Mitä olet aina halunnut kysyä psykologilta?
Kommentit (34)
jos näet kaikessa sukupuolielimiä (ulkosia tai sisäsiä) saat hullun paperit. T. eräs joka näin näki OIKEASTI ja sain hullun paperit..
en nyt viiti kertoa, mutta olen kysellyt joskus muilta, ja aika lailla samoja muut niissä näkee.. kumma vain kun psykologille pitää aina selittää : "missä sä näät sen tontun?"
Psykologilta? Jonkin erikoisalan psykologilta? (Sinulta?) Vai mihin alaan unet kuuluvat..?
mitään konkreettista tietoa antaa. Aika juu, ei vaarinhousu-tasoa vastauksesi ovat. Kerro nyt edes mikä on urasi tausta! ps. älkää hyvät ihmiset uskoko kaiken maailman wannabe psykoihin.
kyllä minä uskon, että ap on psykologi tai ainakin melkein-psykologi. Minun paras ystäväni on psykologi ja hän on ollut just näin ympäripyöreä kuin ap:kin. Etenkin vastavalmistuneena. Vasta useiden työvuosien jälkeen hänestä on alkanut irrota selvempiä mielipiteitä.
ap voisi vähän selventää mikä on hänen erikoisalaansa niin emme kysele mustetahratesteistä tai unien tulkinnasta (useimmat psykologit pitävät näitä huuhaana, koska niistä ei tieteellistä näyttöä) Nykypsykologia on aika luonnontieteellistä.
Minäkään en usko että ap on oikea, ainakaan valmistunut psykologi. Olen opiskellut psykaa pitkänä sivuaineena ja osaisin vastailla joihinkin kysymyksiinne sen pohjalta.
että ei ole olemassa mitään oikeita vastauksia, niin kuin muilla aloilla? Psykologiassahan kaikki perustuu erilaisiin teorioihin, joita ei voi kuitenkaan todistaa. Epäiletkö koskaan alasi "tarpeellisuutta"?
Itse ajattelen niin, että ainoa psykologian muoto, jota pidän luotettavana on neuropsykologia.
psykologisesta soveltuvuustestistä ja sen tuloksista?
Haluan tähdentää, että en haluaisikaan kysellä mistään unien tulkinnasta, vaan unissakävelystä ja unissapuhumisesta. Jos joku muu osaa vastata, KENELTÄ voisin niistä kysyä, niin olisin iloinen. :)
-34
koska en tehnyt muistiinpanoja tunneilla. Kun pyysin, että hän voisi ottaa testin käyttöön ja esim. arvioida kokeet pelkän symbolin perusteella eikä nimen. Nauroi että tunnistaa käsialamme (tuntiopettaja 4h viikossa). Taisi sittenkin antaa numerot naaman perusteella ja ne jotka olivat lahjakkaita ja edistyneitä aineessa rangaistiin koska aivopesu ei enää onnistunut.. t. nykysin eri alalla, mutta psykan maikasta jäänyt karmivimmat muistot, ehkä se on niin, että ne opettaaa jotka eivät itse pysty tekemään..
eikä lapsessa olekaan mitään "vikaa"?
Kun piti toistaa kerrottu kertomus, keksin siihen ilmeisesti tiedostamattani lisää niihin kohtiin, joita en muistanut. Konfabuloinniksiko sitä sanottiin. Saman "virheen" olen tehnyt toisenkin kerran psykologisissa testeissä. Mihin tämä viittaa?
Ongelmana se, että mies todistetusti väkivaltainen, ja paljon isompi mitä ystäväni...! Miten voi "sekopäätä" vastaan puolustautua??? On eri asia jos "normaali" raivostunut ihminen käy päälle, kun "hullu", eikö? Toisen käyttäytymistä voi hiukan ennakoida JA luottaa siihen ettei seuraavaksi herää teho-osastolla:(