Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väsymys keskiraskaudessa

15.01.2006 |

Mulla on nyt rv 22+3, ja viikon verran olen ollut tosi väsynyt. Töissä ei tahdo millään jaksaa, päiväunet pitää ottaa heti kotiin päästyä, ja silti on väsynyt koko illan. Raitis ilma ja kävelylenkit eivät tunnu auttavan, olen syönyt Multitabs 2+-monivitamiinia, paljon hedelmiä ja juonut vettä. Öisin nukun ihan hyvin, mutta silti väsyttää samoin kuin alkuraskaudessa. Hemoglobiini oli kuukausi sitten 123, mikä on mulle ihan normaalilukema, samoissa se on pyörinyt ennen raskauttakin. Huomenna on neuvola, siellä hemppa taas mitataan, mutta jos se ei ole tuosta laskenut, niin mikä avuksi? Tiedän jo etukäteen, että neuvolantäti sanoo, että se on ihan normaalia, niin kuin jokaiseen kysymykseeni. Mutta eikö keskiraskauden pitäisi olla energistä aikaa, jolloin jaksaa mitä vaan? Voiko pelkän väsymyksen vuoksi saada sairauslomaa? Onko ketään kohtalontoveria?

Minttuli79 22+3

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulet luultavasti huomenna neuvolassa saamaan selville että hemoglobiinisi on laskenut... Alat nimittäin olla siinä vaiheessa raskauttasi jolloin verimääräsi lisääntyy radikaalisti ja silloin ymmärrettävästi veri on hetken ajan hiukkasen " litkumpaa" ennen kuin hemoglobiini arvot ehtii taas sitten tasaantua. Ja näin voi käydä vaikka söisitkin lisärautaa johtuen tuosta äkillisestä lisäyksestä.

Mä olin kans väsy noihin aikoihin, mutta se meni ohitse. Nyt olen taas väsy kun pia on takana 35 vko:a -nyt se tosin johtuu siitä että joutuu juoksemaan vessassa lähes tunnin välein yölläkin. Sen paikat puutuu ja pitää vaihtaa asentoa vähän väliä, ja näiden kahden välissä masukki potkii niin kipeesti että nukahtaminen on mahdotonta...

Ja jos tuntuu siltä että noi popsimasi tabletit ei anna toivomaasi tulosta nyt kun raudan tarve rajusti kasvaa niin kokeile vaikkapa jotain toista merkkiä.

Vierailija
2/2 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

syyna mutta - vaikka tata juuri et halunnutkaan varmasti kuulla, sorry - niin se _on_ normaalia etta raskaana vasyttaa, on se vaan sen verran elimistolle poikkeuksellinen tila kuitenkin verrattuna ei-raskauteen ja kaikki elimet joutuu koville... siksipa sita juuri kai " raskaudeksikin" kutsutaan. musta tuo " ihana keskiraskaus" on vahan myytti, ehka joillain on mutta ei varmaankaan kaikilla.

ja aika nihkeasti laakarit antaa tuohon pelkkaan vasymykseen s-lomaa kun sita joutuisi sitten antamaan ihan kaikille, ja kun ihan varsinaisia raskauskomplikaatioitakin monilla on, jotka tosissaan vaatii sita lomaa... tsemppia, taytyy vain yrittaa levata enemman vapaa-aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla