Emma matkasängyn kokoaminen???
En onnistu saamaan Emma matkasänkyä koottua vaikka olen kerrankin lukenut ohjeet ja toiminut niiden mukaisesti. Onko kokoaminen tosiaan niin vaikeaa että DI:ltä homma ei onnistu...
Olisiko ensialkuun ohjeita miten sivut saisi lukittua suoriksi yläasentoon?
terv. Iskä (vaimon tunnuksilla täällä :))
Kommentit (3)
eli ensin päädyt ja taitat jalkoja sisään ja nostat keskeltä niin ylös kuin mahdollista niin että naksahtaa ja samoin pitkät sivut, pohja täytyy olla siihen asti ylhäällä jonka jälkeen se laitetaan alas ja yes valmis!!!
Tuskailin itse saman asian kanssa.
Juju on siinä, että kasaamisvaiheessa pohjan täytyy olla nostettuna TARPEEKSI ylös. Muuten laidat eivät lukitu ja napsahda paikoilleen.
Kun pohja on tarpeeksi ylhäällä, laidat napsahtavat helposti paikoilleen, eli lukittuvat suoraksi.
Tuo on se turvamekanismi, ettei laitojen lukitus toimi, jos pohja on alhaalla. Sillä estettään ettei lapsi voi saada laitoja alas olleessaan sängyssä.
Joskus nuo laitojen mekanismi voi olla aika jäykkäkin. Mutta tosiaan pohja mahdollisimman ylhäällä ja sitten päädyt ensin suoraksi ja sitten sivut. Vasta sitten pohja painetaan alas.
Jos on sellainen sänky kyseessä kuin luulen, niin nosta ensin vaikka päädyt ylös suoraksi ja sitten sivut (niin reilusti kun vain tulevat) ja sitten vasta painat pohjan alas.