Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

### Keskellä viikkoa SYYSMAMIT ###

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poju meni just unille, saas nähdä millainen illasta tulee kun oltiin tänään rokotetutkimuksessa ottamassa toiset satsit rokotteita... Viime kerralla reagoi niin, että illalla oli hiukan lämpöä ja poju oli ärtsynä... Annoin silloin sitten yötä vasten supon. Mutta katsotaan nyt, miten tällä kertaa ;) Lääkäri tutki pojan ja totesi hänen olevan terve viruksen jäljiltä ja päätettiin, että annetaan vaan ne rokotteet.

Pojulla alkaa olla niin paljon touhottamista ja " asiaa" , että ei kerkiä enää niin paljon päikkäreitäkään nukkumaan ;) Viime päivinä on nukkunut vaan 1-1,5 tuntia kerrallaan, 3-4 otteeseen päivän aikana. Nukkuminen on öisinkin ollut nyt rauhattomampaa, varmaan tuo sairastelu sotki kuviot... No, eiköhän tää tästä normalisoidu. Jotenkin olis vaan mukavampaa, että nukkuis päivälläkin pidemmän pätkän kerrallaan, ettei aina tarttis olla laittamassa päikkäreille, kun esikoinenkin vaatis huomiota... Esikoinen vahtii mua täällä kotona kuin haukka, kun isi on vieläkin siellä reissussa. Kai tyttö ajattelee, että ei kai tuo äitikin tuosta vain häippäse!!?? Tytöllä on kova ikävä isiä, oikein sääliksi välillä käy hänen puolesta, varsinkin niinä päivinä kun täällä kotona laahustaa väsynyt ja äksy äiti =( No, eiköhän tää kuitenkin tytöllekin ole nautinnollista päiväkotiajan jälkeen tää kotona olo, kun on rauhalliset aamut ja saa rauhassa touhuta =)

Kovasti täällä jo puhutaan soseista ym., meillä mennään edelleen rintamaidon voimin eteenpäin, ja hyvin on riittänyt tähän asti pojalle, joten soseiden aika ei ole ihan vielä. Olen kuitenkin ajatellut niin, että en ihan 6 kk:tta täysimetä, vaan alamme ennen sitä jo pikkuhiljaa soseisiinkin totuttelemaan...

Mukavaa loppuviikkoa syysmammoille ja vauvoille!

Noppis, poju 3,5 kk ja tyttö 4 v.

Vierailija
22/42 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin kirjoittelen. Aina välillä luen teidän muiden syysmamejen kuulumisia, mutta enpä oikein ole jaksellut kirjoitella kun tuntuu että päikkäreiden aikana pitäisi tehdä jotain " fiksua" .

Huhhuh, en kyllä enää taida suositella tätä foorumia raskaana oleville ystävilleni. Niin tuntuu että täällä kaikki on niin mustavalkoista hyvä äiti/paha äiti ja asiat tuntuvat saavan ihan huikeat mittakaavat. Väsyneenä ja herkkänä monesta kommenttista voi kyllä helposti pahoittaa mielensä ja tuntea itsensä jotenkin epäonnistuneeksi. Mutta onneksi ainakin tämän äidin itsetunto on parantunut niin paljon että pystyn jättämään monet kommentit omaan arvoonsa ;-)

Olin muuten eilen äitini kanssa ulkona, ja hän sattui mainitsemaan että tätini esikoinen oli huutanut niin paljon että tätini oli varannut miehensä kanssa etelänmatkan ja jättäneet kaksi kuukautisen kymmeneksi päväksi äitini hoitoon. Alkoi niin hymyilyttämään kun mietin että mitä jos joku kertoisi täällä tekevänsä niin.. taitaisi se äiti kuulla kunniansa!

Vanhempana oleminsenhan pitäisi olla hauskaa eikä mitään turhaa pingottamista. Eiköhän tasapainoiset ja hyväntuuliset vanhemmat ole se tärkein juttu vauvalle (niin kauan kun vatsa on täysi ja vaipat kuivat ;-) )

Meidän vauveli on muuten ihana pakkaus. Nauraa ihan mahdottoman paljon ja nauttii silminnähden elämästä. Meilläkin kuolataan mahdottomasti. Jos jotain vielä saisi toivoa niin se olisi kyllä paremmat unilahjat öisin, nyt heräillään tämän äidin mielestä vähän turhan usein..

Kaikkea hyvää kaikille syysäideille. Vaikka välillä onkin vähän uuvuttavaa niin yritetään muistaa että äkkiä nämä ajat silti on ohi! Yritetään parhaamme nauttia vauvantuoksuisesta arjesta ja kaikesta mitä se tuo mukanaan.

--M & C (tänään 16 vkoa)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tultiin juuri hakemasta rokotteita...Eli oli sen rokotetutkimuksen tonen käynti tänään ja hyvin suju. Hieman neiti ensimmäisen pistoksen jälkeen itki, mutta toinen meni jo kolmen pistoksen suomalla huimalla kokemuksella :) Meille ei viimeksi tullut lämpöä ja muutaman päivän Ida oli hieman tavallista itkusempi, niin ettei tarvinnu edes suppoa antaa...Mitähän rokotetta sitä nyt on sitten mahdettu saada ;)

Oon kyllä moomintrollin kanssa samaa mieltä...Aika lannistaviahan nämä keskustelupalstat osaavat olla, vaikkei tämä vanhemmuus nyt niin vakava tai yksiselitteinen asia ole, kun vaan itse kukin sen muistaisi :)

Meillä ei muuten ole tietoakaan kääntymisestä yhtään mihinkään suuntaan..Neuvolantädin mukaan ei tarvitsekaan vielä olla (yritti varmaan lohduttaa ;). Hetken vaan jaksaa lattialla mahallaan olla ennen kuin alkaa raivokas huuto, selällään viihtyy sentään pikkuisen pidempään.

TUISKUNEITI: Tuli vaan mieleen tuosta lääkäristänne, terveydenhoitaja, jolla itse joskus kouluaikoina kävin...Valittipa hänelle mistä tahansa asiasta kommentti siihen oli: " Mitä luulet minun voivan asialle tehdä?" ...Ei paljon vakuuttanut...Mutta semmosiahan ne ovat joskus...Valitettavasti =)

Nyt tämä mamma siirtyy ruokailemaan...

Päivän jatkot taasen..

maaly ja Ida-Neiti

Vierailija
24/42 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun saamme liittyä seuraanne! =)

Kerrompa teille jotain meistä...Poika,nimeltään Mico on 3,5kk ja niin energinen ja iloinen napero,että.... :) Tottakai välillä on huonot hetkensä myös meitinkin pojalla ja sillon kiukutellaan äitille ja isille,mutta sen laitamme usein väsymyksen piikkiin tai nälän.. ;) Noin yleensä ottaen on ollut tähän asti iloinen ja helppo lapsi. =) Mutta saa nähdä mitä tulemanpitää.....;)

Poika kasvaa kovaa vauhtia ja kehittyy päivä päivältä,se on ihanaa katseltavaa (vauvakirjaan tulee hurjasti tekstiä poitsun

kehityksestä..:-P) Mitään" hurjia" temppuja ei viä oo tapahtunut,mutta eiköhän kaikki aikanaan siältä esiinny:),kääntyilyt yms.

Ruoka on maistunut aina hyvin! :-p

Poika on meitin perheen esikoinen, koiruus on ollu aikasempi" vauvamme" ;). Koira ei oo vauvasta moinansakaan,mitä nyt välillä tulee nuuskuttaan,ei sen kummempaa.

Siinä nyt oli jotain......... Palataan!! :)

Terv. Syysmamma ja poika Mico. :)

Vierailija
25/42 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa KAIMASENI!!!!:D eksyit sitten vihdoinkin tänne, tosi ihana juttu!:) Kyllä tiedät kuka tän nimimerkin takana piilee, luin ton sun juttus ja se EI voi olla kukaan muu kuin sinä eiköstä joo?:)

Noista sosejutuista piti sanoa sen verran, että toimikaa toki niinkuin teitä neuvolassa on ohjastettu ettei mene asiat sekaisin! Koska neuvolantätejä/neuvoja on monia niin jokainen tavallaan :) Eli jos teitä on neuvottu antamaan jokaista sosetta erikseen niin antakaa, elekää lukeko tätä palstaa kuin raamattua ;)

thunder! Oli todella mukava lukea viestiäs, ilmeisesti masuvaivat jo helpottaneet, teillä muistaakseni oli tosi vaikea alkua? JAKSAMISIA edelleen :)

Terkut taas naapureille :D

tämä menee nyt miehen ja lapsien kainaloon sohvaan, kohta alkaakin jo iltapuuhat.

JMMK (ja tosi hyvä päivä tänään!!!)

Vierailija
26/42 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietysti kaikki muut myös!!! :)

Minäpä se olen,eikä kukaan muu!!!! ;)

Oon kans lueskellu näitä juttuja siihen malliin,että arvelin sun olevan sen nimimerkin takana..heippa vaan! tääläkin sit tavataan! :)

Mico ähisee sängyssä(nukku puolisentuntia ja nyt on asiaa..;) ),isi lähti autoja rassaan ja mami se vaan surffailee netissä;)...

Taidan mennä" pelastaan" poitsun vaikka sitteriin tohon viereen. =)

Palataan TAAS!!! =)

Syysmamma ja Mico

Vierailija
27/42 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että joku pystyy tekemään jotain " fiksua" vauvan päikkäreiden aikana. Minäkin OIKEESTI YRITÄN joka ikinen päivä irrottautua tästä nettiriippuvuudesta siinä onnistumatta. Sitten vaan illalla valitan kun en oo tänäänkään saanu mitään järkevää aikaseksi. Oikeesti kun se oliskin vaan sitä että kävis lukemassa syyskuisten kuulumisia...

Vuokko on oppinu pärisyttelemään tai siis en osaa oikeen selittää mitä toi on mutta sylkeä tulee ja jotain epämääräistä pärinää pitää..ja hauskaa näköjään on!

Vierailija
28/42 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastin Micon sängystä...Kakkaahan se siä ähisi,puhisi ja väänsi..:) Nyt hää sit" keskustelee" mamille sitterissä,lussuttaa nyrkkiään ja kuolaa.. ;)

Eipä täälä kummempia,nyt ootellaan isiä kotiin,ja sit mami lähtee koiruuden kaa liukasteleen ulos.

Mukavaa torstai-iltaa kaikille!!! =)

Vierailija
29/42 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahaa, en tiennytkään että kakkavahingot on harvinaisia, kiitos infosta, kaikkea sitä oppii kun täällä pyörii :)

Tänään poika teki pitkästä aikaa äitiä niin ilahduttavan jutun...Nukkui peräti 3,5tuntia!! Kyllä joo se ennen nukkui neljäkin tuntia, mutta viimeisen kuukauden ollaan menty parituntisilla...Sainpahan tänään pestyä 4 koneellista pyykkiä, laitettua tiskit, keitettyä vellit, laitettua ruuan ja siivoiltua...ai että on hyvä mieli!

Tänään poika myöskin jutteli varmaan pari tuntia, YYKSINÄÄN (isin ja sedän piti pitää seuraa ;) ) mutta oma seura oli näköjään parasta :)

Pomonikin tuossa soitteli ja kyseli kuulumisia ja sitä että olenko yhtään miettinyt koska tulen (pulmallinen tilanne töissä ;( ) vastailin sitten että jos vuoden päästä yrittäisin...no nytpä ei tartte siitäkään ressata.

Mutta nyt nukkumaan, huomenna on taas paljon touhua...

-saara ja matias lähes 4kk-

Vierailija
30/42 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

_Noppis_ ja maaly: meillä myös huomenna tuo rokotetutkimus. Viimeksi nousi kuume, joka meni kyllä ohi supolla.

tänään oli 3kk neuvola ja keskikäyrillä mennään. n 6400g oli tytöllä painoa ja 62 cm pituutta.

Olen yrittänyt olla vähän vähemmän täällä netissä, jotta saisin tenttikirjoja luettua silloin kun tyttö nukkuu. Vielä olisi yksi kirja luettavana, joka on vielä tosi tylsä ja englanninkielinen. Saa nähdä muistaako niistä tentissä mitään vai onko pää ihan tyhjä. Pääasia, että pääsisi läpi eikä tarvitsisi lukea uudelleen.

j+beibi huomenna 3 kk

Vierailija
31/42 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille, jotka ovat kannustaneet imetysasiassa! Edelleen samalla tavalla jatkamme :)

Ja pieni kertomus minun elämästäni...Minut ja veljeni on täysimetetty 6kk, sitten osittaisimetys noin 15kk. Siskoni taas sai 3kk täysin rintaa ja sen jälkeen vain korviketta (äiti sairastui vakavasti ja hoidot estivät imetyksen). Kuinka ollakaan, siskoni on meistä kolmesta tenavasta ollut aina terve! Minä ja pikkuveljeni asuimme sairaalassa. Veljelläni oli astma, joku ihme hengitysvaikeus, allergioita MILJOONA ja minulla noin parikymmentä korvatulehdusta, putkitukset, puhkomiset... Äiti asui oikeasti jommankumman huoneessa yöt. Minä olin reilu 2v ja veljeni 2viikkonen... Että näin.

Minä " lupasin" itselleni, että nyt loppuu tämä koneella roikkuminen! Minä aion poistua takavasemmalle ainakin toistaiseksi. Annoin itselleni luvan tulla lukemaan pikku-Minjan leikkauskuulumiset, mutta muuten tällä palstalla hengailu on minun osaltani loppu. Monia teistä tulee ikävä :) Ajattelin käyttää tämän netissä vietetyn ajan kotitöiden tekemiseen, niin saadaan tämäkin pirtti taas kiiltämään ;)

Outs@, JMMK, Neiti21, Syksyn_tyttö, SaaraH85, Alpukka, Tuiskuneiti79 ja KAIKKI te muut " ystäväiset" pitäkäähän lippu korkealla ja juttujen tasot myös :) Muistakaa jatkaa samalla hienotunteisella linjalla, teillä kaikillahan on onneksi sydän ja aivot paikallaan!

Halituksia!!!!

Laurukka ja pikkuinen neiti 4kk9vrk

Vierailija
32/42 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan tälläsiä myöhemmin heränneitä.. :) Illalla mennään nukkuun 21.30-22.30 ja yöllä on syötävä sit 03.-04.00 väliin ja aamulla 06.-07.00 sit nukkua posptetaan viä 09.-10.00. seurustellaan, aamutoimet ja syönti... 11.-12.00 mennään partsille nukkuun tai lähetään ulkoileen koiruuden kans. Nukutaan 2-4tuntia ja sit seurustellaan ja syödään sosetta (ai,että on hyvää.. ;p) ja ehkäpä hetken päästä juodaan maitoo päälle. Sit tuleekin jo isi kotiin ja joko lähetään kaikki kauppaan tai kyläileen tai useemmiten ollaan vaan näin viikolla kotosalla. Mico saattaa viä illalla ottaa päikkärit ½-1½tuntiin.. Sit onkin jo iltapesun ja vellin aika. :)

Näin meillä päivät kuluu täälä kaksiossa..

Päästään muuttaan helmi-maaliskuun vaihteessa kolmioon. Sit on tilaa kaikilla enempi. :)

Hauskaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille!! =)

Älkää liukastuko..siä on ulkosalla tosiii luikasta!! ;)

Yks syysmamma ja Mico (Palaan ehkä viä myöhemmin..)

Vierailija
33/42 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjotusvirhepaholaisia on eksynyt myös mun kirjotuksiini... Kuuluu asiaan =) Kun en oo mikään haka kirjuutteleen tällä masiinalla ja silti tarttee viä nopeesti yrittää rustata,ni virheitähän siinä tulee......Eikä jaksa aina oikolukee omaa tekstiään... ;) No,joo... :)

Meen nyt......... ;)

Vierailija
34/42 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lukemassa tuolla syyskuisten esittely pinoa.. On meitä joka lähtöön, ikä skaala, paikkakunnat ja ammatit.. Tarkoitan hyvällä mielellä :)

Kiva että näin värikäs porukka ja kaikki tulee hienosti toimeen (ainakin pääsääntöisesti:)

Meillä menee samaa rataa kun aikaisemmin.

Poika nukkuu nyt omassa huoneessaan.. Itse nukun paremmin kun ei ole vauva heilumassa vieressä, vaikka ensimmäisenä iltana olin siirtämässä sänkyä takaisin meidän makkariin kun tuli niin paha mieli kun poika nukkuu muualla ;(

onneksi mieheni sanoi että kokeillaan miten poika viihtyy, ei kai kesken yöunien kannata sänkyjä siirrellä, hih..

On niin haikeaa kun poika kasvaa, vaikka on siinä hyvät puolensa. Katselen paljon synnärillä otettuja kuvia, kun pikku ukko oli niin kovin pieni ja avuton.. ja itsekkin oli vähän avuton kun esikoinen kyseessä :)

Nyt ollaan maisteltu jo 4päivää perunaporkkana sosetta ja hyvin uppoo.. Tänään ajattelin maistattaa maissiperuna sosetta..

poika kutsuu :)

Terv. Lume Ja poika vajaa 4kk

Vierailija
35/42 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli oikein superhyvä yö...Pakko kehaista :) Neiti nukahti itse jutteluihinsa vähän 23 jälkeen ja heräsi seuraavan kerran klo 9...Huh...Sitä on nyt sitten virallisesti nukuttu koko yö. Tosin minä kyllä heräsin tavalliselle vessareissulleni :) Taisi meidän neitosta väsyttää se rokotuksessa käyminen tai mikä lie häiriö iskenyt...En meinaan hetkeäkään usko, että tämä jatkuisi näin hienosti :)

Ei ainakaan vielä tuo rokotus aiheuttanut mitään isompaa...Hieman tavallista itkuisempi Ida oli illalla, mutta kyllä sieltä hymyäkin irtosi välillä. Mitenkään pahemmin ei punotustakaan ainakaan viimeksi esiintynyt.

Että semmoisia...Eli ei oikeestaan mitään asiaa...Joten sama se vaikkei kukaan näitä lukisikaan :)

maaly ja Ida-neiti

Laurukka: Tule nyt välillä kertomaan kuulumisiasi jos tosiaan meidät aiot vähemmälle jättää...Tosin sama päätös olis tällekin taloudelle ihan hyvä asia :)

Vierailija
36/42 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti;

Mitenkäs muut syysvauvat? Nukutaanko teillä rauhattomasti? Meillä on nukuttu reilu viikko tosi rauhattomasti heilutaan, hytkytään ja välillä jopa itketäänkiin...kaikki alkoi siitä, kun neiti oppi kääntymään. Syödään yleensä 1-2 kertaa, mutta äiti herää varmaan 10 kertaa heilumiseen ym.öninään ja yrittää vaihtaa vauvan kylkeä (nukkuu pinniksessä meidän sängyn vieressä). Onko kenelläkään muulla tällaista ja liittyykö juuri tuohon, kun oppii uusia asioita, niin jää vähän niinkuin päälle?Vai mitä ihmettä tämä on ja kestääkö kauan?

Ja käyhän tosiaan laurukka aina joskus kertoilemassa Pikku-E:n ja sinun kuulumisia!!!

t.hope-a ja typy 4kk ja risat

Vierailija
37/42 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkumisesta: Joo todellakin on nukuttu nyt rauhattomammin pari yötä. Toissayönä esim. syötiin 4 kertaa ja joka välissä vielä tuttia piti lykätä... Ja alusta alkaen pääsääntöisesti (poikkeusöitä tietty ollu) poika on syöny noin pari kertaa ja mikä tärkeintä heti nukahtanu... Liekö joku tiheän imun kausi vai vaikuttaneeko kiinteiden aloitus vai uudet taidot...? Neuvolatäti sanoi, et jos pitkään jatkuu, niin voi sitten yrittää kohtapuoleen antaa iltaisin esim. porkkana-perunavelliä.

Teettekö muuten muut mammat jotain " muita töitä" vauvan/muiden lapsien ohessa tällä hetkellä? Mä teen koko ajan meidän firman kaikki paperihommat yms. juoksevat asiat (paitsi kirjanpidon yhteenvedot ja mies tietty hoitaa kaikki ne rakennustyömaalla tapahtuvat hommat). Ja tuo kirjanpitokin pitäisi aloitella seuraavan tilikauden alusta (toukokuussa). Ja töihinkin olin ajatellu sitten kesästä mennä. Iltaisin käyn sitten vielä meidän heppavarsan hoitelemassa, mikä itse asiassa on mulle se henkireikä, joka pitää mut järjissäni. Nyt olen jotenkin superhajamielisessä olotilassa ja mun on pakko kirjottaa ylös kaikki tekeminen, et muistan. Kirjoittelin taas tuossa toissapäivänä uuden listan ja siitä tuli sellanen A4... Toinen " henkireikä" , ihan totta, on se, että käyn täällä netissä " tyhjentämässä" välillä pään. Eli jos yöllä ei saa nukuttua, niin vaiks poju nukkuu päivällä, niin silloin on tilaisuus tehdä paperihommia eli silloinkaan ei voi nukkua = väsymys. Mutta onneksipa noita " unettomia" öitä ei liian monta ole ollut :). Poju pääosin kumminkin niin ihana ja kiltti :D, saa aina hyvälle tuulelle.

Semmoista tilitystä tänään.

tuiskuneiti79 + poju reilu 4 kk

Vierailija
38/42 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mä opiskelen tässä ohessa yliopistossa. Tyttö oli mukana jo pari viikkoisena luennolla. Eli tenttikirjoja nytkin pänttään.

Töihin olen kanssa menossa kesällä. Katsotaan miten tytölle saa hoitopaikan heinäkuuksi. Pitäisi kai soitella tuonne kuntaan päin.

j+beibi

Vierailija
39/42 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli nukkumisesta... Meillä nukuttu jo kuukaudenpäivät tosi levottomasti, yleensä ei rauhoitu kuin tissille. Aluksi luulin ( tunsinkin pienen tyngän pojan suussa ) että meidän ukko tekee hampaita, eipä ole tähän päivään mennessä esiin tulleet :) No ehtiihän ne myöhemminkin... Välissä oli tiheenimun kausi, mutta nyt tuntuu, että se on jäänyt jossain muodossa päälle, kun ukkeli heräilee yöllä jopa 5 kertaa, päivisin ei ole ulkomaanreissun jälkeen nukkunu kun reilun 2 tuntia, senkin kolmessa osassa. Meillä ei vielä käännytä, eikä liikuta sen enempää kuin aikaisemminkaan, joten siitä ei voi olla kiinni. Kämppä alkaa vaan näyttään aika kaameelta, kun ei ole saanut koko viikkona tehtyä mitään, ei edes purettua kaikkia matkalaukkuja :(

Miten teidän muitten vauvat nukkuu päivisin?

Millä ihmeellä unia saisi lisättyä, matkalla nukkui jopa 4,5 tuntia kerrallaan ulkona...

No, tulipa taas omaa napaa, yrittäkää jaksaa :)

Laurukka; tule tosiaan välillä kertomaan kuulumisia, älä meitä kokonaan hylkää :(

Jaksamisia kaikille syysmammoille!

Outi ja Viljami reilu 4 kk

Vierailija
40/42 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..älä tosiaan hylkää tätä pinoa. :(