Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helmisimpukoille pari kysymystä!

14.01.2006 |

Laitan tähän erikseen, kun ne noissa pinoissa hukkuu niin helposti. Elikä:

1)Onko muilla vielä sormukset sormessa?

Mä otin omani (kihla- ja vihkisormus) pois joskus joulukuun alussa, kun leivoin pipareita, enkä sitten viitsinyt laittaa niitä enää takaisin, kun pelkään, että sormet turpoaa niin paljon, että ne pitäisi sitten katkaista. Tällä hetkellä sormet on kylläkin turvoksissa vain aamuisin.

2)Millaisia takkeja teillä on käytössä tällä hetkellä? Entä ne, jotka käy puistossa/pihalla vanhempien lasten kanssa, niin millaiset housut?

Mulla menee " omat" talvitakit vielä just ja just päälle ja kiinni, vaikka 2 noista onkin aika tiukkaa mallia. Mun " puistotakki" on aika väljä malli, mutta kun siellä on alla lasketteluhousut ja paljon paitoja, niin puristaa jo aika paljon. Otinkin anoppilasta mun vanhan " puistotakin" kotiin ja se on vielä tosi väljä, vaikka oon pitänyt sitä aina ilman mahaa. Se on tosi ruma, mutta aion siirtyä siihen nyt puistokäytössä. Kovemmille pakkasille (jos sellaisia tuleekaan) laitan sitten yhden miehen paksun " untuvatakin" (sellainen feikki, jonka se on saanut jostain), joka on myös tosi ruma. Noiden pitäis kuitenkin mennä loppuun saakka, joten siksi en ostaa kaupasta mitään uusia. Ja puistossa mulla on mun lasketteluhousujen tyyliset toppahousut, jotka pysyy ylhäällä henkseleiden avulla. Vetoketju ja nappi on auki, joten niiden kanssa jos menee vaikka kauppaan, niin ei voi avata takkia, kun muuten näky saattaisi olla aika törkeä =)

3) Hikkaako vauva paljon vai vähän?

Tämä vauva hikkaa ehkä kerran viikossa, kun esikoinen hikkasi lähes koko ajan. Mistä lie johtuu.

Tälläisiä kyseli Fassiloora rv 34+6

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) sormuksista...mä oon ottanu jo pois, varmaankin samoihin aikoihin kuin sinä. Otin tosin turvotuksen takia jota välillä enemmän välillä vähemmän, mutta en uskalla laittaa niitä enää takas. Kaulaketjussa niitä roikotan.

2) takit ja housut...oma takki menee just ja just, mut ei enää kauan. Muutamasta takista oon joutunu luopumaan. Paksu villapaita (sinne alle riittävästi) ja toppaliivi on myös hyvä jos ei muutamaa astetta enempää pakkasta. Lasketteluhousut avonaisina myös mulla :)

3) hikkaileee päivittäin ja ei kyllä tunnu kivalta...

Larppa rv 34+3...takaisin mäkihypyn pariin

Vierailija
2/19 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Fassiloora-:

2)Millaisia takkeja teillä on käytössä tällä hetkellä?

1) En juuri vanhasta tottumuksesta pidä sormuksia eikä niitä ole mulla nytkään käytössä. Tarttee taas kohta opetella...

2) Ne tavalliset talvitakit, yksi takki on sellainen, joka ei enää kunnolla mene päälle. On normaalistikin sellainen nafti koko ja nyt kinnaa jo liian pahasti mahan kohdalta :).

3) Hikkaa vähintään kerran päivässä.

KL (37+2)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fassiloora-: 1)Onko muilla vielä sormukset sormessa?

1.Otin sormukset pois joulun pyhien aikaan, kun silloin tuli turvotusta ja nyt ne eivät enää mene sormeen. Kokeilin yks päivä. Pitää taas yrittää uudelleen synnytyksen jälkeen.

2. Oma vanha talvitakki mahtuu vielä, pidän sitä. Uudempi takki, jonka ostin viime vuonna on pienempi ja se ei mahdu. Siskolta sain sitten reippaasti isomman takin mikä on paksumpi ja menee loppu raskaus ajan. Laitan sen päälle aina silloin jos ulkona on kylmempää. Ohuemmat omat takit alkaa olemaan tiukkoja mutta menevät jos alle ei tarvi laittaa paljon vaatteita.

3.En ole oikein varma tuosta hikkaamisesta, kun en ole varma erotanko sitä kunnolla :) Kun esikkoa odotan niin kaikki on niin uutta. Mutta ne mitä olen arvellut hikaksi eivät kyllä ole minua juuri haitanneet. Ei taida meidän vauva kovin usein hikkailla..

Mirjami- masuasukki 36+5

Vierailija
4/19 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.) Sormukset ei oo olleeet moneen kuukauteen enää sormessa.

2) Mulla on anopin vanha väljän mallinen toppatakki kun ollaan ihmisten ilmoilla ja omalla pihalla/puistossa ulkoillessa sopii vielä laskettelumallinen takki kun vyötärönauha on löysällä. Omat toppahousut ei sovi, tällä hetkellä käytössä kirpparilta ostetut tosi isot, joihin laitan litseihin lasten lapasenpidinklipsit ettei putoa avonaisena jalasta. Ihanaa kun kohta sopii taas omat toppahousut ja oma ihana untuvatakki =)

3) Vauva hikkaa täällä ainakin sata kertaa päivässä. Välillä jo ärsyttää. Tätä (jatkuvaa) hikottelua on jatkunu nyt pari viikkoa.

matilda 36+5

Vierailija
5/19 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. ei oo sormuksia ollenkaan, eikä mahdu mitkään näihin nakkeihin. Ens kesänä vasta sormukset.

2. Takit menee melkein kaikki päälle , lukuunottamatta yhtä ihanaa kauppatakkia. Kuljen puistossa miehen toppahousuissa ( lahkeet sisään käännettynä ) Omia en viitsi edes tunkea kun on niin pinkeet. . Yhdet hyvät kuorihousut meni aika pitkään, sellaiset mitkä sopii kiipeilyyn eli niissä sellai takaluukku joka helpotti masun kasvua.

3. Hikkaa ja monta kertaa päivässä, yleensä aina syönnin jälkeen ja nyt jopa jo öisin :) Joskus yölläkin 3 kertaa !

minkki 34+4 ja kärvistelee supistuksia

Vierailija
6/19 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

2)Millaisia takkeja teillä on käytössä tällä hetkellä? Entä ne, jotka käy puistossa/pihalla vanhempien lasten kanssa, niin millaiset housut?

1) Mä otin sormukset parisen viikkoa sitten pois. Iski yhtäkkiä paniikki kun ne pyöri ihan normaalisti sormissa, mutta sitten ottivat kiinni tuossa ekan nivelen kohdalla...eikun saippuaa ja sormukset pois. Sen jälkeen en ole uskaltanut niitä sormiini laittaa.

2) Mulla on yks villakangastakki joka olikin yllättävän väljä malli ja sitä olen pitänyt. Nyt tosin siirsin nappeja jonkin verran, että takki menisi vielä loppuajan päälle. Muut takit olen saanut täysin unohtaa, ei mene kiinni. Ulkoilutakkina mulla on kevyttoppatakki joka menee vielä ihan hyvin päälle kun löysää vyötärön kohdalla olevat kiristysnauhat kokonaan. Perinteiset lappuhaalarit on ihan ykköset, ulkoiluhousuina olen pitänyt miehen välihousuja ja siihen sitten tuulihousut (jotka ei todellakaan mene kiinni) päälle :).

3) Voi sanoa, että joka päivä, tänään tainnut hikata jo pariinkin kertaan. Pitemmän päälle ei tunnu mitenkään kivalta ja huomaa, että vaavikin hermostuu kun hikka ei meinaa mennä ohi.

Sasuliini ja hajuherne 37+1

Vierailija
7/19 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- On sormukset vielä sormessa kun eivät enää lähde pois! =( Oon yrittänyt kaikkeni jotta saisin ne pois, tuloksetta! Nyt täytyy vaan toivoa etteivät leikkaa niitä pois.

- Omista takeista yksi untuvatakki menee vielä päälle. Sitten oon lainannut miehen takkeja. Esikoista kun odotan niin missään puistossa en käy ;)

- Vauva hikkailee muutaman kerran päivässä yleensä. Toki voi mennä päiväkin ettei hikkaa, mutta se on harvinaista.

Kisu + nappula rv 37+1

Vierailija
8/19 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kihlasormus vielä sormessa ja hyvin sujahtaa vielä poiskin, ei siis minkäänlaista turvotusta.

Käytössä normaali kevyttoppapuku, jota ole käyttänyt töissä lasten kanssa ulkoillessa ja takkia talvisin muutenkin, kun tykkään siitä kovasti. On kyllä aika väljää mallia, muut talvitakit ei kyllä mahtuisi enää päälle. Housut on sellaista lantiomallia, mutta nyt on maha sen verran laskeutunut etteivät enää mahdu kiinni. Henkseleiden kanssa oon pitänyt.

Hikkaa ehkä pari kertaa viikossa. Mun käsityksen mukaan hikka lisääntyy viimeisillä viikoilla kun vauva alkaa tekemään hengitysharjoituksia ahkerammin.

Tinutski 35+1

Vierailija
9/19 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihkisormus on vielä sormessa, kihlasormuksen otin jo pois.

Käytössä on kaksi vanhempaa toppatakkia, jotka ovat löysempää mallia kuin nykymuoti. Lisäksi päälle mahtuu vielä yksi yllättävän löysämallinen villakangastakki " edustuskäyttöön" . Suosikkini on tällä hetkellä tuulenpitävä fleecetakki, jota tulee käytettyä autolla liikkuessa. Housuina käytän ulkoillessa mieheni laskettelupuvun housuja :)

Kova on pikkuinen hikkamaan, monta kertaa päivässä on hikka vaivana.

laivakoira rv 35+6

Vierailija
10/19 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikä:

sormuksia tai koruja yleensä käytän tosi harvoin,eikä kyllä näihin nakkeihin sormuksia sais menemään.

Takkina mulla on ihan sama talvitakki mikä oli viime vuonnakin,siinä on vyötäröllä semmonen naru mitä voi isontaa,nyt alkaa ympärysmitta takissa olla täysi..nepparit edessä ei kuitenkaan mene kiinni. Toinen takki mulla on sellanen pitkä villakangastakki, se riippui kaapissa isona vielä viime vuonna,mut hyvin sekin on täyttynyt tänä vuonna.

Housut mulla on ihan tavan äitiyshousut ja farkkuhaalarit. mut mun ei tarvii istuskella/oleskella puistossa. Koiran käytössä on verkkarit," vähän" ne jää mahan alle mut laitan siihen paidan ja takin päälle,eikä kukaan tiiä mitään

Mä olen ehkä tasan 3 kertaa tunnistanut hikan, eka kerralla olin ihan ymmälläni kun en todellakaan tiennyt mistä oli kyse..

Kuumetta ja vauva 37+1

Vierailija
11/19 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksia!

1) On. Aika-ajoittain turvottaa mutta kihlasormusta en ole pois ottanut. Muita en oikeastaan käytäkkään. Kun naimisiin mennään vasta joskus kun mahdun siihen unelmapukuun kokoa 36.

2) Oma kevyttoppatakki meni viimeviikkoon asti pinkeästi kiinni mutta sitten jouduin luopumaan siitä. Nyt käytössä siskolta saatu musta ISO untuvatakki. (oli hänelläkin rask.aikana.) Ja jos ulos mennään kovilla pakkasilla niin toiselta siskolta sain reilut toppahousut. Leudoimmilla ilmoilla menee ihan äitiyslappuhaalarit jossa alla pitkikset.

3)Ei hikkaa paljoa. Esikoisella oli hikka mahassa ainakin 5 kertaa päivässä mutta tällä ehkä vain joka kolmas päivä kerran.

Yksilöitä ovat näköjään jo vatsassa.

-sitruuna ja minttuvihtori 35+2-

Vierailija
12/19 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen ottanut jo aikaa sitten sormukset pois, tai en niitä muutenkaan juuri ole pitänyt (tai ainakin yöksi pois ottanut) kun ne vaan jotenkin ahdistaa... Mulla sormet jo niin turvoksissa etten edes ajattele laittavani niitä vähään aikaan, ehkä sitten synnytyksen jälkeen...

Mulla menee nippanappa vielä pari omaa takkia kiinni, mutta kuinka kauan se on eri juttu se! Toppahousuihin virittelin sellaisen kuminauha systeemin, joka on ihan hyvä, tosin en nyt ole niitä vähään aikaan tarvinnut kun esikkoa odottelen, mutta töissä ne oli välttämättömät! Ja kovilla pakkasilla koirien lenkillä.

Välillä hikkasi kovastikin, mutta nyt vähemmän, tiedä sitten mistä johtuu...

napero ja masukki 36+2

Vierailija
13/19 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlasormus on vielä sormessa, eikä ole ihan suosiolla lähdössä pois.. Toisen sormuksen otin tässä jokunen aika sitten ja eiköhän tuo kihlakin vielä saada irrotettua.

Oma takki menee vielä vaikkakin tekee vähän tiukkaa ja luultavasti (toivottavasti) pärjään sillä loppuun asti.

Hikkailee jonkun verran, mutta ei kovin usein. Ei minuu ainakaan häiritse.

Laara ja pötkylä 37+2

Vierailija
14/19 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Ei ole, otin pois pari viikkoa sitten. Ei vielä ahdistaneet mutta kun leipoessa ne otin pois niin en viitsinyt enää takaisin laittaa ettei tule yllätyksiä. En ole kokeillut mikä on tilanne nyt. Esikoista odottaessa otin 3 viikkoa ennen synnytystä.

-Ostin alkusyksystä anttilan poistomyynnistä kevyttoppapuvun kokoa 46. Se onkin sitten tosi reilua mallia kun housuja täytyy aika paljon vielä kiristää ja takin allakin on tilaa. Mahtuu alle paksu villapaita jos on enempi pakkasta. Tällä pärjään loppuun asti. Vanhoista takeista mahtuu yksi pitkä villakangastakki, tosin siinäkin napit jo kohta paukkuu. Housuja ei ole mitään mahista edes kokeilla...

Aika vähän, ei joka päivä edes.

t. Tuulina 35+5

Vierailija
15/19 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sormukset on vessan kaapissa ollu jo syyskuusta lähtien, ovat muutenkin pienet joten otin hyvissä ajoin pois.

talvitakkeja on kaks käytössä, ikivanha toppatakki tallivaatteena, mahtuu hyvin päälle. toinen talvitakki " pyhätakkina" ja hyvin mahtuu, on reilua kokoa.

aviomiehen toppahousut ahkerassa käytössä, henkselimalliset, aavistuksen pitkät lahkeet muttei menoa haittaa.

vauva hikkaa päivittäin.

lapanen rv 36+6

Vierailija
16/19 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) on vielä sormus sormessa.ei mulla ole kuin vihkisormus ja se vielä toistaiseksi pyörii helposti sormessa ja lähtee poiskin helpolla, joten annan olla

2) omat takit sai unohtaa marraskuussa:( ostin mexxin mustan kevyen untsikan, kokoa 42, joka kyllä megaiso hartioista ja hihat pitkät, mutta massun kohdalta aika jees...

3) meillä hikkaillaa useita kertoja päivässä ja kyllä mua välillä rasittaa, kun sisuskalut hytkyy, tuntuu tuolla pimpsassa asti sisäkautta jotenkin;)

ei siis niin että omat sormet siellä, vaan että siellä jossain tuntuu...hehe

reppana hikkailee tosi usein, onneks kestää vain n.15 minsaa kerrallaan. se onkin meidän hikkapöllö;) ent. helmipöllö

sakura 37+1, loppu lähenee, jeejee

Vierailija
17/19 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Jätin sormukset pois pari viikkoa sitten, toisina päivinä lähtivät ihan hyvin ja toisina ei, mutta muistan että edellisessä raskaudessa oli lopussa ihan nakkisormet (nilkoista puhumattakaan) joten nyt jätin jo suosiolla valmiiksi pois.

2) Päivittäiskäytössä anopin siskon lainaama ihan siisti villakangastakki, ei ole edes suurta kokoa mutta jotenkin sellainen malli että massu sopii hienosti. Ulkoillessa miehen toppatakki, housujen kanssa on ollut ongelmia, miehen toppahousut ovat nekin jääneet pieniksi joten nyt leudommilla ilmoilla on ollut ihan trikoot ja sukkahousut siellä alla, enpä tiedä mitä teen kovemmilla pakkasilla, täytynee kysyä äidin lasketteluhousuja lainaksi.

3) Tämä vauva hikkaa noin joka toinen päivä, esikoinen hikotteli varmaan viisi kertaa päivässä =)

Manna ja eekuli 34+3

Vierailija
18/19 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mulla ei ole mahtunut sormukset enää kuukauteen. Joskus joulukuun alussa täytyi sormuksista luopua kokonaan. Mä todella toivon, että sormet palautuu synnytysen jälkeen normaaliin kokoonsa. Mulla on sormien turvotus ollut ihan jokapäiväinen vaiva.

Takeissa olen siirtynyt miehen toppatakkeihin. Omat ei mee kiinni, koska olivat sellaista naftimpaa mallia. Oma villakangastakki sentään menee vielä just ja just jos on tarvetta siistimmälle takille. Onneksi mies on isompi niin ei ole tarvinnut lähteä takkia ostamaan muutaman viikon takia.

Hikkaa olen havainnut (tai luulisin että on hikkaa) muutamana päivänä viikossa. Eli hikkailee varmaan useamminkin, mutta ensiodottajana en varmaan vaan havaitse.

Puuh, pääsispä tästä mahasta jo eroon!!!

rv 36+6

Vierailija
19/19 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Sormukset on ollu poissa sormista jo varmaan marraskuun alusta kun tuppaan olemaan pahasti tohon turvotukseen taipuvainen

2) Omaan Haltin takkiin pyysin Haltilta vetoketjun ja kangasta ja teetin siitä kantokaistaleen mikä käy mainiosti nyt raskausaikanakin. Vuorta tossa takissa ei muuten oo ku sellanen erillinen fleecepusakka mikä mahtuu hyvin päälle eli aivan mainio ratkasu on lämmin pakkasella ja näin leudommilla ei sitä fleeceä tartte niin ei oo hiki päässä jatkuvasti.

3) muksu hikkaa mahassa aika paljon, varmaan jotain kolmisen kertaa päivässä on minimi. Siskolla oli sama juttu ja sen muksu hikkaa nykysinkin aika paljon.