Gallup: naurettavin pelkosi?
MIkä pelkosi on niin nolo, ettet siitä kenellekään kehtaa kertoa? tai onko jollain tutullasi tms. ihmeellisiä pelkoja, mitä et voi ymmärtää?
Vertaillaan pelkojamme, katsotaan onko toista yhtä " kahelia" ;)
Minä aloitan: pelkään suunnattomasti variksia. En voi käydä puistoissa tms. koska pelkään variksia ja harakoita. Pelkään että ne hyökkäävät kimppuun ja nokkivat silmät päästä! Muita lintuja en pelkää (kai kohta aihetta siihenkin on...;))
Kommentit (27)
varma että olemme kuoleman omia kun pitää lähteä mummolaan tai johonkin. Että ei voi mitenkään selvitä montaa sataa kilometriä ilman että rekan perävaunu retkahtaa poikittain eteen tai hullu rattijuoppo ajaa päin. En viitsi hirveäsi mainostaa pelkoani, kun kumminkin on ajettava.
- kovat äänet
- meri tai muu syvä vesi
- hämähäkit ja muut öttiäiset
- puhelinkeskustelut!!!
Tuo jälkimmäinen varmaan ainoa, mikä oikeasti jotenkin haittaa elämää. Pitää melkein käsikirjoitus kirjoittaa itselleen ja psyykata pitkään, ennen kuin soitan jollekin vähänkin vieraammalle ihmiselle...
Usein mietin mitä ehtis tehdä, jos näkis Jumbo-Jetin valot tulevan kohden ikkunaa....
-Hämähäkit, kesät on ihan kauheita, ku kokoajan täytyy pelätä.
-Karhut, pelkään että karhu käy päälle, enkä ole koskaan livenä nähnyt
-Hait, en uskalla uida meressä, tai oikeastaan missään, edes hallissa.
-Sudet, varsinkin nyt kun niistä on alettu puhua paljon.
-Lintuinfluenssa, pelkään että se tappaa lapseni.
En siis ole päässyt vieläkään lapsuuden mörköpelosta eroon. Siis vaikka järki sanoo, että sellaisia ei ole, niin mielikuvitus voittaa järjen. Minun ei todellakaan kannata katsoa mitään kauhuelokuvia tai en nuku moneen yöhön.
Jos olen yksin kotona, laitan kaikki valot päälle ja tarkista että ovet on varmasti lukossa. Näin ne möröt, jotka eivät jo ole sisällä, pysyvät ulkona.
pelkään myös,että paskon housuuni yleisellä paikalla...
mulla on jännitysmahasekaisuutta...ja jännitän sitä,että menee maha sekaisin ja sitten se menee sekaisin,kun jännitän sitä ja sitten jännitän,että mitä tapahtuu jne.jne...loputon noidan kehä..
Tää pelko ilmestyi sen jälkeen kun muutin kotoa maalta kaupunkiin opiskelemaan ja juuri sinä syksynä siinä kaupungiosassa missä minä asuin liikkui joku hullu huppumies joka hakkasi naisia pesäpallomailalla mihin oli hakattu nauloja pystyyn ja kannat leikattu pois.
Tästä on jo muutama vuosi aikaa ja vieläkin pelkään että jostain puskasta hyökkää joku hullu kimppuun.
Lisäksi pelkään korkeita paikkoja, yksin vedessä olemista ja pimeää. Kiitos 10, 11 ja 12. Helpotti, kun en olekkaan ainut aikuinen, joka pelkää " mörköjä" . lisäkiitokset 12 nauruista. Tiedän, ettei saisi nauraa toisten peloille, mutta oli tuo aika huvittavaa. =)
Ollut jo monta vuotta mun kauhukuva nro1!!!Jos telkussa tulee jotain meteoriiteista kertovaa ohjelmaa, pakko kauhusta jäykkänä katsoo nää tieteisohjelmat ja olla sitten taas vähän aikaa hepakassa. Kauheinta siinä on se tuhon suuruus ja laajuus, lopullisuus...HIRVEETÄ!!
Toinen on hyökyaalto..joku 30metrinen..jossain ulkomailla rantapaikassa alan sitä sitten miettimään iltaisin kun kuuntelen merenkohinaa....
Pelkäsin että joku yht´äkkiä ilmestyy taakseni ja säikäyttää. Tämä pelko poistui kun aloin mieheni kanssa seurustella ja kerroin tälle pelostani. Joka lupasi olla ilmestymättä taakseni hiljaa hiipien.
En tiedä mistä tämä pelko johtui. Ehkä mua oli pienenä säikäytetty tms.
minä peitän joka ilta vessan peilin pyyhkeellä, joudun käymään monta kertaa yössä pissalla (olen raskaana) ja olen vuosia pelännyt katsoa yöllä vessan peiliin koska pelkään että sieltä katsoo joku kauhuelokuvan hahmo. Eniten pelkään halloween-elokuvien valkoista kuminaamaa, että kurkkaa peilistä. Hyvänä kakkosena Freddie Krueger :((((
-sukeltaa lammessa, muualla ok.
-yksin kotona, että kaapissa on joku, mutta pelkään vielä enemmän tarkistaa asiaa
-jättää jalan peiton ulkopuolelle, pitää olla ihan sumpussa sisällä niin että päälaki näkyy vähän korkeintaan.
-1. opetuskertaa kurssilla (hyvä ammatinvalinta), menen ihan kuralle
- sairaalanhajua, jos joku on sairaalassa, kysyn ennen vierailua haiseeko osastolla sairaalalta (kaikki osastot eivät haise :) Jos haisee, saatan jättää menemättä, tai valmistaudun menemiseen henkisesti. Tämä on muuten varmaan se noloin pelko, koska hävettää kirjoittaa.
Sairaala- ja toimenpidekammoinen
meillä oli lapsena sellainen pesukone joka lähti liikenteeseen aina lingotessa. Sitä piti pitää paikallaan tai istua päällä. Siitä on jäänyt pelko. Aina kuuntelen ku pesukone lähtee linkoaan, että rupeaako rytiseen ja koliseen..
ne on kammottavia, kun lentävät silleen paikallaan. Ja yleensä ne on mun hiuksissa kun olen uimassa *puistatus*, kyllä silloin tulee meikäläiselle äkkilähtö.
en voi ymmärtää miksi ja miten jotku niitä kädestä ruokkivat. pelkään myös näätä yms. eläimiä.
12! mulla sama vaiva/ pelko!!! aina pitää miettiä kaupungilla lähtiessä että onkohan tarvetta käydä ennakkoon vessassa. nyt yritän päästä tästä pelosta eroon ajattelemalla että on " kivaa" käydä yleisissä/ tutuilla vessassa, että siitä saa " kiksejä" eikä paniikkia. pitäisi vain uskaltaa testata oikeassa elämässäkin. (voin vain kuvitella, mitä toiset tästäkin ajattelevat *säälittelevät* *väheksyvät* ...)
Inhoan yli kaiken puhelimessa puhumista. Pakolliset asiat tietysti hoidan, mutta minullakin on tuo ' käsikirjoitus' valmiina. =)
Mies saa hoitaa kaiken mitä vaan voi. Minun vastuulla on oikeastaan vaan lasten neuvola ym. puhelut.
Ne jotka eivät tiedä pelostani, ihmettelevät miksi minuklla on niin pienen puhelinlaskutkin (n. 10¿ kk, eli puhelin laskukin tulee tosi harvoin...)
----------------------------
- puhelinkeskustelut!!!
Tuo jälkimmäinen varmaan ainoa, mikä oikeasti jotenkin haittaa elämää. Pitää melkein käsikirjoitus kirjoittaa itselleen ja psyykata pitkään, ennen kuin soitan jollekin vähänkin vieraammalle ihmiselle...
[/quote]
nimittäin laivan vessanpönttö, tai oikeastaan sen vetäminen.
Nuorempana jätit tavarat pönttöön ja äitini kävi vetämässä
nykyään avaan oven ennemmin ja pesen kädet ja sitten painan sitä nappia ja juoksen pois vessasta
Minä pelkään ylikaiken pesukoneen linkousta. Johtuu varmaan siitä että, pienenä meillä oli sellanen vanhanaikanen linko josta piti pitää kiinni ettei lähde lentoon tai jotain jne. Alan tosin päästä pelostani eroon:) Mitäs muuta, pelkään myöskin lokkeja.. jouduin kerran hyökkäyksen kohteeksi.