Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisitte tässä tilanteessa? (Masennuksesta tietävät, huom!!)

Vierailija
11.01.2006 |

Olen seurustellut jo pitkään miesystäväni kanssa. Vakavissaan ollaan ja yhteenmuuttokin suunnitteilla. Mies on suunnattoman masentunut, mutta en saa häntä millään hoitoon/ymmärtämään masennustaan. Pitäisikö pakkopaidassa viedä, vai mitä sitten? Kerran jo soittelin psykologille miehelle aikaa (psykologi hetken ihmetteli, että miksi MINÄ sinne soitin). Mies kävi siellä muutaman kerran ja koki sen " hyödyttömäksi" . Pitäisikö minun soittaa uudestaan samalle psykologille? Se tuntuu kyllä hieman omituiselta, mutta.. Mitä siinä sitten selittäisin? No joo, ehkä tämä sanojen keksiminen ei ole nyt se suurin ongelma. Yhteenmuutto pelottaa, koska mitä jos minustakin tulee masentunut? Olen niin kovin murheissani jo nytkin mieheni puolesta.

Kertokaa, te masentuneiden/muulla tavoin sairaiden puolisot, miten olette selvinneet yhteisarjesta menettämättä omaa elämäniloa?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pari vuotta tuon vamman kanssa (en viitsi tarkemmin eritellä) hän on elänyt, on fyysinen ja samalla henkinen. Se on jatkuvasti läsnä ja siksi mies syyttää itseään, koska " aiheutti sen omalla typerällä käytöksellään" . Kaipaa selkeästi omaa entistä itseään, kun ei ollut tuota syyllisyyttä. Ja lasku on kyllä ollut jyrkkä, siis normaalielämästä masentuneisuuteen.

Kiitos vielä kerran, mukava kuulla vieraidenkin mielipiteitä asiasta! Yritetään ottaa varovasti puheeksi asiaa jälleen... Hyvää yötä ja toivottavasti huominen on iloisempi meille kaikille! :)

Toivon teille voimia ja parempaa huomista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi