Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskiviiko pino lokalaisille olkaa hyvät!

11.01.2006 |

Juu tämähän alkaa muistuttaan tätä odotuksen pinoilua(heh)!

Meillä poitsulla saha kuume edelleen korkean ja hyvin korkean välillä:(

Ja tietysti valvottaa poikaa.Kamala katsoa kun toinen on niiiiiin kilttina ja koittaa olla skarppina ja pyytele anteeksi kaikenmaailman juttuja.(esimerkiksi:anteeksi äiti kun lusikka tippui,anteeksi äiti kun mulla tuli pissat housuun.)Ei ole kivaa se pienen sairastelu:(Nyt poika istuu mun sylissä ja on aivan hehkuvan kuuma.Ja muita oireita ei edelleenkaan ole.Ei nuha ei yskää.On vaan mystinen kuume.

Noh,ajattelin että teen sitten samalla pinon kun viellä täällä notkun:)

Niin pääsette sitten aamulla hyviin alkuun.

Mutta nyt meen poitsun lämpöä mittaamaan ja yritetään hivuttautua sängyn pulelle.Öitä siis!

Andromeeda ja ipanat.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä jo toista tuntia hereillä, mutta nyt " vasta" san luettua eilisen pinon loppuun. Voi kurjuuden kurjuus kun Juhanalla tuntuu taas nenä olevan tukossa ja hengitys kulkee vain vaivoin. Meillähän oli se rs-virus epäily ennen uutta vuotta, jolloin pojalle nousi kuume ja oli ihan räkäinen ja siitä asti mennyt parempaan suuntaan. Kunnes nyt taas kuullostaa enemmän räkäiseltä. Siinä mielessä kurjaa aikaa tää talvi :(

HENNAJO juu olen kyllä asunut koko ikäni itäisessä Helsingissä, kuten vielä reilu 3kk sittenkin, kunnes lokakuun 1.päivä muutettiin tähän Vantaan Pakkalaan 5min kävelymatkan päähän Jumbosta. Eli musta tuli vantaalainen mikä tuntuu välillä hassulta, kun aina kaikissa virastojutuissakin soitan aina automaattisesti eka Helsinkiin ja sieltä ne aina ohjaa mut Vantaan palvelupiiriin ;)

Ja SIRKKULIINA ai olikos se teidän isukki ja vauva siinä Hesarin isänpäivänumerossa :) kiva kuulla. Me lähdettiin sairaalasta jo perjantaina 11.11 eli tasan 2kk sitten.

LOKAÄITI kurjaa että teillä on allergiaepäily päällä. Meillä oli aikainaan kanssa tuon keskimmäisen kanssa, kun poika huusi ensimmäiset elinkuukautensa, iho punoitti kovasti jne.jne. No ravattiin allergiasairaalassa ja kokeiltiin kaikenlaisia dieettejä, mutta lopputulos oli että kyseessä vain atooppinen iho sekä koliikki. No hyvä niin, vaikka eihän atooppinen iho mikään kiva juttu ole :(

ANDROMEEDA kylläpäs teillä on ajattelematonta porukkaa lähipiirissä. Eipä ainakaan itselle tulisi mieleen lähteä arvostelemaan kenenkään nimivalintoja. Mulla tuli kanssa lähipiiriin vauva vajaa 6v sitten, joka sai nimekseen Börje, mutta kaikista asioista mitä tästä nimestä voi mieleen tullakin (ainakin suomalaisilla) niin eipä tulisi mieleenkään lähteä kauhistelemaan pikku-Börjen vanhemmille tai hälle itselleen ;) Sitäpaitsi Martha on munkin mielestäni kaunis nimi. Vanha ehkä mutta kaunis! Niin ja paljon paranemissäteitä sinne pojalle~~~~~~~~

Meillä lähipiiristä on kuulunut vain positiivista palautetta nimestä Juhana. Moni sanoo sitä " kuninkaalliseksi nimeksi" kun on Juhana Herttuaa ja muuta. Mulla itselläni tulee ekana mieleen Robin Hood piirretyn prinssi Juhana ;)

MISULI kiva homma että teillä Roope nukkuu vihdoin pysähtyneissä vaunuissa!!!!! Jee jee...toivotaan että se jatkuu :)

HARJu kurja juttu että teillä huudetaan niin paljon. Mekkä oli ihan sama juttu noiden kahden vanhemman lapsen kanssa (varsinkin keskimmäisen) eikä siihen oikein mikään auttanut paitsi aika. Toivottavasti joku osaa antaa konkreettisempaa neuvoa. Muistan kyllä miten poikki silloin olin (tai oikeastaan en edes enää kunnolla muista) ja se oli todella raskasta aikaa. Nyt pikkuhuutajat ovat jo 5v ja 6v ja nukkuvat yönsä hyvin :)

Mutta nyt aamiaisen laittoon. Tänään keskimmäisellä 5v neuvola 9.30 että eikun sinne vaan!!! Hauskaa päivää kaikille..

Sinilainen ja Juhana 2kk2pvä

Vierailija
2/57 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta lokapumperot :D

Voi aaargh! Esikoisella oli joku [b]liskojen yö[/b] viime yönä :-/ Heräsi ihan yhtenään, ilman mitään erityistä syytä. Tai kai siihenkin aina syy on, mutta eipä tuo ainakaan itse sitä vielä osannut kertoa. Pinja nukkui hyvin, söi pari kertaa. Oli vaan toooosi uuvuttava yö itselle, kun koko ajan joutui heräämään syvästä unesta ja sit olin ihan pää pyörällä :-O

Ja kun esikoisen nukahtaminen venyi illalla puoli kymmeneen, niin se heräsikin aamulla jo seiskalta *haukotus*

Ja ulkonakin sataa [b]VETTÄ[/b], joten hyvästi ulkoilu!!

No valivali... kahvia vaan napaan niin kyllä se siitä ;D

Hyvä kun muut muistutitte, mun piti jo eilen kommentoida [b]Andromeedalle[/b] siitä Marthasta.. siis älytöntä että ihmiset kehtaa puuttua toisten nimivalintoihin, ja sitten vielä kaikenlisäksi kutsua lasta OMAKEKSIMÄLLÄÄN nimellä :-O Voi luoja, kaikkea sitä taas kuuleekin!

Meillä kaikki ovat vallan ihastuneita Pinja-nimeen, pelkkää positiivista palautetta ollaan saatu :)

Mutta nyt sitä kahvia!

[color=red]♥[/color] Emppu ja Pinja [color=red]♥[/color]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattelinpa kirjoitella heti aamusesta, kun Eeliskin vielä jaksaa leikkiä jumppamatollaan. Hereillä ollaan oltu seitsemästä asti, joten kohta vaunut kutsuvat päikkäreille.

Andromeedalle tsemppiä sairaan lapsen kanssa sekä ajattelemattomien sukulaisten suhteen! Martha on tosi kaunis nimi :) Eikös teidän poika ollut Rami? Jos sukulaisista on " hauska kirjainleikki" kun sisarukset olisi Rami ja Mari...

Siitä tulikin mieleen, että minkä nimisiä sisaruksia teidän lokalahjoilla on? Uskallatteko paljastaa? Meillä on vasta tämä esikoinen, Eelis Kristian.

Nyt pukemaan pikkujässikkä nukkumaan. Palailenpa myöhemmin uudestaan...

m.elli

Vierailija
4/57 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkki tulee siitä että ollaan kolmikielinen perhe ja mies kutsuu mua beibiksi ja tytön PITI syntyä 30.9.2005 eli 0905, mutta päättikin syntyä vasta 13 päivää myöhemmin. Eli ei nimimerkki pidä ihan paikkansa.

[b]Andromeeda[/b]: Martha on kaunis nimi. Meillä oli tuon kielisyyden takia kanssa tytön nimen kanssa miettimistä. Eka nimi on ulkomaisperäinen (ei kutenkaan vaikea), mutta jotkut lisäävät siihen A:n perään (on myös ko.versio olemassa) eli saa olla korjailemassa tytön nimeä. Näin myös ulkomaalaisille tuttaville. Toisesta suomalaisesta nimestäkin on erilaisia versioita myös kansainvälisiä. Ja kun sukunimikin on ulkomainen niin sitäkin saa tankata tai selitää lausuntaa. Suomalaisille varsinkin vanhemmille ihmisille on vaikeita vierasperäiset konsonantit b,d,f jne. Eli vaikeita ovat nämä nimi asiat.

nyt taas syömään ja yrittämään lukemista. Onnistuu yleensä vasta illalla tai ihan aamusta.

j+beibi kohta 3kk

Vierailija
5/57 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja täällä taas! :)

meidän yö meni ok,aurora nukkui omassa sängyssä alkuun ja jäi sitten ekalta syötöltä viereen.nukkuu tuossa meidän petissä edelleen..

NIMISTÄ:aurora on meillä saanut paljon kehuja,mutta on myös jokunen sukulainen joka ei ole pitänyt..ei tietenkään ole suoraan sanottu,mutta olen huomannut esim.ristiäisissäkin kun mieheni täti tokaisi että on ainakin erikoinen,kun kysyin mitä tykkäsi nimestä..

mutta mitäpä tuosta,meistä aurora on hyvä!sopii senkin puolesta,kun tytyn syntymäaika oli 5.57 ja aurora tarkoittaa aamuruskoa.toiset nimet oli siis ella anelia.

muut sisarukset on meillä miro markus kasimir,eetu matias aapeli ja linnea aada elisa.(markus ja elisa tulee minun ja miehen toisista nimistä.)kukahan nyt tunnistaa..? ;)

ANDROMEEDAn pienelle miehelle pikaisia paranemisia!samoin pienelle nuhaiselle lokalahjalle(anteeksi kun unohdin jo mamman..olikos sinilainen?)

meidän kakkonen tekee lähtöä neuvolaan isänsä kanssa,menen vaatettamaan..

mukavaa keskiviikkoa siskot!!

ja _EMPULLE jaksuja liskojen yön jälkeen!

-nasuli

Vierailija
6/57 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä meillä tosiaan kasvaa nämä päiväpinotkin - pikkusenko meillä on HYVÄ RYHMÄ!! :D

Eilinen ja taitaa toissapäiväinenkin pino olla suurimmaksi osaksi vielä lukematta... halusin jo heti kirjoittaa tähän, että edes joskus vaikuttais aktiiviselta, tästä porukasta nimittäin en halua tippua pois, on sen verran kivoja tyyppejä meillä mukana! Hmm... omituisen iloisella ja onnellisella päällä olen, vaikka yö oli taas tosi rikkinäinen... kaikkeen tottuu näköjään! Ja kyllähän se aina auttaa kun on aamulla vastassa nauravainen poika, joka on juuri löytänyt kätensä ja jopa lelut rupeaa vähitellen kiinnostamaan!

BEIBI0905 - Juu tiedän mitä sanoit vanhoista ihmisistä (ja joskus kyllä nuoristakin) ja vierasperäisistä sanoista... minun mummun ostoslistassa lukee aina pannaaneja, mantariinejä ja lementejä (=klementiinejä). :D Mummu on syntynyt v. 1917 Keski-Pohjanmaan maaseudulla. Suloistahan se vain on yleensä, mutta kyllä voin kuvitella, että jos on oma tai lapsen nimi kyseessä niin pänniihän se varmasti! Minun miehen nimi on Markus ja sekin pitää mummun vääntää Markuksi (siis nimeksi Markku) - on varmaan liian hankala sitten..? ;)

Poitsu tuolla nukkuu sitterissä (ottaa siinä joka päivä unoset, tunnustan...), aah mikä rauha. :) Ensi yöksi siirretään sitten pinnasänky meidän sängyn viereen sivuvaunuksi. Aukusti tykkäis vaan nukkua minun vieressä, mutta viime yönäkin heilui niin, etten meinannut saada nukutuksi. Ja minua pelottaa, että heitän unissani peiton pojan päälle, tai pätkäsen käsivarrella tms. Niin että kokeillaan nyt sitten tuota sivuvaunujuttua. Tarkoitus ois kuitenkin siirtää poika sänkyineen puolen vuoden sisään omaan huoneeseen.

Nyt ostoslistan värkkäämiseen. Sii juu!

-Miumau ja Kusti 2 kk ja rapiat

Vierailija
7/57 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

milloin teillä isommat ovat syntyneet?tuli mieleen kysellä,kun huomasin että ÄITIKOLMELLE kirjoitti esikoisensa syntyneen marraskuussa 2001.meillä syntyi kolmonen,eli linnea samoihin aikoihin;14.joulukuuta 2001.

eetu" kakkonen" on syntynyt 2.1.2000

ja miro" ykkönen" 21.8.1998.

mites muilla?

-nasuli

Vierailija
8/57 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh hoijaa! Nyt on pari aamua ollut herätys hiukka turhan aikasin. 5.30 on jesse imeskellyt nyrkkejään niin äänekkäästi, et oon siihen herännyt. Tänä aamuna syötön jälkeen se vaan sängyssä alkoi juttelemaan ja hihkumaan. Ei voinu kyl olla vihanen, kun oli se jokellus niin huvittavan kuulosta. =D Naapurin sedän parvekelasiremppa jatkui tänään aamu kasilta alkaen järkyttävällä porauksella. AARGH! Eilen jo meni päikkärit mönkään, kun jyräsivät niin kovaa. Esikoinenkin kömpi tänä aamuna pitkästä aikaa kuuden jälkeen kainaloon koisaamaan norsu kainalossa. *liikkis!*

Täälläkin on ihan nollakeli. Onneks on sovittuna kyläily, et pääsee isompi leikkimään ja äiti vähän juoruamaan. Ne vaan heräilee sen verta myöhemmin, et " vasta" klo11 sopii mennä...;p Mut täällähän tää aika kuluu mukavasti taas...

Näin viime yönä unta, et menkat alkoi, kun oltiin anoppilassa. Ei onneks ollut alkaneet. Toivottavasti ei ollu enneuni. Pysyisivät vaan poissa, ei oo ikävä.

Pari viimestä päivää on ollut oikeita tankkauspäiviä ja sellasta kitinää vähän väliä. En tiä sit eikö tuu tarpeeks maitoa, vai vaivaako hampaiden tulo vai onko muuten vaan seurankipeä. On kyl sen verta pullea kaveri, et en ihan heti lähde kokeilemaan lisämaitoa. Jospa se tarjonta taas kohtaa kysynnän, kun pari päivää sinnikkäästi imuttelee.

Ärsyttää noi minipilleritkin, kun se lekuri mulle puoliväkisin noi lykkäs, eikä laittanut hormoonikierukkaa, jonka oisin mieluummin ottanut. Kun ne pitäs ottaa aikalailla kellontarkasti.Eilenkin huomasin yhden aikaan, et joo kello ei sit ookaan enään 9-10 aamulla, jollon yleensä otan ne. Nyt ollaan onneks vielä täysimetyksellä, et on siitä vähän lisäsuojaa.

Oiskohan ollut mitään kommentoitavaa? Eipä tuu taas mieleen...

Pitänee mennä isomman pojan kanssa legoilla rakentelemaan...moi!

T:jane&jesse (perjantaina 3kk)

Vierailija
9/57 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Andromeeda: Ottaa todella aivoon tuollaiset ihmiset, jokainen antaa lapselleen oman näkösen nimen ja omasta mielestä maailman kauniimman. Musta teidän neidillä oikein kaunis vanha nimi ja sitäpaitsi vanhat nimet on nyt muodissa. Haistata pitkät tollasille. Mä en edes kysynyt mitä ihmiset tykkäsi Aleksi nimestä, heidän ongelma. Aleksin nimivaihtoehdot olivat Luukas, Joonatan, noista sanottiin et hyvä ettette antaneet, entä kun jos toinen poika päättää tulla maailmaan ja noi nimet olisi silloinkin vaihtoehtona?? Onko meidän kakkosella sitte ihan pirun kamala nimi??!!

Meillä on nyt niin aivan ihanan nukuttu yö takana, Aleksi meni nukkumaan 22.30 ja heräsi aamu kuuden jälkeen vasta ekan kerran syömään. Mä ite nousin ennen viittä lypsämään(oli meinaan aikas pallot silloin jo) ja koitin et hengittääkö poika. Sitä ihan pelästyy ku toinen niin rauhallisesti nukkuu niin kauan putkeen. Kerkesin jo tottumaan kahen-kolmen tunnin välein heräämisiin. No mä otin taas vaunut käyttöön, tai siis vaunun koppa pinnikseen ja poika makuupussiin ja aa-aa. Jotenkin tuntuu niin hullulta kaikki tää vaiva ja pelaaminen, mut jos tolla saa pitkät yöunet ni teen varmasti sen.

Piipi: Mä en ole huomannutkaan siellä kahta kirpparia, pahus, pitää kattella ens kerralla paremmin.

Mitkät on teidän aamu ja ilta rituaalit vauvojen kanssa? Vai onko sellaisia?

Meillä aamu: Pesen kädet, kaulan, naaman ja pepun+pilin, rasvaan jos tarvetta. Ja kuivaan aina pyyhkeen lisäksi kaulan kasvopaperilla. Imetän ja sit seurustellaan jonkin aikaa ja poika takasin nukkumaan, noin 30min-1h.

Ilta: Samat pesut ellei kylvetä(joka toinen tai kolmas päivä kylpyyn), valot himmeämmäksi, tv hiljaiselle, en puhu vauvan enkä miehen kanssa enää mitään ennen kuin poika nukahtaa. Jos ei heti jää sänkyyn ni sit heijaan ja hyssytän. Yleensä aika hyvin on mennyt. Joskus kädet vispaa niin paljon, että pidän niistä kiinni ja paikoillaan kunnes nukahtaa.

Oliko muuta?? Kaikille sairastaville paljon jaksuja ja haleja

annu the levännyt mamma

ps. liityin minäkin teamPP joukkoon. Saa nähä kuin käy...

Vierailija
10/57 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt teen enkat kun oon taas täällä,kivaa ; )

Noista nimivalinnoista sen verran et mun mielestä se on vanhempien asia minkä lapselleen nimeksi laittavat,ikävää jos sukulaiset kommentoivat ikävästi,musta se on vähä lapsellistakin..en usko et toi meidänkään vauvan (Joel Juhani Mikael)nimi oli kaikkien mieleen kun tuli just kommenttia et erikoisempi tms..mut pah,ei haittaa!vaik eihän joel oo ees erikoinen,kait.

Veljen nimi on sit Jere Mikael,joka tulee kesäkuussa 5 vuotta ja mun nimimerkki tulee toisesta nimestä+yhdistelmä hoitohevosesta niiltä ajoilta kun harrastin heppoja,et näin!oispa kivaa vieläkin hevostella mut ei taida rahat ja aika enään riittää kun täällä pk seudulla se taitaapi olla aikas kallista lystiä.

eipäs nyt tule muuta mieleen tällä erää,viime yö kyl oli outo kun joel heräsi useammin syömään kun norm. mut johtuu varmaan siitä kun meni aiemmin nukkumaan.

paranemisia andromeedan lapsukaiselle!

nyt puuhiin kun esikoinen on kerhossa,moido!

Vierailija
11/57 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TIIKERIKALA: Tuli sun unen näkemisestä mieleen, näin muutama päivä sitten unta jossa mieheni ex-kihlattu tuli mulle sanomaan että on 4.kuulla raskaana ja mun mies on isä, kysyin mieheltä, et onko totta ja mies siihen et on ja eikä siinä kaikki hänellä on vielä sen lisäksi etelä-afrikkalainen sukupuolitauti joka on nyt varmaan mussakin.

Viime yönä mies oli taas jonkun muun lapsen isä. Miksi ihmeessä mä näen tämmöisiä unia, tosi rasittavaa ja ei tosiaan ole mukava herätä tollaseen painajaiseen...

Vierailija
12/57 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas tosiaan eilinenkin pino aikas iso. Olin iltapäivän ja illan Minean kanssa mummilassa ja jopa oli pino kasvanut, kun tulin kotiin. Kiva juttu!

Täällä on tosi tuulinen ja sateinen päivä, pöh. Itkaristakin kuuluu koko ajan tuulen tuiverrusta. Toivottavasti ei kaikki lumet lähde pois, täällä kun on ollut minusta epätavallisen paljon lunta tänä talvena. ANNU taisi valitella lumen puutetta joskus, aikas jännää, että täällä sitä on ollut ihan reippaasti, vaikka asustellaan suht lähellä tai ainakin samassa maakunnassa. Noh, onhan täältä jonkin verran matkaa sinne ANNUn kulmille.

VAATTEISTA oli jotain puhetta eilisessä pinossa ja täältä tunnustautuu myös yksi vaatefriikki. Minusta on niiiiin ihana ostella suloisia lastenvaatteita. Tykkään eniten käyttää Henkan ja Maukan vaatteita, Lindexillä on kanssa kivoja ja Name It:illä. Joku kyseli Kinderit -vaatteista ja senkin merkkisiä bodeja löytyy muutama. Ovat vielä kyllä isoja, joten niistä ei ole vielä kokemusta.

Minustakin on tosi tökeröä, jos aletaan arvostelemaan toisten nimivalintoja. Makuja ja mielipiteitä on niin monia ja jos jokin ei miellytä, niin ei sitä tarvitse silti tuoda esille. Se on todella epäkohteliasta. Älä välitä ANDROMEEDA. Minusta ainakin Martha on oikein kaunis nimi. Meillä oli niin, että kun Minea ei ollut vielä syntynyt ja mietittiin mahdollisia nimiä ja kun heitettiin ilmaan jokin nimi, niin aina se sai jotain kummastelua joltakin. Noh, päätettiin, että ei kerrota mitään nimivalintoja läheisille ennen kuin vauva on syntynyt. Päätettiin Minea Emma Sofia jo hyvissä ajoin ja kaikki ovat kovasti tykänneet nimestä sen kuultuaan. Nimiä tietty tarvitsi miettiä mahdolliselle pojallekin, koska sukupuolesta ei ollut ihan täyttä varmuutta, vaikka olikin tyttöolo.

Minea nukkui taas oikein hyvin yön: 21:00 - 04:45. Ja siitä sitten ähinöiden jälkeen heräsi vähän ennen kahdeksaa. Minulla on vain sellainen uniongelma (taisi olla jossain pinossa juttuakin) etten nukahda kovin helposti ja sitten heräilen pitkin yötä, vaikka Minea nukkuukin ihan rauhallisesti. Minea nukkuu siis samassa makkarissa kuin mekin. Sitten, kun otetaan pinnis käyttöön, niin siirretään neiti viereiseen makkariin.

Tulipas taas tekstiä... Nyt menen kyllä aamupalalle. Jaksuja sairastaville, ainakin ANDROMEEDA ja SINILAINEN. Niin, ja _EMPULLAkin oli se liskojen yö. Voimia!

-piipi ja Minea-

Vierailija
13/57 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommat lapset kerhossa ja Janette nukkumassa, kerrankin rauhallista. Kyllä tätä ihanuutta olikin jo ikävä joululoman aikaan. Syksyllä vielä helpottaa enemmän, kun esikoinen aloittaa eskarin. Lapsista: Meillä esikoinen syntyny huhtikuussa 2000, kakkonen kesäkuussa 2002, nimet Tero ja Jenni. Eli meillä on tytöt Jensku ja Jansku;=)

Täällä ilma on ihan kamala, vettä sataa ja tiet on jäässä. Mun puolesta vois kyllä kaikki lumet sulaa jo pois ja tulla kevät. Ihan oli jo riittävää kun joulun ja uudenvuoden oli lunta ja kylmää.

Sinilainen: Onkos Pakkalassa rauhallista asua? Me on yritetty asuntoa löytää huonolla menestyksellä. Oon kans lähes koko ikäni asunu täällä idässä ja jotenki mun on pakko päästä täältä pois ennenku esikoinen menee viidettä vuotta kouluun. Kohtahan tulee tontit taas hakuun ja mä niin haluaisin tontin siitä Haltialan tilan läheisyydestä. Saas katsoa miten käy.

NIMISTÄ sen verran, et nimet on kans aina makuasia, joku tykkää joku ei. Mut kyllä sen verran pitäis jokaisella järki sanoa, et ei sitä vanhemmille tai ihmiselle itselleen tarvitse kommentoida. Meilläki tytön nimi on erikoisempi kuin mitä yleensä nimet on ja varmasti siitä ei joku tykkää, mut minäpä en välitä koska itse nimestä tykkään. Ja Janette on ihan Janeten näköinen. Meillä vielä on kaikille lapsille varmistettu, ettei samannimisiä koko nimen kanssa varmasti löydy maailmasta, ainakaan tällä hetkellä.

Sateista päivänjatkoa kaikille äideille ja lapsosille!!!!

Hennajo ja Janette 2kk 2päivää

Vierailija
14/57 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Andromeedan pojalle lähettelen parantumis säteitä ^^^^ Kyllä kuulostaa reppanalta toinen.

Ja siitä nimen vääntelystä; täytyy myöntää että aika tökeröä käytöstä sun sukulaisilta. Kyllä meilläkin yritti mummo ensin että Roope onkin Joope (ärrävialla äännettynä) vaan loppui siihen kun sanoin että poika on Roope ja sillä sipuli, mitään lempinimiä turha alkaa vääntämään.

_Empulle jaksuja sinne.

Annulla melko raskaat unet. Mä en edes yleensä muista mitä unta oon nähny, johtunee lääkityksestäni, jonka ansiosta nukun melko sikeesti.

Arvatkaas tyttäret moneltako Roope heräs eilen illalla sitten sieltä vaunuistaan? 21.30!!!! Jee Jee! No simahti sitten JO 23.30 yöunille... mutta heräs sitten vielä 02 syömään kun jäi iltatankkaus vallan tekemättä. Sitten heräs aamulla 8.30 jälleen syömään, oli tunteroisen hereillä ja nyt nukkuu ekoja päikkäreitä. Toivottavasti Roope nyt tajuais sen ulkona nukkumisen ihanuuden ja jäis toistekkin sinne koisaamaan. No katsellaan. Hauskinta hommassa oli se, etten siltikään osannut tehdä täällä kotona mitään, vaikka poika nukkui ulkona. Ja vaikka itkari olikin siellä seurana niin vähän väliä kävin kuitenki tarkistamassa ettei vaunut heilu tms.

No niin, johan tuli taas omaa napaa!

Misuli ja Roope

Vierailija
15/57 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...et onko kukaan aloittanut minipillereitä ilman menkkojen alkamista? Me kun mennään täysimetyksellä niin ei varmaan noi menkat ihan heti ala. Kierukkan otan sitte joskus hamassa tulevaisuudessa, mut siihen asti meinasin ehkäisynä käyttää noita pillereitä ja imetystä.

Vierailija
16/57 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinilainen:

Ja SIRKKULIINA ai olikos se teidän isukki ja vauva siinä Hesarin isänpäivänumerossa :) kiva kuulla. Me lähdettiin sairaalasta jo perjantaina 11.11 eli tasan 2kk sitten.

Moikka!

Oli meijän isukki yksi niistä kahdeksesta isukista. Vauvaa ei ollu vielä silloin maailmassa, aloin ponnistelemaan sen jälkeen kun kuvaaja lähti. Kuvasta piti tulla vain pieni, mutta sehän oli isompi kuin leijonien jääkiekkopelistä ;)

Minä kun luulin aiemmin et Sinilainen tai Hennajo olis ollu puhkimassa viereisessä huoneessa 16 maissa, mut se on ollu vielä joku neljäs..

*Heipsan*

Vierailija
17/57 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saas nähdä miten kauan tässä saan istua, kippasin pojan sänkyyn ja tutin suuhun, ei mitän hajua nukkuuko...

Täälläkin loskakeli ja sivutiet/pyörätiet pirun liukkaita. Esikoisen koulumatka on reilut 2km ja soitti läheltä koulua aamulla, että oli kaatunu 5 kertaa matkalla ja on likomärkä=( Raahas raukka mukaanaan luistimet ja kypäränkin, onneks ei ollu kuitenkaan sattunu mitään.

Mustakin on tosi typerää mennä arvostelemaan nimiä=( Mua ketutti jo sekin melkosesti kun anopille kerroin mikä meidän pojalle oli toinen nimivaihtoehto ja hän sanoi, että onneks valitsitte tän toisen, hän ei olis tykänny siitä.

Ja kun on kerrankin hiljasta, sit katoo ajatus mitä piti kirjottaa ja kommetoida... HÖH!!

Onkos monella lokavauvalla 2 -vuotiaita isoja sisaruksia? Miten ovat suhtautuneet pikkusisaruksen tuloon ja joko alkaa tasoittumaan? Meillä vauva tulo horjutti pahasti 2 -vuotiaan elämää, oli joka suhteessa tosi mahdoton. Nyt alkaa mun nähdäkseni helpottaa, 2 -vuotias tajuaa, että vauva kuuluu kalustoon eikä se niin paha olekkaan. Hän suostuu taas potalle, yövaippakin ollut kuiva jo monta aamua putkeen. Ja antaa sammuttaa valot ja telkun meidän makkarista jo. Ihan kamalaa kun toinen itkee ja sytyttelee valoja pitkin yötä, muutenkin vauvan alkuajan heikko nukkuminen oli vieläkin heikompaa. Vielä kun ulos päästäis hiukan useammin, nukkuis luultavasti vieläkin paremmin. Meillä noiden eskarilasiten ja koululaisten suhteen päivä on jokseenkin aikataulutettu, ulospääsy päivällä on tosi vaivalloista. Onneks päivät alkaa pidetä ja illalla on mukavampi leikkiä ulkona kun on valosaa, nyt ei kauan viiden jälkeen tuo 2v ulkona viihdy.

Ai joo, vaatteista oli juttua. Meillä kotona käytössä aina kalsariveetteet eli body ja puolipotkarit, joskus kokopotkarit. Merkeistä; meillä on Tuttaa aika paljon, H&M on suosikkikauppani lastenvaatteissa, mutta pääsen ko. kauppaan vai harvoin, sillon kyllä hamstraan kunnolla. Lindexiltä myös ostan ja Prismasta, KappAhlista en ole löytänyt ainuttakaan vaatetta pojalle vielä joka on harmi, koska käyn siellä usein. Meillä esikoinen on pienikokoinen joka suuntaan ja hänelle Kappiksen vaattet on ainoat oikeat koon kannalta. Esikoinen on useaan kertaan ostanut Kappiksesta vaatteet mallinuken päältä ja ollaan myymälänhoitajan kanssa jo vitsailtu kesätyöpaikasta KappAhlin mallinukkena=)

Yleisesti ottaen pojalle on tosi huonosti mun mielestä vaatteita muuaalla kun HenkkaMaukalla.

Nyt lähden taas tästä höpisemästä, mennään 2v:n kanssa väsää jotain aamupalaa kun kerran pinnasänky hiljeni, kahvissa ja vellissä kun ollaan vasta!

Vaimo75 ja poika 2kk++

Nyt en kyllä muista enempää

Vierailija
18/57 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en kyllä muista enempää... viimeinen kommentti on pudonnu jostain välistä... Ilmeisesti aina väliin olen kuitenkin jotain muistanut... sorry=)

Vierailija
19/57 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh-huomenta,

sain viimein pojan sammumaan aamupäivä torkuille. Olipa fiksua eilen elvistellä että vauva-arki olisi meillä jotenkin helpottunut. Poika ei sitten eilen nukkunut lainkaan pidempiä päiväunia. Pari puolen tunnin pätkää vaan ja oli arvatenkin väsynyt ja kitisevä. Oli tosin vähän lämpöäkin pojalla. Mistä lie johtui. Taisi siinä äitikin eksyä suklaakeksipurkille lohtua hakemaan. Että näin meillä laihdutetaan. No onneksi yö meni sentään kohtuullisesti. Jos nyt viittä yösyöttöä voi kohtuullisena pitää. Taitaa olla siis edelleen tiheän imun kausi meneillään.

Vaatteista eilen kyseltiin. Mä taidan myös lukeutua pikkaisen vaatefriikkien kastiin. Omista rytkyistä viis, mutta pojalla pitäis olla kivaa päällä. Paljon en ole vielä päässyt shoppailemaan kun vieraat on tuoneet niin paljon kivoja vaatteita, osa ulkomailta saakka. Pojalle on niin paljon kaikkea sinisävyistä, että ehkä eniten tykkään kaikista muista väreistä. Merkkeinä mieluisimpia ovat olleet Hollannin tuliaisina tulleet Fendzi-merkkiset. Itse olen ostanut ja tykännyt H&M:n vaatteista. Mielestäni hinta-laatusuhde on ollut ihan ok.

Millaisia " harrastuksia" teillä on pikkuisten kanssa? Käyttekö esim. vauvauinnissa? Meillä on suunnitteilla muskarin aloitus jossain vaiheessa kevättä. Vauvauintiin mennään maaliskuun alusta. Äiti-lapsi-jumppaakin olis tarkoitus perjantaina kokeilla. Taitaa nää " harrastuket" olla lähinnä mun virkistykseksi ja virikkeiksi, mutta toivottavasti Henrikin saa niistä jotain.

Mukavaa päivän jatkoa kaikille!

Lokavaavi + ylivirkeä poitsu

Vierailija
20/57 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen taas kerhossa ja poika nukkuu, joten rauha talossa ja pyykit odottaa viikkaajaa, mut tulinkin sitte tänne... On muuten tosi ihanaa et joululoma loppu, kuten hennajokin sanoi, saa esikoisen kerhoon! Meillä tyttö käy 3 kertaa viikossa kerhossa ja yhtään ei oo liikaa.

Tyttilii; Sunkin esikoinen on syntyny v. 2001. Meillä tyttö täyttää huhtikuus 5-v.

Vaatteista meillä käytetään oikeastaan kaiken merkkisiä, kunhan vaan on kivan tuntuisia ja näköisiä päällä. Mutta esim. tutta, aution neule, henkka ja maukka, ciraf...

Hormonikierukasta on täällä ollut puhetta joskus. Mulla oli jälkitarkastus joulukuus ja sain sielä reseptin kierukkaan. Nyt se pitäis vaan hakea ja tilata aika lääkäriltä joka sen sitten laittaa. Tällä hetkellä ei oo mitään ehkäisyä, mut eipä kauhean montaa kertaa olis tarvinnutkaan...

Nimivalinnoista kans kommentoisin sen verran, että mikään ei oo niin ärsyttää jos oman lapsen nimeä joku moittii tms. Andromeera (menikö oikein nimimerkki?) älä anna vaan lastasi kutsua kenenkään Mariksi. Mun mielestä se ei oo lähelläkään teidän lapsen omaa kaunista nimeä.

Mäkin nään joskus aika hurjia unia, liittyen mieheen kuten Annulla. Usein nään unta et mies pettää (asia jota en pystyisi antamaan ikinä anteeksi) ja oon aamulla sille kiukus ja sanon et taas yöllä oot mua pettäny. Raivostuttavia unia!

Meillä poika taas kukkui viime yönä ja nukahti n. klo. 0.30 yöunille, mut sitten onneksi heräs vasta 8.30. Millähän sais sen nukahtamaan aikasemmin yöunille? No, eikös se rytmikin tuu viimeistään parin kuukauden päästä.

Kuinka monella muuten on lapsiluku täynnä? Me ollaan aina puhutta et kaks lasta tehdään, mut nyt on pikkuhiljaa alkanut tuntua et haluaisin kolmannen vielä joskus ja mieskään ei ajatusta ole aivan tyrmännyt.

No nyt poika heräs ja huutaa ku palosireeni! Heippatihei!

Emily