~~HELMIKUISET TORSTAIHIN~~
Kommentit (28)
Kyllä ne mun supistukset oli ihan kipeitä ja on edelleen. Nytkin on tullut pitkin päivää ja tässä jännitän joko lähtö pian tulee.... :)
Birdy ja Inkku
Saapa nähdä kauanko täällä Hertta viihtyy masussa. Maanantainahan se ylilääkäri tuumasi että voisi olla alkavaa istukan vajaatoimintaa...Eilen tuli oikein kunnolla raskausmyrkytyksen oireet, päätä särkee ja oksettaa. Verenpaine on vähän koholla. Kävin sitten aamulla neuvolassa ja olihan ne proteiinit plussalle päin. Kaksosistakin mulla oli raskausmyrkytys ja ekasta plussasta pissasta meni reilu viikko synnytykseen. Täti olisi laittanut heti lähetteen TAYSiin, mutta sanoin meneväni herkästi jos olo huononee. Nyt sitten analysoin täällä että koska pitäisi lähteä...
Ressasin sitä Onnin leikkausta aivan urakalla ja kunnon lepo voisi tasoittaa tilannetta vähäksi aikaa. Kyllähän vauvan olisi parempi vielä jokunen päivä masussa viihtyä. Sehän on selvää, että olo ei parane kuin yhdellä konstilla, mutta ettei heikentyisi kovin nopeasti. Maanantaina paikat ei ollut yhtään kypsynyt, eli jos heti joudutaan tositoimiin niin taitaa mennä leikkaukseksi, nyyh. Onneksi supistukset on nyt paljon tiiviimpiä ja heräilen niihin pitkin yötä. Jospa jo jotain tekisivätkin! Käyn aamulla ostamassa pissatikkuja kotiin ja heti jos menee yhdelle tai kahdelle plussalle niin lähden sairaalaan.
Mahdollisimman stressittömiä päiviä ja varsinkin öitä teille kaikille, kanssakulkijat!
Noora 36+2
Heips!
Tänään paljon pirteämpi olo. Johtuneeko lie siitä, ku pääsi piiiiitkästä aikaa pihalle. Anoppi tuli hakee likkaa mummolaan leikkiin päivällä ja mä pääsin huonosti nukutun yön jälkeen pitkään toivotuille päikkäreille kuopuksen kans! Sit ku mies tuli kotii, vietii poikaki mummolaa ja käytii pienellä kävelyllä! Olo on nyt pirteä, mutta kipeä! Oli ihana päästä kävelylle, jotenkin helpotti, ku aivot sai pitkästä aikaa raitista ilmaa, vaikkakin supistelut ei oo rauhottunu sitte olleskaa. Saapi nähdä, kui ensyö menee! Olen silti tyytyväinen, et joskus pääsee pihalla käymään.
Tänään sain sitten hartaasti odottamani postin eli kutsun äitiyspolilla käymään. Aika on 26.1. Verikokeissa täytys muistaa käydä ennen sitä. Luulin, että ottavat sitte tayssis niitä kokeita, mutta laittovatki lähettee kirjee mukana. Täytynee käydä siis ennen tayssin keikkaa! Tayssin lääkäriaikakin on joku opiskelija-aika. Yhtään ei kiinnostais olla opetuspotilaana, mutta en jaksa varata uutta aikaakaan. Ja kai niide opiskelijoide o jollaa taidot opittava.
Tänään sain sitten vauvalle sängynkin. Pitäis vaan ruveta kaivaan muuton jälkeen pahvilaatikoita, et löytäis vauvalle peiton ja pinnasuojukset ja verhokatoksen verhot! Yhtään en hoksannu muuto aikana laittaa niitä johki helposti saataviin. Nyt täytyy ettiä, mis pahvilaatikos ne o. Tai siis mies joutuu ettiin, eikä yhtään tykkää mennä kanahäkkiä tonkimaan, ku ei oo harmainta hajua, mis päin vois olla. Hyvällä tuurilla alimmassa pahvilaatikossa :)
Mutta kaippa sitä täytyy mennä tiskaamaan... Yhtään ei kiva, ku myytii hyvä omakotitalo, mis oli TISKIKONE! No onneks tää on väliaikanen ratkasu, ja jo toukokuussa pääsee iha uutee taloo, mis on sitte tiskikone ;)
Mutta vointeja kaikille helmipalleroille! Koitetaa varoa tota jääkallokeliä!
sinilila 34+3
joko huomenna birdyn ukko käy kirjottamassa tänne et vauveli syntyi!!!! ja kyllä kateus nostaa päätään täällä.
onnea kaikille jakautuneille, en muista enää nimiä.
kuumetta ja vauva 36+6
Onnea tuiville pienen nyytin johdosta!
Olen varmaan siinä mielessä poikkeus, etten tahtoisi vauvan vielä syntyvän, jotenkin en ole valmis vielä. Opiskeluissakin pitäisi saada pari kurssia suoritettua, ja vauvan kamppeita pitäisi vielä hakea kaverilta.
Koko ajan saan kuulla, että " onpas pieni maha" , kun joku kysyy laskettua aikaa. Onhan se aika pieni, ja sf-mittakin oli vain 28 cm toissapäivänä, painoarvio 2,0 kg viime viikolla. Ensi maanantaina on taas painoarvioultra. Eli jos/kun masuvaavi on pienehkö, niin parempi olisi, että vaavi pysyisi kyydissä loppuun saakka.
Rintaliivit alkaa käydä pieneksi, kun maha nousee ylemmäs, ja rinnat kasvaa. Kai sitä täytyisi lampsia liiviostoksille, tosin tuntuisi hassulta ostaa liivit reiluksi kuukaudeksi. Esikkoa odottaessa ostin ympärysmitaltaan 5cm suuremmat (imetys)liivit kuin muuten, ja meilkein heti synnytyksen jälkeen rintakehän ympärys pieneni takaisin, joten liivit eivät sitten enää istuneetkaan, vaikka kuppikoko oli sopiva.
Rautakuuri aloitettu, ja pakki sekaisin :/
Spiral 34+2
Liekö illan viimeisiä viestejä? Jotenkin en ole kärsiny koko päivänä istua koneelle, on kyllä ollu niin kiirekin etten olis ehtiny. Nuo pirun lonkat kun vaivaa... Kauhea särky ja oikea jalka katoaa aina yhtäkkiä alta. Portaat pelottaa eniten, olenkin lopettanut keskimmäisen kantamisen niissä, saa viimein opetella tulemaan muuten alas ettei yhdessä pudota!
Mutta Tuiville hurjan paljon onnea pienestä helmestä!!!!!! Voi kun jo itselläkin olisi...
Ja Fassilloora: Ihana että poikasi alkaa tervehtyä!
Kuka valittelikaan hoitopöytäjuttua.... Oletko harkinnut häkkisängyn päälle laitettavaa tasoa? Olen kuullut että ahtaissa tiloissa tosi kätevä! Se siis nostetaan tarvittaessa siihen laitojen ylle ja pois sit kun ei tartte enää. Nyt en kyllä tähän hätään osaa neuvoa mistä moisia voisi kysellä...
Mut nyt nukkumaan jotta jaksaa aamulla nousta taaparoiden kanssa yhtä aikaa!
Annunen 36+3 vielä puolen tunnin ajan...
Pikkuhiljaa alkaa porukka jakaantua.
Joo, mun pitä olla nukkumassa ja meenkin ihan heti, tulin vaan lukemaan ja oli pakko kommentoida, että nuita pinnasängyn päälle tulevia tasoja saa ainakin www.babystyle.fi ja www.hobbyhall.fi.
Jos pelkkä taso riittää eikä tarvi tilaa vaatteille ja vaipoille, niin tuo on varmasti järkevä ratkaisu ahtaaseen tilaan.
Mutta nyt nukkumaan, öitä...
Olen harvemmin tänne päässyt kun kotona on vain tämä langaton yhteys ja se on niiiiin hidas...
Vaan ekaksi onnittelut Nealle ja tuoreimmalle synnyttäjällle jonka nimi unohtui jo (anteeksi). Kaikki muutkin meistä varmasti jo mielellään pitelisivät nyyttiä sylyssään.
Itselläni muuttui laskettu aika 7.2. tuossa joulukuun lopussa. Se on ekan ja tokan ultran mukaan kyllä se ihan oikea la, mutta tyksin lääkäri ei pitänyt kesällä tarpeellisena muuttaa sitä virallisesti 1.2. :sta eteenpäin. No koska sillä oli päivärahaan merkitystä 175 e/kk, niin pyysin muuttamaan sen virallisestikin.
Nyt siis toista viikkoa äippälomalla. Kunto on hämmästyttävän hyvä kun vertaan esikoisen odotukseen. Tosin kertyneissä kiloissakin on eroa (nyt 11 kg ja esikoisesta 30 kg) ja olen ollut sokeripaastolla tuon korkean paastosokeriarvon vuoksi. Tyksissä olen hypännyt säännöllisesti tarkkailussa, viimeksi viime viikon ke. Seuraava aika on 26.1. jolloin jos paikat ovat kypsyneet, yritetään käynnistää. Ja eikun peukut pystyyn. Viime viikolla ultrassa näkyi vauvan tukka ja nyrkit pystyssä =) . Sen hetkinen painoarvio oli hiukan yli 3500 g eli en ole koosta sinällään huolissani. Tuskin saavuttaa esikoisen painoa (5780) enää vaikka menisi ylikin...
SUONENVEDOSTA; ihan aidosti auttava keino on Emgesan eli magnesiumtabletti. Jos unohdan sen päiväksi tai pariksi, niin heti alkaa tuskaiset yöt. Ja auttaa jo parissa pvässä. Neuvolakin suositteli.
Haa - mies tuli kotiin - pitänee kattaa makaronilaatiko pöytään ja nauttia aikuisesta keskusteluseurasta (vrt. esikoinen 5 v erikoisärsytysiässä)
Tsemppiä kaikille!!! En ole lukenut kaikkia viestejänne, mutta ainakaan silmiini ei ole osunut mitään pahempia juttuja onneksi!!!
tu ja hulivili la 7.2. tai aikaisemmin hih...