Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko 4,5vuotias ja 6,5vuotias olla kahdestaan kotona noin puoli tuntia?

Vierailija
20.06.2008 |

Olenko tehnyt jotain pahasti väärin kun olen nyt alkanut jättämään poikia kahden kesken...? Hyvin ovat aina viihtyneet, katselleet lastenkanavaa erityisesti ja sitten olen jättänyt heille mehua ja keksiä esim.

Onko tämä väärin?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankos ne keksivät leikkiä tulitikuilla, tai joku perverssi pimpottaa ovikelloa kun huomaa tapasi jättä lapset yksin. MIKSI olet moiseen ryhtynyt?

Vierailija
2/11 |
20.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä yksi lapsista alkoi vaatimaan mahdollisuutta olla yksin kotona jo ennen 4-v synttäreitä. Aloitettiin ensin 15 min kokeiluilla ja nyt on ollut jo 30 min muutaman kerran ja ikää on tuo 4,5 tällä hetkellä.

Toiset itsenäistyvät, toiset eivät tuossa vaiheessa. Lapsen tahtisesti. Pakottaminen olisi kuitenkin väärin mielestäni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ainakin pojat unohtavat itsensä ja alkavat leikkiä esim hevosta ja kiertävät narua kaulaan jne..... en antaisi itselleni ikinä anteeksi jos vaikka hirttäisivät toisensa vahingossa.

VAikka heitä kuinka vannottaisi ettei saa tehdä mitään muuta niin lapset ovat arvaamattomia

Vierailija
4/11 |
20.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

(meillä on omakotitalo josta ikkunasta näkee kuka on ovella), muutenkin rauhallista seutua ja naapurit lähellä. Miksi en olisi näin tehnyt kun kerran lapseni pärjäävät ja heistä on mukava olla kaksi kotona?

Ihanko tosissasi ihmettelet? Täytyy vissiin miettiä sit asia uudelleen? Mitään erityisen vaarallista meillä ei ole kotona esillä ja kyllä noilla nyt järki vähän edes leikkaa jos niitä valmentaa tilanteeseen olla yksin hetki kotona.

ap

Vierailija
5/11 |
20.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurit voi tehdä heitteille jätöstä ilmoituksen. Lapset on tosiaan liian pieniä olemaan yksin kotona tuon ikäisinä.

Vierailija
6/11 |
20.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn sinulta näin päin. Miksi jättää lapset keskenään kotiin kun voi olla jättämättäkin? Vai onko sulla joku salasuhde-viritelmä? Vielä loppuun, kysyn aivan tosissani.. Ei mulla ole käynyt mielessäkään jättää tuon ikäisiä keskenään.

Vierailija
7/11 |
20.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jätin lapsiani hetkeksi yksin. Ovat 5, 5v ja 7,5v. En omista autoa ja niitä on vaikea pakottaa mukaan esim. kauppaan.

Naapuri valitti lastensuojeluun. Ja nyt on uhka, että lähtevät huostaan.

Ikinä mitään ei käynyt niiden ollessa yksin.

Pihallekaan ei saa päästää kavereiden kanssa leikkimään.

No koska olen yksinhuoltaja niin kytätään tarkemmin ja puututaan helpommin.

Vierailija
8/11 |
20.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

6,5-vuotias voi minun mielestäni harjoitella lyhyitä aikoja yksinoloa jos itse haluaa ja kunhan on opetettu puhelimen käyttö ja vanhempi on puhelimen päässä.

Vierailija
9/11 |
20.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se vasta ollut joku tapaus oikeudessa jossa äiti oli jättänyt 2- tai 3-vuotiaan yksin kotiin nukkumaan ja lähtenyt kapakkaan. Lapsi löytyi kadulta harhailemasta. Lopulta oikeus päätti että huostaanotolle ei ollut perusteita. Siis tuon ikäisen voi oikeuden mielestä jättää yksin kotiin kun menee kapakkaan.

Vierailija
10/11 |
20.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä joilta lapset otetaan huostaan tai sitä pohditaan eivät ole omille ongelmilleen ja käytökselleen parhaita arvioijia. Joskushan on niin, että vanhemmat joilta lapset on huostaanotettu saattavat väittä huostaanoton syyn olleen esim. liian vanhan telkkarin.. Kun ollaan omalle käytökselle sokeita niin ollaan. Ja sitten vielä kerran.. LAPSI alle 12v ei itse tiedä mikä hänelle on parasta, sen päättävät vanhemmat! Tietysti mitä enemmän ikää tulee voi lasta KUULLA, muttei toteuttaa kaikkia lapsen haluamisia!

Vierailija
11/11 |
20.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ei ole edes mahdolista toimia oikein. En esim. haluaisi pakottaa lapsiani vesisateeseen tarha päivästä väsyneinä kävelemään kaupalle, kun jääkaappissa ei ole ruokaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi