Voiko vaatteita hädässä pestä käsisaippualla?
Oon reissussa ja en pääse pesukoneelle vielä. Yhden paidan ja urheilushortsit tartteisin puhtaaksi.
En osta pyykinpesuainetta kaupasta, sillä en kykene raahaamaa isoa pönikkää mukanani koko reissua.
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen mitään hätää tarvita. Kyllä voi.
Ei pilaa vaatteita?
Vierailija kirjoitti:
Ei pilaa vaatteita?
Jos on tullut hätä housuihin niin vähän huonosti se käsisaippualla lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pilaa vaatteita?
Ei pilaa. Sitä sanotaan nyrkkipyykiksi. Olen pessyt matkoilla ollessani alusvaatteita myös suihkugeelillä.
Vierailija kirjoitti:
Pese shampoolla.
Useimmilla shampoilla en pesis. Ei lähde puhtaaksi.
Käsisaippua tai palasaippa on jees. Eikä pilaa vaatteita, jos kyse on niistä, joita kotonakin pesee normaalilla kirjopesuaineella tms.
Voi pestä. Marseille-saippuan paketissa mainitaan myös pyykinpesu.
Mikä ois paras: käsisaippua, shampoo...?
Vierailija kirjoitti:
Jos on tullut hätä housuihin niin vähän huonosti se käsisaippualla lähtee.
Heheheh.
Ei ollut tollaisesta hädästä kyse.
Itse raahaan aina matkoilla mukana eri pesuaineet niin silkille kuin puuvillallekin. Myös eri tuoksuisia etikkahuuhteluaineita. En halua pilata vaatteitani.
Pesin reissussa kaupan muovipussissa vaatteita. Hyvin toimi nestesaippua käsipyykkiin. Pussia voi enemmän puristella, jäljitellä pesukonetta.
Kyllä on uusavutonta porukkaa, jos reissusta ei selviä ilman pyykkikonetta.
Voi uusavuttomuus... Tottakai voi, miksi ihmeessä ei voisi? Itse pesen aina astianpesuaineella kun en halua käyttää hajustettuja pyykinpesuaineita mitä airbnbssä on tarjolla, se irrottaa rasvalian paremmin kuin tavallinen saippua.
Minäkin käytä tuohon astianpesuainetta. Toimii hyvin.
Saippuallahan sitä on pyykätty iät ja ajat ennen pesukoneiden yleistymistä.
Vedän aina matkalla mukanani yhdeksän kilon pesukonetta, niin voin pestä myös untuvatäkin ja -tyynyt.
Mä pesin kerran opiskelupaikan käsisaippualla yhden vaatteen. Se värjäsi.
Monissa hotelleissa on pyykinpesupalvelu ja pesuloita lähellä. Toimittavat pestyt ja silitetyt vaateet hotelliin.