Lokakuisten alkuviikko ma-ke
Linkki loppuviikkoon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=&m=10282460&p=1&tmode…
Kommentit (20)
Minäkin ihmettelen mihin viikonloppu katosi, niin nopeasti se kului. Viisuja tuli katsottua (mikä kostautui sitten sunnuntaina väsymyksenä). Ruotsi oli minunkin suosikkeja, mutta myös Suomen kappale oli TOP5-listallani. Sen sijaan Ukrainan olisin diskannut koko kisoista, en voi ymmärtää sitä. YrjöLunni, näin ne mielipiteet eroavat :):) Ja jääkiekko sitten. Jotenkin kun neiti 2 v häärii ympärillä ja vaatii huomiota, ei tuohon peliin voinut keskittyä täydellä intensiteetillä, joten tappiokaan ei tuntunut kovin pahalta. Etenkin kun samaan aikaan esikko kiukutteli kun häntä kiellettiin kiusaamasta koiraa :). No pääasia, että voitettiin länsi-naapuri molemmissa mittelöissä:)
Viime päivinä olen vihdoinkin tuntenut kauan kaivattuja kasvukipuja mahassa. Tähän asti raskaus on edennyt mahan osalta oikeastaan aivan oireitta ja vaikka mahan kasvamisesta on huomannut edistystä tapahtuvan, on tuo " tunnottomuus" ihmetyttänyt. No nyt on sitten lieviä repäisy-kipuja ollut toisella puolella, joko sektiohaavasta tai kiinnikkeistä. Mutta iloinen olen vain noista kivuista (kunhan eivät ylly aivan mahdottomiksi).
Muuten maha onkin hiljainen, en vieläkään ole ihan varmaksi liikkeitä tuntenut. Malttamattomuus alkaa iskeä, vaikka tiedostankin olevani lokakuisten viimeisiä. Väsymystä ja janoa lukuunottamatta ei tässä edelleenkään tunne oloaan raskautuneeksi. Vaikkakin mamma-housuissa pitää kulkea:D
Kivaa kun on vajaa työviikko, näitä saisi olla enemmänkin:)
Uutu 16+0 (oho, aika kuluu sittenkin!!!)
Heipsan!
Nyt on sitten palauduttu ihanan rentouttavalta reissulta hiukan kärvähtäneenä ja hyvin levänneenä. Viikko meni nopeasti, vaikka reissussa meinasi eläimiä ikävä tulla, eli ihanaa olla taas kotona.
Eilen ehdin suomen pelin nähdä, ihan ok oli. Euroviisuja en ole nähnyt, mutta sisko otti ne nauhalle, että pääsee jälkikäteen sitten katsomaan.
Tänään kävin heti aamusta neuvolassa ja kaikki oli hyvin. Painoa tullut mukavasti reilun kilon verran lisää, hemoglobiini ja verenpaineet hyvät. Vaavin sydänäänetkin kuuluivat oikein hienosti ja hiukan liikuskelikin. Neukka täti suositteli, että tilaisin yksityiselle rakenneultran ja 4d:n viikoille 18-22, niin saa kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Eli tällä tai ensi viikolla voisi aikaa ruveta soittelemaan. Sukupuolta aion kysyä, niin utelias olen =)
Mahakin kasvanut viikon aikana ihanasti, vähemmän ihanaa on ollut liitoskivut ja mut repäisyt.
Tänään saadaan uusi autokin haettua liikkeestä, pääsee heti koiran kanssa testaamaan, kun haen sen hoidosta.
Ei voi muuta sanoa, kuin että loma tuli tarpeeseen, on jotenkin positiivisempi olo kaikkia asioita kohtaan ja pirteämpi kuin koko raskauden aikana.
No nyt matkatavaroiden ja pyykkien kimppuun, pääsee niistäkin eroon sitten
Pepiliina 16+1
Hieman täälläkin aamulla väsytti, kun ensin piti katsoa viisut ja eilen tuli sitten valvottua melkein samalla lailla. Ei olleet mun suosikit parhaiden joukossa viisuissa. Hannan lisäksi tykkäsin ainakin Unkarin bluesista ja siitä punahameisesta naisesta, joka lauloi Madonna-tyylisen biisin. Ruattin poika sais hävetä, kun syyttelee tekniikkaa ja äänestäjien huonoa makua, kun ei plakioidulla biisillään pärjänny...
Itse olen suureksi ihmeekseni tuntenu jo liikahduksia tuolta masusta, ekasta tunsin vasta reilusti yli 20 viikoilla. Mutta onpa olo muutenkin jo nyt kuin olisi puoliväli ohitettu, maha on koko ajan tiellä, eikä edes pyöräillä jaksa kunnolla!
Äitienpäivä oli ihanan lämmin ja aurinkoinen. Mieheltäkin sain kivan lahjan, mutta 2v:n itse tehty kortti ja askartelu olivat päivän ihanin juttu!
mussu + napu rv 16+1
...seurattiin täälläkin. Ihana juttu Yleltä, että näyttivät ne netinkin kautta. Tykitettiin kuva seinälle ja kaveripariskunnan kanssa sitten syötiin samalla hyvin ja fiilisteltiin Suomitunnelmissa ja arvosteltiin esiintyjiä. Hienosti järjestelyt onnistuivat Suomelta! Itseä jäi vain vähän harmittamaan, että lähes kaikki välikuvaukset olivat Suomen talvesta - onhan meillä siellä ihana kesäkin, onhan!
Mun suosikkeja olivat Ruotsin biisin lisäksi Unkari ja Saksa ja myös Ukrainan vitsiveto puri. Kiva oli kisoja jokatapauksessa seurata, vaikka ei omat suosikit niin pärjänneetkään. Krisse oli onneksi loistavin esiintyjä koko ohjelmassa :D Rohkea veto Suomelta ottaa noin paljon huumoria mukaan - se kun ei edes ole välttämättä kovin yleiseurooppalaistakaan.
Masusta ei ole vielä mitään koputteluja tuntunut. Helistimen sivuilla sanoivat viikosta 18, että nyt alkaa ensisynnyttäjä tuntea hippailuja... saapa nähdä, en halua ainakaan murehtimaan ruveta.
Mukavaa viikkoa kaikille lokakuisille ja nauttikaa vajaasta viikostanne. Täällä torstaikin on normaali työpäivä, hohhoijaa (vaikka mä siis saan olla kotona, niin mies joutuu harmisti töihin mennä)
Fudgis 18+1
Hb oli noussut ja oli peräti 126, painoakin oli tullut yhteensä joppa 400g ja kaikenkaikkiaan saldo taitaa olla vajaa 2kg.
Sydänäänet kuului heti kun anturi koski mahaa, vaikka se istukka on edessä. Saattaa kuulema mennä vielä vaikka 3-4 viikkoa ennen kuin tuon takia liikkeet kunnollas tuntuvat. Kotua kokeillessa terkkari sanoi että saattaa hyvinkin olla yli 2 viikkoa aikaa edella(miten muka kun np-ultrassa ero oli 4pv..) mutta sen näkee sit parin viikon päästä.
Minua ei paljon viisut liikuttaneet ja nukuinkin koko yön tyytyväisenä(vessankaan ei tarvinnut mennä kuin vasta aamulla =)) Äitienpäiväkin sujui mukavasti ja ehdittiin jopa hieman haravoimaankin koko perheen voimin.
nyt äkkiä ruuan laittoon, ennen kuin tulee liian nälkä...
moonshine 16+6
Eli on tässäkin juttu...
Olen siis tuntenut vauvan liikkeet tuolta rv 13 alkaen (neljäs lapsi ja nyt rv 18+1), mutta noin viikko sitten aloin íhmettelemään kun liikkeet ei yhtään ole voimistuneet & enkä edes nyt niitä tässä viikkoon ole juuri huomannut..
Soitin siis aamulla neuvolaan, että jospa tarkastettaisiin kuuluuko sydänäänet. No pitkään terveydenhoitaja niitä etsi mutta ei löytänyt.. :(
Minulla äänet masun päältä kuului eka kerran jo rv 10, joten kyllä nyt uskoisi että näillä viikoilla jo masun päältä kunnolla kuuluu!..
Pahoitteli kovasti & sanoi että joskus näin voi käydä.. Soitti äitiyspolille että laittaa minut sinne tulemaan. Minä tietysti jo itkin asiaa siitä alkaen kun sydänääniä ei alkanut kuulumaan, oli tuo 3v nuorimmainen mukana neuvolassa joka tietysti ihmetteli äidin tunteenpurkausta..
Sitten vaan siis miestä töistä soittamaan ja ajamaan n.40km päähän sairaalaan. Autossa ehti siis hyvin ajattelemaan asiaa & suru oli yllä meillä molemmilla, että kuinka näin voi käydä näin pitkällä...
Äitiyspolilla pääsin onneksi heti sisään & lääkärin ultraan (varmaan katsoivat parhaaksi, kun minun tuskan näkivät).
Heti lääkäri totesi että hyvyinhän tämä täällä kasvaa & kovasti liikkuu & sydänänetkin löytyi heti!. No voitte arvata että suru muuttui siis isoksi iloksi!!. =)
Kovasti siinä sitten ihmeteltiin ettei äänet neuvolassa muka kuulu, vaikka vauva vastasi raskausviikkoja.. Liikkeet voi kuulemma siksi olla nyt vaimeampia, koska vauva on ollut selkä eteenpäin eli potkii minun selkäänpäin.
Että siis tämmönen tarina meillä... surun kautta iloon!. Mutta voitte uskoa että ehdin käydä SUUREN surun siinä n.1,5h läpi!..
Täytyy toivoa ettei kukaan joudu tuollaista kokemaan.
Mitäs muuta..
No minulla meni viisut ohi näkökentän sohvan nurkkaan nukahtaneena, josta tosin heräsin totalisen kamalaan suonenvetoon tai enempikin kramppiin toisessa jalassa. Voin sanoa että melkein itkin siinä miehen yrittäessä auttaa kaikinkeinoin, tuska oli ihan hirvittävä!.
Suonenveto onkin alkanut nyt jo tässä vaiheessa raskautta vaivata, mutta noin pahaa ei se ole ollut tähän asti.
Joten kysyn kärsiikö kukaan muu tästä vaivasta? ja mitkä on parhaat ehkäisykeinot siihen?. Saisikohan magnesiumia ottaa tablettina tähän vaivaan? (siskoni käyttää yleisesti hänen suonenvetoihin & kuulemma auttaa)..
Kirjoittelee edelleen hiukan sekavin päänsärkyisin tuntein,
suklaapuffi rv 18+1
en nyt malta olla kommentoimatta, että olipas todellakin rankka päivä sinulla tänään. Aivan itselläkin iho nousee kananlihalle, kun ajattelee, mitä kaikkea jouduit siinä 1,5 tunnissa käymään läpi. Mutta ONNEKSI kaikki on nyt hyvin - siitä sinulle isohali ((()))
Mikään ei ole varmaa, mutta toivotaan, ettei kukaan joudu käymään samanmoisia jännitysnäytelmiä läpi!
Fudgis (ollaan samoissa päivissäkin :))
Äitienpäivä tuli vietettyä perheen kesken. Taisi olla eka vuosi kun emme ajelleet toiselle paikkakunnalle omien äitien luokse. Esikoinen toi aamulla sänkyyn iloisesti päiväkodissa tekemänsä kortin ja tuntui että ekaa kertaa ymmärsikin päivästä jotain. Lauantai-illalla jo kertoi monta kertaa minulle että on ostanut isin kanssa äidille lahjan. Ihanalta tuntuu ajatella että ensi vuonna olen sitten jo tuplamamma. Tulevalla vauvalla ja esikoiselle tulee ikäeroksi vajaa kolme vuotta ja totisesti toivon että esikoisen uhmaikä ehtii helpottamaan siihen mennessä.
Itsellä olo on kutakuinkin loistava. Ruoka taas maistuu ja sain urheilutkin jo aloitettua uudestaan. Miten hyvältä tuntuukin taas käydä jumpassa. Esikoisesta jouduin jo puolessa välissä raskautta lepäämään ja nyt totisesti toivon että sama ei toistuisi. Projekteja kun on monta päällä, rakennuslupaa odotellaan että saadaan aloitettua talon perustuksien teko. Toiveena olisi päästä ensi Jouluksi uuteen kotiin mutta itse pessimistinä suuresti epäilen. Ihanaa mutta vaikeaa valita kaikki laatat, lattiat yms.
Mitään vauvakamaa ei ole hankittuna. Esikoisen vanhat Hartanin skaterit saavat välttää vaikka kaikki uudet mallit ja värit polttelisivatkin.
Rakenneultraan on vielä ikuisuus kun la on aivan lokakuun lopulla. Tuntuu niin hassulta että toiset lokakuiset ovat jo puolessa välissä raskautta. No, eiköhän nämä viikot nopeasti vierähdä kun kesälomakin katkaisee kivasti odotusta.
Mukavaa viikkoa, J huomenna tasan 16 (kai?)
Mullehan valitettiin ekassa neuvolassa silloin rv 8+, että painoa on liikaa. Paino ennen raskautta oli 68 (pituus 159) ja BMI 27. Ekassa neuvolassa paino oli vähän yli 70. Lääkärineuvolassa rv 13+ paino oli noussut vaan 100 grammaa. Äsken kävin kotona vaa´alla ja lukema oli 69,6. Eli kiloja ei ole tullut yhtään, paino on jopa laskenut! Tosin kotona punnitsen aina alasti, neuvolassa tietty vaatteet päällä. Mutta joka tapauksessa, ihmetyttää!
Varmaan tämä johtuu siitäkin, että esim alkoholin turhat kalorit ja pitsat, kebabit ym on jääneet pois kokonaan. Ja kun lievä ylipaino on ennestään, ei painon varmaan olis syytäkään nousta. Mutta ettei yhtään, hassua! Ja nyt siis rv 17+5
Pikkuhiljaa tässä eilisestä toivutaan.. & kyllä sitä jotain pientä liikehdintää tuolta masustakin taas tuntuu. :)
Parin viikon päästä olisi rakenneultra, joten pian tässä pääsee jo vauvaa taas kurkkaamaan. :)
Tosiaan samoissa päivissäkin mennään!. :)
Terkuin taasen suklaapuffi rv 18+2.
Suklaapuffikos sitä kyseli magnesiumista. No sen verran tietoa, että ainakin Lady Vita Plus, jota itse syön, sisältää kaikki tarvittavat vitamiinit (aamun tabletti) sekä tarvittavan määrän kalsiumia ja magnesiumia (2 tablettia illalla). On kätevää, kun ovat kaikki samassa paketissa, kun vaan itse muistais aina ottaa :).
mussu + napu rv 16+2
Juuri muistin varata ajan neuvolaan, viime neuvolassa eivät antaneet uutta aikaa vaa käskivät soitella sitten aikaa kun ultrassa on käyty! hassua ajatella että raskaus jo niin pitkällä että ensineuvolassa saan kelan lappuset täytettäviksi ja kaikki todistukset sitä varten että voin hakea äitiysrahaa, pakkausta jne... sairaalan esitietolomakkeenkin kuulemma saan jo..
voi että tahtoisin tuon uuden äippäpakkauksen beigen toppahaalarin, kuvassa se ainakin näytti kivalta, mielestäni nättein puku mitä pakkauksissa on tähän asti ollut... täytynee toivoa että syksyllä niitä olisi jo kirppareilla myynnissä! pakkausta ei siis ole tarkoitus edelleenkään ottaa, voihan olla et mieli vielä muuttuu sit kun näkee kelan sivuilta pakkauksen kokonaan!
muistan kuin oli ihanaa hypistellä esikoisen pakkauksen sisältöä, vaikka kaikki vaatteet eivät miellyttäneetkään, mutta on se kyllä mahtava etu et pakkauksen saa=)
( . ) olo on hyvä, mitä nyt välillä päänsärkyä on ja väsymys ei oo väistynyt, mutta muuten olo on mainio!
selkäsärkyä on ja välillä tuntuu että iskias vaivaa, mutta mitäs pienistä! Vauva potkii kovasti ja ne tuntuu masun päältäkin, ihana tunne=)
vieläkö oppis syömään silleen sopivasti, eikä aina niin että tulee niin hirveä ähky että kylkiluita puristaa.. oman vaakan mukaan painoa olis tullut 500g-1kg.. muistelin että tässä vaiheessa esikosta oli tullut jo monta kiloa, mutta eipäs sittenkään kun kortista katsoin, esikosta tuli painoa n.16kg ja kaikki se puolen välin jälkeen:/ kääk, saa nähä pääseekö taas samoihin lukemiiiin..
todennäköisesti, kun herkut ja grilliruoat maistuu ja liikuntaa ei tule harrasteltua... toki nyt on kovasti mennyt ruoan ohella salaattia, kurkkua ja tomaattia..nam..... ja jääätelöööö..slurps.. lämpiäis nyt noi ilmat niin voisi lähteä torille syömään pehmistä.. ei ole ilo kylmällä ja sateella siitä nautiskella!!
nyt pakastimesta jätskiä hakemaan kun rupes niin tekeen mieli =P
piipii & masukki 19+3
Huh, olipa sulla Suklaapuffi jännä päivä eilen!
(.) Rakenneultrakuulumisia :-) Kaikki oli hienosti. Elimet löytyi ja vähän piti vauvaa törkkiä jotta saatiin sydänkin kaikkine kammioineen näkymään. Taisi vauvalla olla aamupäiväunien hetki menossa kun tuntui vähän laiskalta liikkumaan. Vauvan koko vastasi viikkoja. Istukan paikkakin tarkistettiin ja takaseinässä oli vieläkin. Lisäksi sieltä löytyi pikkarainen pippelikin ;-) tai ainakin kätilö tuntui olevan varma asiasta, saimme jopa kuvia siitä. Eli ilmoitimme heti että jos se sukupuoli näkyy, meille saapi kertoa. Ja olikin oikein mukava kätilö joka lopuksi meille sen asian oikein tarkisti. Varasimme kuitenkin 4D-ultran ajan Tapio Kurjelle Felicitakseen ensi kuun puoliväliin, jolloin tuo(kin) asia tarkennetaan.
Voi olla että olen hieman ikäni takia hysteerinen, koska haluan tarkistaa että kaikki on varmasti hyvin. Kyllähän asia jo tämänpäiväisessä rakenneultrassa selvisi, mutta mutta....
Nyt pakko palata töihin, mukavaa päivän jatkoa!
Yrjö 19.+3
jaahas, tänään pelästyin oikein kunnolla kun rupes töissä välillä supistelemaan, ei kauaa kestäny mut pari kertaa tuntu semmoselta et sieltä vois jotain pihalle tulla. Tuli juuri päivystyksestä ja kaikki oli ainikin vielä hyvin, sairaslomaa pukkas loppuviikko ja lenkkely ja siivous kielto päälle, täytyy siispä majottautua sohvalle, onneks noi meitin haukutkin tyytyy tohon pihalla riehumiseen ettei tarvi pitkää lenkkiä tehä (sohvaperunoita kun ovat). Just tänää pomolle sanoin et en enään voi nostella painavia laatikoita kun rupee sattuun mahaan niin eikohän se tyssänny kevyidenkin laatikoiden kanssa, täyttyy vissiin kysyä jotain rauhallisempaa hommaa loppu ajaksi. Kyllä siinä tuli heti mieleen että nytkö se pukkaa pihalle, mutta lääkärin mukaan kaikki on nyt ok :)
nyt sohvalle lepään ja kattoo töllötintä
möhö ja kääpä 16+2
Tännepä ei taaskaan kummempia, mutta nostelen listaa. Alavatsa pömpöttää jo, niinkuin kai asiaan kuuluukiin. Tänä aamuna oli +3 kiloa tullut yhteensä alusta saakka (paino nousi alussa ja nyt on noussut vain hieman viime viikot 12-16).
VIHLOMISET Mulla on ollut viime päivinä sellaista ikävää vihlomista alavatsassa, tunne on oikeastaan sama kuin esim. suonenvedossa, eli sellainen pieni krampinomainen. Toisaalta se voi olla kasvukipuja, mutta ennen ne on tuntunut erilaiselta ja sivummalla. Tuskin se vaavi on, kun tunne on navan alapuolelta suoraviivaisesti, mutta toispuoleisesti (vasen), ihan " alas" emättimen suulle saakka. Kokemuksia? Kuvittelisin, että supistukset tuntuisi " kokonaisvaltaisemmin" , mutta tämä on eka raskaus, niin ei ole vertailukohdetta.
Maanantaina pitäisi varmaan kertoa pomolle. Saa nähdä miten se reagoi ;)
AJL 16+5
Moi vaan taas pitkästä aikaa, seurailtu ollaan, vaan kirjoittelut jääneet vähemmälle, kun ei ole oikein ollut mitään kerrottavaa...
Tintti23: Vähän tylsä neuvolatäti sulla, kun sun painosta huomauttelee, eihän sulla ylimääräistä ole kovinkaan paljon. Itselläni tässä raskaudessa myös painoindeksi alussa toi 27, edellisessä oli paljon enempi, ekassa suht sama kuin nyt, eikä koskaan ole neuvolassa painosta huomauteltu...tai kyllä neuvolatäti huomasi sen positiivisesti, että olin saanut edelliset raskauskilot (lähinnä ekasta raskaudesta jääneet) pois. Eli pää pystyyn ja jätä neuvolan painokommentit sikseen... vaikka uskon että niin sinä kuin minäkin toivomme mahdolisimman vähän kiloja lisää. Musta kuintenkin tärkeintä on oma ja vauvan hyvin vointi ja siihen kuuluu välttää turhaa stressiä! (itselle tullut kiloja noin 3 tähän mennessä).
Täällä viikot kuluvat nopeasti ja rakenneultraa jo odotellaan, vointi on hyvä ja raskautta ei aina edes muista, eniten olotilasta muistuttaa vaatehankaluudet. Maha on jo kasvanut, mutta varsinaiset äitiysvaatteet tuntuvat suurilta (yksi syy se, että olin edellisessä raskaudessa isomman kokoinen), normaalit housut taas kiristävät jo - pitäis kait käydä vaateostoksilla, ettei tartte pelkissä verskoissa liikkua! Hiukan on ollut täälläkin supistuksia ja myös liitoskipuja, vaan ei onneksi kovin pahoja. Rakenneultrassa toivomme saavamme vinkkiä tulevan vauvan sukupuolesta, jotta sais pakata turhia vaatteita pois (meillä siis ennestään tyttö ja poika). Kahdesta ekasta halusin ehdottamasti säilyttää sukupuolen salaisuutena loppuun asti, vaan nyt on mieli muuttunut ja haluaisin jo kovasti tietää kumpi tuolla mahassa möyrii!
Hyviä vointeja ja mukavia ultrakuulumisia kaikille!
Luhtavilla (rv 18+5)
Suklaapuffi, hurja kokemus sulla, onneks kaikki kuitenkin hyvin! :)
Tintti: se voi olla ihan luonnollista, ettei paino nousekaan, jos on vähän vararavintoa jo alla ennen raskautta. Tosiaan, kuten kirjoititkin, kaikki epäterveellinen kun jää raskauden aikana osa ihan huomaamatta pois ja lisäksi kasvava kohtu alkaa viemään vatsalaukulta tilaa (ei nyt vielä näillä viikoilla, mutta myöhemmin), niin ei jaksa/pysty enää syömään yhtä suuria annoksia kuin aiemmin. Mutta tosiaan, tylsä nla-täti sulla, toivottavasti ei enää jatkossa huomauttele sun painosta. Asiatonta käytöstä mun mielestä.
Mistä pääsenki sitten hyvällä aasinsillalla omaan painoon ja napaan sitä myötä. Eli äsken tulin neuvolasta ja JEE, nyt on mulla painon nousu vähän alkanu hidastumaan. Eli rv 14+4 mennessä oli tullu jo 6 kg lisää, mutta nyt oli neljässä viikossa tullu vaan + 600 g. Mulla taas tuntuu menevän niin, kun lähtöpaino on normaali (bmi 20), niin raskausaikana tulee kerättyä aika paljonkin massaa. Viimeks rv 34 mennessä tuli +16 kg, nyt on tahti koko ajan pari kiloa edellä viime raskauteen/raskausviikkoihin verrattuna, joten jos tää lapsi menee täysiaikaiseksi asti (ed.synty rv 34+1), niin taidan olla aika jätti sitten. Mut sou wot, niitä ehtii läskejä poltella sit pitkin talvea.
Muutenkin oma ja masuasukin vointi hyvä.
Verenpaine: 97/62 (mistä taitaa johtua koko ajan lisääntyvä huimaus)
Hb: 131
Sf: 16 cm
Vauvan syke: 148
Pissa puhdas.
Mulla kanssa supistelut ja liitoskivut vaivaavat enenevässä määrin. Häpyluuta sekä noita lantion-/nivusten-/häntäluuta viiltelee välillä tuskasesti ja vauva tuntuu viihtyvän todella alhaalla koko ajan. Heti tosta häpyluun yläpuolelta kun koittaa, niin siinä on vauvan selkä tai peppu kohollaan ja välillä pelottaa, että joko tuo nyt on asettunu lähtökuoppiinsa... (ei nyt oikeesti varmaan näillä viikoilla)
Nyt tuli ihan älytön määrä tätä omaa napaa. Lopetan siis tähän. :)
Aurinkoista päivän jatkoa!
Sanna (aka sapa) rv 18+5
Itse syön Multi-tabs raskaus monivitamiinia 2 tablettia päivässä & siinä näyttää myös olevan tuota magnesiumia.
Täytyisi kai vielä neuvolasta varmistaa onko se jo maksimimäärä vai voisiko vielä harkita lisää kokeilevansa, jos nämä suonenvedot tästä vielä pahenee..
On edelleen sen krampin jäljiltä tuo jalka aran oloinen & suonta yrittää vetää monta kertaa päivässä!, toisessa jalassa ei tunnu olevan samaa ongelmaa. Höh!, ompas tämäkin vaiva.. ;)
Suklaapuffi rv 18+3
Olen saikulla nyt sitten tästä päivästä lähtien. Menen pe- aamuna neuvola lääkärille. Selkä on niin kipeä etten voi enää istua töissä ja kova turvotus vaivaa, lisäksi tänään alkoi supistelut ensimmäistä kertaa. JOs nyt vaikka viikon-kaks sais levätä niin sit vois taas kyetä hetken tekemään istumatyötä.
Vauva potkii kovaa ja sydänäänet kuuluu hyvin, miulla painoa on tullut 5kg mikä on miusta ihan kauhean paljon. (lähtömitat 163cm ja 58kg) Esikoisesta oli tässä vaiheessa tullut 2kg. No toivotaan että hidastuisi vähän. Kävin katsomassa ÄP kuvia kun joku oli linkittänyt tänne, kivat värit ja kiva kun on tullut puolipotkuhousuja jotka on miun ehdoton suosikki. Tavalliset potkarit on taas ihan turhia miun mielestä ja niitä taisi olla pakkauksessa aika monet. Luulen kuitenkin että muutan mieleni ja otan sen pakkauksen vaikka ensin olin varma etten ota. Enemmän oli kuitenkin niitä mieleisiä kuin ei mieleisiä vaatteita ja tarvikkeita siinä.
Ajatelkaa ei ole enää pitkä aika siihen kriittiseen 23 viikon rajaan, tai on pitkä aika muttei niin pitkä aika.
No pitää lähteä iltatoimiin esikoisen kanssa.
Pepsi rv 17+5
Viikonloppu meni taas tosi nopeasti. Viisut oli hienosti järkätty ja Suomikin pelasi hienosti hopealle, mikä ei mun mielestä ole ollenkaan huono sijoitus. Viisujen suosikkejani olivat Ukraina ja Ruotsi. Suomen esitys oli todella hyvin vedetty mutta kappale ei ole mua säväyttänyt missään vaiheessa. Tyttärenikin tykkäsi Ukrainasta, mistäköhän johtuu :-)
Äitienpäivänä mut herätettiin kauniisti laululla ja itsetehdyllä kaulakorulla :-) jota pidin sitten kaulassa koko eilisen päivän. Syötiin aamupala takapihan terassilla kun oli niin lämmintä ja lähdettiin sen jälkeen koko perhe Lintsille hummailemaan, äidit pääsivät ilmaiseksi laitteisiin. Oli hauska päivä!
Huomenna olisi rakenneultra, hiukkasen jännittää onko kaikki kunnossa. Vauva ainakin potkii kovasti joka päivä. Rakenneultran jälkeen varaan sitten ajan 4D-ultraan varmistaakseni vielä kerran että kaikki on fysiologisesti ok ja sukupuolenkin haluan tietää. Seerumiseulasta mulle tuli vappuviikolla ilmoitus että tulos on normaali ja jos haluan tietää riskiluvun, voin soittaa Naistenklinikalle. En ole soittanut.... enkä soita.
Nyt töiden pariin, mukavaa alkuviikkoa!
Yrjö 19+2