Junan ravintoilavaunuista alkoholin myyntioikeudet pois!
Tultiin lapsien kanssa pitkältä junareissulta.
Pohjoissuomesta helsinkiin.
Käytiin syömässä junan ravintolavaunussa ruoka.
Kun istuimme syömässä annoksiamme, viereiseen pöytään tuli ryyppysakki, joka alkoi kalattaa NIIN kovalla äänellä NIIN rivoja
alapääjuttuja, että jouduimme siirtymään lapsien kanssa pois pöydästä.
Ruuat siirsimme myös pois.
Olisi hyvä, että alkoholin myyntioikeudet vedettäisiin ravintolavaunuista pois kokonaan. Lasten varjelemiseksi.
eihän K-18 kapakkoihinkaan saa pikkulapsia viedä kuuntelemaan ja näkemään aikuisten menoa.
Tai sitten juniin tehtäisiin omat K-18 kapakat ja juotttolat ja ruokapuolet erikseen. Mielestäni pitkän matkan junissa ruokailumahdollisuus / kahvimahdollisuus olisi oltava lapsiperheille...
turvallinen sellainen ja hyvä.
suututtaa niin....
Kommentit (62)
Tarkemmin ajateltuna minäkin taidan tehdä niin, koska autottomana liikun usein lasten kanssa junalla ja tiedän, mistä ap puhuu. Itse en lähtisi vaatimaan alkoholimyyntikieltoa, mutta kyllä ravintolavaunuihin pitäisi saada anniskelupuoli ja alkoholiton puoli erikseen. Useinhan ravintolavaunut ovat jo valmiiksi ikäänkuin kaksiosaisia, joten asia ei vaatisi kovin suuria investointeja.
On se ikävää jos alkoholiton pitää olla tuntemattomien ihmisten lasten takia. Aikuiset ihmiset ei ymmärrä että tuolla missä tahansa voi olla lapsille sopimattomia ihmisiä.
Olin rauhassa ryyppäämässä ravintolavaunussa niin sinnehän pelmahti lapsiperhe. Kälättävä nainen, riemusta kirkuvia juoksentelevia taaperoita ja karjuva vauva. Vedä siinä hiljaa omissa oloissasi kolmen promillen kännit. Jämpti on niin, että naiset ja lapset eivät kuulu junaan häiriköimään.
Rääkyvulle tahmakäsilapsille oma vaunu ja kielto poistua niistä!
Ihan kuin lapsista ja lapsiperheistä ei koskaan olisi haittaa junissa ja julkisessa liikenteessä?
Vierailija kirjoitti:
Olin rauhassa ryyppäämässä ravintolavaunussa niin sinnehän pelmahti lapsiperhe. Kälättävä nainen, riemusta kirkuvia juoksentelevia taaperoita ja karjuva vauva. Vedä siinä hiljaa omissa oloissasi kolmen promillen kännit. Jämpti on niin, että naiset ja lapset eivät kuulu junaan häiriköimään.
Miehet pois junista!
Hiljainen vaunu lapsettomille naisille, öyhöttävät, limaiset miehet voivat mennä vaikka lapsiperheiden kanssa samaan. Voivat huutaa kilpaa.
Minäminä-mamma ja kaikesta kauhistuvat lapset.
Sori porsija, ei minun lapsia, ei minun vastuulla.
Vierailija kirjoitti:
Nuo lapset on jo aikuisia 😄
Kenellä on oikeasti varaa syödä tai juoda ravintolavaunussa?
Vierailija kirjoitti:
ei kai se nyt niiiin kamalaa ollut.
Kyllä se voi olla kamalaa aikuisillekin, saati lapsille, jotka ei ymmärrä, miksi aikuiset on tuollaisia. Rivot puheet ällöttää. Yhtenä kesänä piti pakosta mökkirannalla kuunnella tuntikausia, kun humaltuvat nuoret miehet kailotti vastapäisellä mökillä ns. kokemuksiaan anaaliseksistä. Teki mieli huutaa, että pää kiinni, mutta oli sen verran monta heitä, että en tohtinut.
Oli aivan tyyni ilta, eikä rannoilla ymmärretä tai välitetä, että ääni kantaa tyynellä järvellä sen 500-600 metriä, mitä näiden mökkien välillä on. Joskus lapsiperhe jankutti loputtomiin, otetaanko iltapalalla juustoa vai makkaraa.
Vierailija kirjoitti:
Kenellä on oikeasti varaa syödä tai juoda ravintolavaunussa?
Pakko on joskus, jos koko päivänä ei ole tiedossa lämmintä ateriaa. Siskoni ei osaa laittaa ruokaa, eikä hänelle tule edes mieleen, että muille tulee nälkä.
Ne lapsivaunut leikkipaikkoineen kanssa pois. Ei mikään ole karmeampaa kuin että sieltä joutuu paikan ostamaan ja kuuntelepa sitten janipirkon kiljuntaa ja juoksua pitkin käytävä koko matka. On kyllä pakko mennä ravintolavaunuun ja riipasta kunnon känni.
Huvipuistohullu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo lapset on jo aikuisia 😄
Mutta tuollaisia lisääntyjiä, jotka kuvittelevat maailman pyörivän seksijätteidensä ympärillä, on edelleenkin ja paljon.
mitä inisette, valittakaa veeärrälle!
Menee junamatka chillisti kun jää parkkiin ravintolavaunuun juomaan kaljaa. Viimeksi kiskoin 14 isoa Pieksämäki-Helsinki -välillä. Olin aika hyvissä kun saavuin Helsinkiin. Kävin vielä aseman baarissa ottaa muutaman ennen kuin lähdin kotiin. Junamatkailukin voi olla ihan hauskaa.
Nämä ei oikein toimi umpisurkean ryyppäyskulttuurin maissa kuten Suomi. Täällähän ängetään joka tapahtumaan ja paikkaan se ryyppäysmesta ja meno usein sen näköistä. Sivistyneesti juovissa maissa samaa ongelmaa ei ole.
Pohjoisen juniin pitäisi saada vielä enemmän pubimaiset ravintolat. miksei jopa disco.
Jessus, että minä vihaan kaltaistasi kieltolakihyysäysihmispaslaläjää ihan yhtä paljon kuin minä vihaan niitä juoppojengejäkin. Etkö vatipäinen oksettava idioottivajakki taaskaan yhtään mitään muuta ratkaisua keksi, kuin että pitää taas kerran kieltää kaikilta kaikki? Junissa 99 % heistä, jotka ottaa oluen käyttäytyvät täysin asiallisesti siellä ravintolavaunussa. Ja sinä haisevapersväli tietenkin haluat kieltää jokaista heitäkin rentoutumasta matkan aikana sillä yhdellä oluella. Tämä on taas niin only in Finland -kamaa.
Ratkaisu näihin ongelmiin on ja pitää olla äärettömän yksinkertainen ja oikeudenmukainen, jossa se ratkaisu kohdistuu vain ja ainoastaan niihin ongelmia aiheuttaviin eikä kiellä kaikkia sivullisiakin: Se sakki, joka ei osaa käyttäytyä heitetään seuraavalla asemalla ulos siitä junasta ja sitten saavat hoitaa sieltä ihan itse itsensä mihin haluavatkin muilla välineillä. Kävelkööt vaikka. Mutta ratkaisun ei pidä olla tuo kaltaisesti persvälisakin aina esiin tuoma kielletään kaikki kaikilta.
Ja hauskintahan tuossa on totta kai se, että vaikka se alkoholi ravintolavaunussa kiellettäisiin, se ei tietenkään edes hidastaisi juuri niitä juopporemmejä vetämästä päätä täyteen. Ne tekisivät sen sitten omasta pullosta siellä junanvaunussa, jossa sinäkin istut persväliapinoitteisi kanssa muuten sen koko matkan. Se on varmaan sitten se parempi vaihtoehto sinulle.
ja laita palautetta VR:lle, ei ne asiat parane kun tänne valittaa. Tuskin VR:n pomot istuu av:lla