Gallup: naurettavin pelkosi?
MIkä pelkosi on niin nolo, ettet siitä kenellekään kehtaa kertoa? tai onko jollain tutullasi tms. ihmeellisiä pelkoja, mitä et voi ymmärtää?
Vertaillaan pelkojamme, katsotaan onko toista yhtä " kahelia" ;)
Minä aloitan: pelkään suunnattomasti variksia. En voi käydä puistoissa tms. koska pelkään variksia ja harakoita. Pelkään että ne hyökkäävät kimppuun ja nokkivat silmät päästä! Muita lintuja en pelkää (kai kohta aihetta siihenkin on...;))
Kommentit (27)
tai jos on ruutulattia niin pitää loikkia vain jommissakummissa ruuduissa esim. valkoisissa muuten mulle tapahtuu jotain pahaa...:)
- yöt yksin/yksin lapsen kanssa ; kuuntelen kaikkia rapsahduksia, kolahduksia ja askeleita pihassa/tiellä
- illalla pitää heti pimeän tullen laittaa kaihtimet kiinni, ettei nää kurkkiiko joku kun sisällä valot päällä
- pimeässä talossa liikkuminen; aina huoneeseen valo ennen kun liikkuu eteenpäin (siksipä meillä paljon mm. pöytälamppuja)
- myös vessan peili naamaa pestäessä; pelännyt aina ett kun nostaa päänsä ja katsoo peiliin, ett joku ois mun takana ja näkisin sen peilin kautta
- pimeä metsä esim. mökillä, ihan kun siä ny olis muutaku eläimiä ;)
- ovet pitää tarkistaa lähtiessä sekä nukkumaan mennessä monet kerrat ett on varmasti lukossa
- kahvinkeitin pitää tarkistaa myös
ainakin näitä tuli ny mieleen, taidan olla säikymmästä päästä ihmisä
Käärmeisiin en ole edes koskaan törmännyt, mutta metsässä kesäisin aina peloittaa. Muo ei saa kirveelläkään marja- tai sienimetsään.
Myös pimeä pelottaa...
Muistaakseni joskus lapsena kuulin, että jos katsoo pimeällä peiliin niin siellä voi nähdä paholaisen. Nykyään kyllä uhallakin katson, eikä ole sarvipäätä näkyny :)
Pelkään myös jostain syystä mennä kerrostalon ylimpään kerrokseen, portaita meno on ehkä hissillä menoa vielä pahempaa. Yleensäkin sellaiset portaat, joiden välistä näkee maahan, ovat tosi pahoja minulle. Jalat menevät aivan lukkoon enkä meinaa päästä eteenpäin, iskee paniikki.
Nuorempana pelkäsin julkisia paikkoja, en voinut esim. bussilla matkustaa yksin, enkä olisi voinut keskustassa olla yksin mitenkään. Nyt se onneksi jo onnistuu.
Nukkuessa en voi pitää jalkoja/varpaita peiton ulkopuolella, jollakin taisikin täällä olla tämä sama juttu. Pelkään että " joku" ottaa varpaasta kiinni.
Täällä vielä yksi mörkökammoinen =D Silloin kun vielä asuin yksin, katsoin joka ilta nukkumaan mennessä sängyn alle, ettei siellä vaan ole ketään... ja jalat ja kädet täytyi silti olla tiukasti peiton alla, ettei kukaan saa vaan niistä yöllä kiinni.
Toinen pelko on isot koirat. Vaikka ei ole edes mitään huonoja kokemuksia isoista koirista.
ei ole ikina kaynnyt, mutta ihan oikeasti se ajatuskin pelottaa. Joskus kuljen jopa kasi suun edessa, ettei vahingossa...