mieleen. Palailen taas kun tulee jotain:)

-SAnttu ja VAlttu 33+5

Ylihuomenna on TAPAAMINEN ja silloin alkaa myös äippäloma!

Vierailija
2/30 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red] Vielä 12 työpäivää jäljellä. Millään ei enää huvittaisi työt, mutta onneksi tämä tammikuu on mennyt vauhdilla eteenpäin.

Minä olen toimistohommissa kuljetusalan yrityksessä. Kaikkia mahdollisia toimistohommia hoitelen, lähinnä laskutusta. Tietokoneen ääressä siis istuskelen.

Perjantaina käytiin ostamassa kalusteet vauvan huoneeseen, ostettiin pieni kirjahylly, kaksi lipastoa ja hoitopöytä. Aikaisemmin ostettiin pinnasänky. Ja siellä on myös pieni sohva. Seinät on maalattu, lauantaina saatiin lamppu kattoon. Nyt sitten vaan huonekaluja kokoamaan!

Autokin vaihdettiin, nyt on sitten viisiovinen auto, ihan kunnon farmari. Edellinen auto oli kolmiovinen, tämä uusi on varmaan paljon käytännöllisempi lapsen kanssa.

Mä olen ihan turvonnut ja levinnyt! Sormet ja nilkat on paksut, naamakin näyttää levinneen. Ja lantio... kohta mä en saa varmaan mitään housuja jalkaan. Onneksi ei ole montaa työpäivää jäljellä, mulla nimittäin loppuu kohta vaatteet! Millä sitä sais ulkonäköään kohennettua? Uusia vaatteita en viitsisi enää ostaa, ainoastaan alusvaatteita aijon ostaa. Kampaajalle ajattelin äitiyslomalla mennä, joku jalkahoitokin olisi kiva. Paitsi että ne kauhistuu näitä mun norsunjalkoja... Ärsyttää kun ei saa sormuksiakaan takasin sormiin. Valitusta kerrakseen...

Mulla sama juttu kun monkeyllä, vatsa toimii vähän niin ja näin, joskus menee tosiaan useampi päivä ette tarvitse vessassa käydä isommalla hädällä. Ei taida olla kyllä ihan terveellistä. Mä saan suolen toimimaan juomalla teetä!

NapNap rv32+5 [/color]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tassa pidan pienta taukoa, kun olen hosteeraamassa ' tyttojen illan' taalla meilla tanaan. Koko aamun olen jo tuolla keittiossa haarannyt, kun lupasin viela tehda syomiset ja muut. 8 henkea siis tulossa yhteensa, joten kyllahan siina on jarjestelemista! No taman jalkeen voi sitten rauhassa kylailla muiden luona hyvalla omallatunnolla :) Taalla on sellainen tapa etta kaikki vuorollaan..

Muutenkin on ollut parisen paivaa vahan parempi mieli, ja eilen sain laitettua ne muumiverhot lastenhuoneen ikkunaan. Tuli tosi ihanat! Muutenkin alkaa olla huone melkein valmis pikku tulokkaalle. Hassua kun toisaalta tuntuu ettei millaan malttaisi odottaa ja sitten taas etta aika loppuu ihan kesken!

Masussa ollaan oltu tosi aktiivisia viime paivat ja kyljet on kovilla. Muutenkin menee mukavasti, ei mitaan kipuja tai muitakaan oireita, vasyttaa vaan tavallista enemman ja vessassa saa rampata jatkuvasti. Mulla on viime paivat ollut omituista kihelmointia ja pistelya masussa, tai siis lahinna ihollaa. Ihan paranoidisesti rasvailen ja seurailen niita raskausarpia.. Viela ei ole nakynyt....

Mutta nyt takas hommiin.......

Browniette 32+4

Vierailija
4/30 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=orange]Täällä vaan vaivat jatkuvat... rupee jo ärsyttää! Nyt närästää ihan hirveesti, alkoi jo heti kun heräsin, enkä ollu mitään ehtinyt edes syödä. Tai siis luulen, että tää on närästystä... tohon vatsan ja rintojen väliin vasemmalle puolelle sattuu inhottavasti ja röyhtäilyttää koko ajan. Mikä tähän auttaa? Vinkkejä?!?

Mulla teen kanssa ihan päinvastoin kuin [b]NapNapilla[/b], maha vaan menee entistä kovemmaksi ja kun tee on ainoo mitä juon, en siis juo kahvia. Oon yrittäny juoda teetä nyt vaan aamusin.

Saanko [b]Santtu[/b] kysyä, mikset aio imettää? Ei tartte tietenkään vastata ja jokaisen oma asiahan se on, mutta oon vaan utelias =).

Nyt meen neidin kanssa ulos.

-Monkey ja mosse rv. 30+5-

Vierailija
5/30 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

monkey kyseli miksen aio imettää... Kyllähän sitä saa kysyä:)

Mulla kun on kertynyt noita allergoita tässä mukaan (mm maitoproteiini ja soija) niin en tahdo niitä lapilleni siirtää. Turun yliopistossa on 200 luvun alussa tehty tutkimus allergisten äitien äidinmaidosta, kuinka se on erilaista ja altistaa lasta ennestää allergoille. Sehän menee niin että jos jommalla kummalla vanhemmista on ollut TAI sisaruksella on allergiaa, on 50% mehdollisuus että lapsellakin on. Jos taas jommalla kummalla vanhemmista on allegiaa on 75% mahdollisuus että lapsellakin on. Jos äiti vielä imettää niin % nousee vielä tosta 75stä... Nyt kun en imetä, saan tiputettua tuota prosenttia. Asiasta olen keskustellut oman lääkärini kanssa (yksityinen) ja hän tukee tätä ajatustani ja on myös lukenut kyseisestä tutkimuksesta... Neuvollassa ovat erimieltä, mutta tämä on meidän perheen päätös ja ymmärtävät sen, eivätkä tuputa imetystä. Meillä myös tavalliseen maitoon siirryttäessä kaytetään ekan vuoden (2 v asti) luomumaitoa, koska se ei laukase mahdollista piilevää allergiaa niin helposti, kun ei ole homogenoitu. Maito allergiahan voi olla piilevänä suht pitkään. Ja kun saa tavallista maito, niin voi aktivoitua. Korvike ei tätä välttämättä vielä tee. Meillä kun tuo maitoallergia kulkee suvussa (minulla, siskollani, äidilläni, tädilläni ja mummillani on) niin kaikki keinot käytetään että lapset siltä välttyisivät. Isällään kun ei allergioita ole:)

Tässä tuli nyt pitkä sepostus imettämisestä ja allergioista. Neuvolassa tosiaan sanovat että imettäminen ehkäisee allergioita, mutta tämä pitää paikkansa tapauksessa, jolloin äiti ei itse ole allerginen... Äidin allergiat eivät välttämättä siis siirry, mutta me emme halua riskiä otta että lapsesta tulee todella allerginen ja joutuu kalliille apteekin korvikkeelle. Ja tässä on ajatuksena lapsen terveys ja hyvin vointi, ei raha ja korvikkeen kalleus..

-allerginen- ei imettävä-Santtu

Vierailija
6/30 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla kun oltiin menossa nukkumaan sanoin miehelle, että käy sammuttamassa valot neidin huoneesta ja katsomassa ettei patteria ole väännetty täysille. Hetken päästä mies tuli sanomaan että huone on ihan kakassa... No ei auttanut muu kuin ottaa moppi käteen ja alkaa puoli 11 illalla siivoamaan kakkoja lattialta. Sitten piti herättää neiti (joka nukkui todella sikeästi) ja pestä koko tyttö. Hassuinta oli ettei mua edes ottanut päähän, nykyään kun hermostun jo siitä että kissa murustaa aamupalalta jääneen leivän kantin maton päälle. Yön neiti nukkui sitten meidän välissä ja aamulla alkoi sitten lakanoiden vaihto ja pesu. On toi kolmen vuoden uhma sitten mukavaa aikaa...

Tilattiin eilen netistä esikoiselle synttärilahjaksi oma mönkijä. Pääsevät sitten isin kanssa yhdessä ajelemaan. Mukavaa kun on sitten joku harrastus mikä on vain isin kanssa, äiti kun ei noista moottori värkeistä niin välitä.

Sitteristä oli puhetta ja meillä oli tosi kovassa käytössä kun lattia on sen verran kylmä ettei viitti vauvaa siinä pitää. Oli sitten helppo siirrellä paikasta toiseen jos laittoi vaikka ruokaa. Sohvallakaan ei kauaa voinut pitää kun neiti oppi kääntymään jo todella aikaisin. Esikoisen sitterin ehdin antaa kaverille ja nyt uudelle tulokkaalle ostettiin " uusi" .

Rintapumppu mulla kanssa odottaa kaapissa, itseasiassa kaksikin kappaletta. Meillä oli kyllä tarpeellinen ja nyt aion ottaa jo sairaalaan mukaan. Mutta jos joku tarvitsee ainun ehjää vähän käytettyä pumppua, voin toisesta luopua ihan ilmaiseksi.

Mä kanssa hommasin pari vaaleanpunaista marimekon tuttia kun oli nii söpöjä. Muuten en marimekosta edes tykkää, mutta tutit oli niin suloisia. Pari pulloakin on jo valmiina. Jotain rasvoja ja talkkia pitää vielä ostaa muuten kaikki on hankittu. Niin ja edelleen se sänky. Saadaan varmaan lainaksi tutuilta sellainen sairaalasänky mikä menee sen 4kk. Sitten voikin ostaa pinnasängyn. Vähän harmittaa kun miehen piti se kehto tehdä.

Omassa ( . ) ei muutoksia. Tytsy myllertää parin tunnin välein, yöllä antaa onneksi nukkua (tai sitten nukun niin sikeästi etten herää muksautuksiin). Välillä tunkee pyllyä ikävästi tonne kylkiluihin. Esikoinen paijaa ja pussaa massua joka päivä ja olisi halunnut jo antaa vauvalle tutin...

Ajatella että 4-9 viikkoa niin vauva syntyy. Nejä viikkoa menee todella nopeasti... Tai voihan siihen mennä vähemmänkin aikaa. Kohta alkaa siis jo ensimmäisiä maaliskuisia syntymään. Helmikuisia ja huhtikuisiahan on jo syntynyt, mutta ei vissiin yhtään maaliskuista. No toivotaan että vielä muutamia viikkoja saataisiin uutisia odotella.

Tapaamisesta... Taidan jättää väliin ton neidin kanssa. En viitsi lähteä auto-juna-metro linjalle ja sitten vielä kahvila kiukuttelut päälle. Olisi kyllä mukava nähdä muita maaliskuisia.

Palailen taas!

Kati (rv 33+1)

Vierailija
7/30 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaheränneenä tässä aamuteetäni hörpin:)

Monkey kysyi närästyksestä, siitähän mulla piisaa rankkoja kokemuksia koko raskauden ajalta. Tuntuu, että helpotuskonstit on tosi yksilöllisiä, mutta vastaanpa silti:

Juot siis mustaa teetä? Sehän närästää, ilmeisesti aiheuttaa sulle vielä kovan vatsankin? Kelpaisko sulle mikään muu tee? Itse olen juonut seuraavia, näissä ei muuten ole kofeiiniakaan:

- SoleRobois, saa useampana merkkinä, mun mielestä maistuu lähinnä maustetulle mustalle teelle, aika " normaali" maku. Ei ole närästänyt.

- Kamomilla - tunnetusti rauhoittaa vatsaa, erityisen hyvä illalla.

- Ruoansulatusteetä, oisko Yogi-merkkistä, mikäs sen nimi olisi ollut, ehkä Stomach Ease tai Digestion tea (ja luonnollisesti oikein kirjoitettuna:). Siinä on eri yrttilaatuja, mutta ne ovat yleisesti käytössä olevia mausteita, eivät ole kiellettyjen listalla. Kysy toki vielä myyjältä, näitä myydään luontaistuotekaupoissa. Mulla ainakin auttoi tosi hyvin kovaan vatsaan ja ei aiheuttanut närästystä.

- Hopeatee - vain sokeria ja maitoa lisänä:)

- Inkivääritee, auttaa varsinkin pahoinvointiin, mun mielestä sopii hyvin aamuteeksi. Ostin siis vihannesosastolta juurenpalan ja raastoin sitä (voi raastaa kuorimisen jälkeen samalla kuorimaveitsellä vaikka) suodattimeen/sihtiin. Huom. tulee helposti voimakasta! Mukaan sopii hyvin maito, mausteiksi esim. kaneli.

Vierailija
8/30 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä [b]Katjuska[/b] manaa, että kohta ruvetaan synnyttämään. Mie oon laskenu ihan sen varaan, ettei paljoa ennen la:aa synny. Meillä on vielä helmikuun lopussa yhdet häätkin=) Tietysti miulla on la vasta siellä loppupuolella, eli monta maalismasua kerkeää sitä ennen. Yhteisesti kaikille tsemppiä näihin loppuaikoihin, jotka siis virallisesti alkavat olla jo käsillä!!!

Omaan(-) ei mitään uutta.

-jossara-

Vierailija
9/30 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sammua juuri viimesille teksteille! Prkl! Tekee joskus tätä.

Eipä mulle ihmeitä uusia kuulu. Keskiviikkoista äitiyspoli käyntiä odotan kuin kuuta nousevaa jännityksellä. Käyntini tarkotushan on mennä saamaan insuliini korkeisiin verensokereihini, ja vauvan painokontrolliin. Lisäksi siätutkimuksen tekevät..Ihan jänskättää kun on ihan mukavasti supistellut jo että mitä kohdunsuulla on tapahtunut. Mielenkiinnolla odotan myös sitä ultraa. Näemme sitten taas onko pikkuinen edelleen perätilassa ja minkä painoinen kaveri on nyt. Jos vauva vielä perätilassa niin sitten luultavasti keskustellaan synnytystavasta, kääntöyrityksestä jne. Olen kuullut että TAYSSISSA on sellanen käytäntö että perätilavauvojen suunnitellut sektiot tehdään viimestään 39+ viikolla, mutta jos meidän vauveli vielä isokokoiselta vaikuttaa niin luultavasti jo aiemmin. Odotusta siis 5-8 viikkoa enään edessä luultavasti. KÄÄK!

Vähän kyllä hirvittää mitä tuleman pitää. Olen tällähetkellä sitä mieltä että jos vauva pysyy perätilassa haluan sektion mutta se pelottaa. Sitten kun taas ajattelen mitä riskejä vauvalle voi olla perätilasynnytksessä niin NOU THANKS SEKÄÄN! Mutta sektiosta ei tietääkseni ole vauvalle mitään harmia mutta mulle taas on eli vauva etusijalle mieluummin sektio. Toivon kuitenkin että hän vielä kääntyisi ja saisin synnyttää alakautta. Siitä hyvät kokemukset kun kaksi synnytstä takana.

Näillä fiiliksillä siis jään odottamaan keskiviikkoa ja nyt valmistautumaan kampaajalle lähtöön ; ) Raitoja päähän ja leikkausta. Ja tänäänhän viikkoja mulla 31+2.

Vierailija
10/30 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan, että muillakin alkaa ajatuksissa pyöriä tuo tuleva synnytys - mä olen jotenkin sivuuttanut koko asian tähän asti, mutta nyt alkaa tulla uniin ja ajatuksiin ihan päivälläkin. Mulla esikoinen syntyi sektiolla, kun synnytys ei edennyt parin päivän pyristysten jälkeen ja nyt kolmen viikon kuluttua viikolla 36 on TAYSissa synnytyksen suunnittelu, jossa sitten selviää, saanko yrittää tätä uutta tulokasta alakautta. Toivoisin toisaalta, että saisin, toisaalta ei leikkauksestakaan jäänyt kurjia muistoja ja toivuin siitä tosi nopeasti.

Oma (.) voi samoin kuin ennenkin. Kävelin eilen äänestämään 3 km suuntaansa ja nyt olen melkein päässyt selkäkivuista, mutta vauva on varmaan jo kiinnittynyt, koska lantiossa tuntuu NIIN kamalalta yhtään pidempi kävely. Toisaalta kun saa vauhdin päälle, niin ei enää satu niin paljon. Eka kilsa piti pinnistää itku kurkussa. Toisaalta tuntuu, että tulen hulluksi kun vaan pitää loikoilla täällä kotona. Uhosinkin juuri miehelle, että kävelen joka paikkaan, kunhan saan tämän vatsan pois :)

Esikoisen yöimetyksiä ja -nukutuksia muistellen tilasin netistä riipputuolin, joka oli nyt tullut Matkahuoltoon. Ajattelin, että se voisi tässä loppuraskaudessakin olla ihana, kun en meinaa enää tuolta sohvanpohjalta päästä ylös jos sinne vääntäydyn. Onko kenelläkään moista kapistusta ollut - kokemuksia?

Nyt koitan lähteä etsimään vanhoja imetysliivejä ja rintapumppua, jotta nään kuinka paljon varastoja pitää päivittää :)

Anna ja vatsa 32+5

Vierailija
11/30 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolaterveisiä tältä päivältä. Plakkarissa nyt rv 30+2. Ihana olla jo näin pitkällä, kun tässä on saanut ravata Jorvissa suppareiden takia. Huomasin " ilokseni" , että muutkin ovat murehtineet raskauttaan nyt kun odottavat toista. Jännä miten sitä oli ensimmäisen kohdalla niin levollinen, vaikka kivisti ja kolotti. Nyt tuntuu, että saa paniikkikohtauksen suunnilleen joka liitoskivusta. Jepujee. Maha tuntuu kasvaneen nyt kamalaa vauhtia. Sf näytti olevan 31.5cm. Eli yli käyrien posotetaan mennä. Niin se oli esikoisenkin kohdalla. Eipä syntynyt megavauvaa, vaikka neuvolassa pelottelivat. Ja nytkin vauva kasvaa ihan keskikäyrillä (se kun on todettu tässä useasti, kiitos Jorvin kontrollien). Muita ihania vaivoja on närästys ja selkäkivut, kuten varmaan meillä kaikilla. Joku muuten kyseli maalismussukoiden ammatteja. Täällä kans yks lähihoitaja, joka nyt kylläkin ollut esikoisen äippäloman jälkeen kotosalla. Muuten tehnyt uraa vanhustenhoidossa. Et tällasta. Hyviä vointeja kaikille!

Vierailija
12/30 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=orange]Meillä esikoinen (3v9kk) ollut tosi innoissaan odottamassa pikkusiskon tai -veljen syntymää. Minäänlaista mustasukkaisuutta ei oo ollu ilmassa. Koasvti on viime päivinä kiukutellut, mutta oon pistänyt sen uhmaiän piikkiin. Tänään ollut ihan mahdoton koko päivän... hermot tosiaan olleet koetuksella tän närästyksen ja esikoisen kiukttelun kanssa. Illalla halusi tulla mun syliin ja käytiin sitten seuraavanlainen keskustelu

Neiti: " mä en haluu pikkusiskoa tai -veljeä"

minä: " no, meille nyt on sellanen tulossa"

neiti: " heitä se roskiin"

minä: " eihän ketään roskiin voi heittää, sinnehän kuolee"

neiti:" niin ja rotat syö"

Sitten heteken hiljaisuus ja neiti tokaisi " katotaan sitte kun se on syntynyt, että mitä tehdään"

Siinä sitten kovasti yritin vakuutella, kuinka kiva pikkusisko tai -veli on ja mitä kaikkea sille voi opettaa ja auttaa äitiä sen hoidossa. Vakuutin myös, että vaikka mosse syntyykin, niin silti me rakastetaan neitiä ja mosseakin. Molemmat ovat meijän kultamussukoita. Myöhemmin kysyin, miksi halusi heittää mossen roskiin. Neiti oli surullisen näköinen ja sanoi " en tiedä, mistä se tuli" ... taisi itsekin hämmentyä ajatuksestaan. Iltasaduksi luettiin kirja tyttö, joka halusi takaisin äidin vatsaan.

Tällasta kyllä osasin odottaakin, mutta silti se tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta, kun niin innokkassto masulle juttelee ja kaikille kertoo mossesta ja odottaa koska vauva syntyy... vaikeetahan se on jakaa vanhempien huomio.

Onko lisää kirjaideoita mustasukkaisuudesta vauvan syntyessä?

-Monkey-

Vierailija
13/30 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Santtu kirjoitteli allergioista... Meillä tosikoisella taisi käydä sitten luvattoman huono tuuri. Hän on maito- ja soija-allergikko (tosin epäilen soijan jo " hävinneen" ) ja olen vähän ihmetellyt hänen altistumistaan. Minun puolella sukua ei ko. allergioita (tai allergioita yleensäkään) esiinny, miehen puolella minulla tiedossa vain sisko (eikä hänelläkään maito tai soija). Kai se kuitenkin tulee sieltä... Jotenkin mulle vain on tullut sellanen fiilis, että vaikka imettäminen on tärkeää niin ei silläkään ihmeitä tehdä jos esim. allergia on tullakseen.

Apteekin korviketta käytimme imettämisen lopettamisen jälkeen n. vuoden ikään (tosikko päätti vierottaa itsensä 8-9 kk iässä), sitten siirryimme kaupan riisijuomaan. Täytyy vain toivoa ettei tällä kolmosella ole samaa vaivaa, Kela on ystävällisesti muuttanut maitoallergikkojen korvausperusteita tiukemmiksi :( En minäkään pennejä laske lasten ollessa kyseessä, mutta n.20¿/n.3 litraa on aika paljon (siis ilman Kelaa)...

Ja kirjaehdotus. Mustasukkaisuutta yleisemmällä tasolla käsittelee kirja " Kulta Pieni" . Kirjoittajaa en tietenkään muista, mutta alkaa riimittelyllä " Pieni mökötti ja synkisteli, hän löi ja lätki, läiski ja mätki, sikin sokin tillin tallin mullin mallin... Kulta pieni sanoi Suuri, mistä moinen kiukkukuuri? No kun minä olen möhnää ja töhnää,... eikä kukaan rakasta Pientä. Kulta pieni, sanoi Suuri, aina päästä häntää asti, rakastan sua valtavasti..." . Jotenkin noin. Mielestäni kauniit kuvat, ei liian pitkä ja kivasti riimitelty. Yritän muistaa katsoa kirjoittajan huomenissa, jos joku kiinnostui :)

Huomenna on neuvola, mielenkiintoista kuulla tuore sf-mitta. Ja ehkäpä saisin puhuttua tädin ympäri antamaan käsi kopelo -painoarvionkin. Juuri lauantain synnyttäneen ystäväni kommentti masusta oli " ompas se vielä pieni" . Minun korvissa se kuulosti oikein kivalta :)

T. MaalisPapu rv30+5

Vierailija
14/30 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red] Tänään on iltapäivällä neuvola. Mua kauhistuttaa mun paino... voiko turvotus lisätä painoa? Nyt on kyllä otettava kaikki konstit käyttöön, että saisi tätä turvotusta pois. Onneksi tänään en ole ihan niin turvonut kuin eilen.

Torstaina on eka synnytysvalmennus, toivottavasti on hyödyllinen ja mielenkiintoinen kokemus. Ja huomenna on kahvittelu, kivaa!

NapNap rv32+6 [/color]

Vierailija
15/30 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli neuvola, kaikki kunnossa, painoa (mitä pelkäsin) ei ollut tullu kun 200g / vko, mutta selittynee sillä että sf-mitta oli tässä välissä kasvanu vaan 1 cm. Kun viimeeksi oli samassa ajassa (2 vko) kasvanu 4 cm, sillon painoa oli tullu se 800g / vko !!!! Oli tainnu olla joku kasvupyrähdys. nyt Sf-mitta oli 32 eli yläkäyrällä mennään, mutta ei enää sen yläpuolella niinku viimeeksi =o]

Meidän neuvolan laitteissa taitaa olla " vähän" vikaa, kun 4 viikkoa sitten Hb oli pompannu 117:sta 141:een, ihmettelin kyllä suuresti kun miulla Hb on aina ollu aika alhainen.... viimeeksi ei mitattu kun oli ollu niin hyvä, mutta nyt mitattiin ja tuloksena 118. En kyllä usko että se on oikeesti vaihdellu noin paljon, vaan epäilen kyllä niitä laitteita, neuvolatätikii sano että nää laitteet saattaa hieman heittää..... :)

Vauva on pääalaspäin ollu jo jonkuu aikaa, painoarviota ei täti käyny tekemää, miten muilla?

Ammateista oli puhetta, Mie toimin Taloussihteerinä eli näyttöpäätetyötä teen. Ekalta ammatiltani oon vaatetus-artesaani, mut eihän noilla taidealoilla oikein töitä ole ja kouluttauduin sit kaupalliselle alalle kun en kuitenkaan omaa firmaa halunnu perustaa. Ompelutaidot ei onneks koskaan hukkaan mene, nytkii pitäis alkaa ommella sohvaan päällistä, kun toi valkoinen sohva ei välttämättä lapsen tulon jälkeen pysy kauaa valkoisena ;)

Mukavaa tiistaita kaikille !!!!!

Fiona rv 32+2

Vierailija
16/30 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, oli neuvola aamulla ja näytti kuulemma hyvältä. Tosin hemoglobiini oli 111, joten saisi nousua tulla sen suhteen. Vauva on perätilassa ja sf oli 28. Nyt on siis rv 30+5. Jotenkin pelottaa toi perätila. Toivottavasti vauva kääntyy rv. En nimittäin halua synnyttää vauvaa, joka on perätilassa. Viikonloppuna vauva tuntui työntävänsä peppuansa ylöspäin, joka ehkä viittaisi siihen, että olisi yrittänyt kääntyä. No, se jäi kyllä yritykseksi, mutta silti olin toiveikkain mielin ja odotan vieläkin, että kääntyisi lähiaikoina...

Painoa oli tullu neljässä viikossa vähä yli 2 kg. Outoa, kun tähän asti on ollut neuvola aikoja kerran kuukaudessa, niin nyt sain 5 aikaa, siis seuraavan neuvolakäynnin, lääkäriajan, tutustumisen sairaalaan ja pari neuvolan synnytsvalmennusaikaa... Nyt sitä oikein itsekin heräsi, että ollaan suht. lähellä synnytystä, kun noi kaikki tulee eteen.

Vielä olisi töitä 4 viikkoa. Ei kyllä millään enää malttaisi olla töissä. Odotan innolla äitiysloman alkamista.

Muuten olo on hyvä.

Iloista päivän jatkoa kaikille!

Vierailija
17/30 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv= raskausviikot

Rt= raivotarjonta, siis vauvalla pää alaspäin ja ilmeisesti toivottua...

ellu

Vierailija
18/30 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenpas minä reipastunut kun jo toista kertaa samaan pinoon kirjoitan. Mulla on oaikat ihan jumissa kun jouduin viime yön nukkumaan sohvalla. Neiti heräsi illalla ja itki vaan. Sain kymmeniä kertoja kysellä mikä on hätänä. No ilmeisesti oli masu kipeänä ja ajattelin nuukkua alhaalla jos alkaa oksentamaan tai jotain. Onneksinukkuin yön hyvin ja aamulla ei enää mitään.

Tuli aamusta viesti että meidän hallitus lähtee 14.2 fazerille tutustumis käynnille. Pakko oli heti ilmoittautua vaikka en ollenkaan tiedä saanko tytölle hoitajaa. Sinne on siis 10-v ikäraja josta eivät kyllä jousta. On onneksi kuukausi aikaa järjestellä.

Yksi hyvä lasten kirja on minä ja vauva. Siinä kerrotaan vauvan tulosta esikoisen silmin. Kuinka se vauva ei aina ole niin kiva kun se kakkaa ja oksentaa ja itkee. Mutta miten sitten kuitenkin kun sitä vauvaa on ikävä jos ei ole paikalla. En tiedä saako kyseistä kirjaa enää mistään.

Omassa ( . ) ei muutoksia. Liitoksia särkee ja rakkoa painaa. Eli valtakunnassa kaikki hyvin...

Kati (rv 33+2)

Vierailija
19/30 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=orange]Täällä sataa lunta! Kiva saada vähän enemmän talvista maisemaa.

Kiitokset kirjavinkeistä, jospa sitä kävisi neidille jonkun kirjan katsomassa tässä joku päivä. Tuntuu kyllä olevan päällä aika paha uhmaikäkin, kaikesta pitää vänkätä vastaan ja sanoa, " mä teen sitte salaa" =). On vielä sen verran " tyhmä" , että kertoo etukäteen aikovansa tehdä jotakin salaa. Aamulla uloslähtiessä sain kyllä tosissani pidätellä naurua, kun annoin neidille villahaalarin ja käskin laittaa päälle, niin neiti katsoi mua suoraan silmiin ja sanoi " enkä, se on ihan paska!" Siinä sitten huulta puurren selitin, ettei tollasta kieltä käytetä. Antaa kuulemma mosselle koko haalarin.

Omaan masuun ei uutta kuulu, neuvola torstaina niin saan sitten taas tietoja päiviteltyä. Närästystä ei oo ollu tänään ollenkaan *koputtaa puuta*.

Neiti meni naapuriin leikkimään ja sitten lähdetään kahdksi muskariin ja sillä välin aattelin pikaisesti käydä kaupassa. Nyt pyykit narulle ja sitten sohvalle köllöttelemään masun viereen.

-Monkey ja mosse rv. 30+6-

[/color][color=red]MUISTATTEHAN HUOMISEN TAPAAMISEN PIAZZAN ROBERT' S COFFEESSA KLO 17.00!

Vierailija
20/30 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään aamulla oli siis neuvola, hyvältä näytti täälläkin :) Painoa ei ollut tullut neljässä viikossa kuin 500g. Hämmästyttävää sinällään, kun oli tuo joulukin välissä, enkä mitenkään vältellyt syömistä. Sf-mitta oli 29, keskikäyrän tuntumassa mennään. Sykkeet keskimäärin 155 ja paineet 102/58. Tästä eteenpäin neuvola onkin sitten kahden viikon välein...

Vaavi on edelleen raivotarjonnassa. Mulla ei ole kyllä mitään havaintoja siitä, milloin se olisi kääntynyt niin. Ei ole aiemissakaan raskauksissa ollut. Ehkä pää alaspäin on meidän vaavien lemppariasento ja ne asettuvat niin varsin aikaisessa vaiheessa?!

Antoivat myös sen ohjelappusen synnyttämään lähtemisestä. Hah-hah-haa! Niinkuin tässä vielä kahteen kuukauteen olisi mitään sen suuntaista tapahtumassa....

Monkey vai kuka se oli kun kysyi voiko turvotus nostaa painoa. Kyllä voi. Tosikoista odottaessa paino on saattanut heitellä herkästi muutaman kilon päivien välillä ja turvotusta siitä on saanut kiittää. Sillon antoivat neuvolasta ohjeen juoda reilusti enemmän vettä kuin normaalisti. Hyvä vinkki muuten, mutta mulla paljo vesi aiheutti närästystä joten suo siellä, vetelä täällä :)

T. MaalisPapu rv30+6

PS. Sen eilen mainitsemani Kulta Pieni -kirjan kirjoittaja on muuten Debi Gliori.