Kalaöljykapselit
Hei,
Kaipailen tietoa, että saako omega3-kalaöljykapseleita syödä odotusaikana? Vastauksianne odotellen...
Kommentit (9)
kalanmaksaöljykapseleissa kylläkin. Itse en juurikaan syö kalaa ja siksi syön tuota Omegaa. Se on se Möllerin Tupla Omega 3, missä on sitten kalanmaksan myötä myös A-vitamiinia.
Syömissäni kalaöljykapseleissa ei ole A:ta. Lisää kommentteja ja mielipiteitä kaipailen. Kiitokset jo nyt vastanneille.
nyt loppuraskauden ajaksi syömään E-Epa 500 mg. Se on vahvempi ja tehokkaampi kuin perinteiset omega 3-kapselit ja ne eivät ole tavallista kalaöljyä vaan bioteknisesti valmistettua. Vaikuttaa ihmisen ja tässä tapauksessa myös sikiön terveyteen mm. sydämeen, verisuoniin, ihoon, niveliin, ääreishermostoon ja erityisesti aivoihin.
Lisätietoja saat www.biovita.fi/suomi/tuotteet/e-epa.html
Itse kysyin juuri neuvolasta samaa perjantaina... Eli ne Möllerin kapselit joihin on lisätty A, D ja E vitamiinia ovat pannaa, mutta niitä perus Möllerin kalaöljykapseleita voi käyttää.
Möllerin Omega 3+, joka sisältää foolihappolisän. Kalaöljy turvallista ja suositeltavaa raskaana oleville. Tärkeää kai on kuitenkin valita mahdollisimman puhdas tuote erilaisten kalaöly-kauppajien välillä, ja ilman sitä A-vitamiinia. Tuotteen puhtaus liittyy kalaöljyn valmistusprosessiin, jossa kalan sisältämät ympäristömyrkyt karsitaan minimiin erilaisin valmistusmenetelmin. Kalaöljyistä käytävä keskustelu esim. netissä on vilkasta ja mielipiteitä mahtuu mukaan laidasta laitaan. Paljon löytyy tietoa siitä miten odottavan äidin kalaöljyn käyttö vaikuttaa lapseen esim. lapset älykkäämpiä... :) Uskokoon ken tahtoo, minä tahdon ;) Itse olen päätynyt käyttämään kalaöljyä jo raskautta suunniteltaessa.
Kuinka paljon syötte sitä kalaöljyä? Itselläni on käytössä Möllerin kalaöljy, öljynä siis ei kapseleina. Koska syön aika paljon myös Omega 3 munia niin vähän mietin (ja saksanpähkinöitä ja kalaakin), että voiko sitä Omega 3a saada liikaa? Otan siis nykyään yhden teelusikallisen, enkä ihan joka päivä. Nyt siis rv 23+5
Eri valmisteiden turrvallisuudesta raskausaikana saa tietoa Teratologisesta tietopalvelusta. (Myös työturvallisuuteen liittyvistä asioista). Puhelin : 0947176500. Muistaakseni vastaavat puheluihin arkisin klo 9-12.
Mulla oli käytössä jo ennen raskautta se marketeissakin myytävä omega3 women-kapseli, jossa on öljyn lisäksi lisätty kalsiumia ja d:tä (lisäksi otan vielä d-vitamiinia ja kalsiumia omista purkeista, kun niitä on niin vähän tuossa, enkä käytä oikeastaan lainkaan maitotuotteita).
Neuvolassa kun keskusteltiin noista vitamiineista, niin ei se täti mitään noista sanonut.
Ja aion syödä jatkossakin, mulla ovat niiiin suuri apu megakuiviin kantapäihin, hyvähän se on jos samalla kakarakin viisastuu :-D
...ja sen käyttöähän käsittääkseni ei raskausaika suositella, ainakaan minkään lisäravinteen muodossa. Itse noita ehdit jonkin aikaa syömään mutta lopetin sitten kun huomasin tuon vitamiinin.
Br1t ja Mercedes 24+2