Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnärin lastenhoitaja vastaa kysymyksiin.

Vierailija
15.01.2006 |

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yleistää voi,mutta kyllä hyvinkin avuttomia mahtuu mukaan. Enemmän vielä on kasvaneet kaikenlaiset sosiaaliset ongelmat.

lh

Vierailija
2/10 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä kun äiti itkeskelee hormonien takia ja potee tietynlaista pelkoa ja avuttomuutta uuden tilanteen edessä?

Entä esikoisen synnyttäneen äiti, joka haluaa ehdottomasti heit 2 vrk jälkeen kotiin, kun ei kestä olla sairaalassa?

Minä olen ollut näitä kaikkia...

Vastaa vaan rehellisesti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaista ymmärretään jo tällä kokemuksella. Arkaa äitiä rohkaistaan ja kannustetaan ja aikaisin kotiutuvalta varmistetaan,että apua tarvitessaan on saatavilla kotiin. Ymmärrän,jos syötön välin on vauva hoitajilla,mutta en sitä,jos ei syömäänkään saa viedä.

lh

Vierailija
4/10 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä miten näkyvät sosiaaliset ongelmat, jos äiti ei niistä kerro?

Vierailija
5/10 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisemme saatuamme hoitsut ei juuri kannustaneet imetykseen, ja se sitten jäi muutaman kuukauden päästä synnytyksestä. Isän kannustus auttoi sitten toisella kertaa. Ilman sitä en olisi jaksanut kaikkia niitä tiheän imun jaksoja ja 1,5 v. esikoisen elämää samaan aikaan!

Vierailija
6/10 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavana päivänä vauva oli minun kanssa koko päivän ja seuraavan yön. Sitten lähdettiinkin kotiin, joka oli sinänsä pelottavaa, mutta olin sentään KOTONA ja mies oli 24h tukenani. Olisi pitänyt alunperin ottaa perhehuone...

Vierailija
7/10 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten pääsee synnärille lastenhoitajaksi? kun eikö siellä kaikki hoitajat ole ammattikorkeakoulun käyneitä, huolitaanko sinne lähihoitajia?

Minua kiinnostaisi työ ennemmin siellä kuin päiväkodissa.

Vierailija
8/10 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monenlaisena " kädettömyytenä" tyyliin tulkaa vaihtamaan mulle siteet tms,ei osata lämmittää vauvan maitopulloa,ei tiedetä,mistä kaupasta saa lapselle lisäruokaa,ei osata itse laittaa ruokaa vaan kysytään jotain ruokapalvelun numeroa jne.

Sosiaaliset ongelmat tulee usein esitietona neuvolan kautta tai on jo paksu pino sairaalan papereita. Edellisten huostaanottoja,päihdeongelmaa,perheväkivaltaa jnejne.

lh

Vierailija
9/10 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yritämmekin puhua silloin,kun isä on tilanteessa läsnä ja osoittaa kiinnostusta vähänkin.

lh

Vierailija
10/10 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkaa en kerro.Lastenhoitajan koulutus 80 luvulta ja silloin pääsi heti virkaan. Lähihoitajia ei oteta ja virkoja muutetaan vähitellen kätilön viroiksi.

lh

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän