Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minne laitan esikoisen kun menen synnyttämään?

Vierailija
11.01.2006 |

Miten te muut olette saaneet asian hoidettua? Vai onko mies jäänyt kotiin lapsen kanssa ja olette synnyttäneet yksin?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaa toisella kertaa ilman miestäkin!

Vierailija
2/48 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko teillä sukulaisia tai kavereita joita voisi pyytää? Tai luotettavaa naapuria? Luulisin, että mannerheimiltakin järjestyisi hoitaja esim. yöksi tuollaisessa tapauksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minun vanhempani tulivat meille siksi aikaa kun olimme synnyttämässä. Vauvan synnyttyä mies lähti kotiin ja tuli sitten hyvin pian esikoisen kanssa katsomaan minua ja vauvaa.

Olin jo hyvissä ajoin pedannut vierashuoneeseen sängyn ja onneksi olin yöllähän se lähtö tuli. Soitin yöllä äidilleni ja he tulivat isäni kanssa samantien, näin mies pääsi mukaan ja esikoinen sai nukkua rauhassa kotona. Tietysti ei onnistu jos isovanhemmat asuu kaukana. Meillä asuu lähellä ja ovat eläkkeellä.

Vierailija
4/48 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä siinä ajassa varmaan ehdi niin hyvin naapureihin tutustua. sukulaiset asuu parin sadan kilsan säteellä meistä et tuskinpa ehtiivät apuun. Hitsi tätä muuttoa! Meillä ei oikein ole varaa palkata ketään,ja tuntuu vielä turvattomammalta jättää lapsi tuntemattoman hoitajan kanssa. Ehkä se vaan on otettava itseään niskasta kiinni ja puserrettava lapsi yksin maailmaan.-ap

Vierailija
5/48 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo pyydät häntä teille siinä lasketun ajan tuntumassa muutamaksi päiväksi?

Vierailija
6/48 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kolmessa synnytyksessä ollut isä mukana, kerran oli kotona mll hoitaja, muulloin ollut isovanhemmat tai tuttavat hoitamassa. Viimeisellä kerralla isä jäi kotiin lasten kanssa. Mulla oli kokoajan kätilö salissa, kun pyysin(sillon kun synnytin yksin). Eli ei yksin tarvinnut olla hetkeäkään.

Vierailija
7/48 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehdot ovat tässä: jos viikonloppu, niin mun tai miehen vanhemmat lähtee ajamaan tänne (140km matkaa), mies vie mut eka sairaalaan ja tulee sitten perästä kun vanhemmat perillä.

Viikolla: A) jos ilta, niin naapurissa asuvalle ystävälle hoitoon tai sitten tuttu opiskelijatyttö voipi tulla meille yöksi. Koska todennäköiseti tokakin tulee nopeaa, niin hoitoapua ei tarvita kuin n. 8 tuntia, joten mies ehtii päästämään aamulla ystävän töihin tai opiskelijan luennolle.

B)Jos synnytys alkaa aamulla/päivällä, niin esikoinen menee ryhmikseen... Ja joko mies hakee iltapäivällä tai sitten se A-kohdan ystävä.

Että tällaiset suunnitelmat! En todellakaan mene ilman miestä...

Vierailija
8/48 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pakko vaan mennä vissiin yksin. varmaan viikonloppuna anoppi voi tulla mut jos viikolla synnyts akaa niin ei ole ketään:(-ap

Vierailija
9/48 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhekerhoon, kahvilaan yms. Siellä tutustuu nopeasti muihin äiteihin ja yleensä me äiti ihmiset ymmärretään että ei halua mennä yksin synnyttämään. Jos vaikka sitä kautta saisit uusia ystäviä ja jonkun joka hoitaisi esikoistasi synnytyksen aikana.

Vierailija
10/48 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Että tällaiset suunnitelmat! En todellakaan mene ilman miestä...

Vierailija
11/48 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo pyydät häntä teille siinä lasketun ajan tuntumassa muutamaksi päiväksi

Ne lapsethan tulee aina silloin kun se la on..

Vierailija
12/48 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi meinattiin leikata ja olin täysin uuvuksissa pitkästä synnytyksestä enkä saanut edes kipulääkettä ennen kun pari tuntia ennen ponnistusvaihetta. En olisi jaksanut ilman miestä. Toivottavasti nyt menee helpommin.-ap

Vierailija
13/48 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta todennäköisesti kuitenkin sen +- 2 viikkoa lasketusta ajasta..... Ja jos matkaa nyt ei ole paria sataa kilometriä enempää niin aika lyhyellä varotusajalla sitä pääsee tulemaan.

Toki vauva voi syntyä ilman mitään ennakko tuntemuksia edellisenä päivänä mutta kyllä viimeistään jos vaikka viikon menee yli niin voi sanoa että kyllä se todennäköisesti syntyy viikon sisällä..

Vierailija
14/48 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... minäkään menisi ilman miestä.

meille toiveissa toinen lapsi, mutta ei ole toistaiseksi kuulunut 1,5 vuoden yrityksen aikana.

ensimmäisestä synnytyksestä jäi kuitenkin kammo. kammo on sitä tasoa, että käyn kyllä juttelemassa synnytyksestä ulkopuolisen kanssa myös etukäteen. siitä huolimatta haluan mieheni myös ehdottomasti mukaan, jos se suinkin vain on mahdollista. jo senkin takia, että kuulun ihmisiin, joiden on synnytyksessä vaikea ilmaista itseään kätilöille. eli puhun mieheni kautta. esim. oltiin kahdestaan miehen kanssa avautumisvaiheessa useita usean tunnin jaksoja siten, että kätilö joskus kävi katsomassa. silloin kun kätilö tuli huoneeseen, olisi pitänyt heti pystyä sanomaan asiat, ennen kuin hän katoaa taas. oli hyvä että mieheni paikalla sanomassa, että koen, etten kestä enää.

eli varmaan olisin valmis maksamaan hyvinkin suuria summia tai kysymään vain heikosti tuntemaltani henkilöltä, voisiko hän hoitaa lastamme sen hetken tullen. kun sopisi ajoissa, voisi lapsi käydä etukäteen tutustumassa.

Vierailija
15/48 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisessa synnytyksessä oli sisko mukana valokuvaamassa ja mies kotona esikoisen kanssa.

Vierailija
16/48 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme miehiä teillä sitä paitsi, jos eivät halua olla läsnä lapsensa syntymässä. Etenkin jos niitä lapsia jo on ennestään, tilaisuus tuntuu varmaan vielä tärkeämmältä kuin ensimmäisellä kerralla. Ja kyllä, ainakin minä tarvitsen miehen pitämään minua kädestä ja muutenkin tuekseni.

Vierailija
17/48 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks lapsilla ole kummeja? Teillä perheystäviä? Miehellä tai itsellänne sisaruksia? Entäs tädit tai sedät? Isotädit? Serkkutytöt? Naapurit? Ystävät kerhosta tai työpaikalta?

EIkö äiti tai anoppi voisi ottaa lomaa ko. ajankohtaan? Mahdollisesti sopia työnantajan kanssa, että voi lähteä päiväksi lyhyelläkin varoitusajalla??

Vierailija
18/48 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoista hoitamaan keskellä yötä kun toisen lapseni synnytys alkoi.

Olin just tilaamassa itselleni taksia kun äiti kaartoi pihaan. Olisin mennyt itse edeltä ja mies tullut perässä jos äidillä olisi kestänyt pidempään.

Vierailija
19/48 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eiks lapsilla ole kummeja? Teillä perheystäviä? Miehellä tai itsellänne sisaruksia? Entäs tädit tai sedät? Isotädit? Serkkutytöt? Naapurit? Ystävät kerhosta tai työpaikalta?

EIkö äiti tai anoppi voisi ottaa lomaa ko. ajankohtaan? Mahdollisesti sopia työnantajan kanssa, että voi lähteä päiväksi lyhyelläkin varoitusajalla??

ja tosiaan tuo muutto edessä et tuttvat ja naapurit vaihtuu. kaikilla ei onnistu töistä saada lomaa noin vaan.ikävä kyllä.-ap

Vierailija
20/48 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja selittäisit tilanteen sinne.

Saattaa hyvinkin olla että heidän kautta saisit

hoitajan joka voisi tulla ihan

tunnin-parin varoitusajalla kun lähtö

sairaalaan on käsillä.

Tämä hoitaja voisi tulla jo etukäteen

tutustumaan lapseen,ja myös teihin vanhempiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi