Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meneekö 2 lasta siinä missä yksi?

Vierailija
18.03.2010 |

Jos ajatellaan koko lapsen 18 vuoden kasvattamista. Mun mielestäni kaksi lasta teettää enenmmän työtä kuin 1, ovathan he kuitenkin 2 erillistä ihmistä.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä ap.

Vierailija
22/54 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuplasti sitä rahaa menee.

t. 25-vuotiaiden kaksosten äiti, jotka alkavat nyt olla opintojen loppusuoralla ja pikkuhiljaa taloudellisesti omillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsi = yksi lapsi

Kaksi lasta = kaksi lasta + tornado 

T: 5v ja 3v poikien äiti😵💫

Vierailija
24/54 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn määrä menee potenssiin. Kaksi lasta = nelinkertainen työ.

Vierailija
25/54 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene. Jos sinulla on kaksi lasta olet kaksi kertaa raskaana, kaksi kertaa äitiyslomalla, maksat kahdet päivähoitomaksut, ruuat, harrastukset, synttärit yms. Olet myös kotona kaksi kertaa useammin sairaan lapsen kanssa. Kahden lapsen hoitaminen ja tarpeisiin vastaaminen ei mene samalla vaivalla kuin yhden. Ainoa asia missä voit säästää vähän rahaa on se kun lapset käyttävät samoja vaunuja ja turvaistuimia ja jos lapset voivat käyttää osittain samoja vaatteita. Se myös vähän helpottaa jos lapset leikkivät kahdestaan. Nämä eivät kuitenkaan mitenkään korvaa sitä mitä toinen lapsi tuo tullessaan. Minulla on kaksi lasta joten tiedän mistä puhun.

Vierailija
26/54 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei!!!

Vierailija
27/54 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kanssa aina helpompaa. 

Vierailija
28/54 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden kanssa on kyllä helpompaa. Kaksi teettää kaksinverroin töitä, ja kulutkin kasvaa, oma aika entisestään vähenee (jos sitä edes on...)

Tämä

Vierailija
29/54 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene tosiaankaan

Vierailija
30/54 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se ole työtä laisinkaan vaan unelma

Vierailija
31/54 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taatusti

Vierailija
32/54 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin 2 lasta tarttee hoitaa kuitenkin oli ikäero isompi tai pienempi; no okei ehkei jos ikäeroa on päälle 16 vuotta ja isompi muuttaa vaikka pois kotoa.. ;)

Meillä on 4 alle kouluikäistä lasta ja vaippaikä on minusta ollut se rasittavin vaihe. Kun on 2 vaippaikästä kerralla niin eipähän sama vaihe jatku tuplapitkään! :D

Minua itseäni ei sinänsä haittaa vaihdanko vaippoja yhdelle vai kahdelle kun ne tarttee vaihtaa jokatapauksessa.

Omasta mielestä kaksi menee siinä missä yksi. Tottakai kaksi on hoidettavana, mutta olisi kuitenkin jos kaksi tekee.

Kyllä minusta kivempi hoitaa kaksi pienellä ikäerolla kuin että uusi vauva-aika jatkuu ja jatkuu vaikka 10 vuotta. No, ehkä joku taas tykkää semmosesta? :)

No mulla kokemusta molemmista tavoista: Esikoinen 10v, kun nuorimmat (kaksoset) syntyivät ja välissä vielä pari lasta. Kyllä ne kaksi siinä meni samalla kuin yksikin. Esikoisena ei välttämättä.

Vierailija
33/54 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

= normaalia lapsiperheen elämää.

Yksi lapsi = pikkuvanhaksi kasvatettu lapsi, tarve kodinulkopuolisiin kavereihin ja aikuisten erillisyys lasten tavasta elää ja olla korostuu.

Kuvitteletko synnyttäväsi lapsesi parhaan ystävän? Tarve kodin ulkopuolisiin kavereihin on ihan normaalia. Isomman lapsen pakottaminen pienemmän lapsen ikuiseksi lapsenvahdiksi ei ole. 

Vierailija
34/54 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuleeko joku tosiaan niin? Tuplattu työ ja kahden muksun asiat huolehdittavana. Ei kiitos ikinä, yhden kanssa on i-ha-naa!

Vierailija
35/54 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden kanssa on kyllä helpompaa. Kaksi teettää kaksinverroin töitä, ja kulutkin kasvaa, oma aika entisestään vähenee (jos sitä edes on...)

Joo ja varsinki nykyään kun on tajuttoman kallista kaikki, niin voin kuvitella mitkä elinkustannukset on jos on useampi lapsi.

Vierailija
36/54 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

= normaalia lapsiperheen elämää.

Yksi lapsi = pikkuvanhaksi kasvatettu lapsi, tarve kodinulkopuolisiin kavereihin ja aikuisten erillisyys lasten tavasta elää ja olla korostuu.

Mikä sinun kasvatuksessa meni pieleen?

Vierailija
37/54 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 on enemmän kuin yksi. Yksi on vähemmän kuin kaksi. Niin että mitäs luulet?

Vierailija
38/54 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mene. Jos sinulla on kaksi lasta olet kaksi kertaa raskaana, kaksi kertaa äitiyslomalla, maksat kahdet päivähoitomaksut, ruuat, harrastukset, synttärit yms. Olet myös kotona kaksi kertaa useammin sairaan lapsen kanssa. Kahden lapsen hoitaminen ja tarpeisiin vastaaminen ei mene samalla vaivalla kuin yhden. Ainoa asia missä voit säästää vähän rahaa on se kun lapset käyttävät samoja vaunuja ja turvaistuimia ja jos lapset voivat käyttää osittain samoja vaatteita. Se myös vähän helpottaa jos lapset leikkivät kahdestaan. Nämä eivät kuitenkaan mitenkään korvaa sitä mitä toinen lapsi tuo tullessaan. Minulla on kaksi lasta joten tiedän mistä puhun.

no, neljän lapsen äitinä (kaikki 6 vuoden sisään) koin ne ekat kaksi lasta aika helppoina. seuraa oli, eikä tarvinnut itse leikkiä. ovat toisilleen läheisiä näin aikuisena. en missään nimessä lähtisi siihen 3-4v. ikäeroralliin, vaikka jotkut haluavatkin sillä venyttää kotonaoloaikaa. kerralla kaikki isommaksi. hetken sitä hulluutta vain kestää.

Vierailija
39/54 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki 2 lasta menee siinä missä yksi - jos on valmis puolittamaan esikoisen saaman ajan, huomion, halit, harrastukset, keskustelut ja rahan. 

Vierailija
40/54 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no, neljän lapsen äitinä (kaikki 6 vuoden sisään) koin ne ekat kaksi lasta aika helppoina. seuraa oli, eikä tarvinnut itse leikkiä. ovat toisilleen läheisiä näin aikuisena. en missään nimessä lähtisi siihen 3-4v. ikäerorall

Minua jotenkin aina lumoavat ja kauhistuttavat ne ihmiset, jotka haluavat tuoda maailmaan jopa neljäkin lasta, mutta silti katsovat perhe-elämää vain yhden ihmisen eli itsensä näkökulmasta: eli kuinka he itse eivät halua leikkiä lastensa kanssa, eivät halua vaihtaa vaippoja monta vuotta, haluavat nämä lapset pian isoiksi jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi