auttakaa! kysyttävää limatulpan irtoamisesta..
Heippa!
Eli auttakaa hyvät ihmiset mistä tiedän limatulpan irtoavan ja mitä se merkitsee? Pelästyin lukiessani maalismassukoiden tarinoita kuinka heillä jollain oli irronnut jo limatulppa enkä itse edes tiedä mikä se on ja laskettu aikani on 7.3-06.. Olenko tyhmä, vaan vain tietämätön =)
Kommentit (7)
Esikoista odottaessa limatulppa (n. kananmuna kokoinen silikonimainen harmahtava klöntti) irtosi miltei 2 vkoa ennen kuin esikoinen syntyi. Ja silloinkin laitoksella jouduttiin laittamaan tippa ja kavot puhkomaan, kun ei meinan sittekään vielä tulla.
Eli sen irtoaminen ei aina tiedä synnytystä, vaikka varmaan useimmiten se voi olla niin...
Kuopuksesta en edes sitä huomannut, joten jos on tullut, on tullut niin ettei mitään tietoa milloin ja missä.
..elikkäs kuukautta ennen laskettua aikaa kävin lääkärissä (sisätutkimuksessa) ja sitten kotona ajattelin, että paksuhko vuoto on jotain lääkärin käyttämää liukaste-mömmöä, mutta sitäpä limaista ja paksua vuotoa jatkui noin kuukauden ajan, siis aina vaavin syntymään asti (syntyi rv 40+), vuoto välillä runsaampaa ja välillä niukempaa.
aamulla ja seuraavana yönä poika syntyi.
Vessassa käydessä paperiin jäi sellainen limainen klöntti. Siitä arvelin synnytksen lähestyvän ja oikeassahan olin. Siitä lähtivät jonkin ajan päästä supistukset.
on kohdunsuulla olevaa sitkeää limaa joka suojaa.
sen irtoaminen ei välttämättä tarkoita synnyttämistä vaan sitä voi tiputella montakin viikkoa. toiset eivät huomaa sitä ollenkaan.
Yleensä verinen erittäin sitkeän liman valuminen on tulppaa ja se enteilee lähtöä
itse huomasin limatulpan esikoisestani, se tuli 17 tuntia ennen syntymää verisenä ja sitä seurasi kivuliaat supistukset, toisesta en sitä huomannut ollenkaan, tästä kolmannesta sitä on tiputellut verettömänä nyt jo 3 päivää
RR38+4
limatulppa? Nimittäin mulla on vasta kesäkuussa la ja nyt on tän viikon aikana tullut just tollasia limaklönttejä! Ja ei todellakaan oo mitään normaali-eritettä, vaan ihan sellasia sitkeitä, isoja klimppejä. Anteeksi, kuulostaa kamalalta!
Se voi olla myös valkovuotoa. Mulla on nimittäin tullut välillä ihan samanlaista ja sitä tuli myös esikoiselta. Silloin neuvolassa sanoivat sen olevan valkovuotoa, jota vaan erittyy erittäin runsaasti..
Niin mulla on la kesä-heinäkuun vaihteessa..