Vauvavakuutus syntymättömille - hylkypäätös ja mielestäni olen ollut täysin terve ja normaaliraskaus
Nyt sapettaa isosti, sain Fenniasta hylkäyksen oman terveydentilani johdosta keväällä syntyvien kaksosten vauvavakuutuksille. En voi käsittää, mikä terveydentilassani oli ongelma. Raskaus ei saanut alkujaan hoidoilla, vaan spontaanisti, olen täysin terve, mutta painoindeksi on 27 - voisiko se olla syynä? Raskaus on edennyt normaalisti kaikin puolin. Kohdunulkosuu on ollut sormelle auki, mutta lääkärin mukaan se on täysin normaalia uudelleensynnyttäjillä. Harmittaa vietävästi, sillä täytyy odottaa maanantaihin, kunnes saa virkailijalta itseltään meriselvityksen. Oletin olevani terve, ja tieto hylkäyksestä oli melkoinen isku päin kasvoja.
Oletteko te saaneet " normaalissa" raskaudessa ja terveinä vakuutuksen kaksosille? Myöntääkö mikään yhtiö syntymättömille vakuutusta nyt kun on jo alle 3 kk laskettuunaikaan?
Seuraavan kerran nykytilanteen mukaan vauvoille voi hakea vakuutusta neljän päivän päästä synnytyksestä (kun ollaan jo oltu kotona siis), mutta herää vain epäilys, mitä rajoitteita silloin keksitään. Jos lapset syntyvät ennen laskettua-aikaa, onko se selvä hylkypäätös?
Toivottavasti joltakin heruisi tietoa, maanantaihin on pitkä aika... ARGH. Mutta kiitos.
Eli juurikin Fenniasta saimme vakuutuksen tuleville kaksosillemme. Ja tuo päätös tuli siitäkin huolimatta, että BMI:ni oli ennen raskautta 28, olen jo pitkään sairastanut verenpainetautia ja esikoisellamme oli paha synnynnäinen rakennevika (josta Fennia on hyvin tietoinen, sillä myös hänellä on siellä vakuutus). Tuon verenpaineen suhteen kyseltiin lisätietoja, mutta myöntävä päätös tehtiin heti, kun paperit heille toimitin.
Toivotaan, että saat edes järkevän perustelun sille, miksi tuo vakuutus on evätty. Ja tsemppiä " taisteluun" !