Luitteko niitä rahajuttuja viime Vauvasta?
Minua nimittäin ihmetytti suuresti, kun siihen perheiden rahankäyttö- ja rahojen riitämisjuttuun oli valittu yksilapsinen perhe, jossa äiti saa huikeat 1200 ¿ äitiyspäivärahaa. Siis 1200 kuussa! Ja sitten ne muka joutuu kauheasti laskeskelemaan, että millä tässä eletään ja suunnittelemaan rahankäyttöään! Itse sain minimipäivärahaa (muistaakseni 380 ¿/kk) ja mies on huomattavasti pienituloisempi kuin jutun mies, ja hyvin tultiin toimeen. Se toinen perhe siinä olikin sitten opiskelijaperhe, joka oikeasti sopi tuohon rahankäyttöjuttuun. En ymmärrä mistä lapsiperheet valittaa, jos tukia voi oikeasti saada noin paljon. En ole kateellinen, minua vain ihmetyttää moinen äitiyspäivärahan määrä ja tuollainen esimerkkiperhe tuollaisessa jutussa. Mitä muut ovat mieltä?
Kommentit (22)
Olen kuitenkin myös sitä mieltä, että minimi äippäraha on AIVAN liian pieni eli mielestäni sitä tulisi korottaa, että minimi olisi siinä 20 euron tietämillä.
mutta ollappa meilläkin noin " tiukkaa" .. Rahaa jää yhteensä käteen kuussa n. 1400 euroa (verojen jälkeen, kummankin tulot) ja tästä maksetaan sitten vuokra, laskut ja 4-henkisen perheen ruoat ja menot sekä eläinten ruokakustannukset. Parisataa uskaltaa hyvänä kuukautena laskea ruokiin. Tässä kuussa meni hieman tiukemmalle, koska laskuja oli (vuokra mukaanlukien) yli tonni. Siitä sitten karsimaan, että mitä voisi jättää ostamatta ja kuitenkin pärjäisi kuukauden.