Naapurin lapsi sanoi istuvansa saunassa raparperin lehden päällä "että ne jutut lähtis pepusta"
Mistähän siis voisi olla kyse?
Lapsi (4v) ei osannut itse sanoa tarkemmin. Lapsen äidiltä en voi kysyä, kun hän on ulkomaalainen eikä meillä ole yhtän yhteistä kieltä. Lapsen suomalaisa isää en juurikaan näe.
Toivottavasti vain ei ole mitään tarttuvaa, kun meidän lapset leikkivät päivittäin paljon yhdessä.
Tuo raparperin lehden päällä istuminen ei kuulosta ihan parhaalta lääkkeeltä...
Kommentit (28)
samoin lapset. Mutta ei sitä pysty paljon syömään edes, niin kirpeetä se on. Mä taidan vähän tykätä siitä mutta lapset ei ollenkaan, silti ne aina sitä maistaa kun olen pyytänyt.
En mä usko että se mitään myrkkyä on!
Raparperissa on kuitenkin oksaalihappoa, joka ilman kalsiumia haurastuttaa luita. Eli pitkäaikaisvaikutus on osteoporoosi, vaikka sillä hetkellä tuntuisi kuinka kivalta syödä raparperia ihan tuosta noin vain.. Ajatelkaa kuitenkin enemmän, sillä osteoporoosi on todella vakava sairaus..
lapsi vain matkii mitä äitinsä tekee, istuu siis lehtien päällä jotta selluliitit lähtis. Luonnollisesti lapsi ei itse osannut kertoa mistä kyse koska ei ymmärrä.
on lievästi myrkyllinen.
Raparperissa on kuitenkin oksaalihappoa, joka ilman kalsiumia haurastuttaa luita. Eli pitkäaikaisvaikutus on osteoporoosi, vaikka sillä hetkellä tuntuisi kuinka kivalta syödä raparperia ihan tuosta noin vain.. Ajatelkaa kuitenkin enemmän, sillä osteoporoosi on todella vakava sairaus..
että se haurastuttaisi luut!
No siksihän sitä syödäänkin maidon kanssa. Eiköhän tuo ole ihan kaikille tuttujuttu. Kunhan sun piti päästä vähän pätemään :D
raparperia.
Olen nyt 56 vuotias ja ei tässä mitään osteoporoosia ole tullut, vaikka hysteerinen palstamamma kuvittelee, että luut katkeaa heti jos kävelee metrin päästä raparperia.
samoin lapset. Mutta ei sitä pysty paljon syömään edes, niin kirpeetä se on. Mä taidan vähän tykätä siitä mutta lapset ei ollenkaan, silti ne aina sitä maistaa kun olen pyytänyt.
naapurissa asuu ULKOMAALAINEN NAINEN ja sen lapsi. Kyllä heidän perheessään täytyy jotain tauteja olla ja elukoita ja muutenkin epäilyttävää.
Hui kamalaa, raparperia käyttävät laudeliinana. Soittaisko poliisit vai terveystarkastajat.
Muista nyt kuitenkin kaikille naapureille kertoa totuutena, että niillä on joku kamala tauti, älkää nyt ainakaan antako sen pennun kans leikkiä kun sen äiti on ihan ULKOMAALAINEN ja siten epäilyttävä.