Keskiviiko pino lokalaisille olkaa hyvät!
Juu tämähän alkaa muistuttaan tätä odotuksen pinoilua(heh)!
Meillä poitsulla saha kuume edelleen korkean ja hyvin korkean välillä:(
Ja tietysti valvottaa poikaa.Kamala katsoa kun toinen on niiiiiin kilttina ja koittaa olla skarppina ja pyytele anteeksi kaikenmaailman juttuja.(esimerkiksi:anteeksi äiti kun lusikka tippui,anteeksi äiti kun mulla tuli pissat housuun.)Ei ole kivaa se pienen sairastelu:(Nyt poika istuu mun sylissä ja on aivan hehkuvan kuuma.Ja muita oireita ei edelleenkaan ole.Ei nuha ei yskää.On vaan mystinen kuume.
Noh,ajattelin että teen sitten samalla pinon kun viellä täällä notkun:)
Niin pääsette sitten aamulla hyviin alkuun.
Mutta nyt meen poitsun lämpöä mittaamaan ja yritetään hivuttautua sängyn pulelle.Öitä siis!
Andromeeda ja ipanat.
Kommentit (57)
Sinilainen: toivon että kyse olisi " vain" koliikista ja atooppisesta ihosta, ja normaalin tottumattomasta mahasta, ettei ole sen allergisempi. Nyt vaan viikko maitodieettiä kohta takana kokeeksi ja kas, iho on tosi paljon hyvään päin mennyt ja yhtäkkiä rytmikin alkaa löytyä eikä pariin iltaan ole edes huutanut mahdottomasti...
Vaatteet: kyllähän niitä tulee aina ostettua erityisesti noista kaikista edellämainituista tavallisista paikoista, erityisesti H&M, Ellos, CM, KappAhl, Lindex, Prisma, Stocka, jne. Itsellekin on ollut pakko alkaa ostaa pikkuhiljaa, kun on kolmen neljän vuoden takaa suurin piirtein kaikki, ajalta ennen ensimmäistäkään mammavaatetta... Merkeistä en välitä, enkä ole ominut mitään omakseni kummallekaan lapselle, kunhan vaate ajaa asiansa ja on kivan näköinen, hinnalla ei väliä. Kirppiksiltäkin olen joskus jotain löytänyt, vaikka en niitä erityisemmin harrastakaan muuta kuin viemällä omiani sinnepäin.
2-vuotias esikoinen: meillä alussa suhtautui oikeastaan mukavammin, sitten kun mies meni töihin niin sitten se show vasta alkoi. Eli mustasukkaisuutta ja potalla ei suostu nyt käymään ja tuntuu, että pahimmillaan vasta kaikki. Kova kuri vaan, ja keinot keksitty selvitä arkipäivästä alkaa löytyä, mutta jos mies on töissä myöhään tai matkalla jota tapathuu aika usein, niin vielä olen aika äärirajoillani. Pakenenkin silloin mieluumin mummolaan, jos on yhtä yötä pidempi työreissu, vaikka onkin 200km ajomatka yksin kahden lapsen kanssa...
Lapsiluku täysi meilläkin, kaksi siis on. Mies haluaisi steriloitavaksi, tai sitten otan hormonikierukan kunhan menkat alkaa. En ole koskaan suurperheestä haaveillutkaan, mutta lapsien myötä en enää kammoksu niin sitäkään ajatusta. Mutta ei enää lapsia, en pysty synnyttämään (pelkosektio takana) ja muutenkin oma jaksaminen on niin koetuksella ollut, että ei huvita enempää. Eiköhän näissäkin ole tarpeeksi vielä jos ne saan kasvatettua aikuiseksi.. ;)
Harrastukset: vauvauinti kiinnostaisi, muuten ei ole mitään, eikä pystyisi kahden pienen lapsen kanssa harrastamaankaan. Leikkipuistossa esikoisen kanssa vaan käydään. En esikoisen aikanakaan tykännyt harrastaa mitään leikkipuiston satunnaista muskaria enempää. Ja kahvilla käyntiä ja shoppailua vauvakavereiden ja vauvattomien kanssa. Nyt sekin tulee tehtyä kotosalla ja netissä postimyynnistä.
Kiitos että ootte niin mahtava porukka. Luin tuota syyskuisten pinoa ja tulin tosi kiukkuiseksi! Ihana et täällä ei kukaan arvostele toisten valintoja vaan päinvastoin kannustetaan toimimaan niinkuin jokainen parhaaksensa näkee.
Emily, jolla tulee jo korvista ulos ainainen väittely imetyksestä
Heippa!
Takana levoton yö, mutta ihmeen pirteä olo on vielä...
Poika sai sitten flunssan, vaikka olen vältellyt kauppoja ja nuhaisia ihmisiä. Viime yönä rohisi taas melkoisesti ja ei kai nuhan takia pysty kunnolla nukkumaankaan. Aamulla on yleensä hereillä pari tuntia ennen päikkäreitä, nyt oli vain 20 min. Sylissä haluaa olla koko ajan ja nukahtikin reppuun samantien, kun siihen laitoin. Raukka pieni, käy sääliksi. Räkää on tullut nenästä paljon, suolatippojen ja niistäjän avustuksella. Poika tuntuu aika kuumalta, tarttis varmaan mitata kuume, ekaa kertaa. Ja meillä ei ole kuin sellainen perusmittari, noh, pitänee kokeilla sillä sit vain.
HARRASTUKSISTA on ollut puhetta. Mietin vauvauintia, mutta se on 20 kn päässä lauantai aamuisin kelo 8. Ei taida onnistua meikäläiseltä. Käydään joka viikko torstaisin perhekahvilassa, sekin on kyllä mun piristykseksi, että tapaan muita aikuisia kahvittelun merkissä. Atte usein nukkuu ko. ajan vaunuissa ulkona:) Muuta ei ole, mitä nyt joskus kyläilyä vauvakavereilla. Muskariin ehkä mennään jossain vaiheessa, mutta täällä ei ole vauvamuskaria, pitää odottaa siis että tulee hieman ikää.
Inhottava ilma ulkona, harmaata ja sumuista, plääh. Ei ole omiaan piristämään mieltä. No, pieni hymy pojalta piristää koko päivän.
Mukavaa päivänjatkoa kaikille!
Tuntuu taas olevan yhtä taistelua toi nukkuminen.
Eilen ennen yöunille menoa neiti aloitti taas sellasen fanfaarin,et kuulu varmaan naapuriin asti.
Miehen kans muuten yöllä naureskeltiin kun seinän takana asuu vastavihitty nuoripari,niin ei niille varmaan tule lainkaan vauvakuumetta kun joutuu kuuntelee pitkin iltaa ja yötä vauvan huutoo....ja aamulla näkee lehteä hakiessaan kuinka pussit silmien alla vaan kasvaa.
Tulipas inhottava vesikeli.Kiva liukastella pihalla kun isännöitsijäkään ei saa hiekotushiekkaa aikaseks hommattua.Hm!
Vaatteista siis oli puhetta.Meillä ostetaan milloin mistäkin.Jos mä nään jossain kaupassa jonku tosi ihanan vaatteen niin kyllä se yleensä mukaan lähtee.Tuttaa myös meillä jonkun verran.Veljen vaimolta tuli taas jätesäkillinen vauvanvaatteita.Heillä ennestään kaksi tyttöä ja eivät sitten enää lisää tee,niin me saadaan sieltä aika paljon kaikenlaista tarpeellista.
No pitänee varmaan mennä ruuan laittoon,kun mieskin pääsee aikasemmin tänään töistä.
Pitäkäähän lippu korkealla kenellä on niitä kipeitä lapsia:))!
johannu ja aada
Vielä sellainen kysymys tuli mieleen, että miten teillä on nukkumisjärjestelyt hoidettu. Meillä kun poika on alusta asti nukkunut vieressä ja vähitellen haluaisin siirtää omaan sänkyyn. Alkaa olla aika ahdasta ja kaikille rasittavaa yrittää sopia samaan punkkaan. Poika ei syö tuttia eikä nykyään myöskään tuttipullosta (kääk) ja on täysimetyksellä, joten omaan sänkyyn nukkumaan rauhottelu on tähän asti tuntunut ajatuksena vaikealta. Mitkään nostoyritykset nukahtamisen jälkeen ei onnistu. Meillä syödään yöllä nyt aika tiheään, joten varmaan odottelen vähän rauhallisempaa kautta ennen muutoksia.
Omaa sängyn puolikastaan kaipaava Lokavaavi
Heipähei kaikki lokalaiset mammat ja vaavit! Täällä ilmoittautuu mukaan yksi kauan taustaillut lokalainen! Eli koko odotusajan lueskelin viestejänne ja nyt vasta innostuin itsekin kirjotteleen. Meillä pikkuruinen Senni-tyttö syntyi 6.10 painaen 2930 g ja pituus 49 cm. kaikki on sujunut alusta asti hienosti. No imetystä lukuunottamatta joka tyssäs siihen että neiti ei suostunut/jaksanut imeä joten pullosta sitten ensin omaa maitoa ja myöhemmin ollaan sitten juotu vain korviketta.
Vähän laiska olen kirjottamaan mutta yritän kuitenkin. Pinon luen kyllä joka päivä.
Voi pikkuistani :(
Esikoisella on matoja!! Siksi siis nukkui niin huonosti. Oon koko päivän pessy pyykkiä ja vaihtanu lakanoita, ja imuroinu petivaatteet. Huoh.
Onpa taas paljon tekstiä! Jätän tänään kommentoimatta melkeinpä kokonaan, kun Pinja on nyt hereillä isoveikan päikkäriaikaan.
Mutta nopsaa jotain yleistä:
[b]Lapsiluku:[/b] On meillä täynnä. Ollaan miehen kanssa molemmat aina haaveiltu tytöstä ja pojasta, ja nyt kun ne on meille suotu niin kyllä meidän perhe on täydellinen [color=red]♥[/color]
[b]Meidän lapsilla ikäeroa 2v3pv[/b], esikoinen on koko ajan suhtautunut ihanasti vauvaan! Yöunet vähän heikentyneet, joka luultavasti johtuu tästä muutoksesta --> mulla vähempi aikaa touhuta hänen kanssaan jne. Muuten sujuu tosi ok!!
[b]Vauva omaan sänkyyn:[/b] Meilläkään siis ei tutti kelpaa, ja muutenkin tuntuu että vieressä nukkuu paremmin. En ole edes aikoihin yrittänyt omaan sänkyyn Pinjaa laittaa, kun luulen että se syötön jälkeen herää jos alan siirtelemään :-/ No, ehkä vielä jonain päivänä... ;) Äh, jotain fiksumpaakin piti tästä asiasta sanoa, mutta kas kummaa kun en muista.
Mutta nyt koitan saada Pinjan unille, ei nukkunu aamupäivällä kun vajaan tunnin.
Emppu
..vähän lisää nyt kun Senni nukahti vaunuihin. On se kumma että jonain päivänä ei nukuta kun parit puolen tunnin päikkärit ja sitten taas joku päivä aamupäikkärit venyy kahteenkin tuntiin ja iltapäivälläkin saattaa nukuttaa tunti pari... Meillä alusta asti menny yöt hyvin. Puoli ysin aikaan mennään nukkumaan omaan pinnasänkyyn ja uni tulee sitten puoli kymmeneen mennessä useimmiten. Ihan itse siis nukahtaa kunhan tutti pysyy suussa... ;)
Olen iltaisin antanut velliä ja sillä nukuttaa sellaset 7-9 tuntia putkeen joten ei valittamista. neuvolantätikin oli vellin kannalla kun tyttö on sen verran pienikokoinen. 3 kk:n neuvolassa 5100 g ja 57 cm. Hyväntuulinen ja skarppi vauva. Kovasti kädet menee suuhun ja onkin ihan punaiset kun imee niin kovasti. Purulelunkin jo ostin ja tuntuu tykkäävän.
Mites te muut vellin antajat, ootteko kokeilleet jo useampia makuja vai vain yhtä? Meillä ainoastaan maissivelliä vasta annettu ja menee pullo tosi äkkiä eli tykkää :)
Mukavaa päivää kaikille vaikka onkin harmaata ainakin täällä Pohjanmaalla...
anilla ja nukkuva Senni
Yhdyn kaikkiin ylistäjiin, miten hienoa onkaan kuulua näin suvaitsevaiseen ja avarakatseiseen, tukevaan ja ystävälliseen remmiin. ISO KIITOS. Vaikka äitejä riittää 100% imettävistä toiseen laittaan ja kaikkea siltä väliltäkin niin toisten valinnat hyväksytään ja niitä tuetaan, loistavaa. Kieltämättä olin likipitäen itkun partaalla kerran, kun itse imetän ja muutama sellainen ei-lokakuinen-äiti joka ei pystynyt/halunnut imettää arvosteli ja kritisoi minua.. siis ei täällä saa sanoa imettävänsä koska joku siihen kykenemätön loukkaantuu :' ( ei siitä sen enempää..
Tervetuloa Anilla ja pikku-Senni!
Voi itku _Emppu.. toi on mun pahin pelkoni vaikkei vaarallista sinänsä olekaan ja tosi yleistä. Toistaiseksi selvitty ilman; tsemppiä taisteluun!
Tässäkin pinossa oli monia kivoja aiheita.. olisko kenelläkään jaksamista ideoimaan meille sellaisen Kuka olet?-tyyppisen pinon. Vois lisätä sen tuon lastenkasvu-listan perään ja sais sieltä tarkistaa äitienkin asioita :) Minäkin voi yrittää mut nyt en ehdi, kakkahommat olis vaiheessa..
Äiti kolmelle ja toivottavasti siisti-niska Sampo 3,5kk
Nollakeli täällä Pirkanmaallakin. Kävin jo vaunuilemassa ja nyt poika nukkuu ulkona. Tietysti heti pinoa lukemaan! Ja paljon oli kertynytkin luettavaa.
Ainakin lapsiluvusta kyseltiin...no meillä on vasta eka lapsi ja kyllä toinenkin on tervetullut jossain vaiheessa. En osaa nyt tässä vaiheessa sanoa, haluanko enemmän kuin kaksi. Tuntuu ehkä et ne riittäis, mut ikinä ei tiiä. No, olipas tuokin vastaus.... :/
Aamu-ja iltarituaalit: eli aamuisin pesen pojan kasvot, kädet , pepun+pilin ja tarvittaessa rasvaan. Yleensä laitan nivusiin perunajauhoa, kun meinaa usein punoittaa. Iltaisin samat pesut ja lisäksi pesen kaulan ja kainalot. Kylvyssä käytän pari kertaa tai kolmesti viikossa. Pojan ollessa hereillä koetan seurustella ja leikkiä jonkin verran. Sitten annan pojan olla myös itsekseen jumppamatolla ja touhuta yksinkin. Että tämmöstä meillä.
Katkes ajatus totaalisesti kun puhelin soi.
Himskatti, nyt mä en muista yhtään, mitä piti kirjottaa! taidan palata lukemaan vielä pinoa ja jos kerkeen vielä jotain tulla kommentoimaan.
TSAU!!
Lapsiluvusta: Meillä on ainaskin täynnä. Eipä autoonkaan enempää väkeä mahdu, ellei sitten penkkejä osta lisää:) Raskausaika oli niin kamalaa, etten halua sitä enään kokea. Ja kyllähän kolme lasta jo riittää.
Täytyy sanoa, et mä kyllä yhdyn tohon Emily78 kommenttiin! Käväisimpä sitten vähän lukemassa syyskuisten pinoa.... Onneks ei tässä pinossa arvostella. Kiitos siitä!
Janette nukku koko aamun ku sisarukset oli kerhossa, söi kerran välissä. Kotiin tultiin niin neiti söi, mut ei vieläkään oikeen oo jaksanu kunnolla herätä. Se on nukkunu jo yli viis tuntia! Kaipa se nukuttaa kun on ollu rauhallista.
Hennajo ja Janette
Huh onpas pino kasvanut yden neuvolareissun aikana todella pitkäksi :) Meillä lokalaisilla taitaa olla aika paljon asiaa :D Hyvä niin. Mahtava henki tässä ryhmässä minunkin mielestäni!
ANILLA ja Senni vauva tervetuloa minunkin puolestani. On tää niin kiva joukko että mukana kannattaa ollakin ;)
M.ELLI kyseli minkänimisiä sisaruksia vauvoilla on.No meillä isosisko on Minea niinkuin PIIPInkin tytär :) Pojan nimee en nyt just äkkiseltään uskalla arvata ettei ihan koko anonyymiys mene :D Mutta " ämmällä" alkaa sekin. Niin ja lapset syntyneet lokakuussa 1999 ja marraskuussa 2000. Eli 5v ja 6v ovat nyt.
NASULI kiva toinen nimi teidän typykällä. En ole kuullutkaan nimeä Anelia ennen. Mistä keksit?
MIUMAU en voinut olla kommentoimatta miten ihana mummu sinulla :D Kyllä vanhat ihmiset osaa olla herttaisia.Ainakin jotkut.
`TYTTILII ai sinäkin brutukseni olet ollut heppa-immeisiä?! Kivaa niin minäkin. Tuli monta monituista vuotta hevosteltua nuorempana ja hoidettua yhtä lämppäriä ja connemara-oria. Voi niitä aikoja. Munkin tekisi hirmuisesti mieli edelleen käydä ratsastamassa edes kerran viikossa, mutta tosiaan hirveitä hintoja nyhtävät. Ainakin PONNYT oli myös heppa ihmisiä. Oliko muita?
HENNAJO mä olen ainakin näiden reilu 3kk perusteella tykännyt tästä Pakkalan seudusta. Ihanaa että tuo Jumbo on niin lähellä mutta muuten kyllä on ollut tosi rauhallista. Ei minkäänlaista järjestyshäiriötä toistaiseksi ole tullut vastaan ainakaan meidän taloyhtiössä ja lapsiakin kiitettävästi. Ainoa että päiväkoti-tilanne ei tosiaankaan ole loistava. Nythän Kartanonkoskelle valmistui uusi pk, mutta se on todella ISO!!
OPERAATIO PAINONPUDOTUS menee täällä suunnalla taasen loistavasti. Ekan viikon jälkeenhän lähti 2,3kiloa ja tänäaamuna oli ekan kerran paino tippunut alle 60-kilon. Vajaa 5 kiloa siis tavoitteeseen. Jee jee. Repsahtanutkaan en ole vaikka välillä houkutus suuri!!!!!! Ja eilen löysin vielä niin ihanan kanareseptin, joka vei kielen mennessään. Kevyttä ja HYVÄÄÄÄ!
Meilläin lapsi luku ainakin hyväksi toviksi täynnä. Voipi olla että pikkunelonen saa tulla sitten useamman vuoden päästä ilahduttamaan jos on tullakseen. Mutta kolme on siis mainio määrä :) Silti tuntuu hyvältä että raskaushaaveita ei tarvitse kokonaan jättää, vaan vielä on MAHDOLLISUUS saada kokea se kaikki uudelleen :)
Ääh kohta pitäisi kauppaan jaksaa raahautua. Ja Juhanakin väänsi justiin hyvän kuulloiset (ja hajuiset) tortut jten tämä äiskä suuntaa tuonne vessan puolelle pesuhommiin :) Niin joo ja pojan 5v neuvola meni hyvin ja kaikki oli kunnossa.
Sinilainen ja Juhana 2kk
Meillä neiti nukkuu omassa sängyssä, joskus harvoin otan viereen.
Huh mikä ilma ulkona, yök! Lotta on nukkunut tunnin verran terassilla, juuri äsken kävin hyssyttelemässä kun vähän itkeskeli. Toivottavasti nukkuu tänäänkin monta tuntia, välillä kun on nukkunu huonosti, oon koko ajan joutunu menee hyssyttää eikä siltikään meinaa onnistua. Välillä taas nukkuu hienosti 3-4 tuntii, aah, se on mukavaa, minä saan syödä kunnolla ja rauhassa ja tietty pyörii täällä ;) Juuri sain ruoan itselleni valmiiksi ja tässä samalla mättään riisiä ja kasviskastiketta...Suklaatia en ole syönyt sunnuntain jälkeen, enkä mitään muitakaan herkkuja, oujee, hyvä minä!!! Kovin pahaa on tehnyt kyllä...Viimisen vuoden ajan kun söin melkeen vaan suklaata, heh ;) Meijän rantalomakin vaan lähenee ja ahdistus kovenee ku bikineitä pittää käyttää, oiskohan siel niin viilee et ei tarkinis pelkillä bikineillä? Viime vuonna kuulemma kanarialla satoi lunta!?
Onpas vaan omaa napaa meikäläisellä...Enkä taaskaan muista mistä on ollu puhe...Ainakin meidän lokalaisten ilmapiiristä, se on juu aivan mahtava! KIITOS todella teille kaikille! Minäkin olen pinoutunut nyt monena päivänä. Taustailin vaan pitkän aikaa.
Yhden kyssärin voisin heittää: Kaipaako kukaan raskaana oloa? Minä kun kaipailen, varsinkin sitä ISOA PINKEETÄ MASUA, voih! Mulla on varmaan masukuume. Mutta kyllä haluan että meijän Lotta saa olla nyt ihan rauhassa vauva, ainoa semmoinen, luultavasti ja toivottavasti saa pikkusisaruksen sitten 2-3 vuoden päästä.
Haenpas lisää ruokaa, ja lopettelen samalla. Oikein paljon voimahaleja pikkuisille potilaille!
Voi halavatun halavattu, mikä päivä!!! Meillä on känkkäränkkä kylässä ja lapsukaiset käyttäytyy sen mukaan - puuh! Nyt onneksi molemmat päikkäreillä, joten eiköhän se tästä....
Yö meni TAAS tissitelessä! Meillä kun Eemilille on riittänyt se 1xyössä herääminen, niin tuntuupa kurjalta herätä syöttään useemmin :(. Eka pätkä oli 3 tuntia, toka tunnin ja sitten en enää tiedäkään, jätin rinnan paljaaksi ja ajattelin, että saapi herra hoitaa itse ruokailunsa silloin kun huvittaa ;). Toki, heräähän siihen kun alkaa ruokailemaan, mutta ei tarvi sitä " omaan sänkyyn-meidän sänkyyn-omaan sänkyyn-meidän sänkyyn..jaahas, paljonko kello..." -rumbaa pyörittää :-).
[b]EMPPU[/b]: No sekös se vielä puuttui!!! Toivottavasti saitte lääkkeet ja pääsette aloittamaan hoidon. Voiko sitä lääkettä Pinjalle vielä antaa, kun ainahan kehoitetaan hoitamaan koko perhe kerralla? Kurjaa, kun joutuu siivoomaan niiiiiin perusteellisesti joka paikan vielä väsyneenä! Voimia ystäväni, voimia!!
*halaus
[b]Lapsiluku:[/b] On meilläkin täynnä. Ja tähän voisin lainata Empulta, koska ihan samoin meillä: " Ollaan miehen kanssa molemmat aina haaveiltu tytöstä ja pojasta, ja nyt kun ne on meille suotu niin kyllä meidän perhe on täydellinen" . Tosin nyt olen kyllä välillä vähän haikeudella ajatellut, että tää on tosiaan mun viimeinen vauva - snif...... ;)
[b]Ikäero:[/b]: Meillä tyttö on syntynyt 5/03 ja Eemil sitten 11/05 eli 2vuotta ja 5 kk:ta.
No joo, eipä se isompi känkkis sitten niitä päikkäreitä halunnu nukkuakaan. Eipä sen niin väliä, kun ei taitas muuten illalla mennä ajoissa nukkumaan. Lähdenpä tästä hetkeksi leikkimään esikon kanssa.
Kommentoinnit siis jäi....
*Vallu kera lasten*
Harrastuksesta vauvan kanssa... mä en ole vielä ajatellut mitään harrastustoimia aloittaa. Riittää kun saa vaunuilla toisen äitykän kanssa ja jutskata samalla. Sitten kun poika kasvaa, niin ehkä sitten vois jotain kokeillakin. Muskaria ehkä... saa nähdä.
NELLIINA: muistapa sitten kertoa miten teidän reissu meni jne. sillä ollaan keväällä lähdössä myös reissuun ja olisin kovasti kiinnostunut kuulemaan teidän kokemuksia :) Ja myös vinkkejä otan vastaan ilomielin.
Hemulii_i
Kurjaa kun en millään ehdi joka päivä lukea pinoja, tuntuu aina että olis jäänyt jostakin paitsi, kun ei ole ihan kaikkea lukenut... On tämä hieno porukka!
Meillä Akselin tauti jatkuu vaan. Eilen kävin sen kanssa lääkärissä ja lääkäri totesi että kyseessä on viruksen aiheuttama keuhkoputkentulehdus eikä antanut mitään lääkettä. Ei siihen kai sitten mikään auta? Poika on tosi räkänen mutta nukkuu kyllä suurimman osan ajasta ja suht hyvin hengittää silloin. Herätessään jos alkaa itkeä, silloin menee röörit tukkoon ja räkää tulee joka paikasta ja siitä tietysti hermostuu entistä enemmän huutamaan.. Toisaalta silloinhan se räkä sitten tulee hyvin ulos eli kai pienet huudot välillä onkin ihan ok!?
Se mua vähän huolestuttaa kun poika nyt tykkää vaan nukkua niin syöminen jää vähemmälle. Hetken imettyään nukahtaa taas ja tissit pullottaa piukeina. Oon jo aatellu et täytyiskö lypsää välillä kun on niin tukala olo ja Akselinkin on vaikea syödä kun tissit on niin täynnä. Onko kokemusta, miten olette vastaavassa tilanteessa menetelleet? Lypsänkö vai pitäiskö malttaa odotella tilanteen tasaantumista?
Omakin vointi on vähän sellainen et taitaa tauti iskeä seuraavaksi kyntensä minuun, nenä vuotaa ja olo on aika vetämätön. Tosin siihen varmaan vaikuttaa se että nyt muutamana yönä jäänyt unet aika vähiin Akselin takia.
Maanantaina kyseltiin nimimerkkien alkuperää, siihen jäi vastaamatta. Eli ninnuli tulee ihan yksinkertaisesti yhdestä omasta nimestäni väännetystä lempinimestäni ja koska se oli jo jollakin käytössä, pistin perään sen hetkisen ikäni eli 30. Nyt olen kyllä jo 31.
Tänään joku kyseli vanhemmista lapsista. Meillä on Akselin lisäksi Lassi Jaakko Juhani, joka on syntynyt helmikuussa 2001.
Ja lapsiluvusta. Mulla on sellainen olo että haluisin vielä kolmannen lapsen. Jotenkin en vaan osaa ajatella, että meille ei enää tulisi vauvaa. En tunne olevani niin vanha, että kaikki lapset olisi tehty... Ja olisi tietty kiva saada tyttökin poikien lisäksi. Toki kolmas poikakin olisi ihana. Mies ei ole yhtä innostunut, hänestä meille ei mahdu enempää porukkaa... mut sehän on vaan järjestelykysymys!
Jaahas, Akseli heräsi, lähdetään vaipanvaihdolle!
Ninnuli & Akseli
ANILLA tervetuloa mukaan!! Mäkin odotusajan taisin enempi vaan taustailla mut nyt sitten aattelin olla vähän aktiivisempi kun tosiaan porukka on niin hyvä et tahtoo mukaan keskuteluun!!!
ANNU kyseli rutiineista. Meillä ei oikein oo kun iltarutiinina sellanen et himmentelen valoja ja laitan tytön kapaloon kun rupee oleen uninen ja sitten syödään...yleensä siihen vähän rauhottuu ja saattaa jopa ruveta nukkumaan! :) mut eipä se kyl yleensä noin helposti käy!
PIIPI täällä kans uniongelmainen :) Nyt oon kyl muutaman yön nukkunu suht hyvin ,mut taas viimeyönä kun tyttö päättikin nukkua 7,5 tuntia ennen kun heräs syömään niin mäpäs heräsinkin jo tuntia aiemmin ihmetteleen miks se vielä nukkuu ;) ja sit uudelleen nukahtaminen syötön jälkeen kestää kauan.Toivottavasti tää tästä korjaantus meillä molemmilla!!!
Lapisiluku meillä ei luultavasti oo vielä täynnä.tää kun on vasta ensimmäinen.Oon aina halunnu paljon lapsia,mut eihän sitä koskaan tiiä mitä tapahtuu!
ja nyt täytyy ruveta siistiin tätä kämppää....pölypallot vaan lisääntyy...
[color=darkviolet]Spica ja tyttö[/color]
Emily kyseli kellä lapsiluku täysi, VIITTAAN! Meillä mies steriloitiin muutamaa viikkoa ennen pojan syntymää. Mulla kaikki neljä syntyneet sectiolla enkä halua " repiä" itseäni enempää. Lääkäri tosin sanoi leikkausessa, että ainoa ongelma mahdollisissa tulevissa leikkauksissa olisi vatsanpeitteiden arpisuus, kohtu kyllä kestäisi. Mutta neljä on oiva luku meidän mielestä, jos esikoinen seuraa omaa esimerkkiäni saatan olla kymmenen vuoden päästä isoäiti=)