Mitä bändejä muistat nuoruudestasi, joita luulet että moni ei muista:
Itsellä Gringos Locos ja Movetron, molemmat oli muuten aika kauheita..
Kommentit (1861)
Art of Noise, Gondwanaland, David van Tieghem, Logic System,...
Ei sillä, että niitä olisi moni muu silloin nuoruudessanikaan tiennyt, itse kyllä kuuntelen edelleen.
Otinpa asiakseni tunnistuttaa youtube sovelluksella kappaleita lapsuuteni kasetilta, jonka nauhoittelin suunnilleen 11-12 vuotiaana 1986 - 87.
Olin aikoinaan merkkaillut aika huonosti mitä radioista vähän sinnepäin kuulin ja ymmärsin että mikä ja kenen biisi on kyseessä, mutta niillä ei kyllä tahdo löytyä, onneksi on tuo biisin tunnistus, niin löytyi esim. tällainen:
TNT - As Far As The Eye Can See
Luulisin ainakin että ei ihan yleisin yhtye otsikoissa tai soittolistoilla tänä päivänä.
Lisää lapsuuden kasetiltani, mm. Smack - Ten Foot Cell:
ja vielä mainittakoon Giddyups, jossa oli mukana 2004 tsunamissa menehtynyt Aki Sirkesalo.
Kasetilleni tullut nauhoitettua varmaan jostain Rockradiosta tms. kappale nimeltä Little Weirdos:
Parta, eibanit ja lentäjänlakki, Peperoni-buutsit ja baikker-nahkatakki
Kullervo Linna & Humppaveikot.
Vierailija kirjoitti:
Parta, eibanit ja lentäjänlakki, Peperoni-buutsit ja baikker-nahkatakki
Bändi???
Luodut emme me olleet toisillemme
Me kaiken loimme, loimme elämää
Vaikea kysymys. Olen aina kuunnellut lähinnä hyvää musiikkia ja sellaista soittavat tahtovat jäädä muidenkin mieleen.
Toki muistan 80-luvun sukkahousuhevin ajalta joitakin marginaalibändejä, joita en kuitenkaan itse juuri digannut, Esim "Madam X" oli sellaista geneeristä glamrockia, jota tuskin kovin moni enää muistaa. (Googlaamalla äsken kuitenkin selvisi, että ovat perkeleet takaisin pystyssä.)
Apostolit, suomalainen rock-bändi. Muistaako kukaan, soitti tosi hyvin.
Obitus
Vasikantappajat
Nekro-Torso
Bruno Laakko & Lepakot.
Raimo Piipponen & Tulipunaruusut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ronski & Exotic. Ihan kotimainen bändi 70-luvulla
Entä Ronski and the Gang?
Se oli Ronski Gang.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ronski & Exotic. Ihan kotimainen bändi 70-luvulla
Entä Ronski and the Gang?
Se oli Ronski Gang.
The Ronski Gang.
The Winyls
Itse en ainakaan ole kuullut pitkään pitkään aikaan The Winyls ja Disco Ensemble bändeistä.
En tiedä olenko joskus maininnut nämä tähän ketjuun.
Sha Na Na....50-60-70?-luvun musaa,iso bändi,mahtavaa huumoripitoista lavashow meininkiä.