Mitä bändejä muistat nuoruudestasi, joita luulet että moni ei muista:
Itsellä Gringos Locos ja Movetron, molemmat oli muuten aika kauheita..
Kommentit (1861)
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen bändi Claudia, jonka hitti oli Korallia.
Carilloa, Carilloa, ovat pulloni minun
Ja silmät, jotka seisoo, ovat tomaatteja
Nicepappi -Kuumatkalla , jostain kasarin loppuvaiheilta? <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa muistan vain nimen "Kumma heppu ja lopunajan voidellut". En tainnut juurikaan tätä bändiä kuunnella, kun ei musa-tyyli tule mieleen.
Ontto mies autiomaassa, Yökerho...
Yökerhon esitti kokoonpano nimeltään Kaukanapoissa. Lolemmissa vaikutti Ari Närhi.
Vierailija kirjoitti:
Paska. Bändi jossa vain yksi jäsen.
Bändihän sittemmin hajosi musiikillisiin erimielisyyksiin. 😆
Smack, Elvis Breznev, Skädäm, Valse Triste, Setä suuttuu, Rankat ankat, Akuutti Mielenhäiriö, Ratsia, The Del Lords, 22-Pistepirkko, Noitalinna huraa, Nypykät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma bändi ja muut samalla kämpällä harjoitelleet. Useimmista muut koskaan kuulleetkaan. Silloin ei ollut nettiä, ei edes vhs kameraa, ei jäänyt tallenteita kuin rahiseva c-kasetti ja sekin kateissa.
Bändi oli kuitenkin tärkeä jakso elämässä, oppia soittamaan yhteen muiden kanssa, sillä soittotaidolla mikä silloin oli. Varsinkin biisin teko, sävellys, sanoitus ja sovitusvaihe jossa kappale saattoi muuttaa muotoaan, oli luova prosessi. Treenit ja lähialueen keikat rytmitti elämää.
Terveisiä kaikille niille bändeille kenen biisit ei noussut listoille, mutta itselle aika oli merkittävä. Kiitos teille joiden kanssa sain jakaa kokemuksen, vaikka elämä sitten veikin eri suuntiin.Todella hieno viesti. Pitää tähän kirjoittaa, että itse kuuntelen paljon niitä tuntemattomampiakin bändejä ympäri maailmaa. Osa jo lopettanut ja osa jatkaa vielä. Kuitenkin tärkeintä minulle on ne biisit ja ne muistot niihin liittyen sekä juuri sen bändin tarina. Ei se kuinka menestynyt bändi on. Tavallaan moni tälläinen tuntematonkin bändi antaa myös iloa kuulijoilleen ja näyttää sen, että musiikkia voi harrastaa muutenkin kuin niin, että pitäisi olla se menestynein. Tuli vaan tämä kaikki mieleen. Itse osaan soittaa ja musiikki tärkeää minulle.
Kiitos itsellesi.
Smackista tulee kirjakin tässä kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paska. Bändi jossa vain yksi jäsen.
Bändihän sittemmin hajosi musiikillisiin erimielisyyksiin. 😆
Tarve olla esillä, muttei mitään annettavaa.
Bad Boys Blue, Troll, Pääkköset, Bat & Ryyd...
Vierailija kirjoitti:
Hullu ukko ja kotiteollisuus.
En oo Kotiteollisuutta unohtanut
Uristopaz. Yhden hitin ihme, jonka ainakin Etelä-Pohjanmaalla 80-luvulla eläneet muistavat kappaleesta "Naisen syvin olemus".
Eveä kuuntelin nuorena. On se aika hassua nyt;)
Howard Jones