Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Junan ravintoilavaunuista alkoholin myyntioikeudet pois!

Vierailija
28.10.2007 |

Tultiin lapsien kanssa pitkältä junareissulta.

Pohjoissuomesta helsinkiin.

Käytiin syömässä junan ravintolavaunussa ruoka.

Kun istuimme syömässä annoksiamme, viereiseen pöytään tuli ryyppysakki, joka alkoi kalattaa NIIN kovalla äänellä NIIN rivoja

alapääjuttuja, että jouduimme siirtymään lapsien kanssa pois pöydästä.

Ruuat siirsimme myös pois.

Olisi hyvä, että alkoholin myyntioikeudet vedettäisiin ravintolavaunuista pois kokonaan. Lasten varjelemiseksi.

eihän K-18 kapakkoihinkaan saa pikkulapsia viedä kuuntelemaan ja näkemään aikuisten menoa.

Tai sitten juniin tehtäisiin omat K-18 kapakat ja juotttolat ja ruokapuolet erikseen. Mielestäni pitkän matkan junissa ruokailumahdollisuus / kahvimahdollisuus olisi oltava lapsiperheille...

turvallinen sellainen ja hyvä.

suututtaa niin....

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ravintola vaunussa ole erikseen paikkoja jotka on tarkoitettu vain ruokailijoille, tai saako annokset viedä omalle istumapaikalle ja syödä siellä?

Jos lapset ovat jo kouluikäisiä niin se tekee hyvää joskus nähdä raavaita miehiä ja naisia mielipuuhissaan, ei lapset siitä rikki mene. Mun isä vei joskus minut keskikaljabaariin, minä sain kokiksen ja olin ihan tyytyväinen. 

Vierailija
62/62 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne lapsivaunut leikkipaikkoineen kanssa pois. Ei mikään ole karmeampaa kuin että sieltä joutuu paikan ostamaan ja kuuntelepa sitten janipirkon kiljuntaa ja juoksua pitkin käytävä koko matka. On kyllä pakko mennä ravintolavaunuun ja riipasta kunnon känni.

Joo, aika usein nämä lapsiperheet ovat kamalimpia kanssamatkustajia, onneksi toki poikkeuksia on.

Varsinkin ne paikanvaltaajat on kaikista raivostuttavimpia ja kun asiasta sanoo että tässä olisi kyllä minun paikka, niin alkaa usein kauhea mankuminen että onko sinun ihan välttämättä päästävä tähän kun on tuon IidaPetterin tavarat jo ehditty levittää ja muuta nönnönnöötä.

Itse muistan hauskan tapauksen kun olin kerran menossa Turusta Tampereelle. Nelihenkinen perhe oli istumassa niissä neljän paikossa, no en kiinnittänyt asiaan enempää huomiota kunnes seuraavalla asemalla tuli kyytin neljän miehen seurue, jotka olivatkin sattumoisin ostaneet liput juuri niihin neljän paikkoihin. Tietenkin siitä tuli möly perheen taholta kun lasten tavarat ja omat paikat pitkin vaunua ja eikä seurue voisi istua perheen omilla paikoilla jne, maanitelua. Mutta tietenkin siinä kävi kuten kuuluukin käydä, eli perhe joutui siirtymään omille paikoilleen.

Siis miksi nämä jotkut lapsiperheet luulevat ettei heidän kuuluisi mennä samoilla säänöillä muiden kanssa esim, kun matkustetaan junassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme