Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gigantin kotiinkuljetus

Vierailija
01.07.2010 |

Kellään kokemusta? Jos ostan pesukoneen huomenna, niin koska se toimitetaan kotiin? Maksaako paikoilleen asennus erikseen, ja jos maksaa, niin kuinka paljon? Vievätkö vanhan pois samaan hintaan?

Jos tiedät edes suurinpiirtein, niin olisin kiitollinen vastauksista.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin kiireessä, että giljotiinin kotiinkuljetus, ja ajattelin että tämä on taas niitä "Muinaishistorian av-palsta" -juttuja.

Vierailija
22/61 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkaapin, uunin ja pesukoneen olen tilannut. Toivat uuden laitteen, asensivat ja veivät vanhan pois (plus kaikki pakkausmateriaalit). Alle 100 euroa tuli lisähintaa, mutta kannatti maksaa! Miehet soitti tuntia ennen ja kaikki meni niinkuin piti. Aikaan ei voi kauheasti vaikuttaa, mutta se on ihan ymmärrettävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tänään tuli uusi pyykkäri! :D Komeat miehet toivat sen eli suosittelen.

Vierailija
24/61 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tilannut Gigantista, mutta tilasin toisesta firmasta pesukoneen ja asennuksen. Tsekkasivat että valot oli päällä ja lähtivät teilleen noin 5 minuutin asennuksen jälkeen. Ihmettelin miksi en saanut konetta käynnistymään kunnes tajusin että se vesihana siellä koneen takana pitää itse kääntää päälle.

Vierailija
25/61 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asentamisesta ei kannata maksaa. Heittävät vaan paikoilleen, kiinnittämättä jäi uuni, vaikka heillä oli ruuvitkin mukana. Ehkä parempi niin, jos ei ollut osaamistakaan.

Yleistä nyt ihmeessä oma kokemuksesi koskemaan kaikkia Gigantin liikkeitä ja tilattuja asennuksia.

Täällä Vaasassa on ainakin toiminut homma aivan pilkulleen sovitusti. Oikeat tuotteen on saapuneet luvattuun aikaan. Pesukone asennettiin käyttökuntoon ja jääkaappipakastimen kätisyys vaihdettiin kuten oli sovittu.

Vierailija
26/61 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nuo tiedot löytyvät kyllä ihan selkeästi Gigantin nettisivuilta. Mutta jos nyt kokemuksia kaipaat, niin: toimitusaika vaihtelee tuotteen mukaan, mutta väittäisin, ettet mitään tuotetta saa seuraavaksi päiväksi. Kannattaa varautua ainakin noin 5-7 päivän toimitusaikaan ja jos tuote ei ole Suomen varastolla, voi mennä parikin viikkoa. Omalla kohdallani toimitus on kuitenkin aina tullut luvattuun aikaan ja tuote on ollut oikea ja kaikin puolin kunnossa (=ehjä, ei kolhuja jne.). Kuljetusta valitessa kynnykselle kuljetus on halvempi, mutta eivät kanna paikalleen eli jos haluat tuotteen paikalleen asti, valitse kotiin kuljetus. Asennuksen saat, jos haluat, mutta se maksaa erikseen. Vanhankin vievät pois, jos siitä maksat. Nuo asennus- ja poiskuljetusmaksut eivät kuitenkaan ihan hurjia ole, joten itse olen etenkin poiskuljetusta hyödyntänyt. Kuski soittaa toimituspäivänä vielä noin tuntia ennen toimitusta, mikä hyvä siinä mielessä, ettei tarvi ihan jatkuvasti vain oven ääressä istua odottamassa. Eli omat kokemukset ihan positiivisia.

Vierailija
27/61 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina toiminut ja tullut sillon kun on pitänytkin. Kotiinkuljetuksen hinta selviää nettisivuilta. Et siellä sit käynyt kattoon? Entisen pois vienti maksaa ja uuden asennus myös, jos haluaa asennettuna. Kerran tuli viallinen tuote ja vaihtoivat sen heti uuteen.

Vierailija
28/61 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää ostako gigantista mitään kun ei saa selvää tuon kotiinkuljetuksen hinnasta. Eivät siis ilmoita sitä. On varmaan niin kallis että eivät ilmoita sen takia.

aika selkeästi se minusta on ilmoitettu tuossa sivulla, kun esimerkiksi pyykinpesukonetta katsoin:

Vanhan pois vienti: 19,90€

Asennus: 25,00€

Toimitus alkaen: 10,00€ (useita vaihtoehtoja valittavana, joista sitten voi ottaa mieleisensä kun ostaa).

Vierailija
29/61 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää ostako gigantista mitään kun ei saa selvää tuon kotiinkuljetuksen hinnasta. Eivät siis ilmoita sitä. On varmaan niin kallis että eivät ilmoita sen takia.

aika selkeästi se minusta on ilmoitettu tuossa sivulla, kun esimerkiksi pyykinpesukonetta katsoin:

Vanhan pois vienti: 19,90€

Asennus: 25,00€

Toimitus alkaen: 10,00€ (useita vaihtoehtoja valittavana, joista sitten voi ottaa mieleisensä kun ostaa).

laitan tähän vielä kyseisen pesukoneen toimitushinnta:

toimitus kynnykselle: 10e, 14e tai 15e (riippuu minä päivänä ja mihin aikaan)

toimitus kotiin (sisälle) 19e ja 25e (riippuu taas päivästä ja ajasta)

toimitus kotiin asennettuna:  44e ja 50e (arvaa mitkä vaikuttavat hintaan?)

Näiden tietojen selvittämiseen meni noin 2 minuuttia netistä. Oli muuten todella vaikeata ja vaivalloista.

Vierailija
30/61 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään 26.5.2017 sain tilaamani astianpesukoneen. Kaikki sopi ja todella ajallaan. 

Hyvä asennus, asiallista, neuvontaa ja opastusta. Tää oli kolmas kerta kun meil tuotii kodinkoneita tän Reposaareen. Sama toimittaja ystävällinen palvelu! Kiitos!

Vierailija
31/61 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin uuden pesukoneen ja lisäpalveluna toimituksen haluttuun paikkaan asennuksineen koska hintaero pelkkään kynnykselle toimitukseen oli niin pieni ja vanhan rikkinäisen poisvienti. Ei tullut montaa kymppiä maksamaan. En viitsisi satakiloista pesukonetta alkaa kuljettelemaan. En edes pystyisi. Tyytyväinen olen.

Vierailija
32/61 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli liike mikä tahansa, "asikkaat" joituvat lukemaan. Kyllä tänne kaikenlaisia puupäitä päästetään nettiin.

Vierailija
33/61 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin jääkaappipakastimen kotiinkuljetuksena. Toimitus sovittu 2 viikon päähän. Ei tullut, piti soittaa. Vastaus oli että ei tullut terminaaliin. Sovittiin viikon päähän uusi aika. Odotin ja ei kuulunut mitään ja taas soitin ja sama virsi. Sit piti tulla seuraavana päivänä ja Kuinkas ollakaan ei tullut. Soitin ja sanoin että peruutan tilauksen koska ei mulla ole aikaa odotella montaa päivää yhtä konetta. Vastaus tuli, että kuljetusfirma ei pysty toimittamaan. Pientä ittuilua laitoin että eikö voinut aikaisemmin sanoa. Ja sit asiakaspalvelija kysyy että peruutanko tilauksen. Täh onko noin tyhmä et pakkohan se on peruttaa jos eivät saa sitä tuotua. Enpä tilaa enää yhtään mitään sieltä.

Vierailija
34/61 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta tullut ekana rikkinäinen tavara, sai soitella pari kertaa asiakaspalveluun ja uhkailla sopimuksen irtisanomista ennen kuin suostuivat hakemaan (tv, pesukone jne) samalla kun tuovat tilalle uuden. Yrittävät aina saada soittamaan valmistajalle jotta veisit sen sinne korjattavaksi (ja se tietysti maksaa ja joudut itse kuskaamaan) vaikka heidän kuljetuksessa tavara on mennyt rikki.

Tosin joskus on ollut aivan huippuystävällisiä ja ammattitaitoisia työntekijöitä jotka oikeasti heti haluavat auttaa ja pistävät töpinäksi kun puhelimen kautta soitetaan kuljetuksen aikana rikki menneestä vehkeestä, yleensä tulee viikon sisään aina tavara.

Vierailija
35/61 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljetusfirma tosi huono. Pojat eivät jaksa kantaa ja ehdottavat että kanna itse. Jos on kotiinkannon tilannut ja maksanut niin ei pitäisi olla kadulla riitelyä ja asiatonta käytöstä firmalta. Potkut antaisin noille kahdelle. Asiallinen käytös vähimmäisvaatimus. Ihmettelen että Porin gigantti käyttää kyseistä kuljetuspalvelua. Yrittivät vielä väistää vastuutaan ja pyysivät allekirjoitusta paperiin mihin oli kiireessä laitettu vastuu ostajalle ja toimitus joskus myöhemmin. Ei ihmiset ole viikkotolkulla odottamassa kotona koska tarpeeksi riskit miehet olis töissä.

Vierailija
36/61 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. Mulle tuli juuri pesutorni ja ap. kone.

Tilatessa jo valitaan toimitusaika ja on useita vaihtoehtoja ja ei nyt seuraavalle päivälle saa.

Asennus tilataan myös samalla.

On eri hintaisia paketteja.

Itse otin asennus ja vanhan vienti pois.

Tilaa kone jota on varastossa.

Toimii hyvin ja arvosana 10.

Sähköpostiin saat vielä ohjeita.

Vierailija
37/61 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljetus toimi joo mutta asennus ei. Olin varannut ko päivän vapaaksi että odotan konetta ja asennusta. No asentajalla ei ollutkaan kaikkia osia mukana. Soitin aspaan ja siellä on vakiovastaus, että asennus ei ole heidän vaan ostettu ulkopuolinen palvelu. Pyysin esimiestä soittamaan hän sitten lupasi seuraavan mahd. vapaan ajan asennukselle tunnin tarkkuudella kun en voinut ottaa koko päivää vapaaksi. No ei näkynyt asentajaa luvattuna aikana.. Jouduin sitten lähtemään töihin ja asentaja soitti matkalla, että he pyörii nyt tässä lähellä ja olisi tunnin päästä mun luona. Eikun varaamaan uutta aikaa ja vapaapäivää töistä. Olisivat vaatineet ansionmenetyksestä palkkakuitin, jota en siis tietenkään saa kun otin saldovapaita pesukonetta varten. Pesevät täysin vastuunsa kaikesta sanomalla, että asennus on ostettu palvelu ei heidän. Ei mikään asiakaspalvelua tarjoava yritys voi toimia noin. Ostat palvelun jonain tiettynä ajankohtana ja sitten vain vastataan että ei ole meidän palvelu, me vaan myydään sitä. En ikinä enää osta mitään koko puljusta. Powerista saa samat laitteet. Ai niin, yksi mun duunikaveri oli päätynyt tilaamaan oman asentajan kun heillä myös ei pesukoneen asennus onnistunut miten sovittu gigantin toimesta.

Vierailija
38/61 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän vielä lisäys, että se seuraava vapaa aika ekan epäonnistuneen yrityksen jälkeen oli 3 päivän päästä. quote=Vierailija]Kuljetus toimi joo mutta asennus ei. Olin varannut ko päivän vapaaksi että odotan konetta ja asennusta. No asentajalla ei ollutkaan kaikkia osia mukana. Soitin aspaan ja siellä on vakiovastaus, että asennus ei ole heidän vaan ostettu ulkopuolinen palvelu. Pyysin esimiestä soittamaan hän sitten lupasi seuraavan mahd. vapaan ajan asennukselle tunnin tarkkuudella kun en voinut ottaa koko päivää vapaaksi. No ei näkynyt asentajaa luvattuna aikana.. Jouduin sitten lähtemään töihin ja asentaja soitti matkalla, että he pyörii nyt tässä lähellä ja olisi tunnin päästä mun luona. Eikun varaamaan uutta aikaa ja vapaapäivää töistä. Olisivat vaatineet ansionmenetyksestä palkkakuitin, jota en siis tietenkään saa kun otin saldovapaita pesukonetta varten. Pesevät täysin vastuunsa kaikesta sanomalla, että asennus on ostettu palvelu ei heidän. Ei mikään asiakaspalvelua tarjoava yritys voi toimia noin. Ostat palvelun jonain tiettynä ajankohtana ja sitten vain vastataan että ei ole meidän palvelu, me vaan myydään sitä. En ikinä enää osta mitään koko puljusta. Powerista saa samat laitteet. Ai niin, yksi mun duunikaveri oli päätynyt tilaamaan oman asentajan kun heillä myös ei pesukoneen asennus onnistunut miten sovittu gigantin toimesta.[/quote]

Vierailija
39/61 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää kestää. Selviää liikkeestä, koska niillä on vapaita aikoja, voi olla myös käsittääkseni erillinen kuljetusyhtiö, en tiedä.

En käyttäisi asennuspalvelua minäkään enää. Asensivat pesukoneen kiinni, joka ei toiminut kunnolla.

Olisi pitänyt viedä takaisin.

Vierailija
40/61 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän. Mulle tuli juuri pesutorni ja ap. kone.

Tilatessa jo valitaan toimitusaika ja on useita vaihtoehtoja ja ei nyt seuraavalle päivälle saa.

Asennus tilataan myös samalla.

On eri hintaisia paketteja.

Itse otin asennus ja vanhan vienti pois.

Tilaa kone jota on varastossa.

Toimii hyvin ja arvosana 10.

Sähköpostiin saat vielä ohjeita.

Asun Tampereella.

Pesutorni tuli maaliskuussa ja ap. kone joulukuussa.

Suoja oltava koneen alle.

Koneet Miele ja Siemens ja täysin ehjiä ja mitään jälkiä ei ollut.

Purkavat paperit autossa ja mitään roskia ei jää sulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän