Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Löydettiin ihana asunto, jonka molemmat haluaisi ostaa, mutta

Vierailija
16.01.2006 |

miehen mielestä siitä voisi ensin tarjota 9000 euroa vähemmän kuin mitä pyynti on! Minä olen ihan varma, että jos nyt ENSIN lähdetään tarjoamaan tuollaista summaa (asunolle jäisi hintaa 80 000, ei asuta pk-seudulla), niin joku vie sen meidän nenän edestä. Itse olisin ollut valmis tarjoamaan 4000 alle pyyntihinnan.

Pitäiskö vaan luottaa mieheen vai puhua se ympäri tarjoamaan asunnosta heti enemmän? Kysyttiin välittäjältä onko asunnosta tehty tarjouksia, niin hän sanoi että on mutta yhtään ei ole hyväksytty.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli eilen piti tulla vastaus meidän tarjoukseen, mutta halusivat miettimisaikaa vielä tälle päivälle. Nyt siis edelleen odotellaan, minkä tuomion meidän 82 000 euron tarjous saa.

T:ap

Vierailija
2/42 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiin vastatarjous: 86 500. Nyt pitäisi sitten miettiä millä summalla vastataan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli oisko tässä tapauksessa 85000. Kokeilkaa siitä vajaa tonni alle.

Vierailija
4/42 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 prosenttia 89 000 maksavasta asunnosta on mun mielestä jo aika suuri alennus, vai?

Vierailija
5/42 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä rotankolo toi oikein on???

Vierailija
6/42 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on sitten neuvotteluvaraa, mitä omassa tarjouksessasi ei enää ole. Todennäköisesti tulette sitten kyllä maksamaan tuon sinun esittämäsi summan.

Vierailija
7/42 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että asunnosta tehdään paljon tarjouksia, kun eilen oli esittely ja siksi tekisi mieli pelata varman päälle, mutta ehkä pitää ottaa riski =)

Vierailija
8/42 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen katos ylpeä siitä että ollaan rikkaita.

Vierailija
9/42 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

välttämättä välittäjäkään ei aina tiedä mikä myyjän kipukynnys on mutta parempi aloittaa alhaalta kuin maksaa liikaa!!

Vierailija
10/42 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaisin asunnon oikeasti, niin tarjoaisin 85 000 euroa ja katsoisin, mihin se riittää.

Vierailija
11/42 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennään tänään tai huomenna keskustelemaan välittäjän kanssa, joten ehkä sitten olen viisaampi. Ekaa asuntoa ollaan ostamassa, joten näistä kiemuroista ei oikein tiedä.

Vierailija
12/42 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin olet edes rikas, tyhmä ja tahditon olet kyllä! Ap kertoi ettei asunto ole pk-seudulla, ja esim. omakotitaloja saa maakunnissa tuolla hinnalla! Siis aivan samanlaisia taloja, jotka pk-seudulla maksavat halvimmillaankin n. 180 000¿.

Itse olet kyllä aika outo, jos autosi maksaa enemmän kuin omakotitalo, itse en moiseen peltilehmään viitsisi laittaa tuota summaa. Auton arvo laskee todella nopeasti, jopa " ökyautojen" , joten oletpahan rahasi heittänyt hukkaan! Fiksu olisi ostanut " normaalin" auton, sijoittanut loput rahat korkoa kasvamaan.

Vierailija:

mä olen katos ylpeä siitä että ollaan rikkaita.

Vierailija
13/42 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täällä maalla kyllä melkein tolla hinnalla jo sais ihan uuden pienen omakotitalon rakennettua... Ap:han sanoi että eivät asu pääkaupunkiseudulla.

Täällä meillä tuohon hintaa saisi jo 2 kerrostalokämppää ei nyt mitään lukaaleja mutta asunnon kuitenkin, en ole kyllä nähnyt meillä yhtään ton hintasta rivarii tms meillä saa omakotitaloja tohon hintaa...

Vierailija
14/42 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvottelemaan, jos tarjottu summa ei riitä.

Vierailija
15/42 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

välittäjän on käytävä se teidän kanssa läpi, ennenkuin ottaa toisia tarjouksia vastaan! Eli jos tarjoatte summan x, myyjä haluaa korottaa sen x+3 ja te tarjoatte x+2, jonka myyjä hyväksyy tai hylkää. Jos hylkää, voitte sitten maksaa pyydetyn hinnan. Muistaakseni, jos annatte tarjouksen mukana käsirahan, myyjän on LAITONTA hyväksyä teidän kanssanne käymän keskustelun aikana muita tarjouksia.

Vierailija
16/42 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asunnon pyynti vastaa samalla alueella olevien samankuntoisten asuntojen pyyntiä, niin ei 10%:n tinkimisvaraa kertakaikkiaan ole.

Kyllä asuntojen pyyntien ja tarjousten pitää olla realistisia. Usein käy niin, että jos pyynti on epärealistinen, niin ihmiset eivät tarjoa mitään. Täällä pk-seudulla perheasunto maksaa helposti 250000 eur, josta jo 5 %:kin on 12 500 eur eli n. 75 000mk. Luuletteko tosiaan, että joku pudottaisi hintaa tuollaista määrää?

Lapsellista...

Vierailija
17/42 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti irtoa asunto sillä hinnalla, mutta yritän nyt olla miettimättä sitä asuntoa yhtään enempään. Tulee vaan paha mieli, jos ei saadakaan sitä. Siitä vaan saisi tosi kivan pienellä remontilla =)

Vierailija
18/42 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse tarjottiin juuri se mikä pyydettiin niin myynti loppui. Myöhästyimme edellisestä asunnon kaupoista joten nyt otettiin varman päälle. Oma asunto kun myyntiin niin hintaa alensin 500¿ joten tuo 9000eon paljon ja jos ei ole kauaa ollut myynnissä

Vierailija
19/42 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi epäasiallisuuteni, oli vaan ihan pakko sanoa, koska tuollainen tyyli sattuu silmään.

Vierailija
20/42 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä samanlainen tilanne viime viikossa täällä turun seudulla. Mietimme järkevää summaa mitä tarjoaisimme koska myyjä sanoi että on tullut tarjouksia mutta ei mitään sellaista mihin olisivat suostuneet.

tarjosin kuitenkin 15 000e pienemmän summan mitä asunnosta pyydettiin johon myyjä teki vasta tarjouksen tiputtamalla 5 000 pyytämästään. sitten tein vielä uuden tarjouksen pistämällä aikaisempaan tarjoukseeni 4 000e lisää johon myyjä teki vielä vastatarjouksen tiputtamalla omaa tarjoustaan 1000e.

en tiedä miten nämä tarjous jutut yleensä hoidetaan varsinkin jos on kiinteistönvälittäjä mukana. mutta meillä sopu kaupoista tuli kun tein vielä viimeisen tarjouksen ja hintaa sain tiputettua 9 000 alkupyynnistä.

täällä kyselin vinkkejä tähän asiaan kun olin ajatellut ensin että olisin tarjonnut heti tämän summan jolla kaupat tuli kun en ajatellut että kehtaa niin paljon tiputtaa ekassa tarjouksessa hintaa.