Tuli tuosta toppapuku -ketjusta mieleeni:
Asuimme muutaman vuoden Etelä-Euroopassa. Kun kävimme hakemassa suomalaisia vieraitamme lentokentältä oli Finnairin koneen laskeutumiselle selvä merkki - kun ovista alkoi tulla mauttomasti puettua, happamen näköistä porukkaa ulos, niin takuu varmasti oli Finskin kone maassa.
En olisi itse uskonut, jos en olisi omakohtaisesti sitä monta kertaa nähnyt! Ei siis ihme, että olemme huonosti pukeutuvan ja tyylittömän kansan maineessa ulkomailla :((
Kommentit (7)
Kun hän lähti ostoksille, niin piti mennä Tukholmaan saakka ennen kuin löytyi sellaisia vaatteita, joita hän oli kotimaassaan tottunut ostamaan. Aluksi se oli huvittavaa, mutta sitten sitä alkoi enemmän katsella ympärilleen ja totesi, että todellakin meidänkin työpaikalla suurin osa ostaa vaatteensa kauppareissuilla Prismasta ja Citymarketista. Parhaimmat vetimet Lindexiltä ja Henkalta...
jonkin muun maan kansalaiset, onko se todella jouk häpeän aihe? Minusta se kertoo, että suomalaisilla on vielä jonkinlainen terve arvomaailma ja jopa yhteys luontoon (sään mukaan pukeutuminen) tallella.
Siellä etelän auringossa? Mikä oma pointtisi oli?
me olemme tälläisia se on jo geeneissä. Mutta täytyy sanoa että kyllä täällä euroopassa monet muutkin kansalaisuudet on ihan samanlaisia! turha aina syyllistää suomalaisia. Matkaoppaana ollessani huomasin että suomalaiset ovat harmittomia ja vaatimattomia matkustajia. Muut esim. britit ja saksalaiset sikailevat ja valittavat joka asiasta. Ruotsalaisetkin käyttäytyy törkeämmin kuin suomalaiset.
Turha aina haukkua omaa kansaa. Ota peili käteen ja katso onko oma naamasi hymyileväinen!
Vierailija:
me olemme tälläisia se on jo geeneissä. Mutta täytyy sanoa että kyllä täällä euroopassa monet muutkin kansalaisuudet on ihan samanlaisia! turha aina syyllistää suomalaisia. Matkaoppaana ollessani huomasin että suomalaiset ovat harmittomia ja vaatimattomia matkustajia. Muut esim. britit ja saksalaiset sikailevat ja valittavat joka asiasta. Ruotsalaisetkin käyttäytyy törkeämmin kuin suomalaiset.Turha aina haukkua omaa kansaa. Ota peili käteen ja katso onko oma naamasi hymyileväinen!
Joo, suomalaiset ovat harmittomia ja vaatimattomia. Tässä ketjussa mun käsittääkseni oli kyse siitä, että suomalaiset tunnetaan huonosti pukeutuvana ja mauttomana kansana. Ja se on täällä ulkomailla suuren suomalaisjoukon nähdessään erittäin helppo ymmärtää.
En mä pidä tätä minään haukkumisena. Suomalaiset vaan joukkona näyttää erilaiselta kuin esim. joukko italialaisia tai vaikka brasilialaisia. En minä sitä häpeä, eikä kenenkään tarvitse, mutta ei kai sen toteaminen kiellettyä ole?
Olen asunut useita vuosia ulkomailla ja oli karua palata takaisin.Silloin oikeisn pisti silmään suomalaisten tyylittömyys.
Ei tartte paljoo taululle katsella, kun jo saapuvista ihmisistä näkee, että nyt on Finnair laskeutunut..