***Torstaihin KESÄKERTUT***
Kommentit (23)
Ehdinpä tänään minäkin taas nettiin. Ja kävin samalla lukemassa myös keskiviikko pinon. Mielestäni Susse-77 ei kysellyt lainkaan tyhmiä, saahan sitä mielipiteitä kysellä asiasta kuin asiasta ja mielipiteitä antaa. Ei kenkään pitäisi toisten mielipiteistä vetää hernettä nenään. Eikö se nimenomaan ole rikkaus, ettei kaikki ole samaa mieltä? No,se siitä.
Krisse -79 kyseli syömisestä. Meillä kans esikoinen 2 ja puoli v. syö välillä t-o-s-i hitaasti... Syödään sitten kilpaa. " Kummanhan lautanen on ennemmin tyhjä äitin vai sun..." Ja sitten tuuletetaan, kun voittaa. Tepsii joskus ei aina. Toinen hyvä kikka on, että keksii ruualle " parempia" nimiä esim. muumimamman makaroonilaatikko, laitetaanko sullekkin ketsuppia niiku muumipeikolle? Puuha Peten nakkisoppa, tätä se Petekin syö monta lautasta tms.. Ja meillä auttaa myös, jos saa ite olla mukana tekemässä ruokaa. " Kylläpä pesit hyviä perunoita." Kannattaa testata näitä kikkoja ;-)
Ulkonäkögalluppia: Meikkaan joka aamu, en saa silmiä auki ilman ripsiväriä, rajausta ja meikkivoidepuuteria. Kun lähden ulos sipaisen vielä huulipunaa tai huulikiillettä, joita löytyy joka takin taskusta ja kassin pohjalta.
En nyt muista ketkä oli Oulun likeltä " käpykylistä" ;-) Itte oon kans asunu Oulun likellä " käpykylässä" , jossa kaikki tunsi toisensa, mutta nyt taas onneksi Oulussa. Voitas vaikka tavata ja jakaa mielipiteitä käpykylä kulttuurista ;-)
Huimauksesta on kärsitty täälläkin. Silmissä mustenee, korvissa soi ja kylmä hiki hiipii pinnalle. Esikoinen hakee jääkaapista tuoremehua, kun en ite uskalla liikkua ettei taju kokonaan lähe. Luulisin, että mulla verensokerit heittelee, koska mehun juominen ja lepo auttaa. Verenpaine on ollu kohillaan. Tosin pitäs varmaan mitata huimauksen jälkeen...
(.) Ei erikoisempaa. Rakenneultraa odotellaan...
T: Porkkana Rv 16+3(?)
... voi arvata, et jos tähän aikaan kukkuu, on nukkumiset vähän sekaisin... monta kertaa yössä heräilee vessaan, viime aikoina hiukan vähemmän, mut vaikee saada uudestaan unen päästä kiinni, varsinkin, jos mies lähtee pari tuntia ennen omaa herätystä töihin...
... Ulkonäkö: En ehdi/jaksa meikata nykyään kuin tosi harvoin. Oon ajatellu, et oon ihan riittävän hyvän näköinen ilmankin. Joskus tietty haluais tulla paremmin huomatuks, silloin saatan laitta, mut mieluiten laitan sit värill.päivävoiteen, peitevoidetta, kajalit, ripsarit, luomivärinkin ehkä, aurinkopuuteria. Huulipunaa en käytä, kun mies ei tykkää hajusta. Enkä nykyisin enää saiskaan rajausta onnistuun...
Kyl on dementia. Mitähän mun piti Ninniltä kysyä. Niin supistuksista. Millaisia sulla on ollut? Miten kauan? Itekin mietin, et pitäiskö mennä lääkäriin... On ollut sellasta erilaista " kipua" kohdussa, ja lopulta olen päätymässä siihen, et se on supistuksia. Sellasta pitkäkestosempaa jomotusta... RAsituksesta, henkisestä tai fyysisestä tuntuu lisääntyvän varsinkin iltasin. Vai luulenko vaan... Kun kolmea muksua hoitaa väh. 4pv viikossa yksin, niin ei kyllä sairaslomakaan todellista lepoa tuo. Tietty onhan työstressitkin jonninmoinen stressi myös.
Vauva voi kyl hyvin ja potkii vahvasti ja sydänäänet kuulu tänään nlassa.
Huimaus kysely: Mullakin viimesen viikon kahden sisällä alkanu huimata. Yleensä huimannu jo alkuraskaudesta, mut nyt oli suht korkea 80_85 alapaine alkuun, ja nyt tänään neuvolassa tais ollakin 100/60, eli aika paljon alempi, joten ei ihme, jos huimaa. Hemppari 112. ollut niillä tietämin koko ajan. Aloittelen tässä sit raudankin varmaan, kun en enää oksentele pahemmin. Eikä täl hetkel kauheesti närästäkään.
Kirjoitan lisää, jos tulee jotain mieleen... Tää oli tällanen töks-viesti.
Summersnow rv 17+6
Puoliväliä juhlitaan tänään. 20 viikkoa napsahti mittariin. Rinnat jomottaa sen kunniaksi oikein makeasti.
Painogalluppiin en kehtaa osallistua:) En nimittäin uskalla mennä vaakaan. Olen syönyt ihan hirveesti muutaman päivän, jos ei näy vaa' assa, niin johan on ihme. Ei vaineskaan, totta puhuen luulen, että alkupainoon on tullut 2-3 kiloa. Tarkkaa lukua ei ole neuvolasta, oma vaaka näyttää +2,5.
Vatsa on joka tapauksessa tiellä! Tykkään yleensä istua tuolilla jalka toisen päällä, mutta eipäs enää onnistukaan! Tulee pian epämukava olo alavatsaan. Aamulla herätessä tuntui, että alavatsassa ei ole mitään, että kohtu oli yöllä kiivennyt kylkikaariin. Mutta kyllä se sieltä vähän valahti aamun mittaan. Sitten kun syö, ruoka tollaantuu ylämahaan ja turvottaa. Inhottavaa, en muistanutkaan aiemmin, mutta tämä sama juttu oli edellisissä raskauksissa.
>ÄITIMIIA, minä olen siinä kuvitelmassa, että Haikaranpesässä on enemmän kuin yksi allas. Ja osasto 14:lla on myös allashuone. Olen siellä synnyttänyt jo kaksi tyttöä. Ja vielä Haikaranpesän kätilö sanoi, että heillä on " irtoammeita" , joten eiköhän meille vettä piisaa... Aikamoinen tsägä, jos ihan samalla tunnilla mennään synnyttämään! Mulla eka syntyi viikoilla 40+6 ja toinen tasan 39, joten siitä ei voi kovin tiukkoja arvioita heittää. Mutta pidetäänpä yhteyttä, kun LA:t lähestyvät!