Meneekö 2 lasta siinä missä yksi?
Jos ajatellaan koko lapsen 18 vuoden kasvattamista. Mun mielestäni kaksi lasta teettää enenmmän työtä kuin 1, ovathan he kuitenkin 2 erillistä ihmistä.
Kommentit (54)
Meillä on ikäeroa lapsilla 4 vuotta. Touhuavat jo keskenään ja leikkivät. Aiemmin joutui aina olaan "ohjelmatoimisto"
Esikoisen syntymä mullisti oman elämän. Elämänmuutos oli todella suuri.
Toinen ei enää samalla tavalla saanut muutosta aikaan - oltiin jo lapsiperhe.
Rahaa toki menee enemmän. Mutta on ollut ihana seurata heidän sisarus suhteen kehittymistä.
Heistä on varmasti tukea toisilleen läpi elämän.
Samaa ajattelen omista sisaruksistani. Emme ole kovin tiiviisti tekemisissä, mutta tiedän, että jos tarvitsisin apua, he auttaisivat. Ja minä tietenkin heitä vastaavasti.
Saarijärvi ja Rahusenkangas on minusta ok alueita. Kävelymatka keskustaan.
Vierailija kirjoitti:
Saarijärvi ja Rahusenkangas on minusta ok alueita. Kävelymatka keskustaan.
Sori, väärä ketju.
Väliäkö sillä? Naiset poikivat lisää ja lisää vaikka valmiiksi ylikansoitetulle saastuneelle pallolle kuolemaan, ja miehet tekevät tarpeensa emättimeen ilman kortsua vaikkeivat lapsia halua.
Pelkkiä vaistojemme orjuuttamia elukoita me olemme kaikki tyynni.
Vierailija kirjoitti:
Väliäkö sillä? Naiset poikivat lisää ja lisää vaikka valmiiksi ylikansoitetulle saastuneelle pallolle kuolemaan, ja miehet tekevät tarpeensa emättimeen ilman kortsua vaikkeivat lapsia halua.
Pelkkiä vaistojemme orjuuttamia elukoita me olemme kaikki tyynni.
Sinä se vain päivästä, kuukaudesta ja vuodesta toiseen istut palstalla väijymässä keskusteluja joihin saat liittää tuon hulluuskohtauksen aikana kirjoittamasi tekstin.
Vierailija kirjoitti:
2 ja 3 välillä huomattavasti pienempi ero, kuin 1 ja 2.
Olen totaalisen eri mieltä! Kun siirryttiin kahdesta lapsesta kolmeen niin loppuivat sylit kahdella aikuisella.
T. Viiden lapsen äiti
Meillä on kolme lasta, ensimmäisen ja toisen välillä ikäero vajaa kaksi vuotta ja toisen ja kolmannen väliä kuusi vuotta. Kaksi ensimmäistä menivät helposti, esikoinen oli "apuna" pikkuveljelle, vaipat ja tutti annettiin vauvalle ja jo noin vuoden iästä lähtien leikkivät yhdessä. Kolmannelle taas ei ollut kotona leikkikaveria ja usein piti olla kaverina. Joten kaksi lasta pienellä ikäerolla oli meille helpointa.
Niin ja samalla äiti luopuu siitä vähäisestäkin omasta ajasta päivisin. Lapset nukkuu päiväunet eri rytmeissä. Siinä missä yhden lapsen kanssa voi itsekin vain lepäillä, toisen lapsen synnyttyä täytyy viihdyttää sitä toista lasta. Olis ihan painajaismaista mulle. Sitten se erotuomarina olo kun alkavat tapella leluista ja vaikka mistä. Mielestäni tuossa on paljon enemmän huonoja kuin hyviä puolia. Siksi jätin lapsiluvun yhteen eikä ole kaduttanut yhtään.