Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia jo synnyttäneet!Mitä enteilee yli 2 1/2 h kestäneet säännölliset supistukset?

15.01.2006 |

Siis mulla ollut supisteluja lähes koko raskauden, mutta eilinen oli jo ihan toistaluokkaa kun aiemmin. Heti aamusta supisteli korkeintaan 20 min välein, mutta epäsäännöllisesti koko päivän ja eivät olleet hirveän kipeitä, mutta tuossa illansuussa muuttivat yhtäkkiä luonnetta. Supistukset alko olemaan julmetun kipeitä ja tulivat tiuhaan. En edes autossa pystynyt istumaan paikoillani. Ensin 5 min välein, sitten 3 min välein ja lopulta 2 min välein. Tätä kesti sen 2 1/2 tuntia kun tulivat sekunnin tarkasti säännöllisesti. Menin lopulta suihkuun, jolloin supistuksista hävisi se suurin kipu ja tunsin vaan todella kramppaavat voimakkaat supistukset säännöllisesti ja kun pakattiin kassi ja lähdetiin ajamaan sairaalle niin hiipuivat kokonaan pois : )

Onko teillä kokemuksia enteileekö tämä jo lähiviikkoina synnytystä vai voiko ihan hyvin kestää loppuun asti masussa vaavi? Rv mulla on tänään tasan 32???????????? Jos on siis esim. lasketun ajan tienoilla käynyt äitipolilla turhaan eli ns. " vikahälytys" niin onko mennyt päiviä vai viikkoja kun ollut sitten ihan tositoimet kyseessä?

Kiitos todella paljon taas vastaajille avusta!

ps. soitin tänään äitipolille ja sanoivat vaan, että vaikea sanoa mitä ennustaa tuo...

Sofiia rv 32

Siis mulla ollut supisteluja lähes koko raskauden, mutta eilinen oli jo ihan toistaluokkaa kun aiemmin. Heti aamusta supisteli korkeintaan 20 min välein, mutta epäsäännöllisesti koko päivän ja eivät olleet hirveän kipeitä, mutta tuossa illansuussa muuttivat yhtäkkiä luonnetta. Supistukset alko olemaan julmetun kipeitä ja tulivat tiuhaan. En edes autossa pystynyt istumaan paikoillani. Ensin 5 min välein, sitten 3 min välein ja lopulta 2 min välein. Tätä kesti sen 2 1/2 tuntia kun tulivat sekunnin tarkasti säännöllisesti. Menin lopulta suihkuun, jolloin supistuksista hävisi se suurin kipu ja tunsin vaan todella kramppaavat voimakkaat supistukset säännöllisesti ja kun pakattiin kassi ja lähdetiin ajamaan sairaalle niin hiipuivat kokonaan pois : )

Onko teillä kokemuksia enteileekö tämä jo lähiviikkoina synnytystä vai voiko ihan hyvin kestää loppuun asti masussa vaavi? Rv mulla on tänään tasan 32???????????? Jos on siis esim. lasketun ajan tienoilla käynyt äitipolilla turhaan eli ns. " vikahälytys" niin onko mennyt päiviä vai viikkoja kun ollut sitten ihan tositoimet kyseessä?

Kiitos todella paljon taas vastaajille avusta!

ps. soitin tänään äitipolille ja sanoivat vaan, että vaikea sanoa mitä ennustaa tuo...

Sofiia rv 32

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiketi kun kopioin sen tuolta synnytysasiaa puolellta vielä tänne niin meni tuollai ; )

Vierailija
2/5 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ainakin vähän turhan aikaista vauvan syntyä rv 32. Pidetään peukkuja, että vielä ainakin 2-3 viikkoa pysyisi matkassa (mieluummin sen 5-8 viikkoa).

Mutta noista supistuksista. Mulla supisteli enemmän tai vähemmän aina viikosta 38 alkaen. Parhaimmillaan kellotin 6 tuntia säännöllisiä supistuksia 5-7 minuutin välein (rv 41+2), ja kun komensin isännän koulusta, että nyt mennään, niin ne loppui synnärin ovelle. Kyllä muuten tympäsi. Siitä 2 päivää, niin vauva syntyi.

Mutta tosiaan, mulla supisteli lähes joka ilta (ja välillä päivälläkin) kolmen viikon ajan ennen ku vauva syntyi. Ja monta kertaa oli sen verta napakoita, että pakkasin kassin valmiiksi ja laitoin miehelle eväsleivät, jos vaikka lähtö tulisi yöllä.

Kaveri kärvisteli KIPEIDEN supistusten kanssa pari viikkoa ennen ku vauva syntyi. Aina loppuivat silloin, ku alko tosissan tekeen lähtöä sairaalaan.

Ei ne ikinä oo suutariksi jääneet ;) Mutta malta vielä jokunen viikko.

Tsemppiä =) Sulla ei sentään ole enää kuin maksimissaan 10 viikkoa jäljellä!

Eggis rv 20

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoittaa oloa kun tietää, että ei vielä välttämättä ennakoi syntymää : ) Olisi muutenkin muutamia asoita jotka saatava loppuun ennen vauvan tuloa.

Nyt on masussa rauhallinen olo eikä supistele yhtään... Koputan puuta ; )

Vierailija
4/5 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne ennakoivat supistukset kuitenki oli mulla jotain saaneet aikaan - kohdunkaula lyheni olemattomiin ja kohdunsuu oli 2cm auki joskus rv 39-40. Mutta sehän vain helpotti synnytystä (tapahtui rv 41+4) sitten ;)

pidetään peukkuja, ettei vauvasi ihan vielä päättäisi syntyä. Onko mitään kokoarvioita tehty? mulla eräällä ystävällä vauva oikeasti meinasi noilla viikoilla syntyä, ja saatiin pakkolevolla ja estolääkityksellä pidettyä masussa vielä muutama viikko. Vauva syntyi rv 36 ja oli 3600g/50cm - eli ihan täysiaikaisen kokoinen.

Eggis

Vierailija
5/5 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt siis jo varmaan yli 2000 kg. " sokerilapsi" joten aika iso ; )