**syysSÄTEET 05 viikolle 3**
Kommentit (46)
Mun elämästä tuli kiireistä heti töiden alettua, etten meinaa ehtiä edes pinoja lukemaan, saati sitten kirjoittelemaan, mutta kyllä mä täällä taustalla olen ja edellisestä odotuksesta tiedän, että kylläpä tämäkin pino alkaa sit vilkastua, kun porukka rupeaa jäämään äitiyslomalle, sitten on aikaa eri tavalla. Tai oli mulla eri tavalla esikoista odottaessa aikaa töiden jälkeen, kuin nyt, nyt esikko vaatii erityishuomionsa työpäivän jälkeen, kun päivät kuluu liukuhihnameiningillä, kun hoitolapsia on kolme ja niistä kaksi 2-vuotiaita, eli näitä 2v on mulla nyt kolme päivittäin, joten vipinää riittää, nyt ovat päikkäreillä. Yleensä tämä päikkäriaika menee itsellä lueskellessa ja tehdessä välipalaa valmiiksi!
Raskauteen kuuluu hyvää, olin ekassa lääkärissä tiistaina, kaikki oli kunnossa ja kun käyn yksityisellä, ultrasi kauan ja mittaili tarkasti (vaikka siis olen toki käynyt jo np-ultrassa, mutta kuitenkin) ja tutkaili niin kauan, että näki kaikki raajat ja luut paikoillaan ym. Huippua, kyllä kohtelu yksityisellä onkin hyvää ja kun on tuttu lääkäri, kyllä siitä mielellään vähäsen maksaakin.
Olo on lihava. En ole mikään pieni ihminen muutenkaan, mutta ennen on voinut " laihistaa" mahaansa, mutta se ei enää onnistu. Tämä onkin tylsä vaihe, kun näyttää muiden silmissä vaan lihoneelta. Sit on erilaista, kun näkyy oikea vauvamaha. Mutta siis omat vaatteet menee hyvin päälle!
Ollaan nyt isännän kanssa ihan innoissamme haave-rattaistamme, ehkä me sitten hankimme tälle uudelle tulokkaalle upouudet menopelit ja olemme materialisteja tässä asiassa. Muuten saakin sit pärjätä esikon vanhoilla kamoilla!
Nyt täytyy mennä! Tervetuloa uusille, tai ainakin yhden uuden joukossamme bongasin, tai uuden-vanhan, tuttu nikki jo vauvakuumeen puolelta! Kivaa, että siltä porukkaa pullahtelee tänne. SIellä en ole enää yhtään ehtinyt edes pyörähtää!
-S- rv 14+ 5
Ei meinaa millään keritä kirjottelemaan, tai kyllä muuten ehtis, mutta miehellä on kotona tietokoneprojekti menossa joten minä en siihen nyt paljon pääse. Töissä on taas niin kiire ettei työajalla jouda kuin lukea teidän juttujanne.
Uusia plussanneita on tullut joukkoon, tervetuloa :))
Nopsaan pinon luettuani en ainakaan huomannut että jollain olisi ollut ongelmia, hyvä juttu että meillä nämä raskaudet etenee niin kuin pitääkin :)
Hyvää viikonloppua kaikille!
nellariina 15+4
[color=green]Oon ollut TOSI laiska viime päivinä, että vaikka oon pinot käynyt lukemassa, en oo jaksanut pistää edes paria riviä...
SERAFIko se kyseli mun ekan neuvola jännitys olotiloja. Nooh, maanantainahan se olis ja kyllä pikkasen jännittää. Mä kun en osaa kauheesti vielä ilostua tästä raskaudesta kun pelkään koko ajan, että tää onkin joku luonnon pikku kepponen meikäläiselle ja en ookkaan raskaana. Toivoisin, että maanantaina kuultais jo ne sydän äänetkin niin kongretisoitus tää koko homma. Raskausviikkojahan mulla on VASTA 7+2 tai jotain sinne päin.
KIVAA! Oltiin saatu taas yksi uusi odottaja tuolta kuumeilu puolelta tännekkin. Tervetuloa kovasti (sori, en muista nikkiä)!!!
Ja sille joka kyseli listaemon perään, että joko hän on tälle puolelle tulossa, niin hällä kävi ohrasesti ja se p****n täti tuli kylään. Joudumme siis oottelemaan häntä vielä kotvasen.
Viikonlopuksi ei kauheesti mitään erikoista ole suunnitelmissa. Mies lähtee ralliin huomenna ja saan olla ihan ittekseni koko päivän, jee! Siskon kanssa olis tarkotus kuitenkin käydä kylillä.
Loppuis jo nää hitsin pakkaset, niin pääsis taas ulkoileen. Ei tuolla pysty oleen kukaan ilman pilkkihaalaria ja en viitti mieheni ko. asustetta vetää päälleni, johan mulle naurais naapurin harakatkin, on niin iso haalari... Tää sisällä kököttäminen alkaa tympiin pikkuhiljaa ja varmaan osaltaan vaikuttaa tähän mielialaankin, ettei jaksa mitään!
Mutta, nyt menen pyykkivuoren kimppuun. Kivaa viikonloppua KAIKILLE ja palaillaan astialle!
-Taelsa-[/color]
Täällä on todellakin kylmä. -29 tälläkin hetkellä. Aamulla herätessäni klo 9 oli -32 ja rapiat päälle... Hyrr. Jouduin vielä poistumaan talosta ku esikoinen on maanantaista asti ollu kuumeessa ja lähdin näyttämään sitä terveyskeskukseen kuopuksen kanssa. Pojallahan todettiin sitten angiina ja sai 10vrk:n penisiliinikuurin. Nyt alkaa itelläkin olemaan vähän hassun tuntoinen kurkku, että eiköhän tässä saada tauti kohta koko perhe.. Kaiken hyvän päälle autosta hajosi tuon pakkasen vuoksi (luulisin) ohjaustehostin ja takuu autosta meni umpeen EILEN!!! Että on kyllä niin meidän tuuria taas... #" ¤%#%&&!!!
Mä olen tässä miettinyt, että kumpikos sieltä tulee tällä kertaa. Sormustesti näytti aluksi tyttöä ja viimeksi poikaa, että siihen tuskin on luottamista. Netissä tein jonku testin ja sen mukaan tulis tyttö, mutta taas sen kiinalaisen hedelmöittymiskalenterin mukaan poika... Hmm...tästähän tullaan samaan johtopäätökseen kuin Jaja, että 100% varmuudella jompi kumpi.. :)))) Meinaatteko kysyä rakenneultrassa sukupuolta? Minä ajattelin olla tälläkin kertaa yhtä utelias ja kysyä ennakkoon sukupuolen. Toivotaan, että vauva suostuu sen myös ultrassa näyttämään.. Rakenneultra mulla on 7.2. Sitä odotellessa...
Juuh, mutta nyt taidan alkaa siivoilemana ihan todenteolla. Tehtävää vielä vaikka kuinka ja tavoitteena saada siivous tehtyä ennen ku mies tulee töistä mäkkärin kautta kotiin! Nam! :)
Mukavaa viikonloppua säteilijöille! Voikaahan paksusti!
mirju ja pikku-pööpöti 18+5
Minä myös tulen varovaisesti kurkkaamaan tänne odotus-puolelle, eilen siis plussatestin tehneenä! Ihanaa on, pitkään ajatuksissa olleena ja lokakuusta " työstetympänä" asiana, vaikea uskoa, että nyt olisi meille syksy-vauva tuloillaan! Esikoinen täyttääkin kesällä jo 6-v. kovasti sisarusta toivonut jo pitkän aikaa, toivottavasti kaikki menee hyvin ja saisimme ilouutisen hänellekin keväällä kertoa!
Kirjoittelinkin tuonne kuumeilu-puolelle, että tupakanpolton lopetimme mieheni kanssa uutena vuotena, eli siitä en nyt heti narahda kiinni, toisin kuin ed.kerralla. Sai olla selittelemässä koko ajan naama pokerina ja kyllähän se oli sitten arvattavissa helposti, mistä moinen " terveysintoilu" johtui ;-) Tällä kertaa toivomme, että saamme pidettyä asian omana tietonamme pidemmän aikaa, vaikka toisaalta iloinen asiahan tämä on, mutta siltikin, jos jotakin ikävää käy, niin ei ole kiva olla kaikille asiaa kertomassa. Huomiseksi saan heti miettiä alibia, olemme menossa kaveripariskunnan kanssa ulos, piti ottaa muutama ja pari enemmän, no, lääkekuuri kait se ainoa mahdollinen selitys. . .
Pikku-hiljalleen siirtynen tälle puolelle, mukavaa kun meitä näin paljon!
Oikein rentouttavaa viikonloppua teille kaikille!
Terveisin Qassu
Eka lääkärineuvola takana. Yritti kuunnella sydänääniäkin vaikka arvelikin ettei niitä vielä kuulu kun viikkoja on niin vähän (rv 8+2). Ei kuulunut mutta en ole pettynyt kun en edes uskonut, että niitä kuunneltaisiin vielä. Muuten kaikki kunnossa, verenpainekin oli laskenut normaalitasostaan aika paljon, joten lääkäri epäili, että mä olen niitä verenpanetautia sairastavia, joilla laskee verenpaine alkuraskaudessa, palautuu normaalitasolleen keskiraskaudessa ja saattaa alkaa kohota loppuraskaudessa. Lääkitys pidettiin kuitenkin vielä ennallaan ja mun pitää nyt mittailla arvoja kotimitarilla 2 krt/vko ja soittaa lääkärille kahden viikon kuluttua, niin saan sitten taas ohjeita lääkityksen suhteen. Ultra-aikakin varattiin ja se on rv 13+0.
kidelma: Sulla oli eilen lääkärineuvola ja kuulit sydänäänetkin, oli varmasti ihanaa! Toivottavasti saat töissä vähemmän iltavuoroja ja jos eivät pelkällä keskustelulla niitä sulta vähennä, niin hyvä että lääkäri lupasi kirjoittaa paperin jolla kieltää ne. Ja kiitos kyllä, varmasti nautin nyt, kun pääsen palaamaan tavalliseen työrytmiin. Tänään kävin vain 2 tuntia töissä ja loppupäivän aikana pidän nyt pois osan kertyneistä ylityötunneista.
Kidelma kyseli myös neuvolakäynneistä. Yleensä eka neuvola on täällä kuulemma n. rv 9-10 ja sitten alkuvaiheessa suunnilleen kuukauden välein neuvolakäynnit ja eka neuvolalääkäri rv 14. Mulla niitä on tosi tiheästi juuri tän verenpainetaudin takia, käsittääkseni kaksi kertaa useammin kuin täällä muilla odottajilla. Mulla on neuvolakäynnit nyt kahden-kolmen viikon välein ja lääkärineuvolassakin olin tosiaan jo tänään. Jatkossa mä joudunkin sitten äitiyspolille seurantaan, enkä kuulemma käy enää neuvolalääkärillä vaan äitiyspolin lääkärillä.
Mae: Sun työ kuulostaa kuvauksesi perusteella samantyyppiseltä toimistotyöltä kuin mullakin pääasiassa on, vaikka oletkin ihan eri alalla ja vielä maailman äärissä. Olin mielessäni kuvitellut, että teet varmaan siellä kaukana jotain tosi erikoista. Hih, hauskaa miten sitä päässään muodostaa kaikista jonkinlaisen mielikuvan, kun tavataan aina vain näin virtuaalisesti.
Ja onnittelut plussasta ja tervetuloa odottajiin marion76!
venla