Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen hukassa..ivf alkamassa.. plussa ja nyt vuotaa...

13.01.2006 |

Minulla on alkamassa IVf näinä aikoina. Hoitoa siirrettiin jo viikolla, koska menskut eivät olleet vielä alkaneet jarrupiikin jälkeen. Aikaa on kulunut jo niin paljon, että tänään lopulta päätin testata olisiko raskaus kuitenkin alkanut... Ja niin se tikku näytti plussaa!!!!!! Ja viiva oli omasta mielestäni " mukavan vahva" .

Koko tänä aikana on ollut ruskehtavaa tuhruvuotoa. Äsken kävin ' pissimässä' ja huomasin, että vuoto olikin muuttunut punaisemmaksi!!! Paha merkki?! Muistan lukeneeni jostain, että ruskea vuoto on aika tavallista, mutta punainen on hälyttävää.. Miten on?

Innostuin plussasta Niin Kovin!! En kylläkään oikein uskonut sitä, vaikka olen jo vähän salaa aavistellut raskautta, mutta taas toisaalta olen ajatellut, ettei meille ikinä suoda toista lasta. Pikkukakkosta on yritetty jo kolmatta vuotta, takana kaksi keskenmenoa ja pari tuloksetonta ICSI/IVFää. Nyt olen siis laskujeni mukaan 7nnellä viikolla raskaana, ja vuoto nähdäkseni alkoi!!!!!

Mietin sitä, että kun raskaus on näköjään alkanut jarrupiikin pistämisen jälkeen, niin onkohan niin, että oma hormonitasoni on niin alhaalla, ettei siinä mikään ihmisenalku ole voinut selvitä, vaikka olisi ollut kuinka " sissi" .

Maanantaina mulla on suunnittelukäynti klinikalla, jossa piti keskusttella siitä IVF piikityksen alkamisesta ja nyt saankin kertoa, että olin jo raskaana, mutta se meni jo!!!

Olen niin maassa!!!!

Onko jollekin käynyt näin jarrutuksen jälkeen?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin onnittelut plussasta. Se on aina ilouutinen:)

Onko sinulla ollut jarruna zoladex vai mikä?

Itsellä on menossa juuri toinen ivf-hoito ja se alkoi zoladexilla. Silloin kyselin juuri alussa että mitä jos olenkin juuri nyt tullut raskaaksi ja minulle laitetaan se kapseli, koska eihän sitä siinä vaiheessa voi tietää!!

Minulle kuitenkin sanottiin ettei siinä silloin mitään, hoito vaan keskeytetään kun kuukautiset ei ala ja kapselin vaikutus vaan lakkaa sitten itsestään eikä siitä pitäisi olla vaaraa. (luulisi että asia muuten selvitettäisiin etukäteen).

Ja mitä täältä olen lukenut niin alussa saattaa esiintyä kirkastakin vuotoa;) Pidän teille peukkuja, eiköhän asia maanantaina selvitetä ja jos olut seitsemännellä niin ultrassakin saattaa näkyä jo vaikka mitä.

Rauhaisaa mieltä viikonlopun yli ja onnea matkaan:)

Vierailija
2/12 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittelin juuri tyksin päivystykseen ja siellä sanoivat myös, että jarrun ei pitäisi vaikuttaa raskauden jatkumiseen. Toivottavasti on niin!!

Miten se ilo voikin niin yllättäin muuttua suruksi?! Tai ei kai tässä ole vielä ihan surun aika, kun vuoto ei ole runsasta. Vatsani alkoi kuitenkin myllertää niin kuten Aina ennen menskuja että olen aika varma että peli on menetetty, olipa syynä sitten jarru tai jokin muu.

Niin ja kiitos onnitteluistasi, koska onhan se niinkin, tässä on nimittäin kyseessä ensimmäinen luomuplussa kuuden vuoden jälkeen, josta oli tuloksena ihana poikamme. Sen jlkeen on yritetty, toivottu, itketty ja petytty monta kertaa, joten on kyllä lohdullista tietää, että edes plussa saatiin aikaan :)

Nooo, katsotaan nyt miten tässä käy...

Toivotan sulle myös onnea ja vauvaonnea hoitoihin. Kiitos sanoistasi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan näin omakohtaista kokemusta: mulla oli kuopukselta ihan kirkasta verta vuodossa. Vuoto oli minimaalista. Välillä sitä vain jäi paperiin vessassakäynnin yhteydessä, välillä housuissa oli pieni raita/viiru. Kerran sen verran runsaasti kuitenkin, että laitoin kunnon siteen housuihin ja varauduin siihen, että yön aikana tulee keskenmeno. Muistaakseni viikoilla 7-8 oli pariin otteeseen näin. Tuttavallani viikolla 9 sama tilanne. Hän pääsi päivystyksen ultraan katsomaan, onko kaikki kunnossa. Molemmilla meillä jatkui raskaus ok.

Ja lisäksi vielä se tieto, että esikoiselta minulla ei ollut vuotoja. Kuopukselta oli. Sekä tummaa että kirkasta.

Vierailija
4/12 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lohdullista kuulla, että tällaista vuotoa onpi ollut yhdellä ja toisella, ja raskaus siitä huolimatta jatkunut ok.

Täällä ei vieläkään ole mitään suurta vuodon lisääntymistä ollut, pikkuisia viiruja pikkuhousunsuojassa vain. Toivon parasta. Sitä on kai niin hermoheikko kun on henkisesti jo kuukausia, vuosia (lapsettomuushoitoja 3 vuotta, sekundaari lapsettomuus, terve poika -99 luomuna vuoden " tekemisellä" ) uskonut, että meidän perheeseen ei toista lasta tule.

Lapsettomuuden syy ollut ns selittämätön. Itselläni on kyllä toisessa munasarjassa lievä PCO, mutta siitä ei pitäisi lääkärin mukaan olla haittaa hedelmöttymiselle, miehellä simpat yhdessä näytteessä aika huonot, mutta se olikin ohimenevää, koska muilla kerroilla näyte on ollut ihan ok. Mutta silti ei ole natsannut. Keskenmenoja 2. ...Niin, että tällä historialla sitä uskoo aina " surkeinta" mahdollista lopputulosta ja se mahdollisuus, että massussani nyt kasvaisi vaavi, tuntuu ihan uskomattomalta!!! Huomenaamuna tilanne selviää Väestöliiton IVF-suunnittelun vastaanottokäynnillä, toivon, että voimme unohtaa IVFn!!

Kerron huomis-iltana miten kävi. Kiitos tuestanne. Palsta on loistava, kenenkään ei tarvi jäädä suruineen ja huolineen yksin ihmettelemään, aina löytyypi olkapää!!

Vierailija
5/12 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieni ihmisenalku yrittänyt aloitella elämäänsä. Tänään olisi ollut 7+1, mutta kokonsa puolesta oli n 6+risat-viikkoinen ja pikkuinen sydän siis sammunut.

Raskaus on kait mennyt kesken 3-4 pvää sitten..

Hei, miten tämä vauvan saaminen voikin olla Näin Vaikeaa ja miten tämä maailma voikaan olla ylikansoitettu! Ja miten monta lasta on tälläkin hetkellä nälässä ja avuntarpeessa maailmalla ja kotosuomessa, suurin osa heistäkin tietysti vanhempiensa rakastamia.. mutta eikö sentään yksi niistäkin nälkäisistä lapsista uutiskuvissa olisi voinut syntyä tänne meidän perheeseen...

Elämä ei todellakaan ole reilua!!

ivf siirtyy nyt tulevaisuuteen, eli ainakin kaksien menkkojen päähän. Huomenissa menen sairaalaan ja saan sieltä emätinkapselin tyhjennystä varten. Pelkään sitä jo valmiiksi. Jouduin keskenmenon yhteydessä vuonna 04 suorittamaan samanlaisen operaation ja se oli ensinnäkin aivan järkyttävän kamalaa henkisesti ja fyysisesti myös, kun vuosin niin, että oli pakko istua pytyllä koko ajan. Sen päivän en tehnyt muuta kuin vain itkin ja vuosin...

Vierailija
6/12 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kehosi " muistaa" raskaanaolon ja saatte yllättyä positiivisesti mahdollisimman pian. Olen joskus kuullut, että näin voi käydä keskenmenon jälkeen. Että se kesken mennyt siis ikään kuin raivaisi tietä seuraavalle.

Pahoittelen kovasti. Jaksamista ja (((halaus)))

hamu

Vierailija
7/12 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin maanantaina oman lääkärini ultrassa, josta yllä kerronkin. Massussa todettiin 6+risat ikäinen sikiö, joka oli menehtynyt.

Toivoin, että keskenmeno alkaisi spontaanisti, koska lääkkeillä aiheutettu tyhjennys on Niin raskas ja kamala.

No nyt sitten tänään keskiviikkona kävin yliopistollisessa keskussairaalassa, jotta saisin ohjeet ja lääkemääräyksen kohduntyhjennykseen ja arvatkaapa mitä siellä todettiin..

Massussa oli kuin olikin pieni ihmisenalku!!! Mutta viikkoja vasta runsaat 5!!! Sydän siellä kuitenkin jo sykki!! Hei tää on todellakin tunteiden vuoristorataa ja meinaan tippua kyydistä. Enkä mitenkään saa kaaliini tuota viikkojen heittoa, koska kun olin ultrassa joulukuun puolessa välissä, silloin munasolu todettiin ultrassa irronneeksi. Näiden raskausviikkojen perusteella hedelmöitys onkin tapahtunut kumminkin vasta joulun jälkeen, eli 2 vkoa munasolun irtoamisesta?! Vai voiko niitä munasoluja irrota toisesta munatorvesta kesken kierron?!

Mene ja tiedä sitten, mutta tällaisia asioita ultraäänestä selvisi. Tosin, koska pikkukakkosen saaminen on ollut todella kivikkoista, en oikein tahdo uskoa, että tässäkään nyt on kaikki niin kuin pitää. Ensinnäkin voikohan olla niin, että sikiö ei kehity, vaikka sydän sykkii, mietin siis, että mitä jos sikiöllä onkin ikää jo se looginen 7 vkoa, mutta se ei ole kasvanut enää 5nnen viikon jälkeen?! Tosin sen sydän sykki, onko se tae siitä, että sikiö kehittyy? En kuitenkaan ihan vielä ala ajatella. että tässä sitä nyt sitten ollaan raskaana, vaan koitan olla " niin kuin en olisikaan" , eipähän sitten tipu niin korkealta.

Ensi viikolla on ultra uudelleen ja sitten selviää, että onko ihmisenalku jaksanut pysytellä hengissä.

Jos joku ihmettelee, miten ekassa ultrassa voitiin arvioida niin pieleen, niin kohdussani on myöskin jokin " klöntti" jostä lääkäri ei osannut päätellä, mikä se voisi olla. Muistutti ulkomuodoltaan sikiötä. Ensi viikolla selvinnee siitäkin jotain.

Tulipa taas kirjoitettua teille oikein romaani, mutta tarina on niin kummallinen, ainakin omasta mielestäni. Jos jaksoit lukea loppuun asti, niin toivotan sinulle oikein hyvää talvipäivää...

Vierailija
8/12 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä elämä on ihmeellistä. Tuolla ihmetysten ja tietämättömyyden tiellä kannattaa tietysti yrittää pitää jalat maassa, helpommin sanottu kuin tehty!!

Mutta tietenkin mieli korkealla, pienelle täytyy antaa mahdollisuus:)

Malttia ja onnea matkaan!! toivotaan, että ihmeitä tapahtuu ja kaikki menisi hyvin. Meillä oli tänään punktio ja olo ja mieli on hyvä verrattuna viime toukokuun ensimmäiseen ivf:ään. Vaikka minulla on siitä endometrioosi tullut paljon lisää niin silti munasoluja löytyi kolme enemmän kun viimeksi eli 13kpl, siitä saan luultavasti kiittää vyöhyketerapeuttiani. Nyt vain toivotaan että niistä tulee huippu alkioita perjantaihin mennessä.

Isot tsempit:)

Riikka

Vierailija
9/12 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä uskalla muuta sanoa!!!

Pidähän meidät ajantasalla. bd

Vierailija
10/12 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kertomus! Toivottavasti siihen tulee oikein onnellinen loppu!!!

-Tua

Vierailija
11/12 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riikalta ajattelin kysellä, että miten ne viimeviikon punktiossa kävi? Jäikö joitakin pikkuisia vielä huuruun säilöttäväksi? Pidän peukkuja siirtoon, taisi ollakin jo perjantaina? Postitan tässä vauvatarraa..

Itselläni menee " edelliseen tyyliin" eli keskenmeno ei ole ainakaan vielä alkanut, vaikka koko ajan melkein odotankin, että " No, koska se km nyt alkaa?!" Olen viime päivinä todellakin mietinyt, että miten nämä mun raskausviikot (piti olla 7, olikin 5) oikein voi täsmätä?! Ja sitten päivittelen sitäkin, kun oma gyne sanoi, että raskaus mennyt kesken ja kuitenkin löytyi sydänäänet.. ajatella jos olisinkin saanut aborttipuikot vain oman lääkärini giagnoosin perusteella.

Mutta näin tämä nyt meni, katsotaan leikki loppuun...

Onpa muuten tosi kylmää!! Täällä Turun seudulla ollut sentään alle 20, mutta muualla on mittari ollut vielä paremman matkaa alaspäin. Oltiin päivällä luistelemassa. Luulin että se taito on kuin pyörälläajo > ei unohtuisi... Mutta huomasin olleeni väärässä. Olen viimeksi luistellut kouluaikoina ja oli kyllä aika huteraa menoa. Loppuvaiheessa kyllä sain jo aika hyvät vauhdit, mutta en vielä tänään oppinut jarruttamaan :)

Vierailija
12/12 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollut täällä Lahdessa pakkasta tänään 25, hhrrrr!!! Eli äkkiä vaan juostu paikasta toiseen.

Voi voi, kyllä siellä nyt koetellaan, mutta hyvä ettei vie ole km tapahtunut vaikka kieltämättä todella ihmeellinen tilanne. Olen kyllä joskus kuullut jostain että joillain ovulaatio voisi tapahtua kahdesti kierrossa (joskus ja harvoin), mutta kuulopuheita ne on. Kuitenkin monta ihmettä tähänkin maailmaan on mahtunut ja toivotaan että tämä olisi yksi sellainen, ihmiskeho on kuitenkin kaikesta huolimatta niin mysteeri. Joskus sitä tuntuu, että lääkärissä ollaan turhan hätäisiä.

Ei voi muuta sanoa kun peukut pystyyn ja enkeleitä matkaa:)

Meillä kävi niin että 13:sta munasolusta sitten 8 hedelmöittyi, mutta jakautuminen taas oli aika laiskaa ja heikkoa kuulema johtuen mun endometrioosista. Kuitenkin kaksi kelpo yksilöä siirrettiin perjantaina eli toiveena oli päästä edes siirtoon niin se onnistui hienosti!!

nyt pp1, jee!!

Silloin ei vielä lääkäri osannut sanoa meneekö mitään pakkaseen, kun ovat tosi tarkkoja siellä, mikä on hyvä. Se selvinnee myöhemmin.

Täytyypä joskus kokeilla tota luistelu hommaa, mulla vähän sama tilanne meinaan;) Kirpsakkaa viikonloppua ja kaikkea hyvää teille, pidän peukut pystyssä!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi