Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen sairastunut sokeriaddiktioon ja pahasti :-(

Vierailija
11.01.2006 |

Olen ollut hoitovapaalle nyt puolisentoista vuotta ja riippuvuus on pahentunut koko ajan. Ei päivää ilman makeaa, aamulla jos päätän ettei tänään karkkia eikä muutakaan mässyä, niin jo iltapäivällä ostan ainakin sen Pätkiksen ja illalla vielä jotain. Inhottaa itseni ja se, etten pysty kontrolloimaan makean syöntiäni :-(

Olen aina ollut perso makealle, mutta nyt kotona ollessani mopo on ns. karannut käsistä. Töissä ollessani oli niin paljon muuta ajateltavaa , että makean syönti pysyi hallussa. En ole vielä lihonut, kumma kyllä, mutta kyllä tämä kohta takalistossa näkyy :-(

Eli miten tästä eteenpäin, miten saan itseni kuriin. Olen tosissani, tämä on jo sairautta. Menisin heti katkaisuhoitoon, jos sellainen olisi sokeriholisteille. Ehkä tulevaisuudessa onkin.

T. Sokerinarkkari

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroon sokerista ja makeanhimosta.

Vierailija
2/12 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti itse olen saman riivauksen alla. Mä en saa pidettyä itteeni kurissa ja mässytän päivittäin jotain hyvää. En kehtaa miehellenikään aina sanoa mitä kaikkee on tullut päivän mittaan vedettyä, mun mielestä niin säälittävää tämmönen.

Nyt olen päättänyt ja hartaasti sitoutunut aloitamaan Atkinsin ruokavalion toteuttamisen ja toivon, että se ja mahdollinen parempi sisu kieltäytyä kaikesta paskasta, pitää mut erossa karkeista.

Ihan turhaa on mässätä ja märsytä, mutta minkäs teet. Hypnoosiin vaan, jos sieltäkin lisäapuja. Mut luotan kovasti tohon elimistön omaan korjausprosessiin kun ruokavalio muuttuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atkinsillä minäkin pääsin sokerihimoista eroon pari vuotta sitten. Karppi olen edelleen, mutta nykyään voin jo vähän vapaammin elellä. Edelleen pidän vaan huolen siitä, ettei tule liian nopeaa piikkiä verensokeriin, joka laukaisisi uudelleen kamalan himon.

Onnea karppaukseen!!

Vierailija
4/12 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon karpannut 3kk, joulu meni perseelleen, mutta joulun jälkeen taas jatkui. Herkut on muuttuneet karpeiksi ja karkkeja esim ei enää tee yhtään mieli. Tää on uskomatonta multa, entiseltä karkkihiireltä.

3kk:ssa tippunut 14kiloa ja itsetunto kohonnut armottomasti. :)

TSEMIÄ!!

Vierailija
5/12 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ap

Vierailija
6/12 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttikin niin hyvältä ja mulle sopivalta toi triAtkins..ostin oikein parit sen kirjatkin joihin olen syventynyt ja tehnyt näin alustavaa käännytystyötä tonne omaan pääkoppaan!!

Mukavaa kuulla tommosia viestejä jo onnistuneilta!!Tsemppiä jatkossa teillekkin ja kaikille,jotka kamppailevat tälläisen turhanpäiväisen sokeriaddiktion kanssa!!!

3

Vierailija
7/12 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliko tuskaa aluksi luopua sokerista eli siis tuliko vieroitusoireita ennen kuin pääsitte sokerista eroon. Meinaan että on tämä sen luokan huumeriippuvuus, ettei siitä varmaan ilman viekkuja selvitä!?

ap

Vierailija
8/12 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden päivän kuluttua olin unohtanut jo kokonaan, että joskus elin elämää, jossa oli PAKKO saada suklaata tai salmiakkia.. =)

Itsekuria vaan pari ekaa päivää ja tarpeeksi kunnon ruokaa napaan, niin kyllä se siitä!

T. 4

Vierailija
9/12 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet vaan tarpeeksi itsellesi ruokaa, jossa on proteiinia ja rasvaa. älä siis yritä vähentää ruuan määrää. Vaan syöt kasviksia, lihaa, rasvaa niin paljonko napa vetää. Ei tee mieli sokeria, kun on nälkä todella hyvin tyydytetty ja ehkä vähän ylikkin. Parissa päivässä ruoka määrä tasoittuu kyllä itsestään.

Vierailija
10/12 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teki ihan sairaalloisesti mieli makeaa ja hedelmiä. Kädet tärisi ja kroppa huusi sokeria!! Maraboun suklaata teki mieli hirveesti!! Suomalaisella sisulla söin munakkaan ja maustamatonta jogua, kunnes olo parani. Viikossa himot loppuivat tyystin. Tietty jos näen esim karkkia, sitä tekee mieli jonkun verran (en silti syö) muttei sitä tartte enää lähteä hakemaan kaupasta pelkän mieliteon takia. :)

Makuasiti on muutunut jonkun verran, esim tomaatti on alkanut maistumaan makeammalta kuin ennen.

Vierailija
11/12 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri nyt syön lakua :-( Onko lisää kokemuksia tästä inhottavasta riippuvuudesta?

Vierailija
12/12 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäänsä kaikki hiilarit maistuivat ennen: monta kuppia mysliä tai 8-10 paahtoleipää saattoi olla normaali iltapala.

Karppaus koitui pelastukseksi. Pari-kolme ensimmäistä päivää olivat melkoista kidutusta, varsinkin iltaisin mielessä oli vain leipä tai karkki. Mutta kyllä muutaman päivän kestää, kun tietää, että sitten helpottaa. Se on varma, että ikinä en enää itseäni siihen hiilarihelvettiin aja.

T. 2 kk karppausta ja -6 kg

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi