Mitä tonnikalasta ja mitä sen kanssa?
joten tekisin kevyet kasvikset kaveriksi. Muuten oletko koskaan tehnyt battaattiperunasosekeittoa NAM! Juu, siis tonnikalan maustaisin ihan vaan suolalla ja pippurilla. Ei kyllä ole mun herkkua tuoreena, mutta toivottavasti teille maistuu. Mä aloin uneksii tosta bataatista.. Hyvää Jussia!
Kommentit (9)
kasvimaalla olis ihan kohta kukkimassa läjäpäin pinaattia jotka pitäisi siis kiireen vilkkaan käydä keräämässä pois. Keksisikö kukaan niistä mitään?
Bataatista en ole keittoa tehnyt, mutta bataattimuussia ja bataattiperunamuussia meillä syödään aika usein. Samaten grillattuna bataatti on ihanaa, sopii hyvin sinne muiden kasvisten sekaan vaikka aika harva tuntuu käyttävän. Minusta bataatti on kivempi kuin peruna siksikin että kun on iso niin kuorimisessa on paljon pienempi vaiva ja kypsyykin nopeammin.
2 vielä jatkaa. pinaatista tekisin lettuja?, tai sopivat erittäin hyvin piiraaseen tai pasteijoihin esim. fetan kanssa! Jep, battaatti on tosi namia myös grillattuna ja gratiinissa ja lohkoina uunissa (suolaa ja öljyä pintaan ja nams!).
Pirkat ja Ideakeittiöt ja muut on jo katsottu ;)
Mä hokasin itsekin heti kun mies tuli sanomaan että pinaattia pitäis käyttää että ehdin juuri pari tuntia sitten tyrkätä viimeiset fetajuustot salaattiin. Eli nyt löytyy juustosaralta enää Parmesania, Auraa, Viola-tuorejuustoa, Edamia ja jotain kermajuustoa.
Ehkä mä tyrkkään vaan kasviksia pannuun ja paistan, päälle oliiviöljyä ja Parmesania. Vai onko jollakulla muita ehdotuksia? Kasvissaralta meillä on siis herkkusieniä, kesäkurpitsaa, paprikaa, kurkkua, tomaattia, salaattia, bataattia, porkkanaa ja perunaa. Kaapista saattaisi löytyä myös aurinkokuivattuja tomaatteja ja artisokansydämiä mutta en ole varma...
onpas teillä iso jääkaappi, hurjasti vaihtoehtoja! itse siis tekisin: pihvit pannussa, pinaatti&aurajuusto höystön ja bataattilohkot. Sitten jos haluaa vielä lisuketta niin kesäinen ratatoulle on nam, eli hässäkkänä, paprikaa,kesäkurpitsaa, sipulia ja lopuksi tomaatti ja sienet. on valmista 10min pannulla ja on niin hyvää.. Toisaalta tuo tuna on vaan itsessään jo niin tuhtia tosiaan.. Toisaalta onpa teillä sitten jo huominenkin valmiiksi tehty jos kaiken tuon teet ja kun vielä on salaattiakin.. (meillä on vaan possun sisäfilettä kiinalaisittain ja riisiä : ) t. 2
Osaatko vielä kertoa miten teet tai mistä löytyy ohje tuohon pinaatti-aurajuustohöystöön ja missä laitat bataattilohkot ja miten?
Juu, meillä on sellainen tavallinen korkea jääkaappi joka on nyt juhannuksen kunniaksi ihan tupaten täynnä. Usein kyllä ammottaa tyhjyyttäänkin ;)
siis ryöppäisin pinaatin ja sen jälkeen pannulla kuumentaisin ja sekottaisin auraa muruna joukkoon ja se onkin siinä. Bataattilohkoja teen uunissa niin, että teen niistä veneitä (kuten potuistakin), sivelen öljyllä ja kun ovat kypsiä niin hieron suolan pintaan. jep, iso jääkaappi on kiva varsinkin juhlapyhinä. meillä on jenkkikaappi ja se on liian pieni minunlaiselle "kokeilijalle", jolla on aina oltava sitä sun tätä siellä kaapissa. ps. tule kertoo mihin päädyit. Minä en osaa koskaan oikein reseptejä antaa kun teen jutut aina ihan mielijohteesta.
kun mutsi vaan surffaa netissä ja pitäis saada sapuskaa...
Joten täytyy siirtää pinaatin haku tulevaisuuteen kun ne ovat vielä tuolla pihalla. Yritän loihtia noista kasviksista nyt sitten jotain tähän hätään.
Mutta höystöasia pidetään muistissa.
ap
Jääkaapista löytyisi tonnikalapihvit perheelle, mutta kun koskaan en ole tuoretta tonnikalaa laittanut...
Eli pihvit oletettavasti paistetaan siltään pippurilla (ja suolalla?) maustettuna. Ja kun ulkona kohta sataa niin siis grillin sijasta paistinpannulla.
Mutta mitäs minä tarjoan pihvien kanssa? Meiltä löytyy kaikenlaisia kasviksia, perunoita, bataattia, makaronia, riisiä, couscousia... Ja tietty ruokakermaa, soijamaitoa, maitoa, ym. peruselintarvikkeita.
Ja kohta pitäisi siis alkaa kokkaamaan perheelle päivällistä. Oliskos ehdotuksia?