Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpaa suosittelette " hoitolaukuksi" ?

12.01.2006 |

Pohdiskelin hoitolaukkuasiaa ja tulin seuraavaan lopputulokseen.Eli en osta ns. oikeaa hoitolaukkua vaan reilun käsilaukun johon mahtuu kaikki tarvittavat tavarat.Nyt mietin että vaihtoehtoja olisi esim. Marimekon olkalaukku tai sitten jokin " merkkilaukku" kuten Longchamp tms. Ainakin voisin käyttää laukkua sitten myöhemminkin.Mitä siis suosittelette " hoitolaukun" merkiksi?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on iso Longchampin olkalaukku, marimekon " läpällinen" olkalaukku sekä yhdistelmien oma hoitolaukku. Kaikkia olen käyttänyt myös hoitolaukkuina. Ekat puoli vuotta minulla oli käytössä vain " aito"

hoitolaukku jossa kulki kaikki tarpeellinen. Mieheni sanoi että voi kantaa hoitolaukkua muttei naisten käsilaukkua =). Laukussa oli peruskamat valmiina joten miehenkin oli helppo napata laukku mukaan.

Myöhemmin aloin käyttää omaa olkalaukkua myös hoitolaukkuna mutta huonona puolena on se että sitä ei saa kiinnitettyä työntöaisaan.

Itse pidän enemmän Longchampista, mutta syynä että se on eka

Äitienpäivälahjani =).

Vierailija
2/10 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi niissä on hoitoalusta mukana ja pidikkeitä tuttipuolloille.

Siksi kai niitä erikseen valmistetaankin, koska käsilaukkujahan äideillä on ollut maailman sivu ja jotain käytännöllisempää kaivattiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinaisissa hoitolaukuissa on olkahihnassa nepparit, joiden avulla laukku pysyy vaunujen aisassa hyvin kiinni. Omasta mielestäni on paljon helpompaa vaunuja työntäessä kävelyllä, ostoksilla jne. pitää hoitolaukkua kiinni vaunuissa kuin olkapäällä tai selässä.

Vierailija
4/10 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän kuljetin Marimekon olkalaukkujani, jotka myös saa aisan päälle olkahihnasta. Ainoa hyvä juttu hoitolaukussa oli kansiläppä, joka avautui hoitoalustaksi. Toisaalta sitä ei käytetty sen koomin, kun sain jostain A4-kokoon taittuvan hoitoalustan. Kyllä ne miehetkin käyttää Marimekon olkakasseja, ei ole ollenkaan epätavallista. Mulla oli vauva-aikana usein kaksi olkakassia sisäkkäin vaunujen aisassa, jos kaupungilla jätti vaunut ja hoitolaukun hetkeksi esim. lastenhoitohuoneen ulkopuolelle, otin olalle vain pienemmän kassin, jossa oli lompakot ym. arvotavarat, kuka nyt vaippoja ja purkkisoseita veisi...

Vierailija
5/10 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisia kasseja/olkalaukkuja käytin kahden ekan kanssa, laitoin laukun aina rattaiden alle sinne koriin. Nyt olen kolmosta varten ostanut ison Longchampin laukun, sinne mahtuu soseet, vaipat, rätit ja vaihtovaatteet, ja myöhemmin sitä voi sitten käyttää muihin tarkoituksiin. Hoitoalustan takia ei ainakaan mitään hoitolaukkua kannata hankkia, se aika kun vaippoja vaihdetaan hoitoalustan päällä on kuitenkin tosi lyhyt, ja pari rättiä tai pieni pehmeä pyyhe ajaa ihan saman asian.

Vierailija
6/10 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin Marimekon olkalaukun hoitolaukuksi. Mä tykkään mallista ja on sellainen mitä tulee varmasti myöhemminkin käytettyä. Mä inhoon hoitolaukkujen hoitoalustoja. Meillä käytössä pakkauksen muovitettu frotee alusta tai oikeestaan ostin kangaskaupasta pari palasta lisää ja niitä vaihtelen. Menee pieneen tilaan taitelltuna. Oon ollu tyytyväinen Marimekkoon ja saahan senkin olkahihnasta kahvaan roikkumaan.

Vierailija
7/10 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mallia olette käyttäneet Marimekon laukuista?Entä Longchampilta?

Vierailija
8/10 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista mallin nimeä, mutta se on läpällinen (ei kiinnitystä), suurin malli, jossa pariin osaan jaettu tila ja edessä pieniä taskuja + läpässä iso vetoketjullinen tasku.

Käytimme esikoisella vanhaa tällaista laukkuani. Kun se meni rikki (oli yli 15 v vanha!), ostin kuopusta varten uuden samanlaisen. Toimii erittäin hyvin hoitolaukkuna, voi ripustaa vaunujen kahvaan ja voi käyttää muuna laukkuna sitten, kun hoitolaukkuvaihe on ohi. On myös tilava, eli meillä on mahtunut tarvittaessa siihen myös esikoisen tarvikkeita. Lisäksi hyvä kantaa olalla, koska leveä hihna. Meillä musta väri, joten miehenikin suostuu kantamaan... :)

Vierailija
9/10 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ljet, semmoinen koulutyttömalli. :)

Vierailija
10/10 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän Longchampin Le Pliage sarjan Hobo Bag 2450. Siinä on hyvä olkahihna ja sen saa kätevästi vaunujen kahvoihin roikkumaan.

Mies jos laukkua kantaa, niin sitten on käytössä vaunujen mukana tullut tummansininen hoitolaukku.

Tohon Longchampin laukkuun saa kätevästi kaikki mahtumaan.

t. Kaisastiina