Lihavuus -mistä johtuu?
Minä arvaan, että monet lihavat ovat itse aiheuttanut sen, siis syömällä väärin? Vai onko se vaan joidenkin vika geeneissä?
Kommentit (33)
Ennen piti viritellä tulet hellaan ja alkaa nylkeen kanaa jne, kun taas nyt voit äpätä naamaasi kaiken maailman patukoita ja keinojalostettuja mukamas terveellisiä elintarvikkeita jotka huomaamattaan kasvattavat päivittäistä kilokalorisaldoa ylenmäärin.
Itse laihduin kun hylkäsin kaiken teollisesti tuotetun valmiin moskan ja syön nyt yksinkertaisesti puhtaista raaka-aineista itse valmistamaani ruokaa (ja joo, karppi olen).
Ja hiilareihin perustuva ruokavalio ei anna samanlaista kylläisyystunnetta kuin rasva ja proteiinivoittoinen ja näin ollen kohta pitää taas syödä. Hiilarit vapauttaa runsaasti insuliinia ja näin ollen kohta on taas alhainen verensokeri ja pitää syödä taas.. Siis hiilarikierre, jonka seurauksena useimmat syövät epähuomiossa liikaa.
Jotta rasva voisi varastoitua tarvitaan insuliinia. Hiilarit lisää insuliinituotantoa ja näin ollen hiilarihiirien syömät ylimääräiset hiilarit varastoituu rasvaksi.
Insuliini estää myöskin tehokkaan rasvanpolton, koska insuliini on anabolinen hormoni, joka ei voi toimia yhteydessä katabolisen prosessin (rasvanpoltto) kanssa. Runsashiilarista ravintoa nauttivien täytyis laskea kalorit alle 1000 kcal/vrk, jos haluaisivat varmistaa rasvanpolton.
Siinäpä muutama syy siihen miksi ollaan niin lihavia, vaikka muka syödään terveellisesti kaikkia suosituksia noudattaen. Ne suositukset on perseestä ja ohjaa ihmiset väärille teille. Mutta toisaalta, eihän lääketeollisuus sais lääkkeitä kaupaks, jos kaikki ois hoikkia ja vois hyvin. Siks ne mielellään rahoittaa näitä ruokavaliosuositustutkimuksia..
t: karppi, joka on päässyt lihomisongelmasta ja monesta muusta vaivasta kertaheitolla vain hiilareita vähentämällä. Enpä olisi uskonut, että se on niin helppoa. Luulin olevani vain lihovaa " tyyppiä" .
Karppi minäkin jo useamman vuoden ja en voi kun hämmästellä tätä aina vaan paisuvaa kansaa. Monet kuvittelee syövänsä terveellisesti, mutta tuloksia ei vain tule. Mikähän lasku tästä lihavuusepidemiasta meille vielä tuleekaan??!
T.4
ainakin minulla.
Ihminen lihoo jos syö liikaa, toivon että nämä Karpit sallivat ainakin lastensa syödä terveellisesti ja monipuolisesti.
Johan sydän ja verisuonitaudit saatiinkin vähenemään.
Ja sydän- ja verisuonitauteihin liittyen, ne on just ne nopeet hiilarit sekä teollisesti käsitelty rasva, jotka niitä aiheuttaa.
Lapsista: Mun mukulat ei ainakaan kaipaa karkkia, pullaa, sipsejä, einesruokaa jne. Syövät karpisti, lisänä mun ruokavalioon nähden pari täysjyväleipäviipaletta päivässä.
Kerrotko minkä tähden lapsi tarvitsisi nopeita hiilareita yhtään sen enempää kuin aikuinenkaan? Miksi lapselle olisi pahasta syödä riisin sijaan vaikka parsakaalia?? En ymmärrä, en.
kunhan siinä ei ole liikaa energiaa. Karppaukset ja muut voivat tuoda tilapäistä tulosta, mutta eivät todellakaan ole ratkaisu lihavuuteen edes yksilötasolla.
Lihavuuden syy on liiaan suuri energiansaanti kulutukseen nähden, eli syödään aivan liikaa ja liikutaan aivan liian vähän. Tämä on fakta, jota kukaan ei pysty kumoamaan vaikka kuinka yrittäisi.
On ihan tunnettu fakta, että suomalaisten sydän- ja verisuonitaudit johtuvat enimmäkseen liiallisesta eläinperäisten rasvojen saannista ja ylipainosta. Tuo on niin yleisesti tiedossa oleva asia, ettei mitään viitteitä tarvita. Ette te nimeänne kirjoittaessakaan viittaa kastetodistukseenne.
Terveisin sepelvaltimotautia tutkiva lääkäri.
(nettiä selasin apri pv sitten , googletin sanalla rasvanpoltto tai joku sellainen) että 50% ylipainosta johtuu geenesitä. Olisko muuten ollut akuutin sivut. en muista. '
Vierailija:
Terveisin sepelvaltimotautia tutkiva lääkäri.
Terveisin siis lääkefirmojen lahjoma lääkärinplanttu, joka kieltäytyy lukemasta kaikkia uusia tutkimuksia, joissa eläinrasvat on totaalisesta vapautettu pannasta.
Käytä sitä pubmedia, " lääkäritäti" !!
Ja niille, jotka väittävät että lihominen johtuu vain ja ainoastaan liiasta energiasta: olette väärässä!! Miettikääpä asiaa tarkemmin ja lukekaa vaikka joku asiaa käsittelevä kirja!
Vierailija:
On ihan tunnettu fakta, että suomalaisten sydän- ja verisuonitaudit johtuvat enimmäkseen liiallisesta eläinperäisten rasvojen saannista ja ylipainosta. Tuo on niin yleisesti tiedossa oleva asia, ettei mitään viitteitä tarvita. Ette te nimeänne kirjoittaessakaan viittaa kastetodistukseenne.Terveisin sepelvaltimotautia tutkiva lääkäri.
Eri ihmiset ovat eritavalla herkkiä insuliinille. Tästä johtuu se, että samassa perheessä samaa (runsashiilihydraattista) ravintoa nauttivat lapset voivat olla erilaisia painonsa suhteen.
Ja edelleen väitän, että ei ole sama mitä syö, kunhan syö alle kulutuksen. Hiilihydraatit, rasva ja proteiinit käyttäytyvät kaikki eri tavoin elimistössä. Hiilarit on helppoa ravintoa kropalle, rasvan ja proteiinin työstämiseen elimistö kuluttaa enemmän ja niitä tarvitaan muihinkin asioihin (rakennustehtäviin) kuin energiaksi. Hiilareita tarttee aivot, mutta sen määrän pystyy kroppa tuottamaan itsekin.
Muuten
jos ihmisen peruslämpötila on 36 ja toisen ihmisen taas 37, niin tämä jolla on yksi aste enemmän peruslämpöä , kuluttaa 30 prosenttia enemmän energiaa. Eli jokainen aste lisää sen 30 prossaa kulutusta. Mulla on 35.4 peruslämpö, ja totta totisesti voin sanoa, että mulla on apinonhallinta vaikeeta! Johan tuon sanoo perusfysiikanlait.
No mitäs kuvittelisit :-)
Eiköhän suurimmassa osassa ole syynä väärät ruokailutottumukset. Muitakin syitä toki on: sairaudet ja lääkitykset jne.