Kun käyt ystävälläsi, noudatako hänen kotinsa tapoja vai omiasi?
Minusta on tosi kiva, kun ystävät käyvät kylässä ja lapsillakin on kavereita. En vain voi ymmärtää, miksi aikuiset ihmiset kerta toisensa jälkeen tekevät jotain sellaista, josta tietävät, että en yhtään tykkää. Esimerkiksi vaikka se, että kuljetaan kengät jalassa ympäri taloa tai siirretään kaikki esineet pöydän päältä syrjään, jotta saadaan tilaa lasten syödä ja juoda olohuoneessa. Miten itse toimit? Itse kunnioitan kylässä käydessäni isäntäväen tapoja, vaikka ne olisivat miten toisenlaisia kuin minulla kotonani.
Kommentit (22)
samaan hengenvetoon toistelevat aina, miten ihanaa on tulla kylään suurperheeseen, kun ei ole väliä, vaikka tulisi kuinka sotkua. Tätä en yhtään ymmärrä, ja se ärsyttää minua aina.
että kaikki vastanneet tuntuvat luonnollisesti kunnioittavan isäntäperheen tapoja ja vaativat lapsiltaan kylässä käyttäytymistä!! Missä ihmessä ovat ne ihmiset joiden lapset sitten sikailevat vanhempiensa tuella tai välinpitämättömyyttään kyläpaikoissa? Me myös vaadimme lapsiltamme hyvää käyttäytymistä kylässä ja otamme myös jossain määrin löysemmin jos kylässä sellaiset tavat. Tietyistä omista säännöistä kuitenkin pidetään kiinni. Itse arvostan jos joku viitsii/haluaa pitää lapsilleen tiukaltakin tuntuvia sääntöjä ja haluaa noudattaa niitä myös kyläillessään!! Jokaisella on omat tapansa ja sääntönsä elää ja on hienoa että niistä uskalletaan pitää kiinni ympäristön paineesta huolimatta. Se on tärkeää. Mistähän näitä fiksuja lapsiperhe tuttuja löytyisi omaankin tuttavapiiriin?
Kokemusta kun on näistä törkimyksistä, jotka omina kavereina mukavia, mutta lastensa kanssa aiheuttavat ankaraa stressiä vieraillessaan. Eräätkin istuvat kahvipöydässä pyllyllään ja sieltä hiukan huikkivat riehuville jälkeläisilleen välittämättä kuitenkaan todella siitä kuinka paljon lapsensa esim. hajottavat meidän lastemme leluja ym.