Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka noloa: 30-vuotias ei osaa englantia.

Vierailija
19.01.2010 |

Osaa siis jonkun verran, mutta ei jutella englanniksi.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

monet sitä nuoremmatkaan osaa keskustella englanniks. Onko tuo mikään ihme?

Vierailija
2/37 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla ei ole kielipäätä ja toisilla ei matikka suju, osa sosiaalisesti heikkoja jne. Katsos kun me olemme erilaisia kaikki, onneksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että toiset ihmiset saavat sinut tuntemaan noloksi.

Vierailija
4/37 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että toiset ihmiset saavat sinut tuntemaan noloksi.

Eli tunnen itseni noloksi.

Vierailija
5/37 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä osaa englantia, ymmärrän jonkinverran mut en osaa ääntää ja meen ihan lukkoon jos pitää jotai sanoa... =(

Vierailija
6/37 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä tapauksessa ole noloa.

Täytyy myöntää, että minä häpesin miesystävääni joka ei osannut englantia - minun kun täytyy työni puolesta liikkua kansainvälisisissä piireissä. En voinut ikinä ottaa häntä mukaan mihinkään ulkomaille työ- tai edustusmatkoille kun en halunnut kertoa kollegoille tapailevani miestä joka ei osaa englantia.

Vierailija
7/37 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy myöntää, että minä häpesin miesystävääni joka ei osannut englantia - minun kun täytyy työni puolesta liikkua kansainvälisisissä piireissä. En voinut ikinä ottaa häntä mukaan mihinkään ulkomaille työ- tai edustusmatkoille kun en halunnut kertoa kollegoille tapailevani miestä joka ei osaa englantia.

Pakko varmaan yrittää oppia. Minulla on lukihäiriö, joka vaikuttaa kielten oppimiseen eli minun pitäisi tehdä todella kovasti töitä asian eteen. En vaan ole saanut mitään aikaiseksi tällä saralla.

Vierailija
8/37 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään osaa. En vain kuule oikein ääntämistä. En osaa lausua oikein. Minullakin lukivika. Kirjotettua enkkua ymmärrän jotenkin;mutta puhuttu menee yli hilseen. En yksinkertaisesti kuule samantapaisia äänteitä erilleen toisistaan. Sanat menee sekasin. Tyhmä mikä tyhmä; mutta viisaat tarvitsevat meitä tyhmiä voidakseen päteä viisaudellaan;)

Vierailija
9/37 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään osaa. En vain kuule oikein ääntämistä. En osaa lausua oikein. Minullakin lukivika. Kirjotettua enkkua ymmärrän jotenkin;mutta puhuttu menee yli hilseen. En yksinkertaisesti kuule samantapaisia äänteitä erilleen toisistaan. Sanat menee sekasin. Tyhmä mikä tyhmä; mutta viisaat tarvitsevat meitä tyhmiä voidakseen päteä viisaudellaan;)

Oletko kouluttautunut korkealle? Minä olen sen verran korkealle, että pitäisi osata sitä enkkua.

Ja oikeastaan samat viat minullakin.

Vierailija
10/37 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuusi vuotta. Vieläkin ääntäminen vaikeaa ja erottaa äänteet toisistaan. Meillä ei siis ilmeisesti ole kielipäätä vaikka luettu ja kirjoitettu sujuvatkin ongelmitta.

Vierailija
11/37 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes peruskoulun englannista läpi, jotka eivät osaa sanoa edes my name is... Ja tälläisia ihmisiä oli ammattikorkekakoulun enkuntunnilla, nuoria ihmisiä!

Vierailija
12/37 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelen yliopistossa ja osalla opiskelukavereistani on niin huono englanti että ihmettelen todella kuinka ovat selviytyneet läpi kaikista kouluista niin huonolla kielitaidolla.

Vierailija
13/37 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä ole väliä (ainakaan alussa) puhuuko täydellistä kieltä, tärkeää on se että tekee itsensä ymmärrettäväksi.

Eli, ala vaikka lukemaan englanninkielisiä kirjoja (myös esimerkiksi äänikirjoja) ja katselemaan leffoja ilman tekstitystä. Kaikkea sellaista mikä ei tunnu suoranaiselta väkisin opiskelulta.

siinä tapauksessa ole noloa. Täytyy myöntää, että minä häpesin miesystävääni joka ei osannut englantia - minun kun täytyy työni puolesta liikkua kansainvälisisissä piireissä. En voinut ikinä ottaa häntä mukaan mihinkään ulkomaille työ- tai edustusmatkoille kun en halunnut kertoa kollegoille tapailevani miestä joka ei osaa englantia.

Pakko varmaan yrittää oppia. Minulla on lukihäiriö, joka vaikuttaa kielten oppimiseen eli minun pitäisi tehdä todella kovasti töitä asian eteen. En vaan ole saanut mitään aikaiseksi tällä saralla.

Vierailija
14/37 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole kielipäätä. Se tosin johtuu laiskuudesta. Mutta myös siitä, että en osaa lausua. Olen tuurilla ja kovalla työllä päässyt uralla eteenpäin ja selviytynyt kielitesteistä. Nyt 30+ ikäisenä olen alkanut käyttää kieltä rohkeammin ja alkanut mm ymmärtämään laulujen sanoja.

Vierailija
15/37 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä ei tarvitse puhua mitään muuta. Isänmaa tää pohjolaaa kallis iiisiieen! Fuck Yeah

Vierailija
16/37 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä äännän englantia hyvin, mutta sanavarasto on todella köyhä, enkä osaa muodostaa myöskään lauseita. Tälläisen tilanteen eteen jouduin viimeksi vajaa kuukausi sitten. Henkilö luuli että vitsailen, koska vastasin hänelle hyvin sujuvalla englannilla; sorry but my english is very bad. I cant remember the words and i cant form sentences. Minulla on adhd ja kielellinen oppiminen on ollut minulle vaikeaa lapsesta saakka. Myönnän että tämä on todella noloa ja kyllähän sitä tuntee itsensä vajaaksi, koska ei osaa englantia ja yleensäkin kielellinen oppiminen on vaikeaa. Ja siihen päälle se, ettei uskalla edes yrittää. Pelkää omaa epäonnistumista

Vierailija
17/37 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä asia on ratkaistu niin että vaimon äidinkieli on englanti, helppo liikkua kansainvälisissä piireissä. Ja osaan toki itsekin puhua englantia, mutta vaimo hoitaa luonnollisesti ja pääasiassa itse ne omat työpuheensa. Ja minä välillä sen small talkin.

Vierailija
18/37 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan tarvinnut englantia missään lukion jälkeen, joten en osaa sitä enää puhua. Jonkin verran ymmärrän. Enkä jaksa vapaa-ajallani sitä enää treenata.

Vierailija
19/37 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisilla ei ole kielipäätä ja toisilla ei matikka suju, osa sosiaalisesti heikkoja jne. Katsos kun me olemme erilaisia kaikki, onneksi.

Tämä. Onneksi lähes kaikki ovat tyhmiä.

Vierailija
20/37 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy myöntää, että minä häpesin miesystävääni joka ei osann - minun kun täytyy työni puolesta liikkua kansainvälisisissä piireissä. En voinut ikinä ottaa häntä mukaan mihinkään ulkomaille työ- tai edustusmatkoille kun en halunnut kertoa kollegoille tapailevani miestä joka ei osaa englantia.

Työmatkoilla keskustelemme kollegoiden kanssa lähinnä työasioista tms.; emme ruodi kumppaniemme / puolisoimme koulutustasoa, kielitaitoa, seksikäyttäytymistä jne. toinen toisillemme. Työmatkat ovat puhtaasti työmatkoja; nais-/ miesystävät  eivät seuraa mukana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi