Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Torstaihin KESÄKERTUT***

12.01.2006 |

HUOMENTA!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on noustu väärällä jalalla, niin äiti ku poikaki... Ootellaan hoitolapsia tulevaks... Josko tasottelis mieltä ja tulis sitte takasi... ;)

Suhmura ja Napura 19 tasan

Vierailija
2/23 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=violet]

laitan alkuun uudemman kerran tän kysymyksen jonka kanssa täällä pähkäilen...näitä kysymyksiä kun ei millään muista enään seuraavan päivän pinoissa kun uusiakin tulee jatkuvalla syötöllä :D

eli: miten ootte saaneet taaperonne syömään itse??

kun tuo meidän reilu 3 vee osaa siis syödä ite muttamutta...sitä pitää koko ajan muistuttaa, muuten istuu vaan tekemättä mitään...rasittavaa :/

oisko jotain poppaskonsteja? vai pitäskö laittaa joku aikaraja, vai onko sekään reilua että pitää syödä aikaa vastaan...

aargh, hankalaa, aina välillä ;)

[color=brown]voi jee kun eilinen päivä se vaan parani iltaa kohden :)

pikkusisko tuli iltapäivällä tekeen mulle raidat hiuksiin, nyt on sitten sellanen vaalealla pohjalla ruskeita ja punertavia raitoja :D

jee, kivaa vaihtelua!

sitte sen jälkeen olin sopinut treffit yhen tätin kans jolta ostin äippä vaatteita.

Ja niin hyväkuntosia ja just sopivan kokosia :)) sellaset farkut h&m:ltä missä on haalistetut ne reidet...tosi mageet .)

se oli niin hauska kun se sano että se käytti niitä housuja ihan alusta asti...sit se viel lisäs et paljon aiemmin alko käyttämään ku minä...teki mieli sanoo että aika alussa tässä vielä ollaan :D näyttää vaan siltä kuin oltas menossa jo kuudennella kuulla...

eilen oli hiljaisempi päivä Allu-vaavilla...no tänään ei näköjään oo kun nyt jo alko potkimaan...se varmaan aavisti että puhun siitä .:D

mun täytyy varmaan käydä kattomas eilistä pinoa että mistä kaikesta oli puhetta ja tulla sitten uudemman kerran vastailemaan

ai niin ja kiva kun mionakin on palannut kuvioihin takaisin :)

krisse,janina-02, mimosa-04 ja Allu rv17+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen en päässytkään palstailemaan, mutta nyt aamulla lukaisin teidän eilisen pinonne.... ja huomasin, että aika tyhmästä aiheesta kysäisin silloin tiistaina! Jotenkin vain ajattelin, että täällä odottajien palstalla siitä asiasta ei tulisi niin kova haloo, kuin mitä se esim. taapero-puolella on ollut. Mutta, ei siitä sen enempää, jokainen tehköön kuten haluaa! Ja muistakaa, että päätös on teidän, eikä siihen loppujen lopuksi tarvitse kysyä muiden mielipidettä! =)))))))

Töitä on ihan hirveästi, mutta nyt kun katsoin kelloa, niin olenkin täällä jo lueskellut juttujanne tunnin.... Niin se aika rientää!

Nyt on kyllä pakko aloittaa päivän työt, ettei taas jää kaikki rästiin!!! Hauskaa päivän jatkoa kaikille!!

susse 17+6 (kai...)

Vierailija
4/23 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]ja kyllähän sieltä löyty vaikka mitä kyseltyä

s@n: mua ei oo pahemmin huimannut, mutta täytyy sanoa kummiskin että useammin kuin normaalisti...

ninni: tsemppiä!!! olo helpottaa toivottavasti jossain vaiheessa...itellä olis mahdottomuus olla tekemättä mitään kun nuo ipanat on kotona hoidossa 3v ja 1.4vee...

ulkonäköG:ite meikkaan aina ennen kun meen jonnekkin...(en kummiskaan roskikselle :)) meikkiin kuuluu vähän peiteväriä,puuteri ja ripsari.

synnytys keskustelu: on ollut puhetta tuostakin " jo" :) minä en oo synnytystä suunnitellut etukäteen ikinä. enkä nytkään.no viime kerralla kysyin että pääsiskö altaaseen makoilemaan...mutta joku syy siihen oli miksi en sitten sinne halunnutkaan loppujenlopux.

niistä eilisistä äippävaatteista piti vielä brassailla ;D

samalta myyjältä sain 5kpl erilaisia h&m:n t-paitoja 5¿lla ja ne housut oli 7¿ ja mun mielestä ne oli kuin uusia :))

vieläkin tulee niin hyvä mieli niistä :))

oon niin hassu hamsteri että suurin osa mun vaatteista on ostettu käytettynä tai saatu ilmasex...

nyt syömään...

krisse rv 17+5

Vierailija
5/23 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrankin minäkin pääsen aamusta kirjoittelemaan.

Ou jeah,täälä odotetaan vieläkin,että uni tulis. Ei ole tullut nukuttua viime yönä. Odottelin unta koko yön ja nousin sitten miehen kanssa aamukahville kun se lähti töihin. Katotaan nyt sitten milloin alkaa väsyttään. Käyn varmaan ylikierroksilla. Vaavi nukkui kyllä hyvin yönsä,ei yhtään potkinu yöllä.

Heti aamusta tuntui,että mulle ei kannata sitten sanoa yhtään mitään tänään,koska olen räjähdysaltis tänään. Mainitsin myös siitä miehelle,että se sitten tietää,että jos tulee tunteen purkaus joskus tässä päivällä,puhelimen välityksellä. Tais jollain muullakin olla huono aamu,onneks et ole ainoa :)

Tänään on tiedossa valmista nakkisoppaa! Ruokakuljetus saapuu kahdeltatoista kun appiukko tuo. Anoppi soitteli eilen,että haluanko soppaa tulee kuulemma samalla kun se laittaa lapsille ruokaa. ( anoppi on perhepäivähoitaja)Ihanaa soppa on niiiiin hyvää. En kyllä jaksaiskaan tänään alkaa mitään väkään.

Kyssäri: ONKS MUILLA VAIKEUKSIA NUKKUA? Vai olenko ainoa joka valvoo yön kun eipysty nukkuun. Ennen raskautta ei ollut ongelmia nukkumisen kanssa.

Apua mikähän viikon päivä tänään on?Menee päivät sekaisin.Hmm

Lilli81 olisko viikot 19+5 tai jotain sinne päin.

Vierailija
6/23 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

G: Miten suhtaudutte odottajien ulkonäköjuttuihin?

Meikkausesta,kun en koskaan ole voinut oikein meikata allergian vuoksi,niin en nytkään sitten meikkaa. Joskus voin huulipunaa laittaa mutta se on ainoa sitten kasvoihin. Kynnet lakkaan silloin tällöin jos huvittaa vähän panostaa enemmän. Hiukset yritän laitta edes ponnarille kun lähden kauppaan,ettei ole ihan pölähtäneen näköinen. Ennen raskautta yleensä tykkäsin pukeutua hyvin,mutta nyt tämä masu vähän rajoittaa, ei viitti ihan hirveesti ostella mitään vaatetta,jotka kumminkin jää sitten pian käyttämättä kun laihtuu. Toisaalta luulempa että en ole rinnoista enää koskaan niin pieni kuin ennen. Ainakin mitä tulee siihen,että mummoni ja äitini rinnat eivät ole palautuneet takaisin raskauden jälkeen vaan ne ovat jääneet samaan kokoon eli noin kaksi kokoa suuremmiksi kuin ennen raskautta. Toisaalta se olis positiivista kun itsellä on etumus A kokoa tai AA kokoa. Toivossa on hyvä elää ;)

Lilli81 19+5

Vierailija
7/23 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve kaikille!!

En taas ole ehtiny koneen ääreen pariin päivään ja hirveesti oli tullu viestejä..noinkohan muistan mitä kaikkea kyseltiin.

Joku kyseli huimauksesta, mua ainakin huimannu jos nousen nopeasti ylös jne. mut menee nopeasti ohi ja luulen et johtuu siitä et verenpaine on tasaisesti vaan laskenu. Saunassa en voi oikeen kunnolla käydä kun siellä tulee huono olo, saunahan laskee verenpainetta hetkellisesti entisestään..no kerkiää sitä löylytellä myöhemmin ;)

Univaikeuksista joku kyseli, niin täällä kärsitään niistäkin eli jos sattuu yöllä heräämään niin unenpäästä vaikea saada kiinni, mut onneks ei ihan joka öistä.

Oma napa: Käytiin rakenneultrassa maanantaina ja oli ihana nähä pikkuinen taas ja kuulla et kaikki on hyvin ja et on kasvanu hienosti.Ihmettelen kyllä et miten se kätilö näki kaikki ne asiat kun oli sellasessa sykkyrässä toinen :)

Jaa täytyy mennä jatkamaan töitä

Norppa rv 19+5

Vierailija
8/23 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole käyny eilen konella ja nyttekin suht kiireellä tulen ja kohta taas jo menen ;)

G: Mä olen taas sellainenettä meikkaan kanssa joka paikaan paitsi roskikselle ;DD Kiinnostus on kyllä hieman nollassa ja jaksaminen ulkonäköönkin tekee tiukkaa, mutta se on tapa tuo meikkaaminen heti aamusta, olin raskaana tai en ;/ Hiukset onneksi voi useimpana aamuna vaan kammata ja vetää pipon päähän -> puistolussa pojan kanssa :)

Mutta joo, meikkaan, hiukset laitan aina jos ei ole pipoa ja vaatteetkin täytyy olla näin mamma lookkina suht trendikkäät, säkit ei kelpaa =DDD

Liekö tuo lähenevä 40 ikä tekee osansa ettei ihan pääsis rupsahtaa ;DDD

Minua huimaa miltei pitkin pvää -> olin siitä isossa tutkimuksessakin ennen raskautta jo. Ja mulla se ainakin johtuu tuosta erittäin matalasta verenpaineesta :(( Joka raskaudessa vielä mataloituu. Saunassa käyminen tekee mullekin erittäin pahanolon, mikä harmittaa jonkin verran koska tykkäisin edes kerta/viikkoon käydä siellä..

Oma (.) -> kaikki ennallaan. Illalal vielä ajoittan kuvotusta ja pahaa makua suussa. Aamuisin hampaiden pesu tökkii edelleen, iltaisin se alkaa olee jo suht normaalia. Paapero potkuttelee aina nukkumaan mennessä niin et maha on ihan epäsymmetrinen ja nahka muljuilee hassusti :)

Täällä olikin ollut tiistaina tosi " kiivas" keskustelu, harmi harmi :(

Kyllähän se on niin et mielipiteensä saa jokainen sanoa, mutta tuomita toisten tekoja ja arvostelu vois kyllä jäädä ylemmän käsiin!!

Se viimeinen viesti olikin ns. ulkopuoliselta joten siitä ei kannattane kenenkään välittää, toisesta silmästä sisään ja toisesta ulos ;D -> mulle se ei tosin ollut mikään yllätys koska " tunnen" tämän viimeisen kommentin anatajan :/

Mutta nyt kiirehdin omille asioille ja laittakaas viel arviointia sinne esittelyyn te, ketkä ette vielä tiedä kumpi tulee ja ne ketkä eivät aio kysyäkkään =)))

Ja sitte [b] ehdotus [/b] : Laitettasko viel sinne arvuuttelujen perään he erikseen jotka kysyvät kumpi tulee -> tyttä odottava: - ja poikaa odottava: ????

Joillakin oli tuollaiset kerran esittely listassaan ja se oli musta kiva -> se oli sen NEiti21 pitämä lista...

Marieela ja Paapero 16+4

Vierailija
9/23 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...miten sie Marieela näet jo massun liikkuvan...Olen itse toiveikkaasti katsellut ja odotellut, mutta EI mitään myllerryksiä! :( Olen nyt tulkinnut tumpsahdukset ja tömähdykset vauvan potkuiksi, mutta ei ole mitään niin selvää vieläkään. Tämä on toinen raskaus. Edellisestä jäi kyllä semmoinen mukava suojaava rasvakerros mahan kohdalle, joten ehkä en siksi näe likkeitä ulospäin. Ja kohtu on tosiaan taaksepäin, tuli just mieleen, sekin varmaan vaikuttaa.

Niin, meikkaan yleensä joka päivä, joskus jos tiedän olevani vain kotona, niin annan olla. Hiukset on pakko kammata ja laittaa kiinni kun ne on pitkät ja olisi tiellä jos auki jäisi. Ja esikoinen repisi :)

Huimausta ei ole ollut, vaikka verenpaine onkin alhainen. Mutta öisin, jos täytyy herätä vessaan, on joskus tosi vaikea nukahtaa taas. SIinä menee sitten seuraava päivä sekaisin kun valvoo pari tuntia, nukkuu taas vähän ja oon kuitenkin väsynyt herätessä.

Pelkäämäni selkä onkin ollut ihan hyvänä. AInut mikä " vaiva" tässä nyt on, niin istuallaan pitää olla tyyny selän takana, alkaa olemaan jo masu tiellä. Mulla oli esikoisen kanssa oikea jättimaha, jo viidennellä kuulla kysyttiin, että milloin on laskettu aika. Saa nähdä tuleeko yhtä iso tällä kertaa.

Mistäs muusta on ollut puhetta... Synnytystä olen miettinyt sen verran, että haluan mahdollisimman luonnollisen. Esikoisen kanssa samoin halusin, piti kuitenkin oksitosiini-tippa laittaa vauhdittamaan supistuksia kun ei synnytys meinannut alkaa etenemään. Haluaisin olla ponnistusvaiheessa pystyasennossa, jakkaralla tai jotenkin muuten, mutta mistäänhän ei koskaan tiedä. Jos vaikka tulee hätäsektio. Mahdollisimman vähän härveleitä, letkuja ja laitteita minuun, jos vaan mitenkään mahdollista on, kiitos, se olisi toive!

Esikoista odottaessa kirjoittelin raskauspäiväkirjaa, eli kirjailin neuvolakäyntejä ja välillä muita kuulumisia, laitoin vähän kuvia meidän elämästä ja tietenkin masunkasvusta ja nimiehdotuslistaa...Nytkin aloitin sellaisen, mutta on vaikeampi keretä kirjoittelemaan. Sitä on kuitenkin jälkeenpäin kiva lukea ja muistella että kenen kans kävin shoppailemassa äitiysvaatteita ja kahvilla istumassa ja miten mammauinnissa meni...

Faith ja tiikeri rv 17+5

Vierailija
10/23 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdinpä koneelle tässä välipalaa haukatessa.

Täällä pohjosessa on sikaliukas plussakeli ja karmea tuuli, mutta sinnittelin reilun tunnin reippaan kävelylenkin heti aamusta ennen töiden aloitusta. Kotia tullessa olikin niin kiljuva nälkä, että piti ekana kävellä jääkaapille... :))

Kattelin tuossa teijän painonnousuja ja vanhoja pinoja ja ihmettelin: Kellään muulla ei tunnu paino nousseen juuri lainkaan, mutta nukkuminen on jo hankalaa. Mulla on tullu painoa kuutisen kiloa (liikaa ja on läskiä, tunnustan!), seisaaltaan maha näkyy jo, mutta selällään ollessa se katoaa jonnekin lantion uumeniin. Pieni kohouma näkyy, mutta mitään nukkumisasentoa se ei haittaa. Oon kyllä keskivertoa pitempi ja leveälantioinen, joten tilaa vauvalla on. Ja vauva on pitkä ja hoikka ultran mukaan. Nukun siis vauvan puolesta hyvin, muut asiat ne on sitte, jotka tahtois valvottaa...

Kolmivuotiaan syömisistä joku kyseli:

Meijän kuopus on elokuussa täyttäny kolme. Kylässä ja hoidossa syö hirveän reippaasti ja iskänkin kanssa sujuu hienosti, mutta äitin kanssa ois kiva olla vauva. Joskus annan periksi ja " teen lautaselle rajan" , tuon syöt ite, tämän syötän. Apua! Mun pitäis olla " ammattilainen" ... :) Ne suutarin lasten kengät... Kuitenkin, hoputtaa täytyy, mutta en oo ottanu siitä ressiä. Joskus poitsu tekee itelle ruokaan rajat ja nimeää alueet " tasoiksi" tai " leveleiksi" isoveljien tietskanpeluun mukaan. Poika sitte kilpailee itseään vastaan päästäkseen tasolta toiselle. Samalla lautanen tyhjenee ja kaikki on tyytyväisiä! :))

Huimauksesta sananen:

Mulla on normaalisti matala verenpaine, joka rojahtaa aivan liian alas oottaessa. Aiemmissa raskauksissa oon syöny salmiakkia ihan neuvolan luvalla, että oon saanu paineet pysymään etes kohtuullisella tasolla ja huimausta vähemmälle. Nyt on syksyn ressijakso tehny tehtävänsä ja paineet huitelee pilvissä.

Huimausta tosin aiheuttaa matala hemoglobiini (100) ja helposti vajoava verensokeri. Juon päivittäin luontaistuotekaupan rautajuomaa(tabut ei sovi) ja syön parin tunnin välein hedelmää, rasvatonta viiliä tms. Näillä eväillä on pysytty pystyssä. Väsymys kyllä hemon takia vaivaa edelleen...

Ulkonäkögallupiin:

Ennen asuttiin Oulussa lähes keskustassa. Sillon en menny etes maitopurkkia hakemaan kaupasta " tälläämättä" . Muutaman vuoden maalla asuminen on valitettavasti tehny tehtävänsä ja käyn naturellina lenkillä ja joskus aika hirveissä vetimissäkin. Nyt oon kyllä alkanu satsaamaan itteeni: ostellu kivoja vaatteita ja kosmetiikkaa, kävin kampaajalla pitkästä aikaa ja päätin pistää kiloja kuriin lenkkeilemällä. Aateltiin hakea tonttia kaupungista, kun ei kumpikaan olla viihdytty täällä. On siis menossa jonkilainen " kaupunkilaistuminen" noin henkisestikin. :)))

" Tälläämisellä" tarkoitan siis kevyttä meikkiä, hiusten laittoa ja nättejä, asianmukaisia vaatteita, tupsaus hajuvettä jne. Kaikki tuo antaa leikkipuistoon hiekkalaatikon laidalle mennessäkin mukavan ja itsevarmemman olon. Ja mieskin tykkää... ;)))

Joku iloitsi kirppisvaatteista...

Ennen, kaupungissa asuessa pääsi helpommin hyville kirppiksille ja sai halvalla niin itelle kuin ipanoille merkkivaatteita tosi hyväkuntoisina. Täällä maalla ei ilkeä etes astua kirpparin ovesta sisään, ne on semmosia juoppojen vaatehtimoita. Kaupungin kirppisvaatteet on monesti parempia laadultaan kuin perus " henkkamaukat" uutena, joten nauti löydöistäsi vähättelemättä! :))

Nyt töiden pariin! Mukavaa päivää kaikille! :))

M 19+1 (Puoliväli, täältä tullaan!)

Vierailija
11/23 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä Espoossakin on todella liukasta. Eilen oli pakko ottaa lapset ja rattaat mukaan, kun vein koirat kävelylle jotta pysyin pystyssä! Toinen koiramme nimittäin poukkoilee remmissä, kun sille päälle sattuu.

Krisse-79: Kyselit 3v syömisestä. Meillä molemmat tytöt ovat alkaneet syömään täysin itse siinä 1v. ikäisenä joten omakohtaista kokemusta ei juuri ole. Tosin on meilläkin ollut hetkiä milloin esikoinen olisi halunut, että äiti syöttäää, mutta minä olen kieltäytynyt. Kuopusta toki autetaan vielä, jos sellaiselle päälle sattuu. Uskoisin, että teilläkin auttaisi, jos vain kehottaisit esikoistasi syömään itse (kehu kuinka hän on jo niin iso ja osaa sen hienosti, anna hänen valita oma lusikka/haarukkansa tms), mutta jos ei syö itse niin sitten anna olla syömättä... Luulisin, että pian alkaa syödä itse!

Huimaus: pari kertaa on huimannut aamulla. Verenpaineeni on todella alhainen, mutta se on ollut aina eikä aiheuta yleensä kuin sitä, että aina on kylmä... (paitsi, kun imetin... silloin oli aina hiki)

Ulkonäkö: en juuri meikkaa. Puuteria ja vähän maajauhetta kasvoihin, ei muuta. Ripsaria tulee laitettua ehkä pari kertaa vuodessa.

Oma napa. Maha kasvaa ja möyrintää tuntuu vähän väliä. Pomolleni kerroin tänään raskaudesta ja hän (mies) vain onnitteli. Olen muutenkin määräaikaisessa työsuhteessa ja työsuhteeni loppuu ennen äitiysloman alkua joten eipä tämä niitä juuri haittaa. Tiedämpä vain, että vakinaistamista on turha toivoa...

Nyt takaisin työn pariin. Mukavaa päivänjatkoa!

Jazzimiina rv 17+6 (sekä tytöt 02 ja 04

Vierailija
12/23 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailenpas noihin kyselyihin..

Ulkonäkö g: Minä olen sellainen turhamaisuus, että ilman meikkiä en mene kuin ehkä just sinne roskalaatikolle. Meikkaus kuuluu mun aamutoimiin, on kuulunut jostain 14v asti. En meikkaa kuitenkaan mitenkään kamalasti, mutta vähintään värivoide ja ripsari pitää olla. Ainut paikka missä en ole meikannut on ollut synnäri.

Syömisg: Meillä 3v aloitti syömään itse n. 1½-vuotiaana, eikä sitä ole sen jälkeen tarvinnut syöttää. Hyvä syöntinenkin on aina ollut. Kakkonen taas alkoi syömään jo n. 1-vuotiaana, mutta viime viikkoina on halunnut, että minä syötän. Välillä oon kyllä sortunut syöttämään, koska ei näytä syövän sitten ollenkaan. Toivottavasti on joku ohimenevä vaihe. Poika on nyt 1v10kk.

Huimaus: Mulla aina välillä heittää päästä. Nyt ei oo taas pariin päivään huimannu ollenkaan, mutta viikonloppuna heti niin kunnolla, että piti ottaa tukea seinästä etten kaatunut. Mietinki, että mistä vois johtua? Mulla oli kans verenpaine melko alhaalla viimeksi neuvolassa. Mutta mikä on alhainen verenpaine? Mulla on yleensä raskausaikana ollut 120/80 suurinpiirtein, mutta viimeksi oli 102/62. Onko tuo lukema alhainen?

Miona: Uskallatko kertoa missä päin asut? Mä asun Oulusta jonkin verran etelään. Muutettiin tänne pienelle paikkakunnalle keväällä ja totuttelemista on mullakin. Tosin en oo koskaan kaupungissa asunutkaan, mutta en kyllä näin tuppukylässäkään.. Jospa tähän tottuis. :)

mirju ja pikku-pööpöti 17+4

Vierailija
13/23 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhee hätä joka suuntaan, puhelimet soi tauotta ja mitään ei oikein ehdi tekemään.. Tuollainen oli koko aamupäivä. Nyt pikkanen hengähdystauko ja käytän sen heti hyväksi! Työkaveri on flunssassa kotona, niin senkin vuoksi pikkaisen oma työtaakka suurempi.. Tässä vain pohdin, että koskas se flunssa iskee meikäläiseen.

Miten olette flunssaa lääkinneet? Kun en haluaisi lääkekuurille enkä mielellään edes särkylääkkeitä syödä jos ei ole pakko. Mitä muuta sitä voi tehdä kuin syödä mahdollisimman C-vitamiini pitoisesti, nukkua riittävästi ja pukeutua lämpimästi? Vinkkejä ja neuvoja otetaan vastaan flunssan torjuntaan.

Lilli kyseli univaikeuksista, tällä hetkellä nukun oikein hyvin ja vieläpä riittävästi, mutta näen painajaisia lähes joka yö (tai vähintäänkin kummallisia unia). Tiistai-keskiviikko välisenä yönä näin unta että 3 miestä meinasi katkaista mun pään, yhdellä oli kirves ja kahdella oli isot veitset.. Enkä pystynyt kuin huutamaan, en juossut karkuun, en puollustautunut en mitään, huusin vain.. Heräsin hiestä märkänä ja kurkku kuivana.

Synnytystoiveistakin täällä oli keskusteltu.. Haluaisin mahdollisimman luonnonmukaisen synnytyksen, eli ei kipulääkitystä jos vain on mahdollista (tämä todennäköisesti muuttuu ensimmäisten kunnon supistusten tullessa.. ;) ja haluaisin synnyttää joko kontiltaan/kyykystä tai istualtaan. En tiedä vielä millä tavalla on mahdollista mutta kyselen kun päästään tutustumiskäynnille. Altaassa olisi kiva myöskin käydä, saa nähdä mitä tapahtuu..

Jaa-a, josko jatkais töitä.

Mrs.Marple & Rääpäle, rv 18+5

Vierailija
14/23 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith: Käyn sänkyyn selälleen makaamaan ja hetken kun aina oottelen niin vauveli käy pitämään omaa showtaan masussa ja ihan selkeesti näkyy. Joskus tietysti näkyy vähemmän mutta nyt jo ihan hyvin ja joskus tulee ns. ihan pintaan, eli tunkee itseään ylöspäin ja silloin voi miltei käsin tuntea minkä kokoinen vauva on. Itse olen jo kohta 3 viikkoa nähnyt miehen kanssa ja esikois tyttöäkin kiinnostaa jo aina tulla tarkistaa masun liikkumista. Tiistaisessa neuvola käynnissä Paapero ilahdutti neuvolantätiäkin näyttämällä kuin tulevan äidin venynyt napa liikkuu hassun mallisena kun siihen kohtaa kunnolla punkaa :)

Miona: Mullakin menee vatsa miltei littanaksi vielä selällään maatessa ja sellainen osittain vatsallaan nukkuminen onnistuu ihan hyvin vielä.

Univaikeuksista jäi ed. kerral mainitsematta. Siis itse nukun hyvin mutta myös mulla on jos herään yöllä niin todella vaikeaa saada enään unen päästä kiinni :(( JA itse huomaan että herään usean kerran yössä ja se todella turhauttaa :/

Synnytystoiveita olis sen verran et tällä kertaa EN haluisi luomuna synnyttää vaan kipulääkityksellä.

Esikoisestahan sain epiduraalin ja se oli [b] todella [/b] positiivinen kokemus kaikin puolin :)

Kakkosesta tulikin sitte kiire. Mulla oli 3 cm auki ollut jo reilun 2kk ja harjoitussupistuksia kauan sännöllisinä ja joskus jopa 12 h ajan -> kun se ns. " oikea" supistus sitte tuli, niin 1h10min ja poika oli maailmassa mustelma poskessa kovasta vauhdista johtuen. EN saanut mitään muuta kuin ilokaasua ja sekin sattui hananjuuresta vuotamaan.

Nopea synnytys siinä mielessä kiva, mutta kivun määrä oli 1000000 kertainen ja sitä en kyllä tän kolmannen kanssa halua, en todella :/

Mutta nyt meen taas jatkaa kun poika ei meinaa saada unta simmuunsa sängyssään *huokaa*

Marieela kera paaperon taas ;)

Vierailija
15/23 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsemasi verenpaine (nykyinen) on kyllä alhainen ja saa huimausta hyvinki aikaseksi. Salmiakki, lakritsia ja suuttumista! toivotteli huumorintajuinen nla-lääkärimme esikoista ootellessa! :)))

Vähän hirvittää sanoa tämän kylän nimeä " ääneen" . Kylä on pieni ja ite oon aika rohkee ja näkyvä persoona. Täällä ei hirveesti tykätä, että kritisoi kylää ja kyläläisten toimintamalleja. vika on aina muualta tulleissa. Voipi ollakki, kyllä se mulle passaa - oon ihan mieluusti " kaupunkilainen" , kun oon sitä aina ennenkin ollut. Sana " kaupunkilainen" on täällä vähän haukkumasana. ;)

On täällä mukaviaki tyyppejä, mutta kaipaan kaupungin vapautta, palveluja ja ihmisten joustavampaa enemmän järkeen pohjautuvaa ajattelua. Täällä asioita tehdään sen pohjalta, kenen suku on suurin ja pisimpään kylällä asunu. Politiikka on karmeeta ja vanhat suvut jyrää... Valituslistaa vois jatkaa kait loputtomiin. Itessä kun on vika, kun en oo yrittänytkään ymmärtää paikallista ajattelumallia.

Kato kartalta n. 35-38km 22-tietä etelään... Äläkä arvaa, kuka kyläläinen olen... ;))) Tämä keskustelupalsta on henkireikä, jossa uskaltaa puhua aidosti ja rohkeesti kaikesta. Tuntuis vaikeelta, jos menettäisin tämänkin tien puhua tunteista, ajatuksista ja parisuhteesta yms. sen verran on elämänkoulu ollu kova, että olen melko epävarma " oikeissa" ihmissuhteissa.

Mirju, Uskallatko itse sanoa, missä asut? :)

lämmöllä, Miona ja pikkuinen Nuppunen

Vierailija
16/23 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kivasti tullut tohon mun kyselyyn taaperon syömisestä vastauksia...

tarkennukseksi vielä oisin lisännyt:

eli tuo tyttö kyllä syö ite (ei itse asiassa anna mun edes koskea lusikkaansa/haarukkaansa)

mutta se onkelma olikin siinä että jos en istu hokemassa vieressä joka lusikallisen jälkeen että: noniin otahan lisää. Niin tyttö vaan istuu tuolissaan syömättä niin kauan kunnes käsken ottamaan taas ruokaa

syö siis kyllä itse ja kaikki ruuat mitä on laitettu mutta jos en muistuta niin hän vaan kököttää

on nää mahtavia nämä vanhempien ongelmat :D

krisse rv17+5

Vierailija
17/23 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisittehan vaihtaa vaikka s-postiosoitteita niin ei tarttis sitten täällä kaikenkansan nähtävillä kertoa asuinpaikkakuntaa :))

krisse taas...

Vierailija
18/23 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tässä karttaa, josta tuon tien tarkistaisin, mutta pari hyvää arvausta sun asuinpaikasta mulla kyllä on. No jokatapauksessa asumme eri paikkakunnilla, koska minä puolestani asun 8-tien varressa. Sähköpostiosoitettani en kuitenkaan tähän laita, koska siinä on minun koko nimeni komeasti nähtävillä. :))) Mieluummin tunnustan julkisesti asuinpaikkani kuin oman nimeni. :)

Ja tuosta painonnoususta. Minäkin kattelin tuon parin viikon takaisen listan läpi ja omalla kohdallani painon nousu oli ollut tuolloin 2,4kg. Valitettavasti ruoka on alkanut maistua ja tällä hetkellä on tainnut mennä jo 4kg rikki. Kai se tästä tasoittuu vielä. Maha näkyy mullaki ihan selvästi seisaallaan, mutta mahallaan ei juurikaan. On se kuulemma selvästi koholla kuitenkin. Normaalitilassahan se menee kuopalle, vaikken mikään laihuliini olekaan.

että tällaista tällä erää!

Vierailija
19/23 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla ei tuntunut supisteluita, mutta kun pääsin tk-lääkärille ja alettiin kuuntelemaan ääniä, niin johan alko supistamaan. Ääniä ei saatu kuuluviin joten laittoi sitten lähetteen polille, jossa kuitenkin kaikki hyvin. Tyyppi liikkui ihan hirveästi ja kohdunsuu oli kiinni. Saikkua tuli kuitenkin pariviikkoa, joten taidampa ottaa kutimet esiin ja keskittyä kutomiseen.

Nukkuminen: Huonosti on nukuttu noiden supistusten takia. Vessassa joutuu pari kertaa yössä käymään, jonka päälle supistukset valvottavat n. tunnin. Hyvää asentoa on vaikea löytää. Tyyny polvien välissä tai puoli-vatsallaan oleminen on kaikista parhaita asentoja.

Meikkaus: Lenkille ja lähikauppaan en meikkaa. Uimahalliinkin menne ilman meikkiä. Mutta luonnollisesti töihin tai ostoksille tai esim. neuvolaan meikkaan. (tänään kyllä en lääkärireissulle laittanut mitään). Nyt olen vähentänyt hirveästi meikkaamista sen takia että iho on niin huonossa kunnossa, joten pesen meikit aina kun tulen kotiin.

Ninni rv 16+1

Vierailija
20/23 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, sähköposti on kiva keksintö, mutta mullakaan ei tosiaan oo ns. anonyymia s-postia, työposti vain. Siitä löytyykin sitte jo nimestä ihan liikaa tietoa... Mirjun asuinpaikan jo arvasin, toinen maalaispaikka kyllä ja paljon virkumpi kuin meijän käpis. :))

Krisselle ei auta kuin toivottaa pitkiä hermoja, meillä oli esikoinen tuollanen uneksija ja kakkonenki osas jäähä unelmiinsa aina pahimmoilleen. En ainakaan ite osaa keksiä sulle helppiä. Meillä aika vei ongelman. Nlassa sanovat kaikenlaisia munakello-ajastuksia ja lahjomisia, mutta enemmän niistä oli haittaa. Samoin hermostumisesta ja *huokaus* karjumisesta...

Päiväkodeissaki noita vitkuttelijoita on. Joissaki paikoissa lautanen viedään vaikka täysinäisenä nenän eestä aterian päättyessä, toisisa joutuu jatkamaan syöntiä ruoka-ajan jälkeen eri huoneessa yksinään.

Mun hermot ei koskaan riittäny kokeilemaan samaa kotona: Sitä märyä ja kiljunaa. Annoin esikon istua pöydässä ja jos ei kertakaikkiaan maistunu, päästin menemään. Jossain vaiheessa se vaan alko syödä reippaammin. Tsemppiä ja pitkää pinnaa! :)))

Miona, taas kerran ;)