Auttakaa 1-vuotiaan aamuyön nukkumisongelmissa!
Nyt olis vinkit todella tarpeen. Meidän 1-vuotias herää nykyään aamulla neljältä ja haluaa velliä. Olemme jo kuukausia sitten päässeet yösyönneistä ja periaatteeni on, että evästä saa vasta aamulla kuuden jälkeen.
Silloin neljältä alkaa armoton pyörintä ja möyriminen. Välillä nousee ylös ja osoittaa vellipullon suuntaan. Tyttö on todella väsynyt, mutta ei saa unta. Vasta kuudelta, kun annan velliä, horasee vellin hetkessä napaansa ja jatkaa uniaan yhdeksään - puoli kymmeneen. Töihin menevä isi ei ole kovin tyytyväinen tähän järjestelyyn. Alkaa itseäkin jo hermostuttaa, kun en itsekään saa sitten enää unta.
Eihän sillä voi olla nälkä silloin neljältä - eihän? Iltapuuro on syöty klo 20.00. Teenkö virheliikkeen jos annan periksi ja palaan ikään kuin taakse päin ja annan yöllä ruokaa?
Tämä touhu alkoi muuten silloin, kun tyttö alkoi kävellä.
t. Väsynyt äiti
Kommentit (10)
ja annammekin kun pullossa on vain vettä. Ei tosin tyydy siihen vaan saattaa sitten herätä hetken päästä taas. Mietinkin nyt että mahtaako olla nälkä ja sen takia heräilee sitten siihen asti että kuuden jälkeen noustaan lopulta ylös. Iltapuuron syö seitsemältä ja iltamaito vielä ennen nukkumaanmenoa klo 20...
Ei nukkuis välttämättä sitten niin kovin myöhään aamulla. Minusta vaikuttaa nälkäiselle.
Tai sitten illalla enemmän ruokaa
syö melkein koko illan ja veilä vellin ennen nukkumaanmenoa, näillä eväillä jaksaa nukkua kuuteen. jos taas ilta on jäänyt heikkommalle syömiselle herää jo jopa kahden aikaan ja tyytyy veteen mutta herää taas neljältä ja taas kuudelta, joten nälissään on.
osaa antaa vinkkiä, miten tuon vedätyksen saisi kuriin.
Mä veikkaisin nälkää. Meillä alko tuo vellin kinuaminen myös neljän ja kuuden välillä, kun lähdettiin liikkeelle. Ruokamäärät kasvoi sitten pikku hiljaa ajan myötä ja vastas kulutusta. Eipä sitten enää yöllä pyydellyt ruokaa. Anna se velli niin saatte nukkua, ei lapsi ikuisesti syö yöllä. Meillä syötiin muutama viikko aamuyöstä ja palattiin takaisin ruotuun.
Mutta en mä oikein jaksais uskoa, että se meitä yöllä pompottais, koska kai se nyt olis jo muutaman viikon yövalvomisilla tajunnu, ettei kannata, kun tyhmä äiti ei sitä velliä anna.
Nyt on isi toitottanu koko päivän, että ens yönä antaa sitä velliä itse niin paljon kuin jaksaa syödä :).
Ja iltapuuron kanssa vielä jotain muutakin, joka pitäisi nälän poissa pidempään?
Vaikka neuvolassa sanottaisiin mitä, voi lapsella silti olla yöllä nälkä. Minäkin herään monesti nälän tunteeseen aamuyöstä ja nukahtaminen on vaikeaa. Ja minä olen sentään (ihan normaalivartaloinen) kolmekymmenvuotias...
ap