Te, joilla on psoriasis!!
Miten paha tauti on? Oletko keksinyt jotain " luonnonlääkettä" ? Kuinka monta lasta olette uskaltaneet tehdä? Pelottaako että psoriasis periytyy lapsille?
Mun miehellä on psoriasis, joka nyt alkaa pahentua levitä. Eilen puhuttiin asiasta ja mies sanoi että ei ehkä halua enää lapsia (meillä on yksi) koska pelkää että tauti tulee myös heille.
Nyt olisin todella kiitollinen kaikista kokemuksista ko. sairauteen liittyen, erityisesti jos teillä on lapsia.
Kommentit (26)
Olipa kauhea aloitus tämä. Ihan kuin psoriasis olisi joku pahakin sairaus.
Totaalinen ravinnon muutos täysin ja tiettyjen hivenaineiden ja vitamiinien yhdistelmä. Vuosia jo terve.
Minulla todettiin lapsena psoriasis ja olen sairastanut lähes kaikkia sen muotoja näiden vuosikymmenien aikana. Yhdellekään lapsistani se ei ole periytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Totaalinen ravinnon muutos täysin ja tiettyjen hivenaineiden ja vitamiinien yhdistelmä. Vuosia jo terve.
Saako tiedustella mikä sinulla on toiminut, kun kaikki mikä vain auttaa kiinnostaa vaikka omakin tilanne on nyt hyvässä hoitotasapainossa.
Vierailija kirjoitti:
Mun tädillä on ollut vaikea psori, mutta se katosi kokonaan seitsemänkymppisenä. Mieheni sedällä on myös psori ja nivermuoto, mutta hyvin pärjää. Meillä ei siis kummallakaan ole, mutta nuorimmalla lapsistamme puhkesi psori jo alle kouluikäisenä. Tauti on lievä, ainakin toistaiseksi. Astma on paljon hankalampi ja vaikuttaa leämään koko ajan. Sitä ei ole suvussa.
Uskoisin, että kuka tahansa haluaa mieluummin elää psoriasiksen kanssa kuin jättää elämä kokematta. Periytymisen riski on, mutta onneksi pieni, tautiin on hyviä lääkkeitä. Tietysti teet silti lapsia, jos muuten mahdollista. Maailmassa on aika monta kamalampaakin tautia tapaturmista puhumattakaan eli ei se perimä aina niin oleellista ole, asenne ennemminki. Tsemppiä!
TUSKIN KATOSI. EI KERTONUT KÄYTÄÄ TAI SAI PIOLOGISET LÄKEET.JOITA OTTAMALLA PSORJASEI NÄY JA KATOAA.HETI KUN EI ENÄÄ SAA LÄÄKE PALAA TAKAISIN. Kaikille lääkeen kalliuden takiako ei sitä anneta?Kyllä sihen on sv-korvaukset. Kela masaa sen kaliman osan.
Valohoito poistaa ihottuman ja iho palautuu normaaliksi. Kun valoa ei muutamaan kuukauteen saa, ihottuma alkaa uusina läiskinä. Vanhat ihottumakohdat ei ala uudelleen punottamaan. Aurinko hoitaa kesällä saman asian, mutta aurinkovoidetta ei pidä käyttää eikä lakkiakaan, jos ihottumaa päässä.